20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2008  (Lest 669339 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #720 på: 19. April 2008, 15:00 »
Det var absolutt ikke poenget mitt at vi kun skulle gå for kjøp fra divisjonen under. En eller kanskje to holder..Først og fremst mener jeg selvsagt at vi skal kjøpe spillere som har prestert i PL eller på et høyt nivå et annet sted..

skjønte hva du mente.. men nå snakker jeg om hvem vi eventuelt kunne ha tenkt oss fra de som mest sannsynlig rykker ned.

Det var et svar til Frode ;) Ellers har jeg vel listet opp de jeg synes er interressante fra de som evt. rykker ned...har jeg ikke?
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Øyvinden

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2637
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #721 på: 19. April 2008, 19:33 »
Hadde ikkje sagt nei takk til Fulham's Jimmy Bullard. Herleg spelar som eg trur kunne gjort det meget bra på eit godt lag.

Bad Religion

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4694
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #722 på: 19. April 2008, 20:16 »
Synst vi bør strekke oss lenger enn  til Bullard!
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #723 på: 19. April 2008, 20:20 »
Synst vi bør strekke oss lenger enn  til Bullard!

Jepp!

Vi har både Barton og Emre, som i mine øyne er bedre enn Bullard. Ergo forsterker vi ikke førsteellveren ved et kjøp av Bullard. Jeg er enig i at han er en bra spiller, men ikke god nok..
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #724 på: 20. April 2008, 00:04 »
Liste over Bosmanspillere 08:

Jorquera
Sylvinho
Edmilson
Santiago Ezquerro
Jose Izquiredo
Bernardo Romeo
Pasqual Cygan
Robert Pires
Wes Brown(signert ny kontrakt)
Ledley King
Sami Hyypia(signert ny kontrakt)
Harry Kewell
Hilario
Zoltan Gera
Patrick Muller
Bernard Mendy
Mario Yepes
Sylvain Armand
Johan Micoud
Abdelaziz Kamara
Jonathan Perina
Ludovic Magnin
Daniel Bierofka
Zlatan Bajramovic
Gustavo Varela
Pierre Wome
Jurcia Vranjes
Ivan Klasnic
Athrison
Carsten Ramelow
Dmitri Bulykin
Veljko Paynovic
Maxi Rodriguez
Ewerthon
Loukas Vyntra
Turaci
Soti Kyrgiakos
Alexander Meier
Javier Zanetti
Olivier Dacourt
Hernan Crespo
Luis Jimenez
Santiago Solari
Antonio Cassano
Pavel Nedved
Nuno Frechaut
Ivica Krizanac
Anthony Seric
Ezequiel Gonzalez
Tomas Sivok
Angelo Bassinas
Thiago Motta
Juan Valera
Nuno Valente
Danny Murphy
Phillipe Christinval
Nobby Solano
Wilfred Bouma
Roman Bednar
Lee Wallace
Kanu
Geovanni
Dietmar Hamann
Kasper Schmeichel
Fabio Laverani
Tomas Ujfalusi
Eugeni Aldonin
Marcos Assuncao
Kanga Akale
Vadim Karlaschuk
Antonio Nunez
Jorge Larena
Vlad Munteanu
Mama Bagayoko
Alan Rochat
Jerko Luko
Olivier Veigneau
Sebastian Kehl
Philip Degen
Thomas Chatielle
Guillame Gillet
Sherif Ekramy
Edgar Davids
Sammy Kuffour
Puis Ikedia
Leo
Andrea Luiz
Marat Izmailov
Moura Pinherio
Derlei
Mark Fitzpatrick
Ross McCormack
Guillaume Beuzelin

Listen er pr. 01.03.2008, så det kan være forandringer...

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #725 på: 20. April 2008, 00:16 »
Tar gjerne Ivan Klasnic som erstatter for Mark Viduka!

Maxi Rodriguez er vel for mye å håpe på, men han hadde selvsagt vært knall!

Wilfried Bouma, Tomas Ujfalusi, Sebastian Kehl er andre spillere som kunne vært spennende..Ledley King også, hadde han bare ikke vært verdens største kjeks!
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

borbis

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 461
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #726 på: 20. April 2008, 00:38 »
Lang list det der..

Noen jeg kunne tenkt meg etter grov lesing:
Ivan Klasnic
Maxi Rodriguez
Pavel Nedved
Ledley King
Luis Jimenez
Santiago Solari
Javier Zanetti
Edmilson
Sylvinho
Nuno Valente
Wilfred Bouma
Kasper Schmeichel
Tomas Ujfalusi

Jeg har ikke sagt at vi skal kjøpe dem, men det er spillerne jeg synes vi skal se på!
Toon Army!       

ObAfEmI mArTiNs

“It wasn’t the hand of God. It was the hand of a rascal. God had nothing to do with it.”

Tommy Sten

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1056
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #727 på: 20. April 2008, 01:41 »
Maxi Rodrigues ja, det hadde kanskje vært noe...tviler på at det skjer men. Sylvinho hadde vært fin på venstrebacken som konkurrent og backup til Enrique, han har jo mye erfaring samt at det sikkert ville vært morsomt for José med en spansktalende spiller til i troppen..Borbis, hva skal vi med Kasper Schmeichel? Han er god, bevares..men det er vel ikke akkurat der vi trenger forsterkninger.
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."

BallaJazz

  • Gjest
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #728 på: 20. April 2008, 07:08 »
Tomas Ujfalusi hadde vært knall.En bauta å meget meget god midtstopper!.Hadde vært perfekt for oss men han havner vell nok i de store.

Ivan Klasnic hadde også vært knall å fått!.Ellers så har vi jo Pavel Nedved..han begynner riktig nok å gå på åra men holder han fortsatt nivået så ser jeg ingent grunn til å ikke hente han eller hvafall prøve :).

Ledley King hadde uten tvil vært noe!.

Maxi Rodriguez hadde jeg IKKE sagt nei takk til heller :P


Geir

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3749
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #729 på: 20. April 2008, 10:43 »
Tomas Ujfalusi hadde vært knall.En bauta å meget meget god midtstopper!.Hadde vært perfekt for oss men han havner vell nok i de store.

Spiller ikke han høyreback? Spilte i alle fall glimrende for Fiorentina mot Rosenborg i vinter.

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #730 på: 20. April 2008, 11:18 »
Ufjalusi kan vel spille både back og stopper og kunne vært en herlig tilvekst hvis han hadde funnet seg like bra til rette i nord-øst som i Firenze. Men nå er det ikke alltid at Serie A spillere slår til i Premier League og mange har blomstret av å gå motsatt vei. Den siste tids erfaring med tsjekkere er vel heller ikke verdens beste i Newcastle.

Ivan Klasnic har jeg hørt mye bra om, men sett særdeles lite, info anyone?

Pascal Cygan registrerer jeg er på den listen, han er jo allerede kjent med Premier League og har gjort en god figur i Villarreal de siste sesongene.

Ellers kunne kanskje(?) Bouma vært det alternativet til José Enrique på venstreback som vi pr idag savner. Sylvinho hadde vært knall, herlig spillertype og også han kjenner jo til den engelse ligaen, men jeg regner nesten med at han får ett år til på Camp Nou. Han er noe så sjeldent som en brasilianer som er profesjonell til fingerspissen og en meget populær skikkelse både blant den eldre og yngre garde på Camp Nou. Edmilson på sitt beste er en meget habil deffansiv midtbanespiller, men han har vært forferdelig de få gangene han har spilt for Barça i år og er meget skadeplaget, frykter at han er over the top.

Bajramovic fra Schalke kunne kanskje vært interessant?

Hvordan er det egentlig med Kehl? Forsvarsspiller, også han begynner vel muligens å dra på åra (hvis jeg ikke tar veldig feil?).

fredd

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3216
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #731 på: 20. April 2008, 11:25 »
Kehl er vel deffensiv midt tror jeg. Flere spennende spillere på listen og hvis Klasnic, King, Rodriguez eller Ujfalusi av en eller annen merkelig grunn ikke skulle få ny kontrakt er de selvsagt hjertlig velkommen.

Sebastian

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4239
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #732 på: 20. April 2008, 11:46 »
Roman Bednar fra WBA er konge i championsjip i alle fall! Han vil eg ha.

BallaJazz

  • Gjest
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #733 på: 20. April 2008, 16:06 »
Tomas Ujfalusi hadde vært knall.En bauta å meget meget god midtstopper!.Hadde vært perfekt for oss men han havner vell nok i de store.

Spiller ikke han høyreback? Spilte i alle fall glimrende for Fiorentina mot Rosenborg i vinter.

Spiller både sentral å høyreback.

OlavE

  • Flaskebærer
  • *
  • Innlegg: 15
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #734 på: 21. April 2008, 13:37 »
Personlig er jeg Liverpool-fan, men det er alltid interessant å diskutere fotball og spesielt lag som er i en oppbyggingsfase slik Newcastle er. Dere har nok et lag som har underprestert og egentlig er gode nok til en høyere tabellplassering enn dere har nå, men samtidig er det ikke tvil om at det er et stykke opp til de beste. Dere mangler nok fortsatt 2-3 klassespillere på å komme dere opp på nivå med Aston Villa og Everton som ligger nærmest de fire store og det er vel å komme opp på nivå med de som bør være målet for neste år.

Dere har først og fremst bruk for en bauta i midtforsvaret, en sjef på midtbanen samt kanskje en ny targetspiss. Sleng gjerne på en venstreback samt en (høyre)kant om den rette spilleren er tilgjengelig.

I mål er Given blant de beste i PL. Får dere han skadefri, er det vel ikke behov for forsterkninger der. I forsvaret har dere et knippe habile spillere i Faye, Beye, Taylor og muligens Enrique. Rozenhal og Cacapa bidrar ikke med mye og kan trygt selges. Her bør dere definitivt hente inn en bauta av samme type som Martin Laursen eller en yngre versjon av Sami Hyppia. En spiller som er uslåelig i lufta, har en solid fysikk og er sterk i tacklingene samt har en lav feilrate. Kommer ikke på noen av denne typen spillere på stående fot, men de finnes garantert der ute. Kanskje Daniel Van Buyten, men han er vel 30 og dere burde hatt noen yngre enn det. Ser dere nevner Ujfalusi. Han var også Liverpool interessert i, men skal ettersigende ha skrevet ny kontrakt. Enrique har jeg ikke sett så mye av, men det hadde vel ikke skadd med litt konkurranse for å pushe spanjolen litt.

På midten er Barton en klassespiller om han holder seg på matta utenfor banen og Emre holder også bra nivå. Om Emre er på vei bort trenger dere definitivt en ny ballfordeler på midten. En spiller som Joao Moutinho i Sporting har høstet mange lovord og kunne vært et spennende valg. Om Keegan fortsetter å bruke 433, burde man kanskje hentet inn to sentrale spillere. Verken Butt eller Geremi kan sies å være spillere av klasse. Om dere skal spille med mer typiske kanter burde dere kanskje hentet inn en klassespiller på kanten i tillegg.

På topp burde dere kanskje hatt en ny targetmann. Viduka begynner å trekke på åra og det går ikke akkurat fort i svingene. Ser at Ashton blir nevnt, men hvis jeg hadde vært Keegan ville jeg prøvd på Niklas Bendtner. Dansken er en uhyre spennende spiller, men er rangert bak Adebayor i Arsenal og kunne muligens vært mulig å hente med et løfte om fast plass på førstelaget. Dere kan godt få Peter Crouch også; byr dere £10m bør Benitez le hele veien til banken.
« Siste redigering: 21. April 2008, 13:40 av OlavE »