20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2008  (Lest 669166 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #525 på: 01. April 2008, 23:21 »
Etter å ha sett noen få Roma-kamper denne sesongen må jeg si at jeg synes Mirko Vucinic er meget spennende! Sterk, god teknikk og god på hode. Vet ikke om han har spilt fast denne sesongen, eller om han er litt bak i rekkene hos Roma.

ripsgard

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 792
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #526 på: 02. April 2008, 04:24 »
Vi har penger, MYE penger. Jeg håper vi strekker oss høyere enn Lennon og Fabiano!
Det det var snakk om i januar er vel ikke helt ute. Vi var linket til masse spillere, og mye av dette var muligens bare vrøvl. Men hadde vært en drøm å fått Luka Modric, Quaresma og Pandev. Jeg lever fortsatt i håpet. Samt at vi henter en stopper av rang! 4 spillere som ikke er noen umulighet. Kvalitet fremfor kvantitet
Jeg skal slutte å HATE! Manchester united den dagen ei stum dame kan fortelle en døv mann at ei blind jente hadde sett en lam gutt sykle!

Batty

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 536
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #527 på: 02. April 2008, 06:18 »
Lennon ville vaert bra, men er vel bare penger som vil lokke ham til oss. VEt ikke helt hvor sunt det er for en ungutt aa tjene rundt 50.000 pund i uka. Haaper personlig paa Schalkes Ivan Rakitic, en saerdeles spennende kraakebolle. Dog ikke noe typisk Keegan kjoep? Om vi har mye penger burde vi ogsaa kjoere paa for Giles Barnes, brukt ham som backup.

Eivind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5561
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #528 på: 02. April 2008, 10:39 »
Barnes syns jeg absolutt bør inn, som backup. Ung, engelsk, god og billig.

Duck

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 180
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #529 på: 02. April 2008, 19:35 »
Vi trenger fortsatt en rekke spillere etter min mening, til tross for et par gode prestasjoner den siste tiden. Orker ikke skrive en lang liste over eventuelle kandidater.

Men jeg håper vi kan være istand til å unngå et par fallgruver både vi og mange andre klubber har gjort før.

1. Kjøpe gammelt skrap av topp 4 lagene. Hvor ofte funker dette for den lille takknemlige klubben som får love til å pøse ut overpris på daukjøttet? Og spesielt for oss...

2. Vente til slutten av transfervinduet med å komme igang. Jeg nevner dette spesielt også pga EM i sommer, prisene kommer til å gå i taket som konsekvens av evt brukbar innsats i EM. Dessuten kan man jo alltids bli fristet av spillerene på et overraskelseslag, aka one hit wonders.

Mitt håp er at vi kan være i stand til å hente fremadstormende unge spillere, som ikke nødvendigvis kommer til å koste avskrekkende mye. Man kan dra frem eksempler som Van der Vaart(Hamburg) og Diego(Werder Bremen). Disse spillerene hadde bra hype på seg, men overgangssummende betalt var tilsynelatende ikke altfor høye, og med litt tid på baken har de markert seg kraftig for disse klubbene. Nå er de aktuelle for Real Madrid, Chelsea osv osv Slike spilletyper kan bidra til å å løfte klubben opp i toppen sportslig, samtidig som det er en meget god investering. Kanskje er Luka Modric en sånn type? Blir uansett spennende til sommeren 

kung_zlatan

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1158
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #530 på: 02. April 2008, 23:32 »
Det var vise ord Duck! Jeg håper også vi kan gjøre veloverveide kjøp som vil gå rett inn i Keegan sin filosofi. Modric er spennende som playmaker-type, men jeg regner med at han vil bli ganske så dyr, også her har storklubber meldt interesse. Chelsea spesielt... Barnes har vært nevnt, og jeg synes det hadde vært konge å hentet han billig etter denne sesongen:)Han er dog ikke noen playmaker-type føler jeg, mer udefinert foreløpig... de 2 viktigste spillerne vi henter til sommeren vil uansett være defensiv midt og sentral sjef bak i midten. Disse to kjøpene føler jeg vil avgjøre om vi gjør en god transfer-sommer eller ikke..

ripsgard

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 792
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #531 på: 03. April 2008, 05:47 »
Vi snakker om barnes.. men er dette en spiller vi virkelig trenger? KVANTITET? han blir uansett bare en backup. Vi burde heller bruke pengene fornuftig nå som vi har mye penger. Da spiller det ingen rolle om Modric er aldri så dyr. Vil heller ha en spiller som vi vet kommer til å gjøre det bra, fremfor en spiller som kan gjøre det bra. Sier ikke at Modric er denne spilleren, men skal han kjøpes, så burde det skje før han knuser alt av motstand i sveits/østerrike.
Vi kan jo se på de eksemplene som Manu har brukt penger på og som de har fått vannvittig god uttelling på. Jeg tenker på Nani og Anderson som kom før denne sesongen. De kostet vel 18 mill til sammen!? dette er spillere som har markert seg i pl., og disse var store helter hjemme i Portugal, før de kom til england. Det er på tide vi gjør det samme.
Kan jo også nevne LFC, som også kjøpte et par spillere av rang i sommer. Torres er et utrolig godt eksempel. De brukte mye penger, men de viste også hva de fikk. Han var god fra før av, og han har blitt enda bedre i LFC. Det er slike kjøp vi også må foreta oss.
Vi hentet vel noen talenter i januar, og disse kan blomstre med tiden. Jeg mener at talenter burde komme i 2. rang denne sommeren (med unntak av Bojan:P)
Jeg skal slutte å HATE! Manchester united den dagen ei stum dame kan fortelle en døv mann at ei blind jente hadde sett en lam gutt sykle!

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #532 på: 03. April 2008, 07:59 »
Vi snakker om barnes.. men er dette en spiller vi virkelig trenger? KVANTITET? han blir uansett bare en backup. Vi burde heller bruke pengene fornuftig nå som vi har mye penger.

Han blir nok back-up ja, men han er ung og lovende....Jeg er enig i at vi skal kjøpe kvalitet istedenfor kvantitet, men når det gjelder unge talenter så har vi plass til de!
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #533 på: 03. April 2008, 12:08 »
Så kan en også se på hva Everton har gjort. De har henta inn spillere fra divisjonen under samt dårligere lags beste spillere. Barnes er vel antakeligvis Derbys beste spiller, uten tvil den mest lovende. Det vil være et kjøp for fremtiden. Vi har da plass til både lovende, unge spillere samt disse storkjøpene.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #534 på: 03. April 2008, 12:18 »
Forventar ingenting til sommaren, so verte eg ikkje skuffa. :)

Trur det er nokre som forventar seg for mykje...

Andreas Thoring

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 236
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #535 på: 03. April 2008, 15:12 »
Ser at forskjellige medier linker oss til Gudjohnsen fra Barca. Der har vi en spiller som hadde sklidd rett inn i midten av angrepstrioen vår. Sterk og bevegelig med en god fotballhjerne og øye for mål. Ja til Gudjohnsen. Han har bevist før at han trives i PL.

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #536 på: 03. April 2008, 15:17 »
Ser at forskjellige medier linker oss til Gudjohnsen fra Barca. Der har vi en spiller som hadde sklidd rett inn i midten av angrepstrioen vår. Sterk og bevegelig med en god fotballhjerne og øye for mål. Ja til Gudjohnsen. Han har bevist før at han trives i PL.

Er det virkelig spillere som er på vei nedover vi trenger? Eidur er en god spiller, for all del. MEN han er 30 år har sittet mye på benken de to siste årene og er heller ikke like god som han var på sitt beste i Chelsea....

Jeg håper inderlig vi kjøper en ung spiller på vei fremover karrieremessig..Goran Pandev er en spiller som likner litt på Eidur, han er 24 og har en stor fremtid..Du er vel enig at vi heller bruker pengene på spillere som er på vei oppover? Da får vi også mer sultne spillere i stallen vår..
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #537 på: 03. April 2008, 17:17 »
Jeg tror ikke Kevin kommer til å hoste opp så veldig mange backup-spillere. Tror vel de fleste kjøpene han gjør vil være klare forsterkninger, som skal gå rett inn i startelleveren. Tipper Enrique vil bli backup neste sesong, muligens også Beye. Ser for meg at Butt også skal få problemer med å forsvare plassen sin. Milner og Duff/Zog (dersom noen av de to sistnevnte blir å finne her neste sesong) vil nok få problemer med det samme. På spissplass håper jeg vi gjør minst mulig. Og om vi skal gjøre noe, så skal det være en spiller av ypperste verdensklasse som kommer. Verken Bent eller Reyes er i den klassen jeg tenker meg. Ei heller Gudjohnsen.

Men hva spillerne heter, hvilke posisjoner de har, hvilke ferdigheter de har og hvor de kommer fra, er ene og alene opp til Keegan, Wise og Mort.

Alt jeg forventer er at vi blir forsterket, og at vi får se minst ett klassisk Keegan-kjøp.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #538 på: 03. April 2008, 21:33 »
Håper virkelig at Keegan sjekker ut Arshavin. Scora et mål mot Leverkusen i dag og hadde en flott assist. Han er en meget spennende spiller!

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #539 på: 03. April 2008, 23:04 »
Keegan og McDermott var tilstede på Ibrox i dag. Hvilke spillere kan de ha sjekket? Mest sannsynlig er det Cuellar, forsvarsspiller på Rangers. Men jeg håper virkelig at de også holdt et godt øye til Miguel Veloso, en fantastisk defensiv midtbanespiller!