20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2008  (Lest 669062 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Juicypopz

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 78
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #60 på: 05. Feb. 2008, 18:20 »
Drømmeliste:

1. . Miguel Veloso fra Sporting Cp.
2. . Goran Pandev fra Lazio
3. . Mexes fra Roma
4. . Phillip Lahm fra Bayern
5. . Ricardo Quaresma fra Porto

Dette hadde vært noe=P

Jeg liker veldig godt den lista der! hadde vært en drøm (og det blir vel også med drømmen). Kunne fjerna Lahm og fått inn en sentral midtbane i stedet synes jeg, men ellers så er den genial.

Lars Arrild Stordal: ikke tro på alt du leser på den nettsida. 99% er bare svada

Ser ikke hvordan Lahm og Mexes ville gått til N'Castle. De kunne jo gått rett inn på de fleste klubbene rundt omkring i Europa.
Toon Toon, Black and White Army !

Hvil i fred, Gary Speed. #Legend

twitter: @Liiedy90

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #61 på: 05. Feb. 2008, 20:38 »
Hvis vi skulle sett oss om etter en ny keeper ville jeg satt Espanyols Idriss Kameni høyt på listen. Han er fortsatt bare 24år men har over 100 kamper for det spanske topplaget. I tillegg har han flere titalls landskamper for Kamerun.

Kameni er en keeper som har et voldsomt potensial, spesielt god er han til å stoppe skudd, han har ekstrem spenst som gjør opp for 186cm......Men han er altfor svak i feltet, det er noe helt annet med PL kontra La liga, bare se på Reina...dessuten er han en keeper med ganske høy "tabbe-frekvens", han ble jo t.o.m benket i fjor etter masse rart keeperspill hvor han hadde noen tabber jeg knapt har sett maken til..Jeg synes egentlig ikke han er PL materiale, og jeg er ikke så sikker på at vi får han heller, såvidt jeg skjønner så er han ettertraktet.

Men vi har Shay Given som fortsatt er bedre enn Kameni, og de aller fleste andre keepere i verden...Så det er ingen grunn til å handle noen ny keeper med det første.

Men det skal legges til at Kameni har blitt betraktelig bedre siden ifjor, en av flere årsaker til at Espanyol har hatt en sesong over alle forventninger til nå. Litt interessant å se hvor dårlig det har gått med Espanyol nå den siste tiden mens Kameni har vært borte. Jeg mistenker alikevel at dette har mer med at Raul Tamudo er skadet å gjøre.

Uansett, hadde jeg fått valget mellom dagens Shay Given og Kameni så er jeg faktisk i tvil om hvem jeg ville foretrukket mellom stengene.

kung_zlatan

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1158
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #62 på: 05. Feb. 2008, 21:00 »
Men allikevel... Given er og forblir en svært god keeper som bør få sjansen også i satsningen fremover. Kameni er utvilsomt en bra keeper, men jeg synes ikke det er her det er mest prekært hos Newcastle. Når du først er inne på Kameni, jeg tror han hadde tatt headingen til Huth i kampen mot boro! ;) Hadde vært en typisk akrobatisk Kameni-redning!
Jeg tror det viktigste for oss nå er 1 kvalitetsspiller i  midten bak, en ballvinner og en kreativ midt. Får vi det så skal vi gjøre store fremskritt. Vi har jo pengene, så hvorfor ikke satse litt stort nå?
Leser i dag at vi meget vel kan være i førersetet for tjekkiske Kalouda. Det hadde vært spennende til sommeren!


chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #63 på: 05. Feb. 2008, 21:11 »
Selvfølgelig er det ikke keeperplassen det haster mest med å forsterke. Ville bare presisere at Kameni har blitt adskillig mer stabil i prestasjonene denne sesongen sammenlignet med ifjor når det ble hevdet at han har en høy "tabbe-frekvens".

Jeg vil mye heller ha en ny back på hver side og ikke minst en SJEF i midtforsvaret. Videre har vi klare mangler på midtbanen og med mindere Keegan kan få både Owen, Martins og Viduka tilbake i storform så trenger vi faktisk en ny angriper i sommer også.

Kenneth Santa Cruz Bassan

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 409
  • Sweet fish
    • Vis profil
    • Dawn of retaliation
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #64 på: 05. Feb. 2008, 22:22 »
Hadde vært noe å fått inn Sidwell, Bridge kanskje Ben Haim

Skal vi drømme hadde Wright Phillips vært noe.

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #65 på: 05. Feb. 2008, 22:25 »
Hadde vært noe å fått inn Sidwell, Bridge kanskje Ben Haim

Skal vi drømme hadde Wright Phillips vært noe.
Er du seriøs nå? Sidwell ville ikke hevet oss i det hele tatt. Ben Haim kanskje, men ingen drømmesignering det heller. Bridge og SWP derimot, ville vært fantastisk! :)

Sebastian

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4239
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #66 på: 05. Feb. 2008, 22:39 »
Sidwell er en knallgod ''holding-midfielder'', men eg ville kanskje sett meg om etter noen andre.
Men absolutt, om ingen andre er tilgjengelig, så blir eg godt fornøy med Sidwell.
Ben Haim derimot. SLdri i livet om han er noe bedre enn Faye/Taylor/Cacapa som EG i alle fall liker :D

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #67 på: 05. Feb. 2008, 22:42 »
Sidwell er ikke knallgod til en dritt. Han er en middels PL-spiller.

Radar

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1767
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #68 på: 06. Feb. 2008, 10:59 »
Xabi Alonso? Vaert plaget av skader og sliter med aa fa spilletid paa midtbanen til Liverpool.

http://liverpool.no/cda/storypg.aspx?id=13994&zone=1

Eivind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5561
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #69 på: 06. Feb. 2008, 12:00 »
Vaert plaget av skader

...I rest my case.

Radar

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1767
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #70 på: 06. Feb. 2008, 12:09 »
Etter litt lesing var det et feil sitet fra meg. Han knakk foten etter Lampards "voldtekt" i 2006 og hadde en skade i hoest. ellers har han vaert frisk som en fisk. At han har kvaliteter boer vi huske etter raidet han hadde mot oss i 0-2 kampen mot Liverpool i forrige sesong.

 God spiller som putter ballen i maal samtidig som han er god paa gjennomspill (Ref.raske, lave baller til Owen og Martins)

 

Eivind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5561
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #71 på: 06. Feb. 2008, 12:45 »
Hvis han ikke er skadeutsatt, ville han vært en glimrende signering. Vi vet at han behersker den engelske spillestilen.

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #72 på: 06. Feb. 2008, 12:47 »
Alonso ville vært fantastisk, rett og slett helt supert! Men spørs om ikke han ønsker seg tiilbake til Spania, hvor storlagene nok sitter klare til å signere ham.

Geir

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3749
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #73 på: 06. Feb. 2008, 15:01 »
Spørs vel om Given ville vært så glad for å få Alonso på laget.

Eivind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5561
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #74 på: 06. Feb. 2008, 15:08 »
Spørs vel om Given ville vært så glad for å få Alonso på laget.

...Eller Harper?