20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: "Se opp for dreamteam"  (Lest 1590 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

garyspeedfan

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 110
    • Vis profil
"Se opp for dreamteam"
« på: 11. Aug. 2021, 02:47 »
Har en tanke om en del spillere, som holder tilnærmet verdensklasse, men kanskje ikke har fått så mye oppmerksomhet, fordi de spiller utenfor Premier League, i en "mindre" klubb, eller rett og slett er undervurdert. Så tanken er at vi setter opp en 11er, og gjerne en benk om man har et par alternativer man ikke fikk plass til, med spillere som kunne vært på et dream-team/fremtidig dream-team, men at vi da holder oss unna de aller mest åpenbare som "alle" har hørt om, og "alle" mener er av ypperste klasse...

Keeper:
Handanovic(Inter)  / Schechny(?) (Juventus), 2 keepere i verdensklasse som ikke blir nevnt når man diskuterer verdens beste keeper. Da hører man som regel Ter Stegen, Oblak, Alisson... Personlig mener jeg Handanovic er den kanskje beste av dem alle. Mens Schnechy(Juve) er husket som han avarage Aresnal keeperen, er det ikke uten grunn at Juve ikke har bekymret seg et sekund på keeperplass, mens de har hentet 3 tilnærmet verdensklassespillere i alle ledd.... Soleklar verdensklasse. Men nok en gang for lite oppmerksomhet rettet mot Serie A fra "ola nordmann"=)

Høyreback: Hakimi(PSG),  litt sent å si etter overgangssummen egentlig tilsier sitt selv om vi snakker om PSG, men har hatt et godt øye til han et år sesonger nå, og uten PSG overgangen i sommer, tror jeg mange hadde oversett han.. /Max Aarons(Norwich)- Ikke helt samme klasse som Hakimi, men ung og kan utfordre om høyrebacken på engelske landslaget, hvertfall når ikke Arnhold er stabil.

Stoppere: Nacho(Real Madrid) - nå som Ramos og Varane er borte, stod de igjen med Militao, som ikke har slått gjennom, og jeg ikke vil avskrive, da det var naturlig at han ble en backup og Nacho som jeg mener har vært solid for både Spania og Real Madrid, og er svært undervurdert. Hadde det ikke vært for Varane og Ramos ville han kanskje vært sett på som en verdensklassestopper, og er sikker på at mange storklubber kunne hevet seg med han i start 11-eren. Meget undervurdert på grunn av mye benkesliting i Real, pga hans loyalitet og Reals ekstremt gode stoppere, og skyhøye krav til kun det ypperste av det ypperste...Alaba er kommet inn, så da gjenstår det å se om de satser på Nacho eller Militao. Begge 2 kan danne et verdensklassestopperpar med Alaba...

Sevillas stopperpar Silva og Kounde. Tror Silva er den som er mest "Diaz/Upacameno" før de gikk til større klubber, om en storklubb er ute etter en verdensklassestopper. Kounde er også solid og spennende, 22 år og vil nok snart ende i en enda større klubb.

Soyunucu (Leicester)-  Den tyrkiske stopperen kunne ikke vært en bedre erstatning for Maguire. Er nok på vei til en større klubb snart...

Venstreback: Hernandez(AC Milan), Milans beste spiller. Ekstremt hurtig venstreback. På grunn av manglende CL fotball og manglende interesse for Serie A, tror jeg mange har gått glipp av en av verdens aller verdes beste venstrebacker.

Defensiv midtbane: Her vil jeg i hovedsak spille med dype playmakere, og heller plassere typiske ballvinnere som Sentral midtbane/indreløpere, slik mange lag gjør i moderne fotball. Om spilleren er meget svak defensivt, og er mer en typisk 10er, vil jeg plassere han blant angripere/vinger. For eksempel Saul er ikke noe monster defensivt, men langt sterkere defensivt enn typiske 10ere, og fungerer godt på sentral midtbane i kombinasjon med en litt mer typisk ballvinner...

Tonali(AC Milan/Brescia) - Usikker på hvem som virkelig eier denne spilleren av Milan og Brescia. Var spådd å gå til et enda større lag, men endte i Milan. Utrolig rolig med ball, og en super dyp playmaker.

Ruben Neves(Wolves) - Solid dyp midtbane, hovedsakelig god teknisk med gode pasninger og ro i spillet sitt. God nok for en større klubb.

Midtbaner: Vurderte nevne Camavinga, ville kanskje gjort det for et år siden, men nå er han nok linka til alle de største, og de fleste har fått med seg det kanskje største talentet i verden... Det samme tenkte jeg si om Pedri... La merke til debut kampene hans, og noterte meg han direkte. Etter EM har nok de fleste ansett han som det kanskje største talentet i verden...

Ndidi - Et kjent navn for de fleste her inne, og sikkert mange som er enige i at han er en kvalitetsspiller. Men personlig er jeg overrasket over at han ikke er gått til et CL lag for lenge siden. Fortsatt brukbart ung, som gjør han spennede på lang sikt. Topper alltid høyest på interceptions, vunnet taklinger og de fleste defensive statistikker i PL. Helt ekstremt god ballvinner defensivt, muligens litt avarage offensivt, men totalt sett anser jeg han som tilnærmet verdensklasse, og det forundrer meg at lag i Champions League ikke har krigd om denne spillereren. Allerede 2 år tilbake antok jeg at han ville gå til et storlag, så veldig "merkelig" at ingenting har skjedd...

Barella (Inter) - Også en spiller jeg har fulgt et par år, som jeg anser som verdensklasse, og Inter serievinnerens beste midtbanespiller, og en av Italias viktigste spillere... Arbeidshest, som også er teknisk, kvikk, pasningssikker, målfarlig, god begge veier. Også en som jeg kanskje er litt sent ute med å nevne, med tanke på Italias EM gull, til tross for at jeg ventet enda mer av han, og kanskje ikke alle la merke til han. Nok en gang ikke etterpåklokskap å sette han inn etter EM.. En av mine favorittspillere siste 1-2 sesongene...

Renato Sanchez  - Var et megatalent, og fikk ikke til noen ting de seneste sesongene, men ifjor var han enorm i den Franske ligaen, og er sterkt linket til bla. Liverpool. En evighetsmaskin med gode offensive kvaliteter...

Llorente(Atletico Madrid) - Fikk ikke særlig sjansen for Spania på midtbanen, men var enorm for Atletico som til tider så ut som europas beste lag, til de røk ut av CL, og hang med i toppen av La Liga til siste slutt... Var god defensivt, men Simeone brukte han i mer offensive roller, til og med en dyp spissrolle, og tok han til et helt nytt nivå... Aldri fått samme annerkjennelsen som Koke, men personlig mener jeg han virker langt mer spennende.

Saul (Atletico Madrid) - 2 sommere på rad har jeg forventet han til å gå til City, United eller noe, er vel ansett som beste midtbanespilleren i Atletico. Meget god offensivt, målfarlig, driblesterk, og også brukbar defensivt.

Gravenberch(Ajax) - Ekstremt talent, meget god i mesterligaen, god ballfordeler, teknisk, og brukbar defensivt.

Valverde(Real Madrid) Satt overraskende mye benk på Real ifjor, holdt Modric mye ute av laget sesongen før. Ødegård fikk starte sesongen som en 10er, men mistet etterhvert plassen til Modric, som er en mer typisk 10er enn Valverde som er mer komplett. Solid defensivt og pasningssikker. En komplett midtbane som kan være anker, ballvinner, ballfordeler... Nå som Kroos og Modric begynner dra på årene vil Valverde få fast spilletid i Real, og jeg spår han til en fremtidig ball n dor vinnerkandidat...

Angripere/vinger/moderne vinger(innoverskjærende, venstrebente høyrevinger og høyrebente venstrevinger)

Zaniolo(Roma), Ung kreativ spennende venstrebent høyreving i Roma, linket til Juventus, variert litt i prestasjonene ifjor, men har til tider vist hvilken klassespiller han har potensiale til å bli

Martinez-Lukaku(Inter) Nesten litt "for enkelt". Var overbevist om at Martinez skulle til Barca sist sommer etter at jeg virkelig fikk øynene opp for han sesongen før, og hadde mange diskusjoner der jeg mente han ville være en bedre signering enn Werner... Ser han er linket med Tottenham, sikkert fordi Kane kan være på vei til City. Ser ikke helt hvorfor Inter skal selge han, og heller ikke hvorfor han skal forlate serievinneren for et Spurs som virker ha mindre og mindre ambisjoner og befinner seg langt utenfor CL. Mistet Mourinho og Pochetino, og om Kane forsvinner, som egentlig er betingelsen for å få penger til Martinez ser ikke fremtiden lys ut for Spurs sammenlignet med et par år tilbake... Martinez er en av hovedårsakene til at Lukaku har et målsnitt på Håland nivå siste sesongen, og Inters seriegull. Selv om Lukaku er dobbelt så stor, er Martinez vel så mye tilrettelegger med mye bedre timet headinger, ekstrem duellstyrke og innsats, selv om han ikke er ekstremt høy. En kriger som stresser forsvaret og dør i enhver duell, ekstrem teknikk, brukbar fart, potensiale til å kjempe om topscorer tittelen selv om fjorårsesongen målmessig ikke var så imponerende. Ganske "komplett" spiss som kommer til å bli omtant som en av de ypperste verdensklasse spissene en årrekke fremover... Grunnen til at jeg tar med Lukaku er at for de som har fulgt han i Serie A, er han faktisk enda mer ekstrem enn det de fleste har inntrykk av etter sett han i PL og for Belgia, målsnitt på 1 mål per kamp, tar jeg ikke feil er han eneste spissen med Håland målsnitt... Og samarbeidet med Martinez må være det beste spissparet verden har sett på årevis. Riktignok lenge siden et lag spilte med 2 spisser, men de utfyller hverandre perfekt, da begge kan legge tilrette for hverandre, og begge er målfarlige, Martinez litt mer teknisk, Lukaku litt mer fysisk, men kan bli bedre til å utnytte fysikken sin spessielt på headinger, og også skjerming av ball/første touch...

Smith Rowe(Arsenal), fikk sjansen ifjor, en spiller jeg har hørt mye lovende ut lenge før debuten hans. Var vel mot nettopp oss at han debuterte i cupen? Startet arsenal karieren strålende, og var litt inn og ut av laget, men det var vel stort sett hele arsenal... Arteta byttet laget til det ekstreme, og ingenting fløt, med arsenals dårligste sesong på lenge. Har veldig stor tro på Smith Rowe som en kantspiller eller 10er..

Daka(Salzburg) - Meget spennende spiss som bøttet inn for Salzburg. Tar jeg feil når jeg så han spilte for Leicester mot slutten i Community Sheild? Isåfall har de gjort nok et kupp på overgangsmarkedet...Mahrez, Kante, Ndidi, Soyunucu, Maguire, Maddison, Tielsman, Chilwell, Pereira..... Magurie, Tielsman følte jeg topplagene burde vært kjappere ute på, da jeg så hvor gode de var før de gikk til Leicester... Mens Mahrez, Kante kostet vel 1 million eller noe latterlige greier.... Og resten av spillerne har økt kraftig i verdi. Leicester må anses å være de smarteste å handle de seneste sesongene...

Doku(Rennes) - En av de mest spennende angrepspillerne i Europa. Noen så sikkert hvor spennende han så ut i Em for Belgia. Går til en storklubb når som helst...

Thuram (Munchengladbach) - En av mange spennende spillere i Munchengladbach, går nok til en større klubb.

Oyarzabal(Soicedad) - Skuffende EM, vært Soicedads beste spiller og vært linket med store klubber. Meget komplett spiss sett bort i fra hodestyrken... Kreativ, pasningssikker, målfarlig, teknisk, og brukbart hurtig...

Sikkert glemt noen, og mange av disse var nok for "åpenbare" for en god del her. En fin blanding av talenter man virkelig bør ha øynene opp for, og spillere mange har hørt navnet på som jeg anser som verdensklasse, men sjelden nevnes blant de aller ypperste. Ofte på grunn av at folk ikke følger ligaer som Serie A.

Hvem er dere enige/uenige i? Og hvem mangler på listen? Hadde vi gått litt tilbake i tid kunne jeg sagt Saka, en haug Dortmund spillere, Havertz, etc. Men hensikten var plukke spillere som ikke "alle" har fått helt øynene opp for, eller selv om de har lagt merke til dem, ikke er klar over hvor ekstreme for eksempel Barella har vært i hjemlig serie.... Spennende å være tidlig ute å "oppdage en spiller", så får vi se om 6 måneder eller en sesong om noen her traff midt i blink=) Er enkelte ganger jeg stusser over hvor tregt spillere går til større klubber... Maguire for eksempel ville jeg spådd til en større klubb en Leicester, mens Ndidi må jo gå til en større klubb snart. Mysterium at Real lot Hakimi gå til Inter... Og har i mange tilfeller i fortiden stusset over at spillere går til halvstore klubber, når de klart er gode nok for de største(som de senere ender opp i), eller hvor mange sesonger det kan gå før klassespillere bytter klubb til en større... Zaha har for eksempel i veldig mange sesonger vært i Palace nå...Nå begynner han dra på årene, men så for meg at han skulle gå til en storklubb noen år tilbake... Van Dijk husker jeg godt fra tiden i Celtic, og definerte han som en David Luiz uten tabber... Altså en teknisk, fysisk på sitt beste verdensklasse defensivt og offensivt, men bare mer stabil enn David Luiz...Folk lo av meg og sa jeg "overdrev"... 2-3 år senere var han verdens beste og dyreste stopper... Misstenker for eksempel Berge og Ajer er "for gode" for klubber som Sheffield United(før de rykket ned) og Bourmouth/Brentford(?),,, Hvem har oppdaget den neste store stjernen her inne, og kan dra opp tråden og si "hva var det jeg sa?"?=)