20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Norwich - Newcastle 17.08.19 kl 16 (går naturligvis ikke på tv2)  (Lest 15734 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Mats

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1769
    • Vis profil
Snodig at Benitez ikke godkjente denne overgangen. Men, det er Steve Nickson som vet best.
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

Tommyok

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1538
  • Nr 10
    • Vis profil
Er skremt over det jeg har sett av Newcastle i dag. Kan ikke huske sist jeg så ett så dårlig organisert Newcastle lag.. Er jo helt katastrofe utpå der! Dette kommer til å bli stygt i år! Har heller ikke særlig tro på en manager som ikke har fått til en dritt på 30år plutselig skal begynne å få det til.. Dette er på vei rett ned i grisedassen!
« Siste redigering: 17. Aug. 2019, 21:27 av Tommyok »

Fluffy

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3336
    • Vis profil
Vi kommer nok til å merke utdaterte Benitez sitt fravær. Vi har blitt filleristet under Benitez også, det er ikke det, men samtidig satt man med følselsen at dette snur en eller annen gang. Det vil det nok gjøre denne gangen også. Spørsmålet er bare om det snur så mye som vi trenger. Der er jeg usikker. Det samme gjelder signeringene. Med Ba så lurte de fleste på hva i alle dager vi hadde kjøpt for noe. Rondon slet også i starten. Nå var begge ikke i beste tilstand når de kom inn på. Joelinton er i beste fysiske form, men ny i ligaen. Venter litt med å gi han noen dom, men det er noe usikkert over alt. Willems og Krafth har begge fått kjenne på kroppen at alt går fortere i PL. Almiron ser ikke ut som om han er i nærheten av de målene vi faktisk trenger av han. Til Almiron sitt forsvar så kommer han ikke til sin rett der han blir spilt nå. Midtbanen fungerer ikke i den formasjonen vi spiller pdd. Midtstopperne er all over the place. De eneste som ligner litt på seg selv er Dubravka og delvis Hayden. 

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Var ikke noe bombe dette. Første hjemmekamp til et nyopprykket lag. De imponerte mot Liverpool. Så visste denne skulle bli tøff. Satt 1000kr på :

Liverpool seier
Everton seier
Arsenal seier
Over 2.5 mål New/nor

Ding ding 😜

alop123

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 825
  • It only takes a second to score a goal...
    • Vis profil
Eg hadde ein 5-ling:
-Aubemeyang scorer og Arsenal vinner
-Everton-seier
-over 2,5 mål Villa - B'mouth
-Mané scorer og Liverpool-seier
-Sterling scorer og City vinner

Jubla på overtid når Shitty scora, 100-lappen va blitt te 5000kr, så va da VAR då...😑🤣🤣

Heilt elendig kamp i dag.
Da så skremme meg e da dårliga kollektivet, ingen plan eller organisering.
Du ser spelarane vett kje ka dei ska gjer og gir opp, vondt å sjå på.
Skjønne kje koffor Bruce ikkje fortsette med Rafa's 5-2-2-1, der kjem ASM og Almiron te sin rett.
Der kan Longstaff og Hayden sitta djupt å venta på å bryta.
Me har kje spelarmaterial te å gjør noko anna, da e så åpenbart!
Venter i spenning...

Romance

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2503
    • Vis profil
Var ikke noe bombe dette. Første hjemmekamp til et nyopprykket lag. De imponerte mot Liverpool. Så visste denne skulle bli tøff. Satt 1000kr på :

Ehhh, nei. De ble fillerista og fremstod svært naive i kamplanen
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

Hughie

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1937
    • Vis profil
Var ikke noe bombe dette. Første hjemmekamp til et nyopprykket lag. De imponerte mot Liverpool. Så visste denne skulle bli tøff. Satt 1000kr på :

Ehhh, nei. De ble fillerista og fremstod svært naive i kamplanen

Første omgangen var horribel, særlig defensivt. Andre omgangen var faktisk ganske bra av et nyopprykket lag mot mesterne ac Champions League, særlig offensivt. Det ble vel poengtert av flere (Klopp, pundits m.m.). Om de holder på slik så kan de slå mange lag på nedre halvdel, som Newcastle.

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Jepp. Jeg så kampen selv, og resultatet etter første omgang var flatterende. Var vel tre av målene som kom etter ping pong hvor ballen spratt veldig heldig for pool.

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
må dere grineunger gi dere da. Benitez tok 3 poeng og null seiere på sine 10 første kamper i fjor.
Dette snur garantert

Vi møtte vell alle topp 6 lagene i den perioden og tapte knepent med 1 mål mot samtlige? Vi ble ikke rundspilt av lag som Norwich hvertfall..

Alle utenom Liverpool. Vi tapte vel for Brighton, Nottingham Forest (cup) og spilte 0-0 mot flere «svake» lag. Leste litt i disse trådene, og må si at det er festlig lesning og skremmende likt det som står i år. Her møter vi oss selv i døra. Benitez får det glatte lag, blant annet for gjentatt bruk av Joselu og for seine/feile/manglende bytter.  Høres det kjent ut? Det nær sagt ropes om garanterte nedrykk samt en god del hets av angivelig ubrukelige spillere som Perez m.fl.

Erstatt Benitez med Bruce og vi snakker identiske tråder.

Cardiff 0-0: http://newutd.no/diskusjon/index.php?topic=6748.0
Brighton 0-1 tap: http://newutd.no/diskusjon/index.php?topic=9938.0
Crystal Palace 0-0: http://newutd.no/diskusjon/index.php?topic=9933.0
Nottingham Forest 3-1 tap: http://newutd.no/diskusjon/index.php?topic=6754.0
Southampton 0-0: http://newutd.no/diskusjon/index.php?topic=9941.0

Litt is årene folkens! Og ja det er bedrøvelig å se på nå, men var det så fabelaktig mye bedre stemning her for 1 år siden under Rafa?

Det blir nok verre før det blir bedre, men laget har bare vært fulltallige i noen uker så tror det vil sette seg litt etterhvert (som det gjorde for Rondon/Perez i fjor).

Dette er kamptråden/trådar Det skal vel vera litt frustrasjon og utblåsning etter slike forestillinger og undervegs i kampen når ting ikkje er bra. Du kan gå tilbake for kvar sesong og finna liknande. Det er folk som har skreke etter å sparka Rafa gjennom alle 3 sesongane han var her. Og skreke om nedrykk gjennom alle sesongane. So vidt eg hugsa tapte vel Rafa 3-2 borte mot Norwich i Championship. Eg treng ikkje gå tilbake å leita i den tråden for eg veit kva som står der.

Eg tykkjer at dette er meir identisk med McClaren enn det er med Rafa. Kvifor skal det verte verre før det verte betre? Watford-kampen bør me visa betring og ta 3 poeng i.  McClaren sa vel ute i mars at han trudde at han kunne snu det.

Ser SB var ute før kampen og minna oss på Rafa sin dårlege periode førre sesong. Han ser vel kor dette går og har allereie starta førebu oss på kva som kjem.
« Siste redigering: 18. Aug. 2019, 09:01 av lgrinde »

Jonas99

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1602
    • Vis profil
Heilt elendig kamp i dag.
Da så skremme meg e da dårliga kollektivet, ingen plan eller organisering.
Du ser spelarane vett kje ka dei ska gjer og gir opp, vondt å sjå på.
Skjønne kje koffor Bruce ikkje fortsette med Rafa's 5-2-2-1, der kjem ASM og Almiron te sin rett.
Der kan Longstaff og Hayden sitta djupt å venta på å bryta.
Me har kje spelarmaterial te å gjør noko anna, da e så åpenbart!

Godt innlegg!
Har påpekt dette helt siden Brus overtok. Kommer ikke til å vinne en kamp med 3-5-2, med Joelinton og Almiron alene på topp.

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Heilt elendig kamp i dag.
Da så skremme meg e da dårliga kollektivet, ingen plan eller organisering.
Du ser spelarane vett kje ka dei ska gjer og gir opp, vondt å sjå på.
Skjønne kje koffor Bruce ikkje fortsette med Rafa's 5-2-2-1, der kjem ASM og Almiron te sin rett.
Der kan Longstaff og Hayden sitta djupt å venta på å bryta.
Me har kje spelarmaterial te å gjør noko anna, da e så åpenbart!

Godt innlegg!
Har påpekt dette helt siden Brus overtok. Kommer ikke til å vinne en kamp med 3-5-2, med Joelinton og Almiron alene på topp.

Det var vel den formasjonen me slo City med. Elde 5-4-1🤔 Dette taktiske finner nok SB ut av, eg har høyrt han er slik ein fin og hyggeleg fyr!

Jonas99

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1602
    • Vis profil
Heilt elendig kamp i dag.
Da så skremme meg e da dårliga kollektivet, ingen plan eller organisering.
Du ser spelarane vett kje ka dei ska gjer og gir opp, vondt å sjå på.
Skjønne kje koffor Bruce ikkje fortsette med Rafa's 5-2-2-1, der kjem ASM og Almiron te sin rett.
Der kan Longstaff og Hayden sitta djupt å venta på å bryta.
Me har kje spelarmaterial te å gjør noko anna, da e så åpenbart!

Godt innlegg!
Har påpekt dette helt siden Brus overtok. Kommer ikke til å vinne en kamp med 3-5-2, med Joelinton og Almiron alene på topp.

Det var vel den formasjonen me slo City med. Elde 5-4-1🤔 Dette taktiske finner nok SB ut av, eg har høyrt han er slik ein fin og hyggeleg fyr!

Husker ikke akkurat mot City, men vi spilte hvertfall store deler av sesongen med Atsu - Rondon - Perez. Og slik bør vi spille mot de mindre gode lagene, om ikke annet.
Haha, kommer langt med å være fin og hyggelig! Men som manager i PL holder det dessverre ikke🙈

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Heilt elendig kamp i dag.
Da så skremme meg e da dårliga kollektivet, ingen plan eller organisering.
Du ser spelarane vett kje ka dei ska gjer og gir opp, vondt å sjå på.
Skjønne kje koffor Bruce ikkje fortsette med Rafa's 5-2-2-1, der kjem ASM og Almiron te sin rett.
Der kan Longstaff og Hayden sitta djupt å venta på å bryta.
Me har kje spelarmaterial te å gjør noko anna, da e så åpenbart!

Godt innlegg!
Har påpekt dette helt siden Brus overtok. Kommer ikke til å vinne en kamp med 3-5-2, med Joelinton og Almiron alene på topp.

Det var vel den formasjonen me slo City med. Elde 5-4-1🤔 Dette taktiske finner nok SB ut av, eg har høyrt han er slik ein fin og hyggeleg fyr!

Er uenig. Jeg håper at Bruce kan komme med noe mer offensivt enn hva Benitez gjorde. Den ultradefensive måten å spille på og 5-4-1 funket for Benitez, men jeg håper at NUFC kan spille litt mer offensivt og at Bruce kan finne tilbake til slik Birmingham spilte under hans ledelse.
Jeg synes ikke man skal prøve å kopiere forgjengeren. Nå er det nye spillere og nye muligheter........

For å heller prøve å lage en diskusjon rundt dette mener jeg at vi kan fortsette med 3 bak. Fremdeles vår sterkeste lagdel.
Forran dem kan vi ha en flat 4er. De 2 sentrale må dekke store rom og må ha løpskraft. Det samme med vingene/vingbackene.
På topp kan vi putte Joelinton, med ASM og Almiron rundt. Vi har litt dekning og muligheter her med Atsu, Carroll, Muto og Gayle.

Formasjoner og tall blir jo dette en slags 3-4-3. Kanskje en slags "kopi" av LFC med Firmino, Mane og Salah og ManU med Lingard, Rashford og Martial. Joelinton ligger sentralt mens ASM og Almiron vandrer rundt. Kan jo funke det om vi tørr å presse litt høyere i banen. Men har spillerne tempo og nok løpskraft og er de gode nok til det?


lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Rondon-Perez-Almiron vart jo vår versjon av Mane-Salah-Firmino.

Korleis kan SB spela slik han vil når han ikkje får henta dei spelarane han vil og treng til det😉 Som sagt dette løyser SB lett. Han e slike ein likandes fyr.
« Siste redigering: 18. Aug. 2019, 12:11 av lgrinde »

alop123

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 825
  • It only takes a second to score a goal...
    • Vis profil
Akkurat dette eg meinte når eg skreiv 5-2-2-1 Frode.
Du kan også kalle det 3-4-3 om du vil.
Der sidebackane må jobbe både i forsvar og angrep, og ASM og Almiron er på bana samtidig med friere spillerom.

Hadde vært ein våt drøm å spille meir offensiv fotball, men eg trur desverre ikkje me har spillermateriall til det.
Det har med enkle mottak og leveringer å gjør.
Bevegelse i rom er også fraværende, men dette går ann å drille inn heldigvis, ferdighetene ikkje.

Derfor syns eg det kler oss å ligge lavt for å deretter å ha store rom offansivt når me bryter, noko som passer ferdighetsnivået vårt bedre.
Masse som kan forbedres på treningsfeltet med ein klar plan på hvordan me skal spille og hvilke rom me skal løpe i sammen med at spillerforståelsen spillerene seg imellom forbedres utover.
Men da må opp mången hakk!

For å ha ein meir spillende stil som mangen (inkl. meg selv) her ønsker så må me ha meir tempo, ballsikkerhet, pasninger, mottak, bevegelse og presisjon.
Når dette feiler og ein feilpasning kommer(større sannsynlighet for balltap per angrep enn avslutting) er me altfor åpne bakover og målene vil trille inn.
Sexy-fotball kommer med spillerene, ikkje berre manageren.

Eg trur Rafa som alle andre liker å score mål og spille offansivt. Men han snakker alltid om at balanse kommer i første rekke, du kan ikkje spille angrepsfotball uten å vær trygg bak først.
Rafa fekk aldri spillermaterialet han ønsket i Newcastle så me fekk aldri sjå ka fotball han står for, han tilpasset seg.
Blir frustrert øve folk som kaller han dinosaur(e veldig innovativ) og trur alt kan løysast med ein meir angrepsvillig manager.
Alt kommer til syvende og sist ned på kva du har og jobbe med.
Venter i spenning...