20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Norwich - Newcastle 17.08.19 kl 16 (går naturligvis ikke på tv2)  (Lest 15732 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Hughie

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1937
    • Vis profil

Dette er kamptråden/trådar Det skal vel vera litt frustrasjon og utblåsning etter slike forestillinger og undervegs i kampen når ting ikkje er bra. Du kan gå tilbake for kvar sesong og finna liknande. Det er folk som har skreke etter å sparka Rafa gjennom alle 3 sesongane han var her. Og skreke om nedrykk gjennom alle sesongane. So vidt eg hugsa tapte vel Rafa 3-2 borte mot Norwich i Championship. Eg treng ikkje gå tilbake å leita i den tråden for eg veit kva som står der.

Eg tykkjer at dette er meir identisk med McClaren enn det er med Rafa. Kvifor skal det verte verre før det verte betre? Watford-kampen bør me visa betring og ta 3 poeng i.  McClaren sa vel ute i mars at han trudde at han kunne snu det.

Ser SB var ute før kampen og minna oss på Rafa sin dårlege periode førre sesong. Han ser vel kor dette går og har allereie starta førebu oss på kva som kjem.

Ikke uenig, med unntak av at jeg mener det som skjer nå er identisk med både McClaren og Benitez i den forstand at man for lett tyr til det ultra negative og absolutte.

Vi må alltid vise bedring, og poengene bør komme snart. Men om vi skulle klare å taktisk utmanøvrere Watford og ta 3 poeng så kan vi ikke friskmelde laget heller. Jeg forventer i alle fall ikke unison hyllest av Bruce som taktisk mesterhjerne, og det bør vi heller ikke gjøre.

Steve Bruce ser vel det samme som alle andre, at vi får en tøff sesong.

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Tipper vi taper. Norwich er nok revansje sugene etter tapet mot Liverpool i åpningen.

Siden jeg tipper vi taper har jeg slengt inn en odds på Newcastle seier.  :)

Her tapte vi kampen🤪

Mega- jinx

oyvind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2132
    • Vis profil
Hehe, skulle nok ha spilt på 3+ mål, TooN  :P

Uansett, kampen var Begredelig. De fleste av Newcastle spillerene så ut som hodeløse høns uten plan under de 90 minuttene. Spørsmålet er vel om man kan forvente så veldig mye bedre denne sesongen.
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Jeg er vanligvis ikke den største pessimisten, men akkurat nå er jeg det. At SB går ut og minner oss på at Benitez startet dårlig er greit,men forskjellen på de to managerenes kompetanse og meritter  er etter min mening enorm. Benitez visste vi hadde kunnskap til å snu en dårlig trend. Når det kommer til Bruce så sier vel bevisene det stikk motsatte. Laget hang ikke sammen i det hele tatt i går Så kanskje derfor er det nå lov å være ekstra pessimistisk 😉

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Det snur. Se på Palace. Dårligste prestasjonen jeg har sett. De bør rykke ned. Sheff u ser jo ut som de er flere hakk bedre. Palace har ikke vært i Sheff United sin banehalvdel nesten. Ikke en corner siden min 20 😱 dårligste jeg noen gang gar sett

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Hadde vært ein våt drøm å spille meir offensiv fotball, men eg trur desverre ikkje me har spillermateriall til det.

Eg trur Rafa som alle andre liker å score mål og spille offansivt. Men han snakker alltid om at balanse kommer i første rekke, du kan ikkje spille angrepsfotball uten å vær trygg bak først.
Rafa fekk aldri spillermaterialet han ønsket i Newcastle så me fekk aldri sjå ka fotball han står for, han tilpasset seg.
Blir frustrert øve folk som kaller han dinosaur(e veldig innovativ) og trur alt kan løysast med ein meir angrepsvillig manager.

Først av alt, vi vet jo alle hva slags fotball Benitez står for. Det er av den defensive sorten med én enslig spiss uansett hva. Han er rutinert og har vært med i gamet lenge. Har ledet flere klubber i forskjellige toppligaer, så på dette området bør det være lite overraskelser. Når de høye herrer i NUFC signerte Benitez så burde de visst om totalpakken, både måten hans lag pleier å fremstå og hvordan Benitez selv er å ha på lag. Det burde ikke vært noen overraskelser her.

At vi hadde vært tryggere med Benitez er jeg ikke i tvil om og jeg skulle gjerne hatt han med videre. En av de beste managerne og utrolig god taktisk.

Nå har jo fotballen utviklet seg veldig siden da men Kevin Keegan var jo overhodet ikke noen taktikker. SBR var jo heller ikke det. De berømte dobbel eller trippel byttene 15-20 min før slutt når det buttet litt imot var jo geniale, ihvertfall da. Vi gikk jo også på noen skikkelige karameller, spesielt under SBR, men også noen vanvittige og fantastiske seire. De turte, selv borte mot ManU, Leeds og Arsenal (som på den tiden var soleklare topplag)
vi hadde vår måte, eller de hadde sin måte som de ønsket laget skulle opptre på. Var ikke store variasjonene verken i formasjoner, laguttak, presshøyde, etc

Angående stallen og om den er god nok for offensiv fotball så velger jeg å tro det. Vi har offensive spillere som kanskje er litt ferske i PL, men likefullt gode. Vi har midtstoppere som kan ta med seg ballen fremover å skape noe (Schar og Lejune f.eks), vi har vinger med innleggsfot, tempo og work rate, vi har offensive spillere med massevis av forskjellige ferdigheter og spisskompetanse. Å ligge bakpå i 5-4-1 og ri på kontringer er nok ikke den eneste løsningen.
I hvert ledd har vi forskjellige type spillere med ferdigheter som også kan utnyttes offensivt.

Men man må våge, litt sånn som Norwich også våger. Selv på Anfield.

Er jo ikke sånn at vi har så utrolig mye dårligere lag/tropp enn andre lag på nedre halvdelen.
Jeg gir dette prosjektet tid og synes det er bra at Steve Bruce er dønn ærlig om prestasjonene. Ikke forsvarer han seg selv og ikke spillerne. Nå må de opp noen hakk.
« Siste redigering: 18. Aug. 2019, 17:18 av Frode »

alop123

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 825
  • It only takes a second to score a goal...
    • Vis profil
Håpe du har rett Frode.
Som du seier så har me kvalitet i kvar lagdel.
Og potensialet for meir angrepsretta fotball e absolutt der.

Men eg ser for meg meir kjappe angrep i lengderetning med veggspill og sugende løp.
Er mangen måter å angripe på.

Når mangen snakker om angrepsfotball og spillestil tenker eg ofte på posession-fotball, styre spillet og trille ball og finne åpninger, underholde.
Der trur eg ikkje me komme med Bruce og dagens mannskap, håpe eg tar feil.
Venter i spenning...

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Benitez sitt Liverpool scoret mest mål av samtlige i ligaen når Han nesten tok ligagull. Det gjør en ikke nødvendigvis som en defensiv manager. Det å spille med enslig spiss er ikke et argument for at en spiller defensiv fotball. Da er det mange svært underholdende lag siste tiåret som må stemples som defensive.
At han bygger opp lag bakfra derimot med et safety first-mantra, der er jeg enig.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Benitez sitt Liverpool scoret mest mål av samtlige i ligaen når Han nesten tok ligagull. Det gjør en ikke nødvendigvis som en defensiv manager. Det å spille med enslig spiss er ikke et argument for at en spiller defensiv fotball. Da er det mange svært underholdende lag siste tiåret som må stemples som defensive.
At han bygger opp lag bakfra derimot med et safety first-mantra, der er jeg enig.

Jose Mourinho sine lag har også vært mestscorende i PL. Uten at jeg vil kalle han en offensiv anlagt manager.
Samme med Roberto Mancini, mannen som har uttalt at han liker 1-0 seire og ble kritisert i britisk presse for sin defensive stil ble også mestscorende i PL med sitt ManCity lag.

"I like 1–0 wins. When you don't concede a goal and you have players like Edin Džeko, Carlos Tevez or David Silva, you win 90%. I prefer we are boring for two to three matches and we win 1–0. If you watch teams that won titles, they conceded very few goals."

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Er vel liten tvil om at Rafa er en defensiv manager med sin store styrke bakover.
Er vel en grunn til at han ble pepet ut av både Chelsea og real Madrid.

Det å ta opp Liverpool tiden til Benitez blir jo bare tull. Fotballen har jo utviklet seg enorm siden den gang.

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Er vel liten tvil om at Rafa er en defensiv manager med sin store styrke bakover.
Er vel en grunn til at han ble pepet ut av både Chelsea og real Madrid.

Det å ta opp Liverpool tiden til Benitez blir jo bare tull. Fotballen har jo utviklet seg enorm siden den gang.

Det var jo rette personen til å snakka om kva som er tull...

Frode vil jo at me skal spela slik SB gjorde i Birmingham (2001-2007). Faktisk endå lengre sidan han var der enn Rafa var i Liverpool.

Pontare

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1088
    • Vis profil
So vidt eg hugsa tapte vel Rafa 3-2 borte mot Norwich i Championship. Eg treng ikkje gå tilbake å leita i den tråden for eg veit kva som står der.
En liten korrigering bare, det var en svært spennende 2-2 kamp ;)

Rudi

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 606
    • Vis profil
Var det ikke mot Norwich vi snudde fra 1-0 til 1-2 i løpet av to minutter på overtid?

Pontare

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1088
    • Vis profil
Var det ikke mot Norwich vi snudde fra 1-0 til 1-2 i løpet av to minutter på overtid?
Var vel hjemme at vi snudde? Var tilstede på bortekampen så husker godt at vi utlignet langt ute i andre omgang :)

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
So vidt eg hugsa tapte vel Rafa 3-2 borte mot Norwich i Championship. Eg treng ikkje gå tilbake å leita i den tråden for eg veit kva som står der.
En liten korrigering bare, det var en svært spennende 2-2 kamp ;)

Blanda med PL i 2016 i april. So Rafa hadde faktisk 1-1-1 mot Norwich han då ;)

SAT 02 APR 2016PREMIER LEAGUE
3-2
Klose (45'+2 minutes), Mbokani (74' minutes), Olsson (90'+3 minutes)   
FT
HT 1-0
Mitrovic (71' minutes, 86' minutes pen)
« Siste redigering: 19. Aug. 2019, 10:40 av lgrinde »