20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfervinduet januar 2016  (Lest 167706 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

snkz

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3581
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #825 på: 01. Feb. 2016, 23:41 »
Ser ut som Stoke fikk fingeren ut på slutten der!

Giannelli Imbula hadde vært flott :D

Ginger Pirlo vil vel fortsatt starte på midten der....
« Siste redigering: 01. Feb. 2016, 23:59 av snkz »

Cadel

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1932
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #826 på: 02. Feb. 2016, 08:45 »
Jeg vet ikke helt hva det betyr at vi har brukt mest penger i hele europa (bortsett fra kanskje Stoke?), men at jeg fortsatt er "meh" til det vi har fått inn. Greie signeringer alle sammen, og jeg tror absolutt at de vil gjøre oss til et bedre lag, men mangler liksom den ene storsigneringen for å blåse lokket av meg ihvertfall.

Når det er sagt, så har vi gjort god business. Ser også at Paul Merson (fra skysports) gir oss karakteren A+ på vinduet. Vet ikke om jeg ville gått så langt, men tydelig at han mener vi har vært fornuftige og kjøpt spillere som vil gi oss en boost instantly i Shelvey og Townsend.

akselho

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 476
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #827 på: 02. Feb. 2016, 09:22 »
Endelig flere som er enig at Schau er en mindre likenes kar, trodde jeg var alene om å mene det, som jo bare ville indikert at jeg selv er en tulling :P

Spillermateriellet som kom inn står til A+ med tanke på at vi ligger tredje sist. Alle kan gå rett inn i en start XI, og det sier ikke rent lite (la meg presisere at jeg ikke mener at alle burde det, jeg vet tross alt for lite om Saivet og Doumbia til å begynne å være påståelig på det området). Skulle selvfølgelig sett at en det kom en forsterkning på LB, slik at Dummett kunne brukes som back-up der og på CB. Uansett så er stallen bred nok da Mbabu, Colback, Anita og Haidara alle kan gå inn der i enkeltkamper.

På topp er vi egentlig også godt forspent. Mitrovic og Cisse kan bare øke målsnittet sistt, og Doumbia har ferdigheter som de to andre ikke har. I tillegg så har vi Ayoze. Riviere er det bare å avskrive.

Under normale omstendigheter skulle dette mannskapet holde plassen med god margin (4++ poeng), men så er det Newcastle det er snakk om...
Black and white since 1996

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #828 på: 02. Feb. 2016, 10:06 »
Gode transfers ift den situasjonen vi er i.
Men, det som irriterer meg er denne panikkhandlingen i januar. Vi skulle aldri vært i denne situasjonen. Vi kjøpte flere gode enkeltspillere i sommer, og burde ferdigstilt stallen med ettpar signeringer til, slik at vi kunne unngått dette.

Føler at vi nå tar til takke med spillere på 2. og 3. hylle, og det er minst like dyrt.

Spådom: Vi holder plassen med et nødskrik. Ledelsen satser på at stallen er god nok i sommer, så er det på an igjen i januar 2017

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #829 på: 02. Feb. 2016, 11:02 »
Det vi ser i dette vinduet er en innrømmelse fra styret om at deres egen strategi under Ashley har vært en katastrofe. Dermed ende vi opp med en skippertaksmetode som i verste fall kommer alt for sent. Time will show.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

darkshark

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 787
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #830 på: 02. Feb. 2016, 11:26 »
Det vi ser i dette vinduet er en innrømmelse fra styret om at deres egen strategi under Ashley har vært en katastrofe. Dermed ende vi opp med en skippertaksmetode som i verste fall kommer alt for sent. Time will show.
Det synes jeg er en grei konklusjon etter dette overgangsvinduet.

Are

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 357
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #831 på: 02. Feb. 2016, 11:36 »
Gode transfers ift den situasjonen vi er i.
Men, det som irriterer meg er denne panikkhandlingen i januar. Vi skulle aldri vært i denne situasjonen. Vi kjøpte flere gode enkeltspillere i sommer, og burde ferdigstilt stallen med ettpar signeringer til, slik at vi kunne unngått dette.

Føler at vi nå tar til takke med spillere på 2. og 3. hylle, og det er minst like dyrt.

Spådom: Vi holder plassen med et nødskrik. Ledelsen satser på at stallen er god nok i sommer, så er det på an igjen i januar 2017

Vi kan ikke velge fra øverste hylle lenger. Spiller ingen rolle hvor mye penger vi slenger på bordet, så lenge spillerne ikke vil spille for oss.

Og når det gjelder spådommen din så har det kommet klare indikasjoner at vi vil fortsette å bruke penger til sommeren (avhengig selvfølgelig av om vi beholder plassen eller ikke).

Jeg er fornøyd med overgangsvinduet selv om jeg som mange andre skulle sett at vi fikk inn en forsvarer.

Nå er det opp til McClaren å bevise at han er en god nok trener.

Jonny

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 659
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #832 på: 02. Feb. 2016, 11:45 »
Det er akkurat der me har det største problemet dessverre! McClaren har ikkje evne og kunnskap som skal til for å sette sammen og få det beste ut av spillergruppa trur eg.
Håper eg tar såpass feil at me i alle fall berger plassen, men han har vel allerede bevist at han ikkje er den manageren eg hadde håpa på!

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #833 på: 02. Feb. 2016, 11:49 »
Mye som tyder på at dette er spillere McClaren selv har ønsket, så nå har han ingen unnskyldninger lenger. Jeg skal fint tåle at det blir litt ujevne resultater og prestasjoner, helt naturlig med såpass mange nye spillere, imidlertid skal og må poengfangsten nå heves betraktelig. Noe annet er uakseptabelt. 
No fate but what you make

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #834 på: 02. Feb. 2016, 12:06 »
Det vi ser i dette vinduet er en innrømmelse fra styret om at deres egen strategi under Ashley har vært en katastrofe. Dermed ende vi opp med en skippertaksmetode som i verste fall kommer alt for sent. Time will show.
Er det egentlig det? Noen som husker tilbake til vinteren 2013? Vi hadde blitt nummer fem sesongen før, vi ga fullstendig faen i å investere den sommeren, og innen januarvinduet åpnet måtte vi investere for å berge plassen. Inn kom Sissoko, Yanga-Mbiwa, Debuchy, Haidara og Gouffran. Den eneste forskjellen fra da og nå, er at nå sitter McClaren i styret, som har overbevist Ashley om å satse litt mer britisk og på mer etablerte spillere.

Vi måtte handle i januar. Vi bare måtte. Hadde vi ikke gjort noe hadde vi garantert rykket ned.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #835 på: 02. Feb. 2016, 12:21 »
Det vi ser i dette vinduet er en innrømmelse fra styret om at deres egen strategi under Ashley har vært en katastrofe. Dermed ende vi opp med en skippertaksmetode som i verste fall kommer alt for sent. Time will show.
Det synes jeg er en grei konklusjon etter dette overgangsvinduet.
Helt enig.

akselho

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 476
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #836 på: 02. Feb. 2016, 14:26 »
Peter Crouch: £10M
Ashley Young: ~£15-20M
James Milner: £26M
Gareth Barry: £12M
Raheem Sterling: £49M
Luke Shaw: £31M
Adam Lallana: £25M
Shaun Wright-Phillips: £21M

Mulig Newcastle gjør god butikk med kjøpet av Shelvey og Townsend sammenlignet med overskrevne overganger :)
Black and white since 1996

Anders Nordeide

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 348
  • Newcastle United - One Toon - Howay the lads!
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #837 på: 02. Feb. 2016, 15:11 »
Shelvey til 12m er vel akkurat det man kunne forvente av en helt decent engelskmann. 12m for Townsend er en så syk overpris at alle spurs-supporterne danser på bordet.

OlavE

  • Flaskebærer
  • *
  • Innlegg: 15
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #838 på: 02. Feb. 2016, 15:14 »
Jeg vet ikke helt hva det betyr at vi har brukt mest penger i hele europa (bortsett fra kanskje Stoke?), men at jeg fortsatt er "meh" til det vi har fått inn. Greie signeringer alle sammen, og jeg tror absolutt at de vil gjøre oss til et bedre lag, men mangler liksom den ene storsigneringen for å blåse lokket av meg ihvertfall.

Når det er sagt, så har vi gjort god business. Ser også at Paul Merson (fra skysports) gir oss karakteren A+ på vinduet. Vet ikke om jeg ville gått så langt, men tydelig at han mener vi har vært fornuftige og kjøpt spillere som vil gi oss en boost instantly i Shelvey og Townsend.

Temmelig typisk britiske eksperter å hylle kjøp av britiske spillere. De fleste av disse er jo totalt nedsnødd når det gjelder kvaliteten på britiske spillere kontra spillere utenfra. De vet jo knapt at det finnes masse gode spillere utenfor øyriket.

Shelvey kan bli bra for Newcastle om han har hodet på rett plass. Ser jo at det ryktes at han forlot Swansea pga dårlige holdninger, så suksess i Newcastle tror jeg avhenger av hans mentale egenskaper. Han burde dog passe bra siden Newcastle har behov for en ballsentral på midten.

Townsend anser jeg ikke som den store spilleren. Ser på whoscored at han totalt sett har 8 målpoeng i sin PL-karriere og han er 24! Det er ikke mye sluttprodukt der i gården.


Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #839 på: 02. Feb. 2016, 15:53 »
Vi har jo en av Englands beste mentale trenere i Steve Black, så håper han kan få orden på Shelvey. Hvis det i det hele tatt er noe problem der.

Noe av det som gjør meg positiv til McClaren, er at han også blir omtalt som en av de beste engelske trenerne. Flink på feltet, og flink med spillerne. Nå har han fått jobbet godt over et halvt år, begynt å få gjennomslag på styrerommet for sin overgangspolitikk, og dermed henter sine spillere. Derfor mener jeg nå at vi kan begynne å sette enda litt større krav til han. Det vi har prestert frem til nå er ikke bra nok, men fra nå av mener jeg det finnes få unnskyldninger.

De valgte å ikke kjøre hardt på en forsvarer i januar, så den unnskyldningen er ugyldig. Vi har også fått inn 2 engelske landslagsspillere som har en del erfaring fra PL, og en god del med erfaring fra før, så nå begynner jeg å sette større krav til prestasjoner OG resultat.

(For min del har det vært en smått apatisk høst, der jeg ikke har gravd meg ned om vi har tapt. Skal ikke si at interessen har blitt mindre, men har blitt en vane å tape! Det bør snu nå! Fornøyd + med vinduet, selv om vi skulle hatt Berahino/en spiss til og en forsvarer/venstreback. )
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒