20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Guardiola oppskrytt  (Lest 19557 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Guardiola oppskrytt
« Svar #30 på: 16. Sep. 2016, 10:44 »
Kort sagt, du spådde Guardiola og City ville slita og at Leicester var undervurdert og ville fortsetja sesongen frå i fjor?

Konklusjon: Du har bomma til no ja ;)

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: Guardiola oppskrytt
« Svar #31 på: 22. Sep. 2016, 06:48 »
Er det ikke litt tidlig å konkludere? Jeg regna ikke med noe flying start på Leicester, pga tap av nøkkelspiller, og mange nye inn som må spille seg inn, men de begynner komme seg.Vant 3-0 nå, og overbeviste i CL.... Og City har hatt et greit kampprogram utenom sjokkerende svake united. Se på Liverpool som har vunnet borte mot Arsenal, Chelsea, uavgjort mot Spurs. Overbevisende seier mot Leicester. Langt mer overbevisende..Og hvordan takler City motgang? Klart City vil få en flying start med ny trener, men når seiersrekken sprekker har City en tendens til å gå på en lang formsvikt...

La oss dra konklusjoner når seesongen er over....

Guardiola mener jeg med den mer direkte spillestilen de har vist i City kunne gjort det enda mer ekstremt bra i Barca..Tiki taka er bare passivt bruk av kreative geniale pasningspillere som kan åpne opp forsvaret når de føler for..I Barcelona vel og merke..

I  Bayern ble laget nesten et eksperiment.Først uendelig med støttepasninger. Deretter eksperimentere med nye ting når det ikke fungerte så alt for bra i Europa. Alaba som en tier som ble sett på som kreativt, men effektivt? Ikke noe mer enn som venstreback vil jeg tro..Deretter Alonso som quarterback for kantspillerne med et forsøk på være superdirekte... Og resignerte til slutt ved å gi slipp på prinsippene sine mot Atletico Madrid ved å spille så direkte som han aldri har gjort...

Han sier selv at man kan ikke spile slik i england som i tyskland og italia, og jeg hadde såpadd en nedtur på grunn av mangelen på denne spillertyper han har vært obsesssed av... Tiki taka hadde aldri funka i City..Dermed står han uten en filosofi han har finpusset i alle år, for dette laget...

Så la oss summere opp etter sesongen... Skal dere konkludere så tidlig, så ser jeg mange merkelige tabellplasseringer...

Denne tråden dreier seg først og fremst om Guardiola som trener, dvs hva han har oppnådd, og jeg spår han vil oppnå... Dette er hans store dest og den er langt fra bestått.. Noilto ser for meg ut som et desperasjonskjøp/bomkjøp. Første kampen mot Sunderland var flaks at de fikk et mål på overtid. Westham holdt på å komme tilbake i kampen mot dem... En litt tilfeldig seier mot United som har skuffet voldsomt. Overbeviste riktnok sist. Men alt fortidlig å si om noen har bomma eller ikke.. Spådde forøvrig Leicter som en outsider til gullet, etter å være lei av å ikke høre dem som en kandidat en gang. Vi snakker om den regjerende mesteren, som om det skulle være et drittlag som klarte å vinne sesongen over 38 kamper... Se på Mahrez, for en klassespiller. Vardy,,,verdens bestebakromsspiss? Han nye spissen goala 2 sist..Kantes erstatter som er skada er jeg meget spent på..Drinkwater burde definitivt spilt for england..Musa virker lynrask og spennende..Schmeichel klassekeeper, og fortjener å sammenlignes med de beste... Solid forsvar..

Før sesongen ville vel enhver fotballekspert sagt det er feil å avskrive den regjerende mesteren... At de ville slite, som å ikke ta gull, ja,, men såklart en av tittelkandidatene. Dette dreier seg om Guardiola, og at han har trent klubber det er forventet å nesten vinne alt med. Og attpåtil ikke klart det. Trente kanskje tidenes beste lag i Barca, den generasjonen, og kunne spilt 20 spillestiler som hadde fungert... Hvorfor spille tikitaka 100 trekk når Iniesta og Xavi og Messi kan åpne opp et hvert forsvar på et sekund....
« Siste redigering: 22. Sep. 2016, 07:01 av superswag »

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: Guardiola oppskrytt
« Svar #32 på: 14. Nov. 2016, 14:41 »
Fortsatt like mange som er uenige i mitt syn på Guardiola?... Virker veldig svake om dagen. Mange fosøk på å spille seg ut har gitt baklengsmål og poengtap...

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: Guardiola oppskrytt
« Svar #33 på: 23. Nov. 2016, 04:44 »
Like mange som mener Guardiola har gjort en god jobb? Var vel langt større favoritter før sesongen, og har vært elendige den siste tiden...Oddsen har vel steget fra 1,8 til 3,3 ca.  Omtrent samme som Liverpool og Chelsea...

Skogis

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 158
    • Vis profil
Sv: Guardiola oppskrytt
« Svar #34 på: 23. Nov. 2016, 15:22 »
På 16 kamper i PL og CL har han tapt 2 kamper, en borte mot Barca (hvor di var fullt på høyde med Barca til utvisningen) og borte mot Tottenham. Selvfølgelig har han gjort det bra. Selv om klubben har en bra stall så er det på ingen måte å komme til dekket bord i City. Ting endrer seg ikke over natten og det vil ta tid før denne klubben leverer stabilt og etter Guardiolas filosofi. At de ligger 1 poeng bak Chelsea p.t. er greit nok det, Chelsea spiller ikke i europa samtidig som ligaen ikke avgjørs før i Mai. Takk for meg.

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: Guardiola oppskrytt
« Svar #35 på: 20. April 2017, 21:05 »
Er ikke direkte imponert over City i år........ Mourinho virker å få mer å mer skikk på United, Pochetino har fått Tottenham stabilt gode, med en så ung stall, Conte gjør magi med Chelsea,,,,,Guardiola som ventet,,,Er mannen glad i å prøve sjokkere? Han gjør mye "nytt", men om det er så effektivt kan diskuteres.....Ballbesittende fotball gir motstanderene mulighet til å strukturere seg,,, en direkte fotball kan ta motstanderen i ubalanse..

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: Guardiola oppskrytt
« Svar #36 på: 25. April 2017, 06:57 »
Er alle her Guardiola obsessed....OMG....Barcamedgangsfans?Se for dere Barca mer direkte der de istedet for la det andre laget stabilisere seg,,,bruker de åpningene de finner og er mer direkte...Dette hadde kansje gitt enda bvedre resultater med playmakere som messi iniesta xavi bosquets++++

Hva skedde med Bayern? Europas nest beste lag...Han klarte aldri ta dem til noe finale i CL...Måtte til å med gå fra sin passive strategi til mer direkte mot atletico da han innså at hans passive fotball ikke fungerte så bra, selv om han alltid har sagt han vil spille sin type fotball uansett motstand....Innsett han ikke var så genial med sin passive fotball?.....Hvertfall ikke mye ute i Europa å skrye av her med et lag som Bayern der han fikk flere år på seg,,, hvis han er så genial...

Og denne sesongen i City.............. "Spille seg ut av forsvar til enhver pris"... Ser hvor mange klønete baklengs det har gitt... Ser på resultatene i ligaen...Er ikke sikkert de tar en top 4.... Han trenger tid javel...Kunne han ikke bygge på det laget som kvaliferte seg top 4 ifjor, istede for å bryte det ned å risikere havne utenfor top 4?... Kjøpet av han spanske vingen jeg glemte navnet på i farta virker veldig floppkjøp, og det misstenkte jeg kjapp. Hans eneste typiske midtbanespiller han har henta Gundogan som er en playmaker har blitt satset lite på.. Velger du hente en spiller og ikke satser på han, så har du vel til dels feilet med kjøpet dittt? For han er ikke noe talent..

Det er skandale sesong med Citys forventninger...Med de utrolige individuelle spillerne de har som De Bruyne, Silva ,Aguero, Sterlling(litt av og på), Ignacho, Jesus(da han var frisk), ++++++++ så skulle det bare mangle med noe fin fotball til tider...

Men dere guadiola elskere kan bare fortsette forsvare han "han har nytt lag, mye forandringer, det tar tid",,,,,tallene i bayern er ikke imponerende,,,tallene i barca er som venta med det laget, og kunne muligens vært sterkere med en enda mer direkte spåilestil da de ble i overkant passive for å markere denne ballpossesion fetishen til guardiola..
og årets sesong i city er som jeg spådde,,,,men mange valgte slakte meg på tidlig,,,skuffende,,,,han kunne bygd på det han hadde, istedet for rive ned laget,,, laget ifjor kom seg greit til topp 4. en semi i CL, gull i cupen,,,,  og den gode starten var en "ny trener effekt, "spessielt er denne effekten sikkert sterke med en av mange respektert trener som guardiola,,,  med en gang de bynte miste poeng virka de meget ugjevne utoover sesongen,,,og om vi trekker fra sesong starten med ny trening og flying start,s å er vel city enda lengre ned på tabellen,,,,og de har kjempa mot liverpool som har vært meget svake etter nyttår, et arsenal i oppløsning,,, et manchester united som slet voldsomt i starten,,, og har variert,,, langt bak spurs og chelsea.... hva har dere å si...........

Og MIN MENING om fotball...   Om du slår 1000 støttepasninger for å få ball posesion,,,vil du
1. risikere få kontring imot
2. la det andre lage stabilisere seg i forsvar, fremfor å angripe dem når de er i ubalanse..derfor en kontring er langt farligere enn et etablert angrep...
3... tall viser at de må løpe mer enn motstanderne for å gjøre seg spillbare,,,en de andre blir "utslitt av å ikke ha ballen",,,dessuten er vel de fleste lag innstilt på å møte dette mot city og blir neppe så mentalt utslitt så lenge det er mye støttepasninger...
4. for hver pasning du slår, istedet for å bruke åpnigne du får, med mindre du er umenneskelig paningssikker,,,vil du øke sjansen for å miste ballen
5.  å spille ut fra forsvar, er det farligste som fins om du ikke lykkes, fremfor  å klare ballen opp til en ving el.  og prøve vinne andre ballen....dette har kostet city mye poeng i år og de har neppe tjente så mye på det....
6 om city går rett i angrep og tar kontringene fremfor å spille ballbesittende, misbruker de fotballens største sjanse for mål, nemlig kontringer,,,3 mot 2 etc...

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: Guardiola oppskrytt
« Svar #37 på: 20. Juli 2017, 20:28 »
Ja,,, Guardiola hadde virkelig en kjempesesong ifjor....

Xuz

  • Flaskebærer
  • *
  • Innlegg: 11
    • Vis profil
Sv: Guardiola oppskrytt
« Svar #38 på: 25. Juli 2017, 17:49 »
Utifra sin første sesong i Premier League, vil jeg si en godkjent sesong av Guardiola.

jonni_e

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 675
    • Vis profil
Sv: Guardiola oppskrytt
« Svar #39 på: 25. Juli 2017, 19:21 »
Nå vil jeg nesten driste meg på å si at Premier League er den vanskeligste ligaen å være manager. Er kun der det hver sesong er fem-seks mulige ligavinnere.
Det vil si at alle 'storhetene' av managere vil minst fire-fem av dem mislykkes, med mindre de tar med seg en cup eller to.

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: Guardiola oppskrytt
« Svar #40 på: 02. Aug. 2017, 00:44 »
Uansett hva som skjer, vil folk i denne tråden forsvare Guardiola ser jeg...
Virkelig? City var favoritter til å ta gullet og kom såvidt til CL.... Hadde heller ikke spessielt suksess i noen av cupene eller i europa.... Kom et godt stykke bak spurs og chelsea...
Ja det er den vanskeligste ligaen, men når du som favoritt ender langt bak, og knapt klarer en top 4 og ikke får til noe i verken cupene elller europa så må sesongen kalles en fiasko.. Og i Bayern gjorde han det enhver trener ville gjort,,,vinne ligaen med grei margin...Men var derimot langt svakere i Europa enn Bayern har for vane  å være.... At han trente barca i epoken med Messi Xavi, Iniesta, Bosquets, ++++  Skal guardiola ha all æren for at kanskje tidenes beste individuelle spillere kommer opp samtididig?.... Han kunne spilt direkte,,,indirekte,,, kontring,,,presset høyt lavt,,,  spilllerne var så gode at de kunne slå støttepasniger til de gikk lei... Du må nesten lage en genial formasjon for å misslykkes med det laget...

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: Guardiola oppskrytt
« Svar #41 på: 06. Aug. 2017, 17:00 »
Kan godt være at han er en dyrktig trener. Men synes titlene fra Barcelona tiden ikke gir noe klart svar da laget var så suverent godt....

Men sammenlign med Alex Ferguson som vant alt med United og bygde det hele opp selv. Wenger som gjorde Arsenal til et middels lag til PL vinnere noen sesonger og fast top 4 lag.... Mourinho som har CL gull med Porto og Inter og vunnet liga med Chelsea, Real ++++  en haug med titler...

Eller Klopp som vant bundesliga og klarte utfordre Bayern ganske godt i lange perioder med Dortmund.

Eller forsåvidt Benitez som har vunnet liga med Valencia, vunnet CL med Liverpool, og tatt dem til finale 2 ganger, tatt andreplass i liga med Liverpool, gjort det bra i Chelsea til tross for missnøye blant fansen da han ble ansatt.....

Eller Bobby Robson..... Anchelotti....

Her er trenere som har gjort det bra i flere klubber enn tidenes lag.

Med Bayern var det også forventet sammen med Real og Barca å kjempe om mesterligaen, men de var aldri i nærheten, og i City har han uendelig ressurser, og skuffet stort som favoritt ifjor....Lykkes han i City skulle det nesten bare mangle med de ressursene han får bruke....Men det gjenstår også å se...

Skogis

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 158
    • Vis profil
Sv: Guardiola oppskrytt
« Svar #42 på: 06. Aug. 2017, 21:56 »
Kjøper ikke argumentet om at han er oppskrytt fordi han ikke har vært i en klubb som ikke er "tidenes lag". De fleste av di managerene du nevner der har selv vært i klubber som Real, PSG, Milan, Inter, Chelsea osv som alle er klubber som har målsetning om både liga og CL i samme periode som Pep har vært aktiv som manager.

Hvis vi drar frem litt stats på managerne som fortsatt er aktiv av di du nevner så er det Guardiola som har den høyeste win % med 71,8 % siden han tok over Barcelona i 2008. I samme periode har Ancelotti 67,7 % , Mourinho har 64,2 %, Wenger ligger på 57,5 % og Klopp på 54,6 %.

I perioden 2008 - 2017 har guardiola følgende plasseringer i ligaen: 1,1,1,2,1,1,1,3, samt 2 CL gull. Han er altså kun slått av Real Madrid i 2011/2012 sesongen ledet av Mourinho, samt i fjorårets utgave av PL. Nærmest lander Mourinho med 4 ligagull og 1 CL gull, Ancelotti har 3 liga og 1 CL, Klopp har 2 ligagull og Wenger har 0 i samme periode.

Guardiola har forøvrig en Win % på 75,2 i Bayern, Ancelotti har 70,6 siden han overtok roret.

Kunne skrevet side opp og side ned om forskjeller mellom perioden 1990-2005 og 2005-2017 i fotballverden, men poenget mitt ville enkelt å greit vært at det er to forskjellige tids-epoker og gidder derfor ikke sammenligne Guardiola med gamle storheter som Ferguson, Wenger og Robson. Gidder heller ikke sammenligne med managere som har "bygget" klubber, finns uendelig med eksempler på managere som er gode med små ressurser og flopper totalt i klubber som kjemper for titler. Guardiola har vel aldri vært manager i en mindre klubb, hvis du mener at han er oppskrytt av denne grunn så deg om det. For meg taler vel heller det for at han faktisk vet hva han driver med som kun får toppjobbene.

Hva legger du i ordet "oppskrytt" egentlig? hvem er det som skryter han så jævlig mye mer opp en han fortjener? Er vel ingen managere i verden så kan matche statsene hans di siste 8 sesongene? Blir litt usaklig hele denne diskusjonen spør du meg.


Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Guardiola oppskrytt
« Svar #43 på: 24. Sep. 2017, 10:32 »
No fate but what you make

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8655
    • Vis profil
Sv: Guardiola oppskrytt
« Svar #44 på: 30. Sep. 2017, 20:09 »
Man City ser mer og mer ut som et typisk Guardiola-lag for hver kamp de spiller. Kan bli fryktelig sterke etterhvert som han får formet laget mer etter sine ønsker.
Nei.