20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Bruno Guimarães  (Lest 3932 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8655
    • Vis profil
Sv: Bruno Guimarães
« Svar #15 på: 19. Feb. 2022, 23:55 »
En ting er å matche han forsiktig, og når laget presterer såpass bra som de har gjort så er det jo greit. Men han matches jo ikke forsiktig. 3 minutter her og 7 minutter der er litt lite. I enkelte kamper har jo laget vært så slitne de siste 20-25 minuttene at motstanderne bare har spasert gjennom midtbaneleddet uten de helt store problemene, og da skulle man jo tro at et bytte på midten ville gjort seg.

Når han får så lite spilletid som han har fått til nå, begynner jeg nesten å lure på om dette er en slags marquee signing fra eierne, og en signering Howe kanskje ikke ønsket.


Og ja, jeg er fullt klar over at Newcastle har vunnet noen kamper, spilt bra og at Howe har gjort mye riktig. Men i enkelte kamper kunne Newcastle fort blitt straffet om motstanderne bare var litt mer presise i det de tar for seg, fordi midtbanen er helt ferdige. Og da er det rart at det ikke byttes.
Nei.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7611
    • Vis profil
Sv: Bruno Guimarães
« Svar #16 på: 20. Feb. 2022, 00:31 »
Ser absolutt poengene dine, men er jo vanskelig for en manager å endre på et lag som spiller godt da. Er vel sånn sett et stort pluss at vi endelig har litt skikkelig konkurranse om plassene på midten. Kampprogrammet i Mars er knalltett så der vil nok Bruno få plenty med starter ihvertfall.

Mtp Shelvey så har vel faktisk Bruno kommet inn på indreløperen når han kommer inn. Om det er der han er tiltenkt av Howe gjør det jo det enda vanskeligere da Joelinton har vært enorm og Willock nå virker å finne formen.

Også er det et stort pluss tror jeg at Bruno får spille seg litt rolig inn i et lag som gjør det bra! Hadde vi slitt og han hadde blitt kastet utpå tror jeg det fort kunne ført til noen dårlige opplevelser. Tror Howe har gjort lurt sålangt. Vi har 14 kamper igjen av sesongen, og med den formen vi har nå er det ikke så krise tror jeg.

Ellers er jeg spent på hva Howe kan få ut av Shelvey. Vil få mange flere touch nå og har i tillegg en Joelinton ved siden av seg som dekker mye av den løpskraften Shelvey mangler.

Ser poenget om at laget spiller bra og at ting funker, men jeg baserte innlegget mitt på sitatet jeg la med fra Howe i media.

"I don't think this period where he's watching and learning from the Premier League is a bad thing for him although it will frustrate him because he wants to show his talent."

Her virker det da som at det ikke kun er prestasjonene til de som spiller som er grunnen til at han ikke får komme innpå, men også at Howe mener at han har godt av lære seg ligaen ved å studere den fra sidelinjen før han får prøve seg. Da begynner jeg å tenke på hvor lenge han skal "lære seg ligaen" fra sidelinjen, og hvor effektivt er nå egentlig det? Selv om vi er inne i en god periode så er vi fortsatt i en ganske presset situasjon, og jeg er usikker på hvor lenge vi har råd til å være "forsiktig" med Bruno. Jeg er utrolig imponert over Howe, ikke misforstå, men jeg må innrømme at jeg er litt kritisk til dette med Bruno sålangt. Denne uttalelsen får meg til å bli litt bekymret for om han faktisk får starte selv når vi begynner å gå på noen smeller igjen og midtbanen ikke fungerer like bra. Er også litt usikker på hvordan dette kan påvirke han mentalt, og jeg tviler på at det var dette han så for seg da han skrev under.
« Siste redigering: 20. Feb. 2022, 03:08 av Eriksen »

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2642
    • Vis profil
Sv: Bruno Guimarães
« Svar #17 på: 20. Feb. 2022, 03:50 »
Hadde han vært her i 10 kamper hadde jeg vært enig med dere, men etter 3 kamper (med 7p) tror jeg det er litt tidlig å spekulere. Tror ikke jeg heller ville satt inn en uprøvd spiller noe særlig tidligere i disse kampene hvor vi prøvde å trygge resultatet, det er liksom noe litt risky over det der vi er på tabellen. Hadde vi ligget under så selvfølgelig, men i alle de tre kampene han har vært i troppen har det vel mest handlet om å trygge resultatet i de siste 60 minuttene egentlig.

Som sagt har vi et tett kampprogram i Mars som nesten garantert vil gi han muligheten (om ikke er det rart). Så er jo resten opp til han.
« Siste redigering: 20. Feb. 2022, 03:58 av Andymag »

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7611
    • Vis profil
Sv: Bruno Guimarães
« Svar #18 på: 30. Mars 2022, 11:39 »
Scoret sitt første mål for Brazil mot Bolivia i VM kvaliken i natt. Noterte seg med assist også.



Herlig assist og mål! :-* (2:53 og 7:22)
« Siste redigering: 30. Mars 2022, 11:49 av Eriksen »

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Bruno Guimarães
« Svar #19 på: 30. Mars 2022, 14:23 »
Tror Bruno kan bli en kjempespiller for oss. Skal bli spennende å følge.
No fate but what you make

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7611
    • Vis profil
Sv: Bruno Guimarães
« Svar #20 på: 30. Mars 2022, 14:48 »
Tror Bruno kommer til å skinne enda mer med klassespillere rundt seg. En god spiller å bygge laget rundt i tiden som kommer. Har vært solid for oss hittil men det er nok en grunn til at spillet hans løfter seg litt ekstra for landslaget. Det samt at han har spilt mer med disse gutta såklart.
« Siste redigering: 30. Mars 2022, 14:52 av Eriksen »

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7611
    • Vis profil
Sv: Bruno Guimarães
« Svar #21 på: 17. April 2022, 17:11 »
 ::)

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8655
    • Vis profil
Sv: Bruno Guimarães
« Svar #22 på: 17. April 2022, 17:16 »
Sykt god, og forarbeidet til Willock på det siste målet var helt magisk.
Nei.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7611
    • Vis profil
Sv: Bruno Guimarães
« Svar #23 på: 19. April 2022, 14:55 »

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7611
    • Vis profil
Sv: Bruno Guimarães
« Svar #24 på: 24. April 2022, 14:04 »
https://www.geordiebootboys.com/news/bruno-guimaraes-to-real-madrid-transfer-rumours-are-a-warning-to-newcastle/

Er ikke så bekymret for å miste Bruno, ihvertfall ikke allerede til sommeren. Men artikkelen fremmer et godt poeng, det kan fortsatt være viktig å vise litt muskler, selv på kort, dersom vi skal holde på slike spillere.

snkz

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3581
    • Vis profil
Sv: Bruno Guimarães
« Svar #25 på: 28. Aug. 2022, 13:54 »
 Bruno ute, kjapt tap idag da.

Idiotisk av Eddie og riske han en UFC match tidligere.

Stor tabbe imo.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7611
    • Vis profil
Sv: Bruno Guimarães
« Svar #26 på: 12. Okt. 2022, 16:33 »

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Bruno Guimarães
« Svar #27 på: 12. Okt. 2022, 17:36 »
Han begynner å nærme seg en komplett midtbanespiller, god til det meste :)
No fate but what you make

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7611
    • Vis profil
Sv: Bruno Guimarães
« Svar #28 på: 17. Jan. 2023, 01:11 »
Virker som at Bruno blir ute noen uker, og at det ikke er noe alvorlig. Hell i uhell.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7611
    • Vis profil
Sv: Bruno Guimarães
« Svar #29 på: 12. Feb. 2023, 23:37 »


Gir et godt bilde av hvor utrolig viktig Bruno er.. Vi må sørge for at vi ikke er like avhengige av han neste sesong. I tillegg bygges mye av spillet vårt rundt å sette opp innlegg fra Trippier på kant, men vi klarer ikke å utnytte disse innleggene da dette er noe motstander planlegger mot. Dette er en av konsekvensene av den nåværende ubalansen i laget, og mangelen på midtbanespillere som kan åpne opp forsvar sentralt i banen. Venstresiden vår med Burn på VB kreves det heller ikke mye ressurser å forsvare seg mot. Dermed er vi nokså begrenset og forutsigbare i våre angrepsmønstre.
« Siste redigering: 13. Feb. 2023, 01:07 av Eriksen »