20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?  (Lest 270729 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Berntsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3060
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1275 på: 25. April 2010, 23:37 »
Uansett om jeg leser artiklene eller ikke vil jeg se di irriterende overskriftene. Etter min mening er ikke Huseklepp noen stabil spiller i det hele tatt. Han er en typisk formspiller. Han hadde heller ikke tre assists idag.

Tja, han var nest sist på tre Brann-mål, og de telte som assists så vidt jeg skjønte. Poenget var at han var steingod. Og selvfølgelig er han stabil. Det er greit nok at du ikke mener han er god nok, men å si at han er en formspiller pdd er rett og slett helt galt, og det er ikke bra for troverdigheten din. Jeg tror du vet veldig lite om Huseklepp.

Sitat
Du kan si at det ikke latterliggjør, men det er likevel feil etter min mening at en som ikke spiller/spiller dårlig er klubben utad. Selvfølgelig finnes det endel som har kommet fra Tippeligaen og imponert i PL, men jeg har rett og slett ikke troen på Huseklepp.

Om du gidder å bli irritert over hva norske medier fokuserer mest på når de skriver om Newcastle blir du altfor lett sur, for å si det sånn. :)

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1276 på: 25. April 2010, 23:49 »
Mikel eide jo Tippeligaen tidvis, de få kampene han spilte i Lyn! Nå slet han jo med mye uro rundt seg selv i tiden i Norge da. Men han viste flere ganger at han hadde et nivå som gikk langt utpå TL spør du meg!

Regnet kanskje med at min kunnskap om TL kom til å "backfire" med det jeg sa ;)
La meg formulere meg slik; De kampene jeg så, hvilket som ikke var mange, synes jeg ikke at han spilte så godt at man kunne si at han ville inneha en viktig rolle i Chelsea anno 2009.
Ja, man kunne se at ballbehandlingen var noen hakk bedre enn resten, men jeg trodde ikke han var god nok for 11'eren i Chelsea etter så kort tid.
Men ble han ikke brukt annerledes i Lyn også? Som en mer angripende spiller?
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

17Parker

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1240
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1277 på: 25. April 2010, 23:50 »
Uansett om jeg leser artiklene eller ikke vil jeg se di irriterende overskriftene. Etter min mening er ikke Huseklepp noen stabil spiller i det hele tatt. Han er en typisk formspiller. Han hadde heller ikke tre assists idag.


"Tja, han var nest sist på tre Brann-mål, og de telte som assists så vidt jeg skjønte. Poenget var at han var steingod. Og selvfølgelig er han stabil. Det er greit nok at du ikke mener han er god nok, men å si at han er en formspiller pdd er rett og slett helt galt, og det er ikke bra for troverdigheten din. Jeg tror du vet veldig lite om Huseklepp."

To* Men samme det;) Jeg tror jeg har sett nok Brann-kamper opp igjennom årene til å si at han er en formspiller. Pdd er han i bra form.
------------------------------

Du kan si at det ikke latterliggjør, men det er likevel feil etter min mening at en som ikke spiller/spiller dårlig er klubben utad. Selvfølgelig finnes det endel som har kommet fra Tippeligaen og imponert i PL, men jeg har rett og slett ikke troen på Huseklepp.

"Om du gidder å bli irritert over hva norske medier fokuserer mest på når de skriver om Newcastle blir du altfor lett sur, for å si det sånn. :)"

Jeg blir ikke sur, jeg synes bare det er feil.


annern

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3228
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1278 på: 25. April 2010, 23:51 »
Jeg tror vi er villige til å betale maks 3mp for huseklepp. Jeg kan ikke tenke meg at den klausulen ligger på mer. Jeg vil ha Huseklepp som spiss i 4-4-2 sammen med Carroll. Det ville blitt et klassisk spisspar med en kjap dribler og en bauta. Etter min mening er Huseklepp klart best som spiss. Han er svært god til å bli spilt gjennom. Det er ikke altid han kommer rett på mål, men hvis han får en stikker mot hjørneflagget blir det allti farlig. Han har gode innlegg/innspil fra kantene som kan bli giftige når Carroll ligge og vaker inne i boksen.

Minuset er at han mest sansynlig ikke har gode nok avslutningsferdigheter som til syvende og sist er viktigst. Men samtidig tror jeg han kan skape mye om han kommer til oss.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1279 på: 25. April 2010, 23:55 »
Mikel eide jo Tippeligaen tidvis, de få kampene han spilte i Lyn! Nå slet han jo med mye uro rundt seg selv i tiden i Norge da. Men han viste flere ganger at han hadde et nivå som gikk langt utpå TL spør du meg!

Regnet kanskje med at min kunnskap om TL kom til å "backfire" med det jeg sa ;)
La meg formulere meg slik; De kampene jeg så, hvilket som ikke var mange, synes jeg ikke at han spilte så godt at man kunne si at han ville inneha en viktig rolle i Chelsea anno 2009.
Ja, man kunne se at ballbehandlingen var noen hakk bedre enn resten, men jeg trodde ikke han var god nok for 11'eren i Chelsea etter så kort tid.
Men ble han ikke brukt annerledes i Lyn også? Som en mer angripende spiller?

Ja, det har du faktisk helt rett i! Jeg hadde heller ikke trodd han skulle bli en så jævla god midtbanespiller for et så stort lag! Og ja, han ble i stor grad vel brukt som en slags offensiv midtbane/hengende spiss slik jeg husker ham! Var ihvertfall slik at han holdt lekestue ved noen anledninger.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Berntsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3060
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1280 på: 26. April 2010, 00:01 »
To* Men samme det;) Jeg tror jeg har sett nok Brann-kamper opp igjennom årene til å si at han er en formspiller. Pdd er han i bra form.

Da har han vært "i form" i et og et halvt år snart da. Hvor lenge må man være i form før man er stabil? Alle spillere har en og annen dårlig kamp nå og da. Selv meget gode spillere som spiller i Norge. John Carew hadde for eksempel en del dårlige dager i RBK, selv om han var en kjempespiller. 

Sitat
Jeg blir ikke sur, jeg synes bare det er feil.

Om du ikke blir sur, og det ikke har negative ringvirkninger er det vel ingenting som er feil. Newcastle får oppmerksomhet, og det norske folk får det de vil ha; Fokus på Arsenal, Chelsea, ManU og L'Pool, og utenlandsproffene sine. Høres riktig ut for meg.

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1281 på: 26. April 2010, 00:04 »
Flott, da er vi enige på den Kristoffer ;)

Etter min mening er Huseklepp klart best som spiss. Han er svært god til å bli spilt gjennom. Det er ikke altid han kommer rett på mål, men hvis han får en stikker mot hjørneflagget blir det allti farlig. Han har gode innlegg/innspil fra kantene som kan bli giftige når Carroll ligge og vaker inne i boksen.

Minuset er at han mest sansynlig ikke har gode nok avslutningsferdigheter som til syvende og sist er viktigst. Men samtidig tror jeg han kan skape mye om han kommer til oss.

Litt selvmotsigende, men jeg synes du beskriver en god kantspiller, og er positiv dersom Huseklepp blir kjøpt inn som en ving. Gjør ikke noe om han må vikariere som spiss, men kommer han, vil jeg helst se han som kantspiller.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

annern

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3228
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1282 på: 26. April 2010, 00:17 »
Flott, da er vi enige på den Kristoffer ;)

Etter min mening er Huseklepp klart best som spiss. Han er svært god til å bli spilt gjennom. Det er ikke altid han kommer rett på mål, men hvis han får en stikker mot hjørneflagget blir det allti farlig. Han har gode innlegg/innspil fra kantene som kan bli giftige når Carroll ligge og vaker inne i boksen.

Minuset er at han mest sansynlig ikke har gode nok avslutningsferdigheter som til syvende og sist er viktigst. Men samtidig tror jeg han kan skape mye om han kommer til oss.

Litt selvmotsigende, men jeg synes du beskriver en god kantspiller, og er positiv dersom Huseklepp blir kjøpt inn som en ving. Gjør ikke noe om han må vikariere som spiss, men kommer han, vil jeg helst se han som kantspiller.

Det jeg mener er at han lager mer trøbbel for motstanderen når han er spiss. Han har ikke en innleggsfot som er PL klasse. Ska vi ha Jonas på venstre bør vi ha en som kan legge gode innlegg fra høyre. Når han blir spilt gjennom (slik spisser i større grad en vinger blir) lager han ofte kaos for motspillere. Hvis vi skal bruke ham som ving vil jeg i så fall se ham i en 4-3-3 formasjon hvor han kan får brukt gjennombruddskraften sin. Med tanke på de spissene vi har nå vil han ha gode sjangser for å spille seg inn på laget. Skal vi ha en bedre spiss en husklepp må vi ut med langt mer penger
« Siste redigering: 26. April 2010, 00:19 av annern »
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

17Parker

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1240
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1283 på: 26. April 2010, 00:19 »
To* Men samme det;) Jeg tror jeg har sett nok Brann-kamper opp igjennom årene til å si at han er en formspiller. Pdd er han i bra form.

"Da har han vært "i form" i et og et halvt år snart da. Hvor lenge må man være i form før man er stabil? Alle spillere har en og annen dårlig kamp nå og da. Selv meget gode spillere som spiller i Norge. John Carew hadde for eksempel en del dårlige dager i RBK, selv om han var en kjempespiller. "

Han ble definitivt en mer stabil spiller sist sesong, men det jeg legger i at han er formspiller er at han noen kamper han viser seg voldsomt før det går noen der han er sånn passe.
------------------------


Jeg blir ikke sur, jeg synes bare det er feil

"Om du ikke blir sur, og det ikke har negative ringvirkninger er det vel ingenting som er feil. Newcastle får oppmerksomhet, og det norske folk får det de vil ha; Fokus på Arsenal, Chelsea, ManU og L'Pool, og utenlandsproffene sine. Høres riktig ut for meg."

Igjen, det at en spiller som ikke er bra representerer klubben, er feil etter mitt syn. At media og "det norske folk" får det som de vil er en annen ting.

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1284 på: 26. April 2010, 00:29 »
Sorry, men kan ikke dy meg :(

Øverst til høyre i hvert innlegg, på samme linje som emnet, står det "sitat".
Trykk på den, så åpnes det et nytt innlegg, der innlegget du vil svare på er.

Hvis jeg vil sitere Kristoffer, kommer dette etter jeg har trykket på sitat:
Kode: [Velg]
[quote author=Kristoffer link=topic=859.msg220066#msg220066 date=1272231279]
Dette må ikke endres.
Dette står øverst i innlegget.
Sitatet må alltid slutte med
Kode: [Velg]
[/quote].

Så har du frihet til å slette det du ikke skal svare på.

Eks (original-innlegg):
Mikel eide jo Tippeligaen tidvis, de få kampene han spilte i Lyn! Nå slet han jo med mye uro rundt seg selv i tiden i Norge da. Men han viste flere ganger at han hadde et nivå som gikk langt utpå TL spør du meg!

Her har jeg klippet ut det jeg føler ikke er relevant til hva jeg vil svare på:
Men han viste flere ganger at han hadde et nivå som gikk langt utpå TL spør du meg!

Dette er bare et eksempel.
Ble du klokere? :P
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

17Parker

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1240
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1285 på: 26. April 2010, 00:42 »
Ble du klokere? :P


Hehe, se der ja. Takk ;)

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1286 på: 26. April 2010, 00:58 »
Flotte saker ;)
Følte det bare ble veldig uoversiktlig, så måtte bare skrive en liten veiledning ;)
Ikke ille ment altså.

Kanskje det er noe for admins å vurdere å lage en aldri så liten FAQ?
Ser det har vært noen som sliter med å sette inn bilder, og slik.
En liten forklaring til ferske forumbrukere?
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1287 på: 26. April 2010, 01:11 »
http://msn.tv2sporten.no/fotball/tippeligaen/newcastle-saa-paa-huseklepp-3192780.html

Har vel ikke vært klistra inn? Speidere fra vårs var vistnok og så Huseklepp i dag igjen.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1288 på: 26. April 2010, 01:27 »
Jeg nevnte det litt tidligere her, men limte ikke inn noe link.

De nevnte det på fotball-xtra.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1289 på: 26. April 2010, 08:25 »
Nope, fordi Christian var die hard-supporter fra dag en!