20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?  (Lest 270879 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Geir

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3749
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1170 på: 03. Jan. 2010, 13:55 »
Godt poeng. Jeg er dog ikke bare interessert i utviklingen av egne talenter, men også at det er mulig å bli god i klubben, om man ser på en spiller som Demidov f.eks. har han hatt en bra utvikling siden han kom til oss og jeg er sikker på at Tore Reginiussen kunne hatt det samme.

I ren kvantitet er det jo ingen tvil om at dere slår oss med tanke på å bruke egne unggutter, kvaliteten på disse er dog noe varierende. Men likefullt, ja du hadde rett der ;)

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1171 på: 03. Jan. 2010, 13:59 »
Demidov er et eksempel i RBK`s favør. Men det er nok av eksempler på det motsatte, unge spillere som ikke har slått til i klubben.
Gamle gode Start spillere som Morten Knutsen og Espen Johnsen er 2 eksempler på spillere som heller stagnerte i RBK.

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1172 på: 03. Jan. 2010, 14:20 »
Jeg hadde egentlig ikke noe poeng med det, jeg synes bare det er LITT irriterende at RBK'ere ofte "hever" seg over alle andre, og tror de er best på alle områder uten å faktisk vite fakta.

Er også enig i at det er varierende kvalitet, men etter nedrykket mistet vi hele bærebjelken av de lokale. Nevner Kristofer Hæstad, Atle Roar Håland og Fredrik Strømstad. Nå holder vi på å bygge en ny, og er på GOD vei :)
« Siste redigering: 03. Jan. 2010, 14:23 av Andy »

Geir

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3749
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1173 på: 03. Jan. 2010, 15:15 »
Neida, vi er slett ikke fantastisk på dette, og slett ikke mye bedre enn alle andre heller. Jeg tror likevel at vi har blitt flinkere på dette de siste årene og er uenig med Colina i at bare FCK ville vært et naturlig steg videre og ikke RBK.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1174 på: 04. Jan. 2010, 16:41 »
Demidov er et eksempel i RBK`s favør. Men det er nok av eksempler på det motsatte, unge spillere som ikke har slått til i klubben.
Gamle gode Start spillere som Morten Knutsen og Espen Johnsen er 2 eksempler på spillere som heller stagnerte i RBK.
For Knutsen og Johnsen sin del mener jeg det skortet en hel del på talentet. Dessuten kan det umulig være til hjelp å ha Jørn Jamtfall som keepertrener.
For Espen Johnsen sin del er det hans egen feil at han ikke innfridde forventningene. Morten Knutsen var i den tiden Nils Arne Eggen tviholdte på en ellever, og nærmest blokkerte alle muligheter for unge spillere å spille seg inn på laget. Spesielt ille var det dersom du var så nære en fast plass, og deretter ble skadet. Da kunne du, med mindre du hadde et stort navn, garantere at du ble sittende på benken og råtne. Det var dessverre en av de feilene svært mange RBK-supportere har glemt ved gamle Eggen.

Vi har blitt mye bedre på talentutvikling de siste årene. Men det sier seg nærmest selv at små klubber som Lyn og Start vil få frem flere egenutviklede spillere i Tippeligaen enn Rosenborg. Start har ikke økonomien til å hente all verdens av spillere, og de har ikke den sportslige tiltrekningskraften. Rosenborg på sin side har et klart mål om å vinne Tippeligaen hvert år (selv om det offisielt heter "medalje"). Rosenborg har ikke råd til å stille med et lag med en snittalder på under 20 år. Rosenborg hadde ikke råd til å spille med Tettey og Skjelbred fast fra 16-års-alderen.

Men vi blir også en stadig bedre utviklingsarena for lovende spillere fra andre klubber. Demidov er et prakteksempel, og beviser at Collina er på jordet når han hevder at Reginiussen aldri ville utviklet seg i RBK.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1175 på: 04. Jan. 2010, 22:24 »
Viktig å se på det helhetlige her ja. RBK er vanligvis i den posisjon at de skal forsvare et ligagull, samt hevde seg i Europa, og har en slik kjøpskraft at talentutvikling ikke nødvendigvis er førstepri, og trenger ikke være det for at RBK skal befeste sin posisjon som største klubb i landet. "Store" klubber som VIF og Brann, LSK har de siste årene vært mye av det samme, dog er de med den økonomiske nedturen som har kommet vært nødt til å satse på eget. Det er forsåvidt til det beste for hele fotball-Norge på lang sikt, tror jeg.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Ref.Collina

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 158
  • "Mi!? I bet I could beat you in a stare competit"
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1176 på: 12. Jan. 2010, 11:00 »

var kanskje litt krass i kritikken av RBK, men allikevel kan ikke si att det er så mye gæli i det je har sagt! så lenge FCK er så gode som dem er, å med tanke på godeste B.Hangeland som nå spiller.. hmm.. var det ikke Fulham mon tro? hehe.. kan nevne i flenge spillere som har blitt utviklet til mer enn gode nok for europa. M.Gravgaard, som nå er på lån fra nantes til hamburg. Morten Nordstrand på lån i eresdivison fc Groningen. Sibusiso Zuma er jo en som har utvikla seg og blitt solgt til en større klubb. Christian Poulsen, som nå spiller i juventus. Bjarne Goldbæk, som ble solgt til Chelsea. Nicklas Jensen, som blei solgt til City. Alvaro Santos, som blei solgt til fransk toppfotball. Lars Jacobsen som blei solg til tysk toppfotball. Tobias Linderoth som blei solgt til tyrkisk toppfotball og Bo svensson tyskland.
og det finnes flere.. å det er nok ett par som er attraktive for europiske klubber der nå, som Matthias jørgensen, cesar santin, peter larsson.

demidov blir nevnt ser je.. men var han fast i fjor?
var vel ikke helt talentutvilking je var ute etter, men mere riktig utvikling for å komme seg ut i europa. og da er FCK ett naturlig steg i Norden per dags dato! RBK har stagnert de siste årene, det ser man når de skal spiller i europa. ryker ut mot ett veldig dårlig lag, mens fck er klar for videre spill i europa i februar.

er vel naturlig å sammenligne reginussen med hangeland, med tanke på posisjon i allefall, så da har je made my point!

og rbk henter jo talenter ser je, med moldeskrik, öhrlund og winsnes.. må dessverre beklage å si att je heller ikke kan fordra RBK i den norske tippeligaen.. men er jo alltids artig å se når dem lykkes i europa.. så får håpe dem har noe å gjøre der i år da.. Syns det også er spennende med Sellin, som je faktisk har trent med på ørlandet(allerede da var han i kikkerten på lerkendal, noen man kunne forstå) og helland(som dessverre er utlånt). Wangberg og er vel ett godt håp.

skal man se på talent utvikling i Norge er det vel Skeid og Lyn som har vært flinkest på det til nå. start har vel også gjort noe riktig og bra de siste åra, sjøl om dem har kasta bort mye penger på mye rart.. kan vel egentlig det samme om lyn! Stabæk kasta jo ut på noen veldig gode unge spillere i fjor som utvikla seg i positiv retning, Rogne, Hedenstad og litt MIX.

sumasumarum mener je fortsatt att FCK er den ledende klubben i norden PER DAGS DATO. så er det opp til RBK å gjøre noe med det i år. det er min mening.

respekterer GEIR og JOAKIM sin mening, som kanskje tenker litt mere med hjertet enn huet når det gjelder RBK  ;)

"dem som sier atte dommere er dumme, dem er dumme dem!" :)

Geir

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3749
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1177 på: 12. Jan. 2010, 12:09 »
Du har tydeligvis bestemt deg på forhånd, men jeg tror ikke nødvendigvis du er så mye mer saklig enn oss. Det er ikke rent få spillere som har gått fra RBK til større klubber heller. Du har likevel selvfølgelig rett i at jeg aldri kommer til å holde meg 100% objektiv i slike saker, selv om jeg prøver. Det skulle vel uansett bare mangle.

Ref.Collina

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 158
  • "Mi!? I bet I could beat you in a stare competit"
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1178 på: 12. Jan. 2010, 14:04 »

nei, det er sant det.. falt litt på min egen urimelighet der.. var litt usaklig å nevne spillere som har har tatt steget videre. det har jo begge klubber eksempler på.

skjønner godt att en blod fan(vet ikke om du er det) sliter med å holde en saklig diskusjon om sitt eget lag (je er ikke blod fan av fck, bare imponert over det dem har gjort de siste årene, sjøl om je skulle heller ha sett stabæk gruse dem i CL kvaliken 09). Men godt å høre att du prøver. skal være mindre "fiendtlig" mot RBK(er jo like lett som å holde saklige diskusjoner om Real Madrid, Man U, Sunderland, Chelsea). må jo dessverre innrømme att dem(RBK) er ett godt lag. Men hvis du ser på europa resultatene i år og de 2-4 årene, så ser du att FCK har betydelige bedre resultater enn RBK. og nei, har ikke glemt att dem slo Valencia 2 ganger, og spilte uavgjort mot chelsea borte. Men så slo FCK Manchester United i samme turnering, og det er minst like god prestasjon som uavgjort borte mot chelsea. og det er jo prestajonene i europa som teller?

kjedelig med en liga hvor vinneren er gitt på forhånd, sånn sett har det vært mye artigere tippeliga de seneste årene. igjen kan je skjønne att du heller liker att RBK vinner med 15 poeng.
"dem som sier atte dommere er dumme, dem er dumme dem!" :)

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1179 på: 12. Jan. 2010, 14:28 »
Du burde prøve litt mer rettskriving. Er utrolig tungt å lese når du skriver slik (mulig det bare er meg).

Ref.Collina

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 158
  • "Mi!? I bet I could beat you in a stare competit"
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1180 på: 12. Jan. 2010, 15:23 »

Jeg skal ta det til etterretning(Om flertallet sliter så skal je prøve å vinkle setningene inn på en mere stigmatiserende måte)

det hørtes fint ut!
"dem som sier atte dommere er dumme, dem er dumme dem!" :)

Håvard

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1998
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1181 på: 12. Jan. 2010, 19:07 »
Du burde prøve litt mer rettskriving. Er utrolig tungt å lese når du skriver slik (mulig det bare er meg).
Det er ikke bare deg, tro meg :P nokså tungt å lese Toten-dialekt eller hva det er ja :)
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

plebUTG

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2626
  • skjer
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1182 på: 12. Jan. 2010, 23:34 »
Du burde prøve litt mer rettskriving. Er utrolig tungt å lese når du skriver slik (mulig det bare er meg).

100% enig. blir rett og slett sliten.

Vet ikke om stigmatisering hjelper stort, prøv heller å skriv kortfattet og forståelig.

Ref.Collina

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 158
  • "Mi!? I bet I could beat you in a stare competit"
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1183 på: 13. Jan. 2010, 08:43 »
Du burde prøve litt mer rettskriving. Er utrolig tungt å lese når du skriver slik (mulig det bare er meg).
Det er ikke bare deg, tro meg :P nokså tungt å lese Toten-dialekt eller hva det er ja :)

hehe, Toten er mer enn kønn og jord, søster er ikke gift med bror, je kan si YO og FUCK å slik, je har sløss med flere støkken, je er en totengængstamotherføkker!!  ;D nei, morsomt innspill, dem har en bra sang men er nok feil. ser også att du nevner la meg sitere: eller "hva det er ja", så du har flust av dialekter å vælje i mellom, menne.. uansett feil argument og ikke akkurat en forståelig grunn til forbedring..


Du burde prøve litt mer rettskriving. Er utrolig tungt å lese når du skriver slik (mulig det bare er meg).

100% enig. blir rett og slett sliten.

Vet ikke om stigmatisering hjelper stort, prøv heller å skriv kortfattet og forståelig.


vel, blir du sliten burde du trene mere.. heller ikke ett godt tegn for deg att du blir sliten av litt lesning og heller ikke noe godt argument for noenting som helt.
"dem som sier atte dommere er dumme, dem er dumme dem!" :)

Geir

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3749
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1184 på: 13. Jan. 2010, 10:24 »
Nå tror jeg du forkaster motpartens argument fordi du ikke liker dem, ikke fordi de er dårlige. Det er to offisielle skriftspråk i Norge, det burde vel holde i massevis. Du blir helt sikkert tatt mer seriøst om du begynner å skrive på et av dem.