20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?  (Lest 270780 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #975 på: 23. Okt. 2009, 20:50 »
God nok? Trodde du baserte alt på en vekslingsrate jeg...

Peter

  • Gjest
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #976 på: 23. Okt. 2009, 20:51 »
Jeg gir opp. Dere vet hva jeg mener, men det er visst håløst å diskutere med dere.


 :P

Peter

  • Gjest
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #977 på: 23. Okt. 2009, 20:52 »
God nok? Trodde du baserte alt på en vekslingsrate jeg...



Hva er det med deg, Andy? Har jeg gjort deg noe? Ta deg sammen!

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #978 på: 23. Okt. 2009, 20:59 »
Ja?

Bottom line her er tydeligvis at unge spillere på lavt nivå i Norge kan glemme en proffkarriere i CCC/PL, uansett hvor bra de gjør det. Wenger må slutte å kjøpe unge spillere fra ukjente klubber (feks Nordtveit fra møkkaklubben Haugesund). Nei vent, de spiller jo i adecco, og da kan man jo bytte inn antall mål med et høyere antall i CCC (enn om man gjør fra 2 div?), om jeg har forstått rett? Hva er vekslingsraten i adecco vs CCC?

Nei alt som er sagt er vel bare at 18 mål i 2 div for ein 21 åring ikkje er imponerende stats finnes veldig mange U21 år gamle spillere som som vil kunne banke inn 20+ i 2 div. Må nesten ha andre ting på cvn for å vere ein intresang spiller. Forskjell på ein 16 åring som imponerer så stort på U18 landslaget at han får storklubber fra heile europa intresert og Semb kaller d største forsvarstalentet i europa og ein ukjent 21 åring som kun har stats fra 2 div..
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Peter

  • Gjest
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #979 på: 23. Okt. 2009, 21:02 »
Riktig, Benson. Det var faktisk bare det jeg sa. Hvem er tjukk i hue nå?

SuperAlmeida

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1939
  • He's simply the Best!
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #980 på: 24. Okt. 2009, 00:19 »
Skjer med krangelfanter a? hehe...   :P
Ian Holloway - "Dersom det var en kamp mellom to sultne hunder, var Newcastle en rottweiler, mens vi var en chihuahua".

annern

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3228
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #981 på: 24. Okt. 2009, 01:04 »
At han spiller på et dårlig 2.div lag gjør jo prestasjonen enda større. Men når sant skal sies, så hadde nok f. eks Marcus Pedersen og Stokkelien også putta godt i 2.div.

Men dette er uansett spennende. Han er sikkert billig, og det hadde vært gøy med en nordmann i klubben. Jeg håper vi går for ham, og at det blir et sjeldent eventyr om en ukjent nordmann som reiste til england og slo skikkelig igjennom:)
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

ErikLi

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1068
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #982 på: 24. Okt. 2009, 02:44 »
At han spiller på et dårlig 2.div lag gjør jo prestasjonen enda større. Men når sant skal sies, så hadde nok f. eks Marcus Pedersen og Stokkelien også putta godt i 2.div.

Men dette er uansett spennende. Han er sikkert billig, og det hadde vært gøy med en nordmann i klubben. Jeg håper vi går for ham, og at det blir et sjeldent eventyr om en ukjent nordmann som reiste til england og slo skikkelig igjennom:)

Ja, enig der ;) . Har lest at Wise har sett på han en stund, så de har fulgt han over en lengre periode. Syntes hvertfall vi kunne henta han på prøvespill og sett hvordan han takler nivået.

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/article2738276.ece hadde også vært spennende å se på han her.

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #983 på: 24. Okt. 2009, 02:53 »
Riktig, Benson. Det var faktisk bare det jeg sa. Hvem er tjukk i hue nå?

Tydeligvis jeg, siden du å benson er enige er jeg tjukk i hue. Det er sikker alle enige i. At jeg gidder..... Si ifra når du er gammel nok til å stemme...

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #984 på: 24. Okt. 2009, 09:22 »
Hehe, og logikken er hvor?

Hulsker scoret ingen i adecco (mulig han hadde ett), men er vel oppe i rundt 10 i tippeligaen. Er logikken da at adecco er et høyere nivå?

Samme med Forlan, som hadde et katastrofalt opphold i United. I Spania bøtter han inn. Vil logikken da si at ALLE møkkaspillere fra PL blir verdensklasse i Primera?


Logikken er at en 2.divisjonsspiller for et 2.divisjonsbunnlag ikke ville greid å score et mål i en divisjon som er divisjonen under verdens beste fotballiga.
Om han har putta 18 mål på 18 kamper for et bunnlag i 2. divisjon så er jo det veldig bra.
Er vel heller ikke uten grunn at flere Tippeligaklubber følger han tett.

J. A. Riise og Alf Inge Håland er 2 spillere som forsvant utenlands uten å spilt i Tippeligaen. For Riise sin del hadde vel han også kun 2 divisjonsspill før Monaco hentet han.

PS! Noen som husker Moreno Torricelli? Han fikk sin første proffkontrakt som 22 åring med Juventus. Endte opp med 3 Serie A titler, cup titler som Coppa Italia, CL gull, UEFA cup gull og den Europeiske supercupen. Han fikk også 10 landskamper.
Det beviser at det ALDRI er for sent!

Peter

  • Gjest
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #985 på: 24. Okt. 2009, 10:05 »
Riktig, Benson. Det var faktisk bare det jeg sa. Hvem er tjukk i hue nå?

Tydeligvis jeg, siden du å benson er enige er jeg tjukk i hue. Det er sikker alle enige i. At jeg gidder..... Si ifra når du er gammel nok til å stemme...

At JEG gidder. Det er håløst å diskutere med deg. Studerer du krangling eller noe sånt? Det virker slik.

Sogning

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4534
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #986 på: 24. Okt. 2009, 11:14 »
At han spiller på et dårlig 2.div lag gjør jo prestasjonen enda større. Men når sant skal sies, så hadde nok f. eks Marcus Pedersen og Stokkelien også putta godt i 2.div.

Men dette er uansett spennende. Han er sikkert billig, og det hadde vært gøy med en nordmann i klubben. Jeg håper vi går for ham, og at det blir et sjeldent eventyr om en ukjent nordmann som reiste til england og slo skikkelig igjennom:)

Ja, enig der ;) . Har lest at Wise har sett på han en stund, så de har fulgt han over en lengre periode. Syntes hvertfall vi kunne henta han på prøvespill og sett hvordan han takler nivået.

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/article2738276.ece hadde også vært spennende å se på han her.

Hadde vert moro med en ung nordmann i klubben ja.
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #987 på: 24. Okt. 2009, 13:14 »
Frode: John Arne Riise spilte 1.div for Aafk, var med på laget deres i både 97 og 98, før han gikk til Monaco sommeren 98.

Når det gjelder Rudolfsen er jeg skeptisk. Når du er 21 år, så er du på randen av å være et talent og man forventer at en spiller i den alderen skal levere. Når du ikke har kommet deg lenger enn norsk 2.div som 21 åring, så har jeg min tvil til om dette er noe å tenke på i det hele tatt. Men unntak skjer, man har noen som kommer senere enn andre, tenker på f.eks Kevin Phillips. Så man vet aldri..
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

ErikLi

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1068
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #988 på: 24. Okt. 2009, 14:29 »
Dan Eggen spilte bare 4 divisjons fotball for Ready her i Norge.

Geir

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3749
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #989 på: 24. Okt. 2009, 14:46 »
Miroslav Klose spilte vel amatørfotball til han var 23. Alle spillere utvikler seg forskjellig. Drogba og Toni, og for å komme med et norsk eksempel, Huseklepp, var også alle et stykke opp i 20-årene før de ble virkelig gode.

Stats er forøvrig ikke alt, som Andy korrekt påpeker og til og med viser eksempler på.