20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?  (Lest 270795 ganger)

0 medlemmer og 4 gjester leser dette emnet.

Peter

  • Gjest
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #630 på: 20. Juni 2009, 22:30 »
Hadde vært moro med en norsk spiller til newcastle, men mest pga presseomtaler etc i norsk presse. Har ikke helt troa på overprisa
middels gode norske spillere. Finner spillere som er bedre og billigere andre plasser. Finn 1 norsk spiller som er bedre enn bolanos?!?
Vanskelig! Mulig en norsk stopper som f.eks Demidov,Reginiussen eller no kunne gjort sakene sine bra.
 :o




Reginiussen!? Han har jo aldri spilt en god landskamp for Norge og når det gjelder Tromsø så har de ikke bedre spillere å det sier litt for Reginiussen suger. :P

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #631 på: 21. Juni 2009, 01:00 »
Reginiussen var god helt frem til han ble tatt ut på landslaget. Da var han ferdig som fotballspiller på toppnivå.
Det ødela utviklinga hans fullstendig. Jeg tror det har knekt selvtilliten hans fullstendig også.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #632 på: 21. Juni 2009, 01:07 »
Forresten vil jeg anbefale alle å ta en titt på mer enn bare høydepunktene fra Aalesund-Rosenborg, og se hvor vanvittig god Per Ciljan Skjelbred er når han spiller på sin favorittplass, sentral offensiv midtbane. Det var i den posisjonen han slo gjennom i 2005. Det var i den posisjonen han rundspilte Valencia. Det var i den posisjonen han i dag lekte seg med Aalesund, som riktignok ble felt av Rekdals mislykkede taktikk, men som også ble spilt jævlig dårlige av RBK, og Ciljan spesielt.

Hadde Rosenborgs spisser vært i stand til å score på 100% sjanser, så hadde Skjelbred hatt minst to assist på samvittigheten etter denne kampen, og om linjemannen hadde latt være å se seg blind på Iversen, som ikke er med i spillet, så hadde Ciljan fått en scoring også, da det er umulig for linjedommer å se om Ciljan er en halv millimeter offside eller ikke.

Bare vent til tegneserielagene er slått og gruppespillet i Europa League står for tur.
De tegneserielagene som Brann og Huseklepp ikke er i stand til å slå.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #633 på: 21. Juni 2009, 01:11 »
Oioioi, han rundspiller AALESUND dere! 50mill NÅÅÅÅ!

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #634 på: 21. Juni 2009, 01:13 »
Det var ikke det jeg sa. Det var bare for å bevise for alle som tror at han er en oppskrytt nobody, at denne gutten faktisk er en jævlig god fotballspiller, som er mer enn klar nok for utlandet. Om enn ikke Premier League.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Aslak

  • NewUtd.no
  • Midtbaneanker
  • *****
  • Innlegg: 1739
  • Fuglfisken, fuglfisken - fly gjennom skyene
    • Vis profil
    • Godsanger™
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #635 på: 21. Juni 2009, 04:13 »
Æ tror han der Hans Åge YHndestad kunne klart sæ greit i engelske fotballen. Evt. broren Eirik Yndestad, som spiller på Tromsdalen.

T(komma)U(komma)I(komma)L. Tromdalen Ungdomss ogidrettslag
Godsanger™

                    Twitter: @BjerreP

ScandinavianMagpie

  • Gjest
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #636 på: 21. Juni 2009, 09:13 »
Reginiussen var god helt frem til han ble tatt ut på landslaget. Da var han ferdig som fotballspiller på toppnivå.
Det ødela utviklinga hans fullstendig. Jeg tror det har knekt selvtilliten hans fullstendig også.

Herre jemini Joakim, du må snart beskyttes mot deg selv. Snakk om mye søppel du presterer å påstå.

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #637 på: 21. Juni 2009, 15:06 »
Ahh. Godt å se at Aslak har skrytt mer om H.Å. Yndestad. Søndagen blir ikke den samme uten ;)
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #638 på: 21. Juni 2009, 16:39 »
Reginiussen var god helt frem til han ble tatt ut på landslaget. Da var han ferdig som fotballspiller på toppnivå.
Det ødela utviklinga hans fullstendig. Jeg tror det har knekt selvtilliten hans fullstendig også.

Herre jemini Joakim, du må snart beskyttes mot deg selv. Snakk om mye søppel du presterer å påstå.
Så kan jeg kanskje legge til at ettersom Reginiussen ennå er ung, så er det fremdeles mulig å redde ham. Men det er et faktum at utviklingen hans bråbremset etter første gang han spilte for a-landslaget. Han var rett og slett ikke klar for det. Og det er han fremdeles ikke.
Selv om du er Tromsø-supporter og tror at Steinar Nilsen er Jesus i egen person, så må også du kunne se at Reginiussens utvikling har stoppet helt opp, og at han overhodet ikke er i stand til å spille gode landskamper. Du må kunne se du også at landslagsplassen ikke er bra for gutten.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

ScandinavianMagpie

  • Gjest
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #639 på: 21. Juni 2009, 18:00 »
Nei jeg kan ikke si at det å være på landslaget er dårlig for han. Det er snakk om å erfare på internasjonalt nivå sammen med spillere som Hangeland, J.A. Riise, Gamsten og Carew. Tror du hadde ment noe helt annet om han hadde spilt for RBK eller Glimt...

Hans lille downperiode er nok mer snakk om at han har slitt med småskader i lengre tid. Da han kom inn på landslaget var han tippeligaens mest stabile midtstopper, i allefall med norsk pass.

Er ikke landslagsplassen som evt har bremset hans utvikling, er småskadene. Noe jeg definitivt mener skyldes matta på Alfheim.
« Siste redigering: 21. Juni 2009, 18:04 av Ulf »

Berntsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3060
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #640 på: 21. Juni 2009, 18:05 »
Nei jeg kan ikke si at det å være på landslaget er dårlig for han. Det er snakk om å erfare på internasjonalt nivå sammen med spillere som Hangeland, J.A. Riise, Gamsten og Carew. Tror du hadde ment noe helt annet om han hadde spilt for RBK eller Glimt...

Da hadde han vært verdt 50-60 millioner. Minst.

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #641 på: 21. Juni 2009, 18:06 »
Nei Ulf! Reginiussen kan ikke reddes om ikke Joakim kommer med trylledrikken sin.

ScandinavianMagpie

  • Gjest
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #642 på: 21. Juni 2009, 20:58 »
Nei Ulf! Reginiussen kan ikke reddes om ikke Joakim kommer med trylledrikken sin.
Var det jeg fryktet. skal sende mail til Tromsø i morgen og informere de, så slipper de bruke tid og penger på et fotballnull i norsk fotball.

braegg

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 480
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #643 på: 21. Juni 2009, 22:20 »
Grunnen til at Skjelbred ikke har vært like dominerende i år som han har vært de siste sesongene skyldes at han blir ofret av Hamrèn i 4-2-3-1-formasjonen. Setter du en offensiv midtbanespiller på høyrekant sier det seg selv at han ikke vil være like brilliant. I går fikk han endelig tillitt i sin favorittposisjon, og det er i denne posisjonen han viser sitt internasjonale snitt. Uten tvil banens beste i går, og får han spille som offensiv midtbanespiller oftere vil han rettferdiggjøre prislappen Rosenborg har satt på han.

Jeg mener at Thioune, Bõlanos og Skjelbred alle har noe å tilføre i Newcastle, men hvis jeg skulle velge er det ingen tvil om at jeg ville valgt Skjelbred. Grunnen til at vi er der vi er per dags dato er at vi har alt for mange spillere som tenker mer på lønnssjekken enn på det sportslige, og når Skjelbred viser så stor kjærlighet for Newcastle er det en viktig faktor til at jeg ønsker han på Tyneside. Vi trenger unge spillere som blør for drakta, og derfor bør Per Ciljan Skjelbred stå øverst på handlelista når de nye eierne kommer inn.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #644 på: 22. Juni 2009, 16:14 »
Så lenge du heter Skjelbred og spiller for Rosenborg har det ikke noen som helst betydning at du spiller out of position, skal vi følge logikken til folk flest her. En offensiv midtbanespiller skal være fantastisk god også på feil posisjon. Så lenge han spiller for Rosenborg. Hadde Huseklepp spilt keeper, og slitt med å imponere, så hadde saken vært en annen. Da hadde det vært trenerens feil.

Men i Skjelbreds tilfelle er det åpenbart Skjelbred som ikke er god nok.

Frode: Jeg har ikke påstått at jeg er den eneste som kan redde Reginiussen og at det trengs en hemmelig trylledrikk for å få det til. Når du reagerer på at jeg bruker store ord, og omskriver dine ord, så må jeg få lov til å reagere på at du ikke bruker et eneste av mine ord, men kommer med en helt egen konklusjon, uten noe som helst grunnlag.

Jeg har bare sagt at landslaget har vært skadelig for Reginiussen. Rett og slett fordi han ikke var mentalt klar for det nivået. I utgangspunktet skal jo en spiller bare ha godt av å trene og spille med folk som er bedre enn en. Men når han får et så stort ansvar på sine skuldre og blir utpekt som fotballhistoriens beste norske forsvarsspiller og verdens største talent, så sier det seg selv at det er skadelig.
Derfor bør han heller få pleie småskadene sine i fred, og jobbe seg opp igjen på det nivået han skal være på, i stedet for at han skal gjøre landslaget dårligere. Landslaget trenger stødige, skadefrie, stabile spillere. Det er ikke Tore Reginiussen per 2009.

Og jeg som Trodde Alfheim-matta var verdens suverent beste av sitt slag... Også blir man hårsåre når utenforstående klager på kunsgresset?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon