20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2010  (Lest 365347 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Mats

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1769
    • Vis profil
Transfersommeren 2010
« på: 03. Feb. 2010, 19:40 »
Er en god stund til transfervinduet åpner igjen, men noen som har noen forslag til hva vi burde prøve oss på? Personlig så ønsker jeg meg enda en høyreback, og synes høyrebacken til Toulose, Albin Ebondo, virker spennende, og han er det jo realistisk og signere også. I tillegg til det ønsker jeg en playmaker på midtbanen, med bra teknikk og dribleferdigheter. Feks Diego Buonanotte, talentfull midtbanespiller fra River Plate. Kan også spille ving. Og i og med at vi har to argentinere i klubben fra før av, så kan det jo hende at det hjelper litt hvis klubben hadde prøvd seg på han. Skjer neppe, men dette er bare et par av de jeg ønsker meg til klubben, sammen med MANGE andre. En ny nr 9 hadde heller ikke gjort meg noe.
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #1 på: 03. Feb. 2010, 20:10 »
Ebondo var særs heftig linka til oss under Big Sam. Var vel han som nesten var klar for oss?
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Mats

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1769
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #2 på: 03. Feb. 2010, 20:17 »
Om han var heftig linka til oss under Allardyce vet jeg ingenting om, men husker at han var hardt linka til oss under forrige januarvindu da Joe Kinnear var manager.
Var vel nesten klar hvis jeg husker rett. Synd at han ikke kom.
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

Batty

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 536
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #3 på: 03. Feb. 2010, 20:55 »
Sikkert feiten som ødela.

Bittert at Giles Barnes gikk til W Brom også da.

ErikLi

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1068
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #4 på: 03. Feb. 2010, 21:05 »
Batefimbi Gomis var linka til oss for en god stund husker jeg, han er en rimelig god spiss han?
Husker han var i St.Etienne, scora en del der.

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #5 på: 03. Feb. 2010, 21:25 »
Han nyter livets dager i Lyon, og kommer ikke til oss med det første ;)
Er vel en del som blir kontraktsløse til sommeren. Synes vi burde hente inn en god blanding av gammelt og ungt. Ikke 33+, men gode, erfarne spillere. Som kan kombineres med unge spillere.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

annern

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3228
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #6 på: 03. Feb. 2010, 22:22 »
Damien Plessis 21 år fra liverpool. sliter med spilletid.
Så har vi Cleverly som vi kunne fått billig. Han har jo puttet masse for watford. Men han er vel ikke den typiske geniale kreative spilleren som mange etterlyser.

Problemet med en offensiv og kreativ (sør-amerikansk type) spiller som mange håper på, er jo at vi kan bli avslørt og straffet i PL kamper. Resten av laget er ikke så godt at vi kan ha en fremskutt playmaker type. I tillegg har vi ingen raske spisser som kan løpe på de geniale pasningene. Det kommer til å bli dyrt med en klasse midtbanespiller, og en klasse rask spiss.

(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Mats

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1769
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #7 på: 03. Feb. 2010, 22:43 »
Hvis Hull rykker ned så kunne jeg egentlig tenkt meg Kamil Zayatte og Bernard Mendy. Spesielt Zayatte. Selvom han har satt ballen i feil mål et par ganger så synes jeg han har vært veldig god for Hull. Forrige sesong så mente Lars Tjernås at Zayatte var blant Premier League 6 beste midtstoppere eller noe sånt.
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

SuperAlmeida

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1939
  • He's simply the Best!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #8 på: 03. Feb. 2010, 23:30 »
Mulige kjøp (avhenger av opprykk):

- Snodgrass (Leeds)
- Hugo Almeida (Werder B.)
- Brunt (WBA)
- Marcus Rosenberg (Werder B.)
- Ebanks Blake (Wolves)
- Welbeck på lån (Man Utd)
- Huseklepp (Brann)
- Gislason (Brøndby)
- Zayatte (Hull)
- Utaka (OB)
- Matthew Taylor (Bolton W.)
- Mandzukic (Zagreb)
- Knightly (Wolves)
- Traore (Cluj)
- Lewandowski (Lech)
- Farnerud (Stabæk)
- Hauger (Stabæk)
- Hedenstad (Stabæk)
- Macheda på lån (Man Utd)
- Rindarøy (Molde)
- Thioune (Molde)
- Stadsgaard (RBK)
- Skjelbred (RBK)
- Traore (RBK)
- Absalonsen (OB)
- M. Zanka Jørgensen (FCK)
- Atiba Hutchinson (FCK)
- César Santin (FCK)
- Marcus Pedersen (SIF)
- Bobadilla (Borussia Mönchengladbach)
- Arango (Borussia Mönchengladbach)
- Geromel (Köln)
- Hoffer (Napoli)
- Datoló (Napoli)
- Zuniga (Napoli)
« Siste redigering: 03. Feb. 2010, 23:50 av SuperAlmeida »
Ian Holloway - "Dersom det var en kamp mellom to sultne hunder, var Newcastle en rottweiler, mens vi var en chihuahua".

Lars Arild Stordal

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3655
  • Newcastle United
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #9 på: 04. Feb. 2010, 09:12 »
Mange spillere her. Glemt Boyd fra Rangers ;)
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Kristian T

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2258
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #10 på: 04. Feb. 2010, 10:02 »
Batefimbi Gomis var linka til oss for en god stund husker jeg, han er en rimelig god spiss han?
Husker han var i St.Etienne, scora en del der.

Han har "akkurat" gått til Lyon, så tviler på at de vil selge, og om de skulle ville det, er det nok for en god slant med penger. Så jeg tror egentlig ikke det er så sannsynlig nå lenger, det var bare da  han spilte for st. etienne. Men jeg er enig i at dette er en interessant spiller, men om jeg husker rett så er han en liten bråkebøtte, med dårlig holdning til spillet.

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #11 på: 04. Feb. 2010, 10:58 »
SuperAlmeida......90% av de spillerene du lister opp her står uten PL erfaring, skal vi vise neste sesong i PL at vi har lært av gamle tabber så skal majoriteten av kjøpene våre være spillere med god erfaring fra PL eller vært dominerende i CCC. Selvsagt er det viktig å se utenlands etter spillere også, men hvis vi rykker opp denne sesongen så blir det utrolig viktig å finne spillere som vi vet passer inn og som tar nivået i PL med en eneste gang. Dessuten er jeg lei av at vi henter avdanka spillere fra toppklubbene, veldig sjelden det har fungert..eks. Butt, Smith, Geremi osv.

Eksempler på type spillere vi burde se etter..
Carlton Cole
Ryan Shawcross
Mark Noble
Seb Larsson
Aiden McGeady
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Mats

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1769
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #12 på: 04. Feb. 2010, 12:28 »
Ryan Shawcross hadde vært noe det. Vil ha noe annet enn Coloccini ved siden av Taylor neste sesong. Liker ikke Coloccini.
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

Jonas99

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1602
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #13 på: 04. Feb. 2010, 12:49 »
Shawcross hadde vært konge, selv om Colo har vært god i det siste (for det har han!) Fortsette han sånn hvis vi rykker opp, så blir det bra.
Men alltid bra med konkurranse om plassene!

Øyvinden

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2637
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #14 på: 04. Feb. 2010, 13:22 »
Hvis vi rykker opp og Colo blir er eg stygt redd for at han blir slakta som forige gang i PL. Sjølv om han har gjort det bra i år har han ikkje møtt desse sterke raske spissane som han vart rundtspelt av forige sesong. Då har eg meir tru på f.eks Shawcross eller Williamson for den del som har meir spissferdigheter, spesielt i lufta der hverken Taylor eller Colo er helt det store.