20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle United - Arsenal, 11.8.19, 15:00 (PL)  (Lest 12949 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Newcastle United - Arsenal, 11.8.19, 15:00 (PL)
« på: 10. Aug. 2019, 21:22 »


Dato: 11.8.19
Sted: St. James' Park
Tid: 15:00
Turnering: Premier League


PREVIEW


Utilgjengelige spillere (Arsenal): Hector Bellerin, Konstantinos Mavropanos, Kieran Tierney, Emile Smith-Rowe, Mesut Özil, Sead Kolasinac
Usikre spillere (Arsenal): Dani Ceballos (75% sjans for å spille), Alexandre Lacazette (75%), Rob Holding (50%), Mohamed Elneny (50%), Nicolas Pepe (50%)

Utilgjengelige spillere (Newcastle): Andy Carroll, DeAndre Yedlin, Florian Lejeune.
Usikre spillere (Newcastle): Matt Ritchie (75% sjans for å spille), Dwight Gayle (50%).

Kilde: premierinjuries.com

Har vi troa på poeng? :D
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Arsenal, 11.8.19, 15:00 (PL)
« Svar #1 på: 10. Aug. 2019, 22:20 »
Nice kamptråd Anders. 😉 Jeg trur vi vinner, spesielt hvis kassetten er ute

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Arsenal, 11.8.19, 15:00 (PL)
« Svar #2 på: 11. Aug. 2019, 00:43 »
Tenkte på deg når jeg laget den 😉
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

jonni_e

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 675
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Arsenal, 11.8.19, 15:00 (PL)
« Svar #3 på: 11. Aug. 2019, 00:57 »
Arsenal skyhøye favoritter med eller uten kassetten på topp.
Vært en del knepne tap hjemme mot Arsenal, med en gledelig seier for to sesonger siden. Lagene lever i hver sin verden når det gjelder Premier League og dette blir et nytt nederlag. Ikke ala West Ham mot City, men blir nok et par baklengs, så mitt tips er 0-2.

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Arsenal, 11.8.19, 15:00 (PL)
« Svar #4 på: 11. Aug. 2019, 02:02 »
Tipper vi skaper litt problemer for Arsenal, spesielt hvis de ikke har med de tvilsomme spillerne sine...
Går for BTTS, og uavgjort 😉 (1-1 eller 2-2)
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Arsenal, 11.8.19, 15:00 (PL)
« Svar #5 på: 11. Aug. 2019, 07:52 »
Fin kamptråd :) Eg trur me går på tap. Tippar 1-3. Hadde hatt meir trua hadde den gode stadionstemninga frå under Rafa framleis vore til stades. Reknar med den ikkje er der i dag vertfall.

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Arsenal, 11.8.19, 15:00 (PL)
« Svar #6 på: 11. Aug. 2019, 08:32 »
Tenkte på deg når jeg laget den 😉

Tusen takk kjære 😉

Jeg er ikke helt enig med deg Jonni i at Arse er skyhøye favoritter. Som nevnt er sannsynligvis kassetten ute. Da har de mistet et av sine to bedre angrepssvåpen. Dessuten mener jeg at  akilleshælen til Arse over mange år har vært mangel på god defensiv organisering. De har manglet en hærfører som går foran og som pisker laget til å jobbe. Som en illustrasjon på dette problemet kan man se på målforskjellen. Med 73 mål var det  bare City og Pool som scora flere enn  Arse i fjor. Samtidig var det bare ManU av lagene på øverste halvdel som slapp inn flere mål enn Arse som måtte plukke 51 baller ut av nettet. Til sammenligning fikk vi, med et relativt svakt lag i fjor, 48 baklengs. Arsenal har prøvd å rette på dette med å kjøpe inn to nye stoppere, blant annet Luiz. Men de to stoppere skal samkjøres. Jeg har for øvrig aldri syntes Luiz har vært en strålende stopper. God med ball ja. Men plasserer seg av og til feil. I Chelsea har han også vært beskyttet av en av verdens beste defensive midtbanespillere. Det får han ikke i Arse. Med andre tror jeg at denne kampen kan bli jevn. Forsvaret til Arsenal kommer til å gi oss sjanser mener jeg  , så da er det bare å håpe at våre spillere sette opp dem. Hvis publikum i tillegg  pisker laget opp og frem kan dette bli en kamp som vi vinner, tror jeg 😉
« Siste redigering: 11. Aug. 2019, 08:36 av Thomas »

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Arsenal, 11.8.19, 15:00 (PL)
« Svar #7 på: 11. Aug. 2019, 09:48 »
Luiz starter sannsynligvis på benken (Emery sa han gjorde det, men umulig å vite hvordan det plutselige fraværet til Kolasinac påvirker laguttaket), og Saliba ble lånt ut igjen til Saint-Etienne (spilte mot oss forrige lørdag).

Sannsynligvis starter Emery med Mustafi og Sokratis på stopperplass, med Maitland-Niles og Montreal på backene. Da er det såpass lite fart (direkte tregt forsvar) bak der, at det MÅ vi utnytte! AMN bør være den desidert raskeste av dem, men er ikke helt komfortabel på back.
Hvis vi får satt opp backene i 1v1, bør vi kunne klare å komme til gode muligheter. Da bør ettertrykket fra midtbanen være på plass.
Med tanke på tempoproblemene bak hos Arsenal, bør vi starte med Joelinton, Saint-Maximin og Almiron.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

jonni_e

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 675
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Arsenal, 11.8.19, 15:00 (PL)
« Svar #8 på: 11. Aug. 2019, 10:19 »
Helt enig i at Arsenal har en svakt forsvar sammenlignet med de øvrige topp seks lagene og det er der sjansen vår ligger. Det jeg er usikker på er hvordan vi defensivt fremstår i dag. Mener våre defensive spillere ikke oser vanvittig kvalitet, men helt greie på dette nivået sammenlignet med en del andre bunn ti lag. Spent på hvordan Bruce ønsker å spille, men er bekymret for at det kan bli hardt press bakover når vi har et trio på topp jeg anser langt bedre offensive enn defensive. Styrken under Rafa var jo at vi aldri ble utspilt av de beste lagene, men utenom seieren mot City ble det jo allikevel smått med poeng mot de beste.

Uansett mener jeg de to neste hjemmekampene i større grad vil gi en indikasjon på hvordan sesongen blir, for det er i utgangspunktet to kamper som må vinnes.

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Arsenal, 11.8.19, 15:00 (PL)
« Svar #9 på: 11. Aug. 2019, 10:58 »
Forslag til lagoppstilling:

                      Dubravka

             Schär Lascelles  Dummet

ASM                                              Willems
              Longstaff     Hayden

                       Shelvey

                             Almiron
                   Joelinton
             


Howay the lads 8)
« Siste redigering: 11. Aug. 2019, 11:03 av lgrinde »

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Arsenal, 11.8.19, 15:00 (PL)
« Svar #10 på: 11. Aug. 2019, 11:37 »
...vi har et trio på topp jeg anser langt bedre offensive enn defensive.

Skal ikke være uenig i de er bedre offensivt. Men av de offensive spillerne utenfor topp 6, vil jeg kanskje påstå at vi har to som er av de beste defensivt. Almiron jobber som en galeislave begge veier, og Joelinton er jo en falsk #9 (slik jeg har sett/lest om han). Vi er avhengige av toveisspillere, ikke noe rom for luksusspillere i dette laget dessverre. Så gode er ikke forsvaret vårt, men sammen kan dette laget bli virkelig godt (hvis en del klaffer).
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

steppe

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 843
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Arsenal, 11.8.19, 15:00 (PL)
« Svar #11 på: 11. Aug. 2019, 12:57 »
Kjenner nervene begynner å komme. Tror det er en åpen kamp som kan bikke begge veier. Håper vi stiller følgende lag

                     Dubravka
               Schaer-lascelles
Manquillo                             willems
                 Longstaff-shelvey
Asm                                        almiron
                 Joelinto-Muto

Tommyok

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1538
  • Nr 10
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Arsenal, 11.8.19, 15:00 (PL)
« Svar #12 på: 11. Aug. 2019, 13:15 »
Er mest spent på hvor mange som møter opp på kamp, håper jo veldig at de får til en skikkelig protest. Men jeg har ikke helt troen, og det holder ikke med at det er 45000 tilskuere på tribunene, 25000 så snakker vi.. Det som er trist er at ikke alle supportere er villig til å stå samlet om en sånn sak, skal det gi ett signal må tribunene være synlig tomme, resterende sender jo da motsatt signal..

Følger denne saken veier tyngre enn kampen iseg selv..

Tussler

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 50
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Arsenal, 11.8.19, 15:00 (PL)
« Svar #13 på: 11. Aug. 2019, 13:31 »
Er mest spent på hvor mange som møter opp på kamp, håper jo veldig at de får til en skikkelig protest. Men jeg har ikke helt troen, og det holder ikke med at det er 45000 tilskuere på tribunene, 25000 så snakker vi.. Det som er trist er at ikke alle supportere er villig til å stå samlet om en sånn sak, skal det gi ett signal må tribunene være synlig tomme, resterende sender jo da motsatt signal..

Følger denne saken veier tyngre enn kampen iseg selv..

Sier meg enig i det. Men jeg tviler på det blir noen protest som monner. Den siste månedens spillerkjøp, inkludert overgangsrekord, med Joelinton, Maximin og publikumsfrieriet med å ta Carroll tilbake legger jo en viss demper på raseriet blant fansen. Ikke at jeg har spesielt trua på disse spillerne som kommer inn. Men håper jeg tar feil.