20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Tror dere Benitez signerer ny kontrakt?

Ja
2 (20%)
Nei
7 (70%)
Vet ikke
1 (10%)

Stemmer totalt: 10

Avstemning er avsluttet: 14. Juli 2019, 13:11

Skrevet av Emne: Rafael Benitez  (Lest 93959 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Rafael Benitez
« Svar #375 på: 14. Aug. 2019, 13:51 »
Saklig og klasse fra Rafa, som vanlig.

Ble vel hevdet han ønsket +/- 20% lønnsøkning, tilsvarer en økning fra 6 mill pund, til ca 7,5 - 8 mill pund i året. Hadde han i tillegg fått forelagt en plan for forbredringer av treningsannlegg, samt en viss frihet på transfers, tror jeg han hadde blitt.

Ikke uoverkommelige krav i det hele tatt, slik Charnley prøvde å legge det frem som.

Saken er nok heller at Ashley/Charnley så på han som en for sterk personlighet, og ville bli kvitt han.

Enig, (C)Ashley og Charnley savner nok ikke Benitez sin tilstedeværelse nevneverdig. Og det kan jo Benitez faktisk takke seg selv litt for også da han bidro til å sette supporterne enda mer opp mot (C)Ashley/Charnley enn hva tilfellet var allerede. Akkurat som det var nødvendig. Toon har rett i at det er to sider av en sak, og det er tre måter å se det på: du kan se det fra den ene partens ståsted, så kan du se det fra den andre parts ståsted. Så er det den tredje og objektive versjonen som trolig gir det beste bildet av hva som faktisk har skjedd.

Feilen til (C)Ashley var ikke å IKKE forlenge med Benitez. Feilen var å ansette ham i utgangspunktet når man egentlig aldri ville satse. Som det har vært skrevet her inne før: Newcastle må være den første PL klubben som slipper en manager fordi han ble for ambisiøs.

Feilen til Benitez var å ta jobben og tru han kunne endre på situasjonen i klubbeni. Å sette seg i opposisjon mot (C)Ashley, og stå MED supporterne var et enkelt virkemiddel (Benitez hadde garantert gjort leksa si på forhånd og kjente situasjonen i klubben), men til sjuende og sist funka det ikke og ble også hans enveis billett ut av klubben.

Og vedr. kravene til Benitez: de var overhodet ikke urimelige, og enhver oppegående eier med interesse for sportslig suksess for klubben sin ville jo sagt ja. Bare synd det ikke var tilfellet denne gangen.

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Sv: Rafael Benitez
« Svar #376 på: 14. Aug. 2019, 14:18 »
Tror jo på Rafa selv. Men poenget er at man ikke ta alt for god fisk.noe av det Ashley sier stemmer nok. Er jo ikke 100% oppspinn. Er jo selvfølgelig en sannhet i noe.

Ok? I hva da? :)

Som at Benitez ønsket mer penger.


Hvem ønsker ikkje meir penger? Idiotisk ting å henge seg opp i
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7611
    • Vis profil
Sv: Rafael Benitez
« Svar #377 på: 14. Aug. 2019, 14:59 »
Benitez er jo rik fra før, om han hadde brydd seg om klubben hadde han jobbet frivillig uten lønn. ;D

Fluffy

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3336
    • Vis profil
Sv: Rafael Benitez
« Svar #378 på: 14. Aug. 2019, 15:27 »
Hvorfor jobber ikke Pep og Klopp gratis? De er jo proppfulle av penger. At Benitez dro til Kina er virkelig ikke poenget i denne saken. Han forlot ikke nufc på grunn av pengene, da har man misforstått.
« Siste redigering: 14. Aug. 2019, 15:29 av Fluffy »

Fluffy

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3336
    • Vis profil
Sv: Rafael Benitez
« Svar #379 på: 14. Aug. 2019, 15:31 »
Saklig og klasse fra Rafa, som vanlig.

Ble vel hevdet han ønsket +/- 20% lønnsøkning, tilsvarer en økning fra 6 mill pund, til ca 7,5 - 8 mill pund i året. Hadde han i tillegg fått forelagt en plan for forbredringer av treningsannlegg, samt en viss frihet på transfers, tror jeg han hadde blitt.

Ikke uoverkommelige krav i det hele tatt, slik Charnley prøvde å legge det frem som.

Saken er nok heller at Ashley/Charnley så på han som en for sterk personlighet, og ville bli kvitt han.
Fint oppsumert

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Rafael Benitez
« Svar #380 på: 14. Aug. 2019, 15:44 »
Jeg kan kjøpe argumentet til Hughie om at det er skuffende at Benitez dro til Kina for å fortsette karrieren når det ble klart at han ikke kunne fortsette i Newcastle.
Men det stopper der. Toon forsøker male et bilde av at Rafa forlot oss fordi han gikk etter pengene i Kina, og at det var drivkraften. Det er jeg brennsikker på at aldri var motivasjonen. Som alle dere her skriver - han forlot oss fordi klubben ikke ønsket ta de nødvendige stegene for å utvikle seg til en toppklubb i PL igjen.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Rafael Benitez
« Svar #381 på: 14. Aug. 2019, 16:22 »
Hvorfor jobber ikke Pep og Klopp gratis? De er jo proppfulle av penger. At Benitez dro til Kina er virkelig ikke poenget i denne saken. Han forlot ikke nufc på grunn av pengene, da har man misforstått.

Er jo ikke det at han ønsket mer penger som er hovedpoenget her.
Poenget er at Rafa skyter seg selv i foten ved å si han forlater oss kunn for det er for lite sportslig satsing. Også drar han til Kina 😂
En ambisiøs person drar vel ikke til Kina for fotball😎
Ergo skjønner man Ashley har et poeng ved å hevde at Benitez dro hovedsakelig pga han ikke fikk lønnen han ønsket. Og den kjøper jeg. Så «in love» i Newcastle er  ikke Rafa.


TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Rafael Benitez
« Svar #382 på: 14. Aug. 2019, 16:26 »
Benitez er jo rik fra før, om han hadde brydd seg om klubben hadde han jobbet frivillig uten lønn. ;D

Nei sann er det jo ikke 🤪😂.
Om du er stormforelsket i ei dame , gjør man det jo slutt om hun jobber på mcdonalds😜

Fluffy

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3336
    • Vis profil
Sv: Rafael Benitez
« Svar #383 på: 14. Aug. 2019, 16:33 »
Hvorfor jobber ikke Pep og Klopp gratis? De er jo proppfulle av penger. At Benitez dro til Kina er virkelig ikke poenget i denne saken. Han forlot ikke nufc på grunn av pengene, da har man misforstått.

Er jo ikke det at han ønsket mer penger som er hovedpoenget her.
Poenget er at Rafa skyter seg selv i foten ved å si han forlater oss kunn for det er for lite sportslig satsing. Også drar han til Kina 😂
En ambisiøs person drar vel ikke til Kina for fotball😎
Ergo skjønner man Ashley har et poeng ved å hevde at Benitez dro hovedsakelig pga han ikke fikk lønnen han ønsket. Og den kjøper jeg. Så «in love» i Newcastle er  ikke Rafa.
Er jo det du hinter om bare en side bak her. Skyter vel seg ikke i foten i det hele tatt. Sier han til slutt ikke stolte på Ashley/Charnley. Skal jeg sitte her å tro på en Ashley som sier at han tilbydde Benitez å betale halvparten av Joelinton avtalen? Denne sparegrisen uten skrupler. Ikke faen! At han dro fordi han ikke fikk lønnen han ønsket må du lenger ut på landet med.

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Rafael Benitez
« Svar #384 på: 14. Aug. 2019, 20:14 »
Må jeg virkelig det 😂

Du får sove litt på det...

Bjerkis

  • Flaskebærer
  • *
  • Innlegg: 35
    • Vis profil
Sv: Rafael Benitez
« Svar #385 på: 14. Aug. 2019, 20:49 »
Som jeg tidligere har skrevet: TA DERE SAMMEN!

Er det mulig å diskutere dette så lenge? Mannen er borte og kommer aldri tilbake....

Hvis jeg skal ta på meg «objektive» briller, er grunnen ganske så enkel.

Rafa sin spillerstil er utdatert, han har fått noen fantastiske resultater tidligere men har ikke klart å holde tritt med utviklingen - i likhet med veldig mange andre managere fra starten av 2000 tallet.

Han ble også voldsom populær av fansen mye på grunn av navnet/ meritter (undertegnede inkludert) samt nevnte dispute med Ca$hley. Men jeg må ærlig innrømme at utviklingen, spillerstil, kjøp osv under hans ledelse ikke har vært god nok.

Føler veldig mange lar seg blende av navn/ gamle meritter i stedet for å se de faktiske resultater. Da hjelper det naturligvis å ha en forhatt mann på toppen som kan ta mye av søkelyset og være syndebukk:-)
(Med rette i form av manglende «satsning» vi supportere ønsker)

Men Rafa - Newcastle (og da sier jeg Newcastle, ikke MA) Ville aldri kommet til å fortsette uansett eier, nettopp på grunn av Rafa sitt krav om 100% kontroll på overganger kombinert med forventninger og spillerstil.

Det er en grunn til at ingen klubber i Europa valgte å signere han. Hans tid som topp manager er over med mindre han klarer å endre spillestil/ taktikk.

Jeg liker mannen veldig godt, og håper han kommer tilbake og igjen finner en klubb som kan utvikles i takt med han:-)

Nå gidder jeg ikke skrive mer om dette, og håper resten av dere er ferdig med å diskutere før helgen så jeg heller kan lese meg opp til kampen.

Howay The Lads✌️


Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Rafael Benitez
« Svar #386 på: 14. Aug. 2019, 20:53 »
Øøøhhh, Bjerkis?

Du ber folk ta seg sammen og slutte diskutere Rafa, samtidig som du kommer med en haug argumenter, som du vet mange er uenige i?

Om du ikke orker lese mer om Rafa, så er det jo bare å hoppe over dette temaet.
No fate but what you make

Bjerkis

  • Flaskebærer
  • *
  • Innlegg: 35
    • Vis profil
Sv: Rafael Benitez
« Svar #387 på: 14. Aug. 2019, 21:36 »
Diskuterer gjerne Rafa, «ta dere sammen» var ment på de utallige usaklige kommentarene🤷‍♂️😂

Hvis så mange mener argumentene er feil, er det supert med tilsvar på punktene👌

Tommyok

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1538
  • Nr 10
    • Vis profil
Sv: Rafael Benitez
« Svar #388 på: 14. Aug. 2019, 23:36 »
Som jeg tidligere har skrevet: TA DERE SAMMEN!

Er det mulig å diskutere dette så lenge? Mannen er borte og kommer aldri tilbake....

Hvis jeg skal ta på meg «objektive» briller, er grunnen ganske så enkel.

Rafa sin spillerstil er utdatert, han har fått noen fantastiske resultater tidligere men har ikke klart å holde tritt med utviklingen - i likhet med veldig mange andre managere fra starten av 2000 tallet.

Han ble også voldsom populær av fansen mye på grunn av navnet/ meritter (undertegnede inkludert) samt nevnte dispute med Ca$hley. Men jeg må ærlig innrømme at utviklingen, spillerstil, kjøp osv under hans ledelse ikke har vært god nok.

Føler veldig mange lar seg blende av navn/ gamle meritter i stedet for å se de faktiske resultater. Da hjelper det naturligvis å ha en forhatt mann på toppen som kan ta mye av søkelyset og være syndebukk:-)
(Med rette i form av manglende «satsning» vi supportere ønsker)

Men Rafa - Newcastle (og da sier jeg Newcastle, ikke MA) Ville aldri kommet til å fortsette uansett eier, nettopp på grunn av Rafa sitt krav om 100% kontroll på overganger kombinert med forventninger og spillerstil.

Det er en grunn til at ingen klubber i Europa valgte å signere han. Hans tid som topp manager er over med mindre han klarer å endre spillestil/ taktikk.

Jeg liker mannen veldig godt, og håper han kommer tilbake og igjen finner en klubb som kan utvikles i takt med han:-)

Nå gidder jeg ikke skrive mer om dette, og håper resten av dere er ferdig med å diskutere før helgen så jeg heller kan lese meg opp til kampen.

Howay The Lads✌️

Ta deg sammen!

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Rafael Benitez
« Svar #389 på: 14. Aug. 2019, 23:42 »
Selv om du kjører bulldoser over endel her, har du faktisk endel gode poenger. Egentlig tror jeg  de fleste her er enig i at Rafas filosofi/stil er litt «steinalder». og athan surfer litt på gamle meritter.