20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Trøbbel i Newcastle?  (Lest 3832 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

NUFCern

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 983
    • Vis profil
    • http://rbk.no/
Trøbbel i Newcastle?
« på: 20. Mars 2007, 13:50 »
Jeg og en kompis skal dra over til Newcastle og se NUFC-Arsenal 9.april neste mnd. For noen dager siden var vi på pub i Trondheim, og traff da en mann som flere ganger hadde vært i Middlesbrough. Og det han sa var litt skremmende. Sitat: "Blir du ikke banket i M'boro eller Newcastle, blir du ikke banket noen steder. Du bør minst ha med deg fem-seks kompiser når man er ute og går i natten"

Er det noen som har vært i Newcastle som forhåpentligvis kan avbekrefte dette?  :P For det hørtes ikke helt lovende ut, for å si det mildt. Når det er sagt så er ikke vi to som havner i mest bråk for å si det sånn, så vi håper å unngå bråk i Newcastle også.

Noen som har erfaringer å dele med oss andre?

Eivind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5561
    • Vis profil
Sv: Trøbbel i Newcastle?
« Svar #1 på: 20. Mars 2007, 14:00 »
Jeg og dama var over en tur i Januar, og jeg stiller meg helt uforstående til dette. Vi var ute på kvelden/natta, og merket ingenting til bråk. Jeg kan selvsagt ikke avkrefte dette, men jeg syns det hørtes litt "harsh" ut.

André S

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3214
    • Vis profil
Sv: Trøbbel i Newcastle?
« Svar #2 på: 20. Mars 2007, 14:49 »
Samme her. Var vel en del "småknuffing" etter Newcastle-Sunderlandkampen, men ellers har jeg ikke sett noe :)


Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Trøbbel i Newcastle?
« Svar #3 på: 20. Mars 2007, 17:49 »
fikk en blåveis i syden av noen leeds folk for noen år siden men det er det eneste jeg har sett. dessuten la jeg opp til det selv

edit: har også sittet på boro pub med newcastle drakt på... var ikke antydning til bråk, heller motsatt. folk spanderte pils og drinker så mye at jeg ikke klarte å drikke opp. eneste de ville var å diskutere fotball ;D
« Siste redigering: 20. Mars 2007, 17:57 av aDDis »

localhero

  • NewUtd-teamet
  • Supersub
  • *****
  • Innlegg: 296
    • Vis profil
Sv: Trøbbel i Newcastle?
« Svar #4 på: 20. Mars 2007, 17:50 »
Meg og 3 kompiser var i Newcastle for et par måneder siden... Og når nordmenn er i utlandet, så kan det sees at de er nordmenn... ;D
Folk i newcastle er flotte, hyggelige mennesker, og vi verken så eller opplevde noe bråk. Dere har absolutt ingenting å frykte.

Kos dere i newcastle. Noen steder dere MÅ dra er selvfølgelig Shearers, og The Strawberry og For Your Eyes Only......
'I'd like to play for an Italian club, like Barcelona.' - Mark Draper

annern

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3228
    • Vis profil
Sv: Trøbbel i Newcastle?
« Svar #5 på: 20. Mars 2007, 22:30 »
Det finnes drittsekker uansett hvor du reiser. Men noen plasser finnes det mye mer. Engelskmenn kan jo være være ute etter bråk, og jeg har hart om folk som har blitt jaget av engelskmenn i liverpool. Men ikke i newcastle.
Vi var en vennegjeng som fikk døra sparket inn i syden, og så gikk 6-7 stykker (og en jente!) amok med et branslukningsapperat. 

Da skal jeg ærlig innrømme at jeg fryktet for livet mitt. De var jævlig pågående og det var rett før vi fikk grisebank.

Men man kan jo ikke gå rundt og være redd hele livet:)
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

NUFCern

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 983
    • Vis profil
    • http://rbk.no/
Sv: Trøbbel i Newcastle?
« Svar #6 på: 20. Mars 2007, 23:18 »
Høres bra ut folkens! Selv snakket jeg med en en Boro-supporter i syden som hadde bodd hele livet sitt i Middlesbrough. Han sa at egentlig så heiet nord-øst-klubbene på hverandre. Når Newcastle spiller UEFA-cup, heier Sunderland- og M'boro-fans mye mer på Newcastle enn f.eks Tottenham og Liverpool. Det er litt overdrevet at "alle" hater hverandre, for sånn er det ikke ifølge han.

Det er bare ytterpunktene som virkelig hater fansen, og de er kun ute etter å sloss, og vet hvem de vil sloss mot, nemlig engelske motstander-fans. Ofte avtaler de sted hvor slosskampen skal finnes sted etter kampen, for å slippe unna politiet. Dette er generelt for hele England.

Tror uansett ikke vi har så alt for mye å frykte, bare vi er hyggelige med de vi prater med og ikke provoserer så alt for mye. Gleder meg som en unge til å dra  ;D

Noen andre som skal over til Newcastle-Arsenal?

VepsoO

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1520
    • Vis profil
Sv: Trøbbel i Newcastle?
« Svar #7 på: 21. Mars 2007, 08:42 »
Jeg har vært i Newcastle 6 ganger, vært ute på by'n minst 2 ganger på hver tur, og har aldri opplevd noe i nærheten av bråk.
Eneste bråket jeg har opplevd var etter Newcastle-Sunderland (3-2 kampen) da noen 100 fans ble arrestert rett etter kampen. Men på kveldene har jeg aldri opplevd noe bråk
Feel free to drink as much tequila as you want, but if you do not drink you could have some beer

You are never stuck in traffic - you are traffic

Brewcastle

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 365
  • Toon Angel
    • Vis profil
Sv: Trøbbel i Newcastle?
« Svar #8 på: 22. Mars 2007, 15:59 »
Har vært en del ganger over, og da tar jeg rikelig for meg av bylivet også  8). Det er uproblematisk m.h.t. bråk. Tar man de samme forhåndsregler som i hvilken som hels norsk by, så vil jeg hevde at man er tryggere i Newcastle enn her hjemme.
I forbindelse med lokalderbyene kan det være på sin plass å vise litt ekstra aktsomhet et par timer (før og) etter kamp. Det er da adrenalinet bruser som mest, og noen idioter kan få innfallet om å gi en knyttneve eller to før de "rømmer" til sin hjemby. Men byen tømmes som regel raskt for bortesupportere. Og det sier seg selv andre veien: Er man på kamp i Middlesbrough (el. Sunderland neste sesong) så går man ikke der og svirrer i Newcastledrakt utover kvelden. Hold en nøytral profil/reis til Newcastle.
Det med nøytral profil gjelder forsåvidt i Newcastle på kvelden etter kamper også. De fleste utestedene er ikke særlig begeistret for at folk kommer i fotballdrakt da.
Livet er svart/hvitt!

Kid76

  • Flaskebærer
  • *
  • Innlegg: 6
    • Vis profil
Sv: Trøbbel i Newcastle?
« Svar #9 på: 13. Juli 2007, 14:39 »
Var i Newcastle i påska i fjor og fikk med meg to fantastiske kamper. Wigan hjemme og Sunderland borte. Etter hjemmekampen var det nesten ikke merkbart at det hadde vært Wigan-supportere der, da var det litt mer ubehagelig etter kampen på Stadium of shite... Det var vel ca. 5-6000 Newcastle-supportere som hadde tatt turen dit og fikk bl.a se Shearers siste mål i sin fantastiske karriere. Etter kampen ble vi som rett og rimelig er, holdt igjen for å slippe de store tumulktene med de frustrerte røde og hvite, men bråket kom og jeg følte meg slett ikke høy i hatten. "Toget" med Newcastle-supportere ble passet på av både ridende politi, politi med skjold og køller og til og med helikopter(!!).. ganske heftig med andre ord. Flere ganger kom sunderland-fans seg gjennom sperringene og politiet brukte flittig batongene... Har faktisk ikke sett slike scener annet enn på tv  :o

Men nok om det, tråden handler vel i bunn og grunn om det er trygt å gå på gatelangs i Newcastle.. Og der er svaret JAAA!! Til alle døgnets tider! Sitter selv i rullestol, og jeg var flittig ute alene både på dag og natterstid. Tok metroen, besøkte alskens puber og gikk (trillet) i mørke bakgater.. Bare hyggelige folk var å se og møte :)

Tror den gyldne regel er at man blir behandlet etter sin egen oppførsel. Provoserer du og hisser til bråk klarer du sikkert å havne i bråk her, like gjerne som i Drammen eller i Tromsø..

geordie-olav

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7493
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Sv: Trøbbel i Newcastle?
« Svar #10 på: 14. Juli 2007, 00:51 »

Tror den gyldne regel er at man blir behandlet etter sin egen oppførsel. Provoserer du og hisser til bråk klarer du sikkert å havne i bråk her, like gjerne som i Drammen eller i Tromsø..

Godt at det er noen som har forstått det.  :)