20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: EM-Tips  (Lest 6158 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Christian

  • Gjest
EM-Tips
« på: 31. Mai 2012, 19:39 »
Korleis trur folk det vil gå i EM? Sett opp tipset ditt her, så får me oss ein god diskusjon.

Tenkte det var greit å lage ein ny tråd, for at den andre EM tråden ikkje skal bli overfylt med tips.

Er du usikker på oppsettet, sjekk det ut her: http://en.wikipedia.org/wiki/UEFA_Euro_2012

Mitt EM tips:

Gruppe A:
1. Russland
2. Polen
3. Hellas
4. Tsjekkia

Kommentar: Russland ser sterkest ut på papiret av desse fire lagene. Polen har eit spennandes lag, itilegg til vertsnasjon fordelen. Derfor trur eg desse to går videre på bekosting av eit defensivt Hellas og eit svakt Tsjekkia lag.

Gruppe B:
1. Nederland
2. Tyskland
3. Portugal
4. Danmark

Kommentar: Dødens gruppe! Vanskleg å plassere 1,2 og 3 her. Men valget falt til slutt på Nederland som vinner og Tyskland som nr to. Begge ser på papiret ut til å være hakket bedre enn Portugal. Danmark får det tøft.

Gruppe C:
1. Italia
2. Spania
3. Kroatia
4. Irland

Kommentar: Italia vinner første kampen mot Spania, pga eg trur at Spania får ein slow start som i VM. Denne gruppa er faktisk den lettaste å tippe, sidan eg føler Kroatia er overvurdert pga Modric og Irland har ikkje det store laget. Trur som følge av det at Italia og Spania vil få ein "lettere" reise enn mange andre av favorittene til å vinne EM.

Gruppe D:
1. Frankrike
2. Sverige
3. England
4. Ukraina

Kommentar: Frankrike vinner denne gruppen med ni poeng, og vil få følge av Sverige. England føler eg rett og slett ikkje er gode nok til å gå videre, itilegg har Sverige ein Zlatan i form. Ukraina blir fire pga laget er for svakt.

Sluttspelet:

Kvarten:

Russland v.s Tyskland

Dette vil bli ein jevn kamp, men Tyskerne vil dra det lengste strådet pga mesterskap erfaring.

Italia v.s Sverige

På papiret ein lett match for Italia, men trur svenske vil gi ein god kamp. Italia vinner med eit mål, å går videre.

Nederland v.s Polen

Her blir det bråstopp for vertsnasjonen Polen, nederlenderne vil overbevise stort og tar seg lett videre til semien.

Frankrike v.s Spania

Så rosinen i pølsa, Frankrike - Spania. Dette blir ein klassiker. Trur Spania vinner kampen pga forsvaret til Frankrike vil ikkje holde mot Xavi&co.

Semien:

Tyskland v.s Italia

Denne kampen var meget vanskleg å tippe vinnere av. Begge lag er gode nok for finalen, tros begge stiller med forholdsvis unge tropper. Valget faller på Italia pga magefølsen om at dei når finalen og at dei har hatt ein lettare veg til semien enn Tyskland. Dødensgruppe + ein vanskleg kvartfinale kamp mot Russland.

Nederland v.s Spania

Reprise av VM finalen, og eg trur utfallet blir også det samme som i VM finalen. Spania har eit fantastisk lag, tros dei mangler David Villa på topp.

Finalen:

Italia v.s Spania

Spania vinner EM rett og slett pga dei har den beste troppen.
« Siste redigering: 31. Mai 2012, 19:56 av Christian »

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: EM-Tips
« Svar #1 på: 31. Mai 2012, 20:11 »
Gruppe A:
1.  Russland
2.  Polen
3.  Hellas
4. Tsjekkia

Tror på det samme som deg her, Christian. Men veldig åpen gruppe, dette.

Gruppe B:
1.  Nederland
2.  Portugal
3.  Tyskland
4.  Danmark

Uffuff - sympatier med både Nederland og Tyskland, aller mest Tyskland. Men er veldig redd for at ekle portugisere skal komme og stjele plassen til en av disse to.

Gruppe C:
1.  Spania
2.  Italia
3.  Kroatia
4.  Irland

Ganske åpent her også føler jeg bak Spania. Italia veit man lissom aldri med - men de kommer seg vanligvis gjennom gruppa med et nødskrik og blir bedre og bedre. Italia har nå en ny skandale bak seg - det jobber vanligvis til deres fordel.

Gruppe D:
1.  Frankrike
2.  England
3.  Ukraina
4.  Sverige

Frankrike greie favoritter i denne gruppa - deretter mer åpent. Tror Zlatan mislykkes og da er Sverige ferdige uansett. England går videre uten å imponere noen.

Sluttspelet:

Kvarten:

 Russland v.s  Portugal

Portugal vinner. Venter enda på å se Christine grine altså.

Spania v.s  England

Adios, Woy!

 Nederland v.s  Polen

Sitat
Her blir det bråstopp for vertsnasjonen Polen, nederlenderne vil overbevise stort og tar seg lett videre til semien.

 Frankrike v.s  Italia

Så rosinen i pølsa, Frankrike - Italia. Dette blir ein klassiker. Tror denne kan ende i straffesparkkonkurranse. Italia vinner.

Semien:
 Portugal v.s  Spania

Grin bitch, grin! Blir nok en jevn affære, men Spania har et bedre lag og drar i land dette.

 Nederland v.s  Italia

Nederland har vært best spillmessig tidligere i mesterskapet - men det italienske maskineriet er i gang. Italia kjemper seg til nok en finale.

Finalen:

 Italia v.s  Spania

Sitat
Spania vinner EM rett og slett pga dei har den beste troppen.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Christian

  • Gjest
Sv: EM-Tips
« Svar #2 på: 31. Mai 2012, 20:24 »
Ganske enige Kristoffer. Portugal kan som du nevne skape store problem for Nederland & Tyskland. Tyskland har størst svakheter av dei og Nederland.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: EM-Tips
« Svar #3 på: 31. Mai 2012, 20:38 »
Vanskelig gruppe å tippe uansett. Meget vanskelig. Uansett holder jeg Spania som favoritt - og Italia som en lite outsider.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Christian

  • Gjest
Sv: EM-Tips
« Svar #4 på: 31. Mai 2012, 20:45 »
Skal sei me tenker det samme. Spania fav, med Italia som outsider.

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: EM-Tips
« Svar #5 på: 31. Mai 2012, 21:57 »
Ganske enige Kristoffer. Portugal kan som du nevne skape store problem for Nederland & Tyskland. Tyskland har størst svakheter av dei og Nederland.

Dette må du gjerne utdype. For min del er det tyske forsvaret og keeperen et hakk eller to bedre enn det nederlandske.

Fluffy

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3336
    • Vis profil
Sv: EM-Tips
« Svar #6 på: 31. Mai 2012, 22:01 »
Tyskland virker solide i nesten alle ledd. Portugal har også til gode å virkelig imponere. De gjorde det bra sist VM, men de mangler en skikkelig god spiss. Noe de forøvrig har manglet i mange år.

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: EM-Tips
« Svar #7 på: 31. Mai 2012, 22:05 »
Jeg tror faktisk Tyskland tar hele skiten jeg.. Meget spennende lag, samt at det tyske maskineriet ligger alltid i bunn....
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Christian

  • Gjest
Sv: EM-Tips
« Svar #8 på: 31. Mai 2012, 22:08 »
Så det er sagt, så meinar eg det ikkje er stor forskjell mellom Nederland og Tyskland. Tros eg sa dei største svakheter. (Det var litt feil ordvalg)

Maarten Stekelenburg er dårligere enn Manuel Neuer ja. (Og eg har vel ikkje sagt noko annet?)

Det er midtforsvaret til Tyskland eg er litt usikker på. Mats Hummels har hatt ein kanonsesong i BvB, så er det vel Mertesacker som blir makkeren med han. Det er desse to eg er litt usikre på.

5-3 tap mot Sveits og 2-1 tap mot Frankrike i treningskampane til nå også.

EDIT: Men eg tipper at Tyskland går til semien, så eg har nå trua på Tyskland. Tros eg har ein litt bedre magefølese på Nederland(Derfor trur eg dei vinner gruppa)
« Siste redigering: 31. Mai 2012, 22:10 av Christian »

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: EM-Tips
« Svar #9 på: 31. Mai 2012, 22:10 »
Samt at de har den beste treneren i Joachim Löw, og den kanskje aller største artisten i Özil.

Og Mertesacker må nok se langt etter en startplass, både Badstuber og Boateng er før i køen.

Peter

  • Gjest
Sv: EM-Tips
« Svar #10 på: 31. Mai 2012, 22:11 »
Magefølelsen min sier:
- Spania og Nederland skuffer.
- Frankrike og Tyskland møtes i finalen, Frankrike vinner.
- England går videre på beksotning av Sverige og Ukraina.
- Mario Gomez blir EM's toppscorer, med Karim Benzema som nr 2.
- Italia går ikke videre fra gruppespillet.

Christian

  • Gjest
Sv: EM-Tips
« Svar #11 på: 31. Mai 2012, 22:12 »
Torfinn:
Som eg la til på edit nå: Men eg tipper at Tyskland går til semien, så eg har nå trua på Tyskland. Tros eg har ein litt bedre magefølese på Nederland(Derfor trur eg dei vinner gruppa)

Føler du "tar" meg på det litt feil valg av ord på ein kommentar på noko Kristoffer skrev, enn det eg faktisk har satt opp i tipset mitt.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: EM-Tips
« Svar #12 på: 31. Mai 2012, 22:50 »
Zlatan virker å være i kjempeform, og da blir Sverige VELDIG farlige. Zlatan er alene i stand til å senke de aller fleste. Især et skjørt engelsk mannskap. Tror Hamrén og Sverige går videre sammen med Frankrike.

Jeg sliter med å se at Italia skal vinne gruppen sin. Jeg kjenner ikke for godt til Italias nåværende mannskap, men jeg kjenner til Italias mesterskapshistorie, og de henger alltid i en syltynn tråd, men berger seg som regel med minste mulige margin. Jeg ser ikke at det skal forandre seg stort til dette mesterskapet. Spania kommer til å ta førsteplassen, og så står det mellom Kroatia og Italia om andreplassen. Jeg vil ikke helt utelukke Kroatia, men tipper Italia går videre på målforskjell.

Tyskland ser veldig solide ut i mine øyne. Noen spørsmålstegn å sette bakover, men like fullt veldig solide over hele fjøla. Dessuten har de kanskje mesterskapets beste keeper helt bakerst. Det kan fort bli avgjørende. Portugal er en farlig utfordrer, greit i stand til å vinne hele sulamitten, men jeg tror og håper Nederland tar andreplassen i gruppe B.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: EM-Tips
« Svar #13 på: 31. Mai 2012, 22:57 »
Jeg prøver absolutt ikke å ta deg på noe, Christian, når du sier at ordvalget var feil i det første innlegget. Var bare nysgjerrig på hvor de svakhetene var. Magefølelsen din skal du absolutt få ha i fred.

Christian

  • Gjest
Sv: EM-Tips
« Svar #14 på: 31. Mai 2012, 23:00 »
Den er god. Eg ser jo sjølv, at det vart totalt feil. Så tar det på min kappe.