20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Januar-vinduet  (Lest 197726 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Eivind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5561
    • Vis profil
Januar-vinduet
« på: 07. Sep. 2006, 20:23 »
Etter en noe omdiskutert framferd på transfermarkedet i sommer, løper allerede spekulasjonene om hvem Newcastle vil hente inn i løpet av januar måned.

La oss allerede nå begynne å spekulere og synse i hva som bør og hva som kommer til å skje i begynnelsen av 2007!

- I mål er vi godt skolert, og jeg tror ikke på noen kjøp her.

- Forsvaret er helt klart den delen som sulter etter klassespillere. Et impulsivt "kjøp" av Bernard lettet litt på trykket, men generelt var NUFC fansen langt ifra fornøyd med hva som skjedde på transfermarkedet i forhold til denne lagdelen. Vi kvittet oss også med vår, på papiret, beste forsvarer. To-tre kjøp er nødvendig i januar, og navn som Bridge står høyt hos de fleste av oss. Vi trenger en klassespiller på hver back, samt en ruvende stopper.

- Midtbanen er en av Premier Leauges desidert beste.

- Angrepet ble lappet sammen i siste stund med "kjøp" av Rossi og Siberski, for ikke å nevne Martins, fører til at angrepet er fullt kapabelt utifra mine beregninger. Rossi byttes med Owen utover, og Roeder henter en ny spiss i januar. Hvem? Hakke snøring.

Meninger og innspill?

Rolfern

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 919
    • Vis profil
Januar-vinduet
« Svar #1 på: 07. Sep. 2006, 20:30 »
Rydde i stallen er det viktigste. Dyer er såpass mye skadet at det er liten vits i å sponse en som springer rundt på krykker på treningsfeltet. Luque har mye å bevise, og en retur til Spania bør inntreffe dersom han snarest ikke presterer. Bramble bør få en siste sjanse til å bevise at han kan bli den stopperen man håpet på for noen sesonger tilbake, ellers så bør man lytte til bud. Nicky Butt gjør liten nytte for seg, og bare det å gi han bort letter lønnsbudsjettet.

Midtbanen er god, det samme er keeperplassen. I angrepet hadde det vært fint med et alternativ til, da en fysisk sterk spiss som kompletterer sprintere som Martins og Owen.

Når det gjelder forsvaret så er det mangel på en klassestopper. Roeder solgte Boumsong som var den beste stopperen Newcastle har hatt de siste sesongene, uten å erstatte han. Sidebackene kan gjerne skiftes ut da Baba er middelmådig og Carr er evig skadet.

Jeg tviler på at Roeder har store summer å handle for, men et par salg kan frigjøre midler.
Carr har altfor få landskamper for England!

geordie-olav

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7493
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Januar-vinduet
« Svar #2 på: 07. Sep. 2006, 20:36 »
Jeg er glad at det syyret med overganger er over med det første, og det er så lenge til januar at vi umulig kan forutse hvilke spillere Roeder vil kjøpe til da.

Eivind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5561
    • Vis profil
Januar-vinduet
« Svar #3 på: 07. Sep. 2006, 20:46 »
Jeg klarer liksom ikke å gi opp Kieron helt. Luque derimot, begynner jeg å få nok av.

Kvitt oss med Butt og Baba, hent Bridge.

Rolfern

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 919
    • Vis profil
Januar-vinduet
« Svar #4 på: 07. Sep. 2006, 20:53 »
Kieron var meget god, men det hjelper Newcastle lite når han er såpass utsatt for skader. Heller ikke billig i drift.
Carr har altfor få landskamper for England!

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Januar-vinduet
« Svar #5 på: 07. Sep. 2006, 20:56 »
Jeg synes Roeder allerede har fått bort mye daukjøtt, og jeg ser ingen andre enn Luque som er igjen, med mindre vi kjøper såpas mange forsvarsspillere at vi kan slippe Ramage.

Bramble er en solid stopper, og han skal selvsagt bli. Han lever ikke under noen omstendigheter på nåde. Han trenger bare å bli enda mer konsentrert.

Nicky Butt er en spiller vi virkelig bør ha. Han er en rendyrket defensiv midtbanespiller, som er ypperlig å bruke i kamper hvor vi trenger et rendyrket anker på midten (borte mot Chelsea, manu ++). Parker er ikke like disiplinert og like god i den rollen som Butt. Og selv om Butt har høy lønn, så trenger vi en slik spiller i stallen. For han representerer noe unikt.

Parker er først og fremst en Bowyer-type. Han løper og løper til han stuper, og er veldig glad i å bidra fremover på banen. Emre er en playmaker-type, som gjerne går bakover i banen for å få ballen i beina, og kunne fordele ballene slik han selv vil. Dyer er også en løpsmaskin, med stor fart og god teknikk. En spiller som er gull verdt. Vi må bare se til å gjøre noe med alle skadene. Det må være mulig.

Vi må minimum hente to forsvarsspillere. Aller helst Bridge og en stopper, og gjerne en høyreback, om tilgjengelig. I tillegg kan det hende Rossi drar hjem igjen i januar, og da må vi ha inn en ny spiss. Problemet er da å overtale Roeder til å glemme Viduka.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Eivind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5561
    • Vis profil
Januar-vinduet
« Svar #6 på: 07. Sep. 2006, 22:02 »
Blir også spennende å se om freddy må selge for å ha råd til nye spillere!

Rolfern

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 919
    • Vis profil
Januar-vinduet
« Svar #7 på: 07. Sep. 2006, 22:13 »
Sitat fra: "Joakim"
Bramble er en solid stopper, og han skal selvsagt bli. Han lever ikke under noen omstendigheter på nåde. Han trenger bare å bli enda mer konsentrert.

Bramble er ingen solid stopper. Han har i flere sesonger gjort mange graverende feil, og det er fint med tålmodighet men om han ikke snart går ut av startgropa som "lovende", så har han fint lite å gjøre som førstevalg. Solide stoppere er Carragher, Terry m.fl. Bramble er ikke i nærheten, dessverre. Jeg har hatt tro på Bramble, og har fortsatt en snev av tro på at han kan bli en god stopper, men skal Newcastle være et topplag så kan man ikke vente i evigheter.

Sitat fra: "Joakim"

Nicky Butt er en spiller vi virkelig bør ha. Han er en rendyrket defensiv midtbanespiller, som er ypperlig å bruke i kamper hvor vi trenger et rendyrket anker på midten (borte mot Chelsea, manu ++). Parker er ikke like disiplinert og like god i den rollen som Butt. Og selv om Butt har høy lønn, så trenger vi en slik spiller i stallen. For han representerer noe unikt.

Butt er brukbar, men har aldri vært mer. Manchester United hadde i sin glansperiode kun 4 virkelig gode midtbanespillere og det var Keane, Scholes, Giggs og Bekcham. At han til tider har glinset noe med gode spillere rundt seg er ingen overraskelse.
Carr har altfor få landskamper for England!

Asbjørn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6199
    • Vis profil
Januar-vinduet
« Svar #8 på: 08. Sep. 2006, 10:31 »
Etter det som har skjedd i sommer, er overganger det siste jeg gidder å tenke på nå. Om Roeder skulle sitte i managerstolen i januar, vet jeg ihvertfall hvem jeg ikke skal høre på.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Doffi

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2095
    • Vis profil
Januar-vinduet
« Svar #9 på: 08. Sep. 2006, 15:25 »
bedre og kvitte seg med luque enn dyer. dyer er jo knall når han spiller, det er ikke luque.

når det er sagt så er alle ledd borsett fra forsvaret bra. her trenger vi både 2 og kanskje 3 forsterkninger.

angrepet er kanskje ikke helt topp nå men med tanke på at vi har owen i bakhånd er det jo greit. kanskje en klasse spiss i januar om rossi vender tilbake til man u!
lt;3 Newcastle <3

André S

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3214
    • Vis profil
Januar-vinduet
« Svar #10 på: 08. Sep. 2006, 15:55 »
Vi bør gjøre alt vi kan for å hente Bridge, og i tillegg en høyreback og gjerne en solid stopper.

Hvis Rossi forsvinner bør vi nok få inn en spiss til. Det avhenger litt av når Owen er tilbake og hvordan Sibierski gjør det.

Evt har vi Luque (det kreves en enorm forbedring), Dyer (hvis han noen ganger blir skadefri), Milner (hvis han klarer å komme seg over den urettferdigheten han ble utsatt for) og Duff som kan spille i litt mer offensive roller. Da kan de være reserver som spiss/hengende spiss hvis vi har skadefrie spisser i januar og Owen kan være tilbake i mars.

Førstepri bør i allefall være forsvaret.

Agurksaft

  • Gjest
Januar-vinduet
« Svar #11 på: 08. Sep. 2006, 18:50 »
Gje Ramage sjansen seier no eg, karen gjer alltids ein OK\OK+ jobb.
Greit nok at han har innlegg på lik linje med ein gris og teknikk og passningar som ein dritspelar, han gjer alltids ein OK\+ defensiv jobb.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Januar-vinduet
« Svar #12 på: 08. Sep. 2006, 19:56 »
Sitat fra: "Asbjørn"
Etter det som har skjedd i sommer, er overganger det siste jeg gidder å tenke på nå. Om Roeder skulle sitte i managerstolen i januar, vet jeg ihvertfall hvem jeg ikke skal høre på.

Og hvilken grunn skulle vi ha til å sparke Roeder dersom resultatene blir som ventet. Altså slik at vi vinner mot de dårlige lagene, og sliter mot de aller beste. Med andre ord sånn som det skal være.

Jeg nekter å tro at vi kommer til å oppleve spesielt begredelige og håpløse resultater. Jeg nekter å tro at vi ligger på nedre halvdel i løpet av sesongen. Jeg tror vi vil komme til å ligge mellom tiende og femte-sjetteplass. Stallen vår er tross alt ikke spesielt mye dårligere enn den var før vi begynte å kjøpe. Det er bare gapet etter Shearer som ligger der som et mulig problem.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Asbjørn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6199
    • Vis profil
Januar-vinduet
« Svar #13 på: 08. Sep. 2006, 20:26 »
Sitat fra: "Joakim"
Sitat fra: "Asbjørn"
Etter det som har skjedd i sommer, er overganger det siste jeg gidder å tenke på nå. Om Roeder skulle sitte i managerstolen i januar, vet jeg ihvertfall hvem jeg ikke skal høre på.

Og hvilken grunn skulle vi ha til å sparke Roeder dersom resultatene blir som ventet. Altså slik at vi vinner mot de dårlige lagene, og sliter mot de aller beste. Med andre ord sånn som det skal være.

Jeg nekter å tro at vi kommer til å oppleve spesielt begredelige og håpløse resultater. Jeg nekter å tro at vi ligger på nedre halvdel i løpet av sesongen. Jeg tror vi vil komme til å ligge mellom tiende og femte-sjetteplass. Stallen vår er tross alt ikke spesielt mye dårligere enn den var før vi begynte å kjøpe. Det er bare gapet etter Shearer som ligger der som et mulig problem.


Om skadeplagede spillere som Babayaro, Carr, Moore, Taylor og Bramble fortsetter sin skadefrekvens kan dette gå riktig så ille. Si at 2-3 av disse blir langtidskadet. Da sliter vi ikke bare litt, men voldsomt. Tipper Ramage blir en nøkkelspiller for oss denne sesongen. Å ligge mellom 10-6 plass holder ikke, om vi skal bedre oss fra i fjor. Det er det som er målet, og som Roeder og Fat Fred har sagt. Det er uakseptabelt å havne utenfor topp 6 nok en sesong. Jeg tror det blir umulig å havne blant topp 6. Håper selvsagt jeg tar feil, men jeg tviler.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Doffi

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2095
    • Vis profil
Januar-vinduet
« Svar #14 på: 09. Sep. 2006, 10:44 »
lt;3 Newcastle <3