20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Championship 16/17  (Lest 49029 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8355
  • 1892
    • Vis profil
Championship 16/17
« på: 15. Juli 2016, 01:41 »
Føler vi må ha en slik tråd for kommende sesong også. Forhåpentligvis blir det bare med denne, før vi kan kalle en ny "Premier League". Men det blir en jævlig tøff sesong.

Vi i Toon Army Norway legger hver dag frem til seriestart ut en serie med artikler på hovedsiden, hvor vi presenterer de lagene vi møter. Etter hvert som de publiseres, vil jeg legge linken til artikkelen inn her. Da er det bare å klikke på laget, hvert lagnavn er en link, og så vil du komme inn på artikkelen.

Lagene vi skal kjempe mot i årets championship er:

Aston Villa
Barnsley
Birmingham City
Blackburn Rovers
Brentford
Brighton & Hove Albion
Bristol City
Burton Albion
Cardiff City
Derby County
Fulham
Huddersfield Town
Ipswich Town
Leeds United
Norwich City
Nottingham Forest
Preston North End
Queens Park Rangers
Reading
Rotherham United
Sheffield Wednesday
Wigan Athletic
Wolverhampton Wanderers

Hvem skal vi passe oss mest for? Hvem rykker opp?
Diskuter! ;)
« Siste redigering: 27. Juli 2016, 16:58 av Anders »
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Pontare

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1088
    • Vis profil
Sv: Championship 16/17
« Svar #1 på: 15. Juli 2016, 10:00 »
Vil for øvrig anbefale www.Championshipnorge.com skrevet av en over gjennomsnittlig fotballinteressert Blackburn-fan. Han teller også ned til sesongstart med å presentere tabelltips og analyse av alle lagene.

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8355
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Championship 16/17
« Svar #2 på: 15. Juli 2016, 14:56 »
Ja, fin den siden! :)
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

siddis

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 746
    • Vis profil
Sv: Championship 16/17
« Svar #3 på: 15. Juli 2016, 15:18 »
Flott fra TAN og super nettside. Den skal jeg følge fremover:)
"Andy O'Brien has an horrendous nose, the poor lad. It is massive, it is black and blue and it is awful."

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Championship 16/17
« Svar #4 på: 15. Juli 2016, 19:35 »
Til tross for at Villa gjorde seg upopulære i Geordietown sist vi rykket ned, håper jeg på et direkte opprykk for Newcastle og Villa. Er noe fundamentalt galt med disse to i Championship. Ser gjerne Sheffield W eller Leeds følger med opp via playoff.
No fate but what you make

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Championship 16/17
« Svar #5 på: 15. Juli 2016, 21:33 »
Blackburn (et av få lag som har vunnet PL), Nottingham Forest, Derby County og ikke minst Leeds United er jo også klubber jeg forbinder med PL fotball.

akselho

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 476
    • Vis profil
Sv: Championship 16/17
« Svar #6 på: 17. Juli 2016, 14:08 »
Jeg er snodig nok helt overbevist om at dette ikke blir en tøff sesong. Følgende faktorer gjør at jeg er så optimist:
•Rafa Benitez. Newcastle var faktisk gode umiddelbart etter han kom. Spilte helt jevnt med klokkeklare seriemester Leicester på bortebane, fortjent poeng mot City, sterk opphenting mot Liverpool, grusing av Spurs med ti mann etc. Spillerne virker å gjøre alt for han.
•Harmoni i gruppen. Mange spillere uttaler seg svært positivt i media tross nedrykk
•Spillerkjøp. Ritchie og Gayle er proven toppspillere på dette nivå. Og enda bedre rustet nå enn sist de spilte der. Hayden er ung, men har erfaring. Gamez, fra Atl.Madrid! (Jose Enrique var vel beste back i CC forrige gang? Likheter?)
•Spillere som blir. Lascelles har erfaring fra CC og virker å få fart på karrieren. Mitro har fått ett år i England. Ayoze er ett år eldre og bedre fysisk. Anita har vært bra under Rafa. Colback er en kriger. Keeperplassen er dekket av fire keepere som hadde spasert inn på hvilket som helst lag i CC (Krul forsvinner nok dog). Dummett kan gjøre en god jobb i CC. Aarons, hvis skadefri, er potensielt en sensasjon i CC. Mbemba har fått erfaring fra PL. Shelvey virker å være klar for oppgaven. ++
•Bonusspillere. Hvis noen av Janmaat, Wijnaldum, Sissoko og Thauvin blir er det ren bonus. Spillere som egentlig er for gode for dette nivået.
•Optimisme i byen. 33k solgte sesongbilletter. Støtten fra St. James' Park vil gjøre det svært vanskelig for alle lag i serien å få med seg poeng.

Oddsen på Newcastle som vinner hos Unibet var 3.6 første gang jeg sjekket. Så ble det 3.00, og nå er det 2.8. Lenge igjen av vinduet, men den oddsen kjøper jeg :)

Hva motstanden er vet jeg ikke, men uansett hva Villa, Norwich, Derby, Sheff.Wed, Brighton, etc. finner på, kan jeg ikke se at disse lagene skal kunne utfordre Newcastle over 46 kamper.
« Siste redigering: 17. Juli 2016, 14:10 av akselho »
Black and white since 1996

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Championship 16/17
« Svar #7 på: 22. Juli 2016, 15:13 »
http://www.espnfc.com/hull-city/story/2916221/steve-bruce-resigns-as-manager-of-hull-city-sources

En mulig opprykksrival, Hull City, ser ut til å måtte på managerjakt. Stiv Brus har visstnok takket for seg.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8355
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Championship 16/17
« Svar #8 på: 22. Juli 2016, 15:21 »
Hull rykket opp i fjor de 😉

Men har vært mye der nå i sommer.. 13 spillere på trening pga skader og slik..
Blir det han som tar over England?...
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Thomas Beckheim

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3381
    • Vis profil
Sv: Championship 16/17
« Svar #9 på: 22. Juli 2016, 17:56 »
Kanskje han blir Big Sam sin nummer 2 for England? Håper dog at Bruce tar over Sunderland igjen. God kombo det :D

Hull tror jeg skal slite med å holde seg i PL om det ikke skjer noen overganger snart.

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8355
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Championship 16/17
« Svar #10 på: 22. Juli 2016, 18:39 »
Ute å vite noenting rundt Bruce & Hull, vil jeg tro det er derfor han slutter.. Manglende evne til å investere.. Eller muligens uenigheter om hvordan..
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Thomas Beckheim

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3381
    • Vis profil
Sv: Championship 16/17
« Svar #11 på: 23. Juli 2016, 11:52 »
http://www.vg.no/sport/fotball/championship/to-uker-til-seriestart-ingen-norske-kanaler-har-kjoept-rettighetene-til-championship/a/23746613/

Hmm, var sikker på at Tv2 hadde rettigheter her jeg og at de kom til å vise kamper på Sumo.. Nå har jo Newcastle flere kamper som blir sendt på tv, slik at mulighetene for å finne en stream vil være der, men det er ikke det samme.


lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Championship 16/17
« Svar #12 på: 23. Juli 2016, 14:56 »
Wtf, det trudde eg og. Ser tv2 har endra PL pakken sin og. Dyrare er den vel og vorte.

siddis

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 746
    • Vis profil
Sv: Championship 16/17
« Svar #13 på: 23. Juli 2016, 20:27 »
Den der har gått under radaren på meg og! Generelt sett synes jeg denne fotballen har blitt skammelig dyr. Men at tv2 tar det markedet gir må vi vel leve med. Husker for noen år siden at tv2 inkluderte Football League i pakken og satte opp prisen. Gud bedre som jeg gledet meg til å se Leyton Orient - Rotherham en blytung søndags formiddag. Nå er det enda dyrere for å se PL fordi man må ha med Tippeligaen som går til Discovery om noen mnd.

Min antakning er at tv2 kjører på med Football League også for å kunne forsvare 449kr mnd fremover uten at det skal koste dem for mye. Når det er sagt, hadde det vært kos med Fulham-Newcastle på NRK nett om 13 dager... Usannsynlig ønskedrøm:/
"Andy O'Brien has an horrendous nose, the poor lad. It is massive, it is black and blue and it is awful."

akselho

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 476
    • Vis profil
Sv: Championship 16/17
« Svar #14 på: 23. Juli 2016, 21:31 »
Eirik Aase gjør en fremragende jobb med å øke interessen for Championship og har laget ett opprop for å få Championship på norsk TV. Det vi kan gjøre er å signere! Do it!

http://www.opprop.net/vi_som_onsker_championship_ligacup_og_fa_cup_pa_norske_tv-skjerme
Black and white since 1996