20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Cheick Tioté  (Lest 144113 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Cheick Tioté
« Svar #480 på: 11. Des. 2011, 18:16 »
Ferdinand var vel også dyrere enn £30 mill i sin tid, uten at det er vesentlig. Men er selvsagt helt enig i at ingen vil betale noe særlig mer enn 20 for Tioté, og tikker det inn et slikt bud så tipper jeg han er long gone, dessverre.

Ferdinand kostet £29,3 mill og er ManU sin nest dyreste spiller igjennom tidene. Men de har uansett fått ekstremt bra betalt for han. Har snart vært i klubben i 10 år og har vært en av PL aller beste midtstoppere i en årrekke. Absolutt verdt pengene han.

Det er viktig å holde på Tiotè nesten uansett sum. Få bygget et lag som kan gjøre det bra i flere år fremover og få litt kontinuitet på både spiller og trener siden. Tiotè har en lang kontrakt. Cabaye har en lang kontrakt. Jonas har nettopp skrevet under på en lang kontrakt. Det samme har flere av de andre antatt beste spillerne våre. Mangler bare Coloccini nå, så ser det bra ut de neste sesongene. Men da må klubben være like standhaftige som det Tottenham var nå i sommer. Da kan de neste sesongene bli meget spennnede for vår del.

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Cheick Tioté
« Svar #481 på: 11. Des. 2011, 19:37 »
Og ringvirkningene av Carrollsalget har vært høyst positve. Vi ville ikke vært der vi er i dag uten den summen.
Hvorfor ikke?

Fordi vi fikk råd til å hente inn flere attraktive spillere som valgte oss pga vi ga dem brukbare langtidskontrakter. I tillegg gikk en del av summen med til å belønne Tiote til en mye mer attraktiv kontrakt som nok har bidratt til at han selv ikke vil presse gjennom en overgang,

Flatline

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1761
  • HWTL
    • Vis profil
Sv: Cheick Tioté
« Svar #482 på: 11. Des. 2011, 19:41 »
Og ringvirkningene av Carrollsalget har vært høyst positve. Vi ville ikke vært der vi er i dag uten den summen.
Hvorfor ikke?

Fordi vi fikk råd til å hente inn flere attraktive spillere som valgte oss pga vi ga dem brukbare langtidskontrakter. I tillegg gikk en del av summen med til å belønne Tiote til en mye mer attraktiv kontrakt som nok har bidratt til at han selv ikke vil presse gjennom en overgang,

I beste fall spekulativt Thomas. Dette her vet du ingenting om. Det å bli kvitt lønna til carroll alene var nok til å gi han den kontrakten.
If it has tits or wheels, count on problems!

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Cheick Tioté
« Svar #483 på: 11. Des. 2011, 19:50 »
Da Carroll signerte den nye langtidskontrakten, var den en refleksjon av hans prestasjoner i Wanker. Så han tjente ikke så fryktelig mye, rundt 20 000 har jeg lest. Tiote tror jeg nok ligger helt i toppen av vårt lønnstak, dvs rundt  50 000.  Men spekulere blir det vel alltid rundt spillerlønninger :)

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Cheick Tioté
« Svar #484 på: 11. Des. 2011, 19:52 »
Og ringvirkningene av Carrollsalget har vært høyst positve. Vi ville ikke vært der vi er i dag uten den summen.
Hvorfor ikke?

Fordi vi fikk råd til å hente inn flere attraktive spillere som valgte oss pga vi ga dem brukbare langtidskontrakter. I tillegg gikk en del av summen med til å belønne Tiote til en mye mer attraktiv kontrakt som nok har bidratt til at han selv ikke vil presse gjennom en overgang,
Akkurat som vi ikke hadde hatt råd til å hente de uten å selge Carroll...

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Cheick Tioté
« Svar #485 på: 11. Des. 2011, 19:59 »
2 milliarder i gjeld? Det kan jo være lurt å presse lønnsnivået så mye ned at klubben faktisk kan ha muligheten til å betale MA tilbake.

Thomas Beckheim

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3381
    • Vis profil
Sv: Cheick Tioté
« Svar #486 på: 11. Des. 2011, 20:08 »
Ja, så kan vi selge navnerettighetene for vårt kjære stadion!! Kjøperene ligger jo i kø med å få rettighetene!! 100 millioner i året minst!

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Cheick Tioté
« Svar #487 på: 11. Des. 2011, 20:09 »
Thomas; Det du sier er jo at klubben hadde lagt seg ned å dødd i sommer uten de 35 millionene....

Morsomt/Irriterende å lese de sinnsyke meningene dine som det ikke finnes et eneste annet menneske som klarer å være enig i.

Ting hadde sett annerledes ut uten det salget, men jeg tror vi ville blitt en bedre klubb på sikt uten det salget. Fordi det statuerte et eksempel om at vi selger våre beste spillere, og da blir det mye lettere for andre spillere å forlate klubben også, når de får et godt tilbud. Slik som med Jose Enrique. Tror Jose hadde blitt værende ellers..
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2642
    • Vis profil
Sv: Cheick Tioté
« Svar #488 på: 11. Des. 2011, 20:27 »
Tror det er viktig at Pardew er tøff ovenfor styret når det gjelder å holde på Tiote. Mange trekker, med god grunn, fram ar Spurs har nektet å selge spillerne sine, men det skyldes i stor grad Harry. Styret der har ofte vært villige til å selge, men harry har klart å overtale dem ved å overbevise dem om at han kan skape noe (CL plass)...

Viktig at Pardew klarer å overtale vårt styre om det samme (noe jeg tviler på) og klarer å holde det han lover (noe jeg også tviler på)...

Flatline

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1761
  • HWTL
    • Vis profil
Sv: Cheick Tioté
« Svar #489 på: 11. Des. 2011, 20:48 »
Tror det er viktig at Pardew er tøff ovenfor styret når det gjelder å holde på Tiote. Mange trekker, med god grunn, fram ar Spurs har nektet å selge spillerne sine, men det skyldes i stor grad Harry. Styret der har ofte vært villige til å selge, men harry har klart å overtale dem ved å overbevise dem om at han kan skape noe (CL plass)...

Viktig at Pardew klarer å overtale vårt styre om det samme (noe jeg tviler på) og klarer å holde det han lover (noe jeg også tviler på)...

Årets julenisse-håp dette her. Pardew er ansatt nettopp fordi han ikke legger seg ut med styret på den måten. Jeg vil faktisk gå så langt som å spekulere i om det er fastsatt i kontrakten hans at han skal oppfordre til salg. Det er på mange engelske forumer omtalt at han har klausuler om bonuser ved videresalg av spillere som er hentet billig.

Skuffende, men ikke overraskende om dette stemmer.
If it has tits or wheels, count on problems!

Flatline

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1761
  • HWTL
    • Vis profil
Sv: Cheick Tioté
« Svar #490 på: 11. Des. 2011, 20:50 »
Da Carroll signerte den nye langtidskontrakten, var den en refleksjon av hans prestasjoner i Wanker. Så han tjente ikke så fryktelig mye, rundt 20 000 har jeg lest. Tiote tror jeg nok ligger helt i toppen av vårt lønnstak, dvs rundt  50 000.  Men spekulere blir det vel alltid rundt spillerlønninger :)

Carroll sin nye kontrakt var på 30.000 i uka. Tiote gikk fra 15.000 i uka til vel 45.000. Så kan du regne litt på det.
If it has tits or wheels, count on problems!

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Cheick Tioté
« Svar #491 på: 11. Des. 2011, 21:24 »
Mener å ha lest det du nevner i medier, Flatline - angående spillersalg og bonuser, samt det å få ned lønnsbudsjettet og slikt.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2642
    • Vis profil
Sv: Cheick Tioté
« Svar #492 på: 11. Des. 2011, 21:37 »
Tror det er viktig at Pardew er tøff ovenfor styret når det gjelder å holde på Tiote. Mange trekker, med god grunn, fram ar Spurs har nektet å selge spillerne sine, men det skyldes i stor grad Harry. Styret der har ofte vært villige til å selge, men harry har klart å overtale dem ved å overbevise dem om at han kan skape noe (CL plass)...

Viktig at Pardew klarer å overtale vårt styre om det samme (noe jeg tviler på) og klarer å holde det han lover (noe jeg også tviler på)...

Årets julenisse-håp dette her. Pardew er ansatt nettopp fordi han ikke legger seg ut med styret på den måten. Jeg vil faktisk gå så langt som å spekulere i om det er fastsatt i kontrakten hans at han skal oppfordre til salg. Det er på mange engelske forumer omtalt at han har klausuler om bonuser ved videresalg av spillere som er hentet billig.

Skuffende, men ikke overraskende om dette stemmer.
Tror ikke på det jeg heller, derfor jeg skriver at jeg tviler på det :(

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7612
    • Vis profil
Sv: Cheick Tioté
« Svar #493 på: 12. Des. 2011, 00:56 »
Poenget er at hvis vi selger Tiote for £30 mill så vil klubben være så godt økonmisk rustet at vi ved neste korsvei kan si nei takk hvis et bud tikker inn på f.eks Cabaye.

Da vi byttet stadionnavn, mente du at vi kunne få nok økonomiske muskler til å takke nei til et bud på Tiote.. Nå sier du plutselig at hvis vi selger Tiote, har vi nok muskler til å takke nei til et bud på Cabaye? Og om vi da senere selger han også, kommer du vel med at vi har råd til å takke nei til et bud på Coloccini..? Om vi selger hele laget utenom Ba, har vi råd til å takke nei til et bud på Ba, men det betyr ikke at det er smart!
« Siste redigering: 12. Des. 2011, 00:58 av thomashaer »

Torjus

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 881
    • Vis profil
Sv: Cheick Tioté
« Svar #494 på: 12. Des. 2011, 01:46 »

Jeg vil faktisk gå så langt som å spekulere i om det er fastsatt i kontrakten hans at han skal oppfordre til salg. Det er på mange engelske forumer omtalt at han har klausuler om bonuser ved videresalg av spillere som er hentet billig.

Skuffende, men ikke overraskende om dette stemmer.

Er vel derfor Obertan får så mye tillit..