20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2019  (Lest 104094 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2019
« Svar #15 på: 28. Feb. 2019, 09:53 »
Jeg kan overhodet ikke se hvordan vi skal kunne tiltrekke oss en manager som når Rafa mer enn til sokkelesten. Det er jo et under at Rafa har holdt ut under Ashley såpass lenge.
Men ja, vil du ha offensiv fotball får vi hente inn Ian Holloway  ::)
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2019
« Svar #16 på: 28. Feb. 2019, 10:02 »
Jeg skriver på sikt. Skjønner godt hvorfor Benitez ble mislikt både i Chelsea og i Real Madrid. Han er jo litt dinosaur med veldig kynisk filosofi.

Se hva eks Rodgers fikk til i Swansea, Liverpool.
Makan til fotball. fantastisk.

Men før Rafa kan byttes må eier skiftes og halve stallen :) skrev som sagt på sikt.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2019
« Svar #17 på: 28. Feb. 2019, 10:46 »
Sorry, men det å kalle Rafa dinosaur er tåpelig. Generelt tåpelig å kalle en manager for dinosaur dersom han har en defensiv tilnærming til fotball. Jeg kan gå med på å kalle Tony Pulis dinosaur, men der stopper det. 
Rafa er ikke en dinosaur, Rafa er fleksibel og jobber ut fra det han har tilgjengelig, og evner bygge lag ut fra forutsetningene. Han er ikke låst til et system. Med et så begrenset lag som vi er vil det være tåpelig å prøve på gung ho-fotball. Kan nevne i en bisetning at i 08/09-sesongen da LFC kom på 2. plass scoret de flest mål i ligaen og hadde best målforskjell. Det tyder vel ikke på en ekstremt defensiv tilnærming?
Samtidig er det ingen tvil om at Rafa bygger lag bakfra, og at det er et krav at hver eneste spiller utpå matta utfører sine defensive plikter bra nok, enten du er spydspiss eller stopper. Fernando Torres var en fantastisk spiss, men også en særdeles god førsteforsvarer. Rondon er også en spisstype som legger ned et voldsomt arbeid uten ball. Mitrovic var ikke god nok der, og fikk dermed ikke tillit av Rafa.

Jeg er helt sikker på at dersom vi hadde fått inn flere spillere ala Almiron som innehar fart, kreativitet og evnen til å gjøre det uventede, så kommer vi også til å spille mer underholdende. Syns de siste par kampene faktisk også tyder på nettopp det. Det er heller ingen hemmelighet at nettopp slike spillertyper koster ekstra med penger.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2019
« Svar #18 på: 28. Feb. 2019, 23:48 »
Kaller han dinosaur for han henger jo ikke med i den offensive tilnærmingen av fotball som så å si alle topplag spiller. Mourinho er også dinosaur om det hjelper ;)

Er jo en grunn til at disse to ikke kan ha toppklubber lengre. Rafa gjorde det til og med bra i Chelsea men ble alikevel hatet av sine egne.samme skjedde i Real Madrid.
Mourinho ble mislikt i manu selv om de hadde 2 sesonger langt over forventninger før ting snudde.

selv om de er to kjempestjerner med flott meritter. De er rett og slett for kjedelige i stilen. og litt utgått på dato. så jeg står på mitt. får vi ny eier vil jeg ha manager inn. og Rodgers ville vært en god start.

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2019
« Svar #19 på: 01. Mars 2019, 00:40 »
Se hva eks Rodgers fikk til i Swansea, Liverpool.
Makan til fotball. fantastisk.

Sitat
Rafael Benitez

Valencia
La Liga: 2001–02, 2003–04
UEFA Cup: 2003–04

Liverpool
FA Cup: 2005–06
FA Community Shield: 2006
UEFA Champions League: 2004–05
UEFA Super Cup: 2005

Inter Milan
Supercoppa Italiana: 2010
FIFA Club World Cup: 2010

Chelsea
UEFA Europa League: 2012–13

Napoli
Coppa Italia: 2013–14
Supercoppa Italiana: 2014

Newcastle United
EFL Championship: 2016–17[136]

Individual

La Liga Best Coach: 2002
UEFA Manager of the Year: 2003–04, 2004–05
European Coach of the Year—Alf Ramsey Award: 2005
LMA Special Merit Award: 2006[citation needed]
Premier League Manager of the Month: November 2005, December 2005, January 2007, October 2008, March 2009, April 2013, November 2018[137]
EFL Championship Manager of the Month: October 2016[138]

Sitat
Brendan Rodgers

Swansea City
Football League Championship play-offs: 2010–11[31]

Celtic
Scottish Premiership: 2016–17,[85] 2017–18[125]
Scottish Cup: 2016–17,[90] 2017–18[126]
Scottish League Cup: 2016–17,[82] 2017–18[127], 2018–19[99]

Individual

LMA Manager of the Year: 2013–14[64]
PFA Scotland Manager of the Year: 2016–17[128]
SFWA Manager of the Year: 2016–17[129]
Scottish Premiership Manager of the Season: 2016–17[130]
Premier League Manager of the Month: January 2012, August 2013, March 2014[131]
Football League Championship Manager of the Month: February 2011[28]
Scottish Premiership Manager of the Month: August 2016,[132] October 2016,[132] December 2016,[132] April 2017,[132] September 2017[132]

Ut ifra meritter, er det ikke tvil om jeg ville ha valgt! Jeg vil heller vinne trofeer, enn å spille fin fotball. Ligger heller dypt mot City  og taper med et mål, enn å angripe skikkelig og tape 6-0.... Av og til kan man treffe skikkelig, og vinne.
Tar man med det faktum at det var Benitez som ønsket seg til Newcastle, og tok initiativ til et samarbeid, betyr det at han faktisk virkelig ønsker å være i klubben!

Enig med Kristoffer i dinosaur-debatten også. Det finnes forskjellige tilnærminger til fotballen. Ikke alle kan være Sergio Aguero, noen må være Jamaal Lascelles også.
Og grunnen til at vi sannsynligvis holder plassen, er veldig mye takket Rafa Benitez. Jeg er ikke enig i at troppen vår er Championship-kvalitet, men det er ikke alle som er gode nok. Men samtlige i troppen er klare for å gjøre maks innsats, og mange har gjort en god jobb når de har fått muligheten (i mine øyne, til og med Joselu!!).
Det er typen Benitez er. Skaper en samlet enhet, og får veldig mye ut av spillerne sine. Når han i tillegg får sine egne typer (Almiron) inn i laget, ser man litt mer konturene av hvordan han ønsker å fremstå.

Og skal jeg være 100% ærlig, veit jeg ikke om jeg hadde kastet Benitez under bussen om Jurgen Klopp hadde vært en mulighet..
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2019
« Svar #20 på: 01. Mars 2019, 18:34 »
Tenkte som Toon med en gang Rafa kom. Kjedelig fyr.

Men, etterhvert blit ordentlig fascinert av personen Rafa. Han er genuint interessert i fortball, han er genuint interessert i både klubben og byen Newcastle, fyren er hel ved! Han er et godt stykke unna Keegan-stilen som jeg falt for når jeg ble fan en gang på 90-tallet, men han er helt riktig mann for klubben Newcastle i dag. Hadde han nå bare fått litt mer støtte av vår kjipe eier. Med noen flere signeringer i Almiron-klassen, er jeg sikker på at Rafa kan ta oss opp til jevne og stabile topp 8 plasseringer, samt snuse på en cup eller to. Kanskje over litt tid kjempe om en topp 4 plassering her og der også. Da hadde jeg som supporter vært dritfornøyd.   

Noe annet, hva denne tråden egentlig handler om, transfers.

Håper Hayden får overgangen sin i sommer, verdt å lese artikkelen under.

http://www.nufcblog.co.uk/2019/03/01/isaac-hayden-reveals-the-real-reason-why-hell-quit-nufc-this-summer-in-must-read-interview/

Synd, siden han nå begynner å vise ordentlig gode takter. Får bare håpe han får en overgang til en god klubb, vi får en god haug med pund, og Rafa får hente en god erstatter. Sistnevnte er jo dessverre ingen selvfølgelighet.

Samaris har blitt nevnt ved ørten anledninger, men virker som han helst vil bli der han her.
« Siste redigering: 01. Mars 2019, 18:40 av Geordie »
No fate but what you make

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2019
« Svar #21 på: 01. Mars 2019, 23:44 »
Se hva eks Rodgers fikk til i Swansea, Liverpool.
Makan til fotball. fantastisk.

Sitat
Rafael Benitez

Valencia
La Liga: 2001–02, 2003–04
UEFA Cup: 2003–04

Liverpool
FA Cup: 2005–06
FA Community Shield: 2006
UEFA Champions League: 2004–05
UEFA Super Cup: 2005

Inter Milan
Supercoppa Italiana: 2010
FIFA Club World Cup: 2010

Chelsea
UEFA Europa League: 2012–13

Napoli
Coppa Italia: 2013–14
Supercoppa Italiana: 2014

Newcastle United
EFL Championship: 2016–17[136]

Individual

La Liga Best Coach: 2002
UEFA Manager of the Year: 2003–04, 2004–05
European Coach of the Year—Alf Ramsey Award: 2005
LMA Special Merit Award: 2006[citation needed]
Premier League Manager of the Month: November 2005, December 2005, January 2007, October 2008, March 2009, April 2013, November 2018[137]
EFL Championship Manager of the Month: October 2016[138]

Sitat
Brendan Rodgers

Swansea City
Football League Championship play-offs: 2010–11[31]

Celtic
Scottish Premiership: 2016–17,[85] 2017–18[125]
Scottish Cup: 2016–17,[90] 2017–18[126]
Scottish League Cup: 2016–17,[82] 2017–18[127], 2018–19[99]

Individual

LMA Manager of the Year: 2013–14[64]
PFA Scotland Manager of the Year: 2016–17[128]
SFWA Manager of the Year: 2016–17[129]
Scottish Premiership Manager of the Season: 2016–17[130]
Premier League Manager of the Month: January 2012, August 2013, March 2014[131]
Football League Championship Manager of the Month: February 2011[28]
Scottish Premiership Manager of the Month: August 2016,[132] October 2016,[132] December 2016,[132] April 2017,[132] September 2017[132]

Ut ifra meritter, er det ikke tvil om jeg ville ha valgt! Jeg vil heller vinne trofeer, enn å spille fin fotball. Ligger heller dypt mot City  og taper med et mål, enn å angripe skikkelig og tape 6-0.... Av og til kan man treffe skikkelig, og vinne.
Tar man med det faktum at det var Benitez som ønsket seg til Newcastle, og tok initiativ til et samarbeid, betyr det at han faktisk virkelig ønsker å være i klubben!

Enig med Kristoffer i dinosaur-debatten også. Det finnes forskjellige tilnærminger til fotballen. Ikke alle kan være Sergio Aguero, noen må være Jamaal Lascelles også.
Og grunnen til at vi sannsynligvis holder plassen, er veldig mye takket Rafa Benitez. Jeg er ikke enig i at troppen vår er Championship-kvalitet, men det er ikke alle som er gode nok. Men samtlige i troppen er klare for å gjøre maks innsats, og mange har gjort en god jobb når de har fått muligheten (i mine øyne, til og med Joselu!!).
Det er typen Benitez er. Skaper en samlet enhet, og får veldig mye ut av spillerne sine. Når han i tillegg får sine egne typer (Almiron) inn i laget, ser man litt mer konturene av hvordan han ønsker å fremstå.

Og skal jeg være 100% ærlig, veit jeg ikke om jeg hadde kastet Benitez under bussen om Jurgen Klopp hadde vært en mulighet..

hehe må jo si argumentet ditt heller er et godt argument for dinasaur. mannen  har jo holdt på i en evighet. Men jeg snakker ikke meritter. Snakker om stil,filosofi som jeg mener moderne fotball høster mer av på sikt enn "Dinosaur stilen"

Rent hypotetisk: Om vi nå hadde fått en eier med bunnløs brønn. Ville da Rafa vært 1.valg? Er det den type fotball du/dere higer etter?

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2019
« Svar #22 på: 02. Mars 2019, 00:41 »
Ja, pr nå ville Rafa ha vært førstevalg som manager uavhengig av eier :)
Jeg føler ikke vi ikke har fått sett Rafa sin ordentlige fotballstil enda i Newcastle, selv om han foretrekker å være sterke defensivt.

▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Pontare

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1088
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2019
« Svar #23 på: 02. Mars 2019, 01:49 »
Det er litt tidlig å begrave Rafa. Han står kanskje ikke lenger i spissen blant nytenkende trenere som han gjorde for 15 år siden, men han er en etablert og bunnsolid manager og utvilsomt en av de 10 beste i verden per dags dato. Det er milevis i fra en selvfølge at han trener oss, og med tanke på hvordan klubben blir drevet bør man heller ta hver dag med Rafa som en gave fremfor å fantasere om en yngre, kjekkere og mer offensiv drømmeprins ;)
« Siste redigering: 02. Mars 2019, 01:52 av Pontare »

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7612
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2019
« Svar #24 på: 03. Mars 2019, 14:17 »
Er vel ikke mulig å være kjekkere enn Rafa? :-* ::)

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2019
« Svar #25 på: 03. Mars 2019, 15:19 »
Skal vi dra denne tråden tilbake til hva den ble startet som? Transfers til sommeren?  ;)

Uansett Rafa eller ei. Vi trenger spillere til sommeren.

Vi har pratet om venstreback, spiss ogg offensiv midtbane i vindu etter vindu. Almiron virker å være den offensive midtbanespilleren, Mangler fortsatt en permanent spiss, samt en venstreback. Barreca er nok bare stallfyll ut sesongen, trenger en annen inn i sommer.

Trenger vel gjerne 2 kantspillere og, både høyre og venstre. Kenedy er bare å sende hjem til London, verken Atsu, Ritchie eller Murphy holder mål etter mitt skjønn.

Jonjo har blitt linket bort siste par dagene: https://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-6765899/West-Ham-make-20-Newcastles-Jonjo-Shelvey-summer.html

Hayden forsvinner nok også, samt kontrakten til Diame går vel ut?

Da mangler vi fort 1-2 på sentral midtbane også.
« Siste redigering: 03. Mars 2019, 15:23 av Geordie »
No fate but what you make

Fluffy

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3336
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2019
« Svar #26 på: 03. Mars 2019, 16:42 »
På spissplass er det krise, Rondon er tross alt bare på lån. Vinger og backer på begge sider må kjøpes inn. En bauta på midtbanen er også velkommen.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2019
« Svar #27 på: 04. Mars 2019, 08:40 »
Slik jeg ser det er det kun to posisjoner der vi ikke har behov for å oppgradere, og det er selvfølgelig keeper- og stopperplass.
På backene har vi skreket etter spillere som er bedre enn dagens i lange tider, og det har ikke klubben evnet hente inn på flerfoldige vinduer da vi fortsatt spiller med backene fra Championship. Barreca var rett og slett en nødløsning ut sesongen i tilfelle skader, da vi ikke maktet hente inn bedre. Tror jeg.
Sentral midtbane forsvinner Hayden, muligens Diame. Også Shelvey går en usikker tid i møte - han bør jo helst starte prestere utpå våren nå og komme tilbake til samme nivå som for et år siden. Vi må vel ihvertfall ha inn en ny spiller der uansett, og da er jo drømmen en Cabaye-type  :-*
Atsu og Kenedy er bare å sende vekk nå, så må vi minst ha en ny ving inn.
Som Fluffy sier, spissplass er krise. Selvfølgelig er det krise med et transferregime der vi frem til Almiron har vært vaksinert mot å investere. Her vil jeg ha Rondon inn permanent pluss en spennende utfordrer.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2019
« Svar #28 på: 08. Mars 2019, 08:07 »
Av og til blir jeg irritert over Benitez defensive holdning til enkelte fotballkamper, men jeg hadde aldri, jeg gjentar aldri bytta ham mot Brendan Rodgers som jeg synes har veldig lite å vise til. Han har ikke vunnet en tittel av betydning (Skotsk liga teller jeg ikke en gang).

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2019
« Svar #29 på: 11. Mars 2019, 12:48 »
Av og til blir jeg irritert over Benitez defensive holdning til enkelte fotballkamper, men jeg hadde aldri, jeg gjentar aldri bytta ham mot Brendan Rodgers som jeg synes har veldig lite å vise til. Han har ikke vunnet en tittel av betydning (Skotsk liga teller jeg ikke en gang).

Pokalskap. Benitez har jo hatt litt andre klubber enn Rodgers.
Jeg ser mer på det slik at Benitez er på vei ned, men Rodgers(unge offensive managere) er på vei opp.
Ville du Higa etter meg som manager, for om jeg tar over city til sommeren skulle jeg minst tatt en kopp i sølv ;)