20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfervinduet - Januar 2019  (Lest 48999 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

kung_zlatan

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1158
    • Vis profil
Transfervinduet - Januar 2019
« på: 07. Okt. 2018, 16:13 »
Etter det beintøffe tapet i går er det bare en ting å gjøre, se fremover. Jeg mener 3 posisjoner er helt nødvendig å forsterke i Januar. VB har vi savnet lenge og det var utrolig trist at nåværende Ajax-beck Tagliafico røk sist. Jeg mener også vi har enornt behov for en sentral midtbanespiller med tempo. Det går så utrolig tregt i forflytting med Diamé og Shelvey sammen at når vi en sjelden gang vinner ball i dette leddet så sliter vi med å skape noe fremover. Til slutt må vi ha en spiss som kan by på bakromstrussel. Muto ser lovende ut, men Joselu er lavt championship-nivå og Ayoze er rett og slett for tam. Hvilke spillere kan vi hente? Det bør minst være 20 mill tilgjengelig!

jonni_e

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 675
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet - Januar 2019
« Svar #1 på: 07. Okt. 2018, 16:37 »
Åbenbart at dette laget trenger forsterkninger og 20 mill pund vil ikke hjelpe stort for å ta igjen etterslepet.
Tror Ashley har innsett at det blir nedrykk slik ståa er nå og da spytter ikke han mer penger inn for å unngå det.
Virker som om jo større motstanden blir mot han jo større rævhøl blir han...

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8355
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet - Januar 2019
« Svar #2 på: 07. Okt. 2018, 22:50 »
Enig i at VB, SM og spiss er der det brenner mest.
Vanskelig å komme med navn, men vi må ut av England for å forsterke. Prisene har ikke vi råd til å betale, og det er så utrolig mye bra i Belgia, Nederland, Frankrike, Spania for å nevne noe.

Hadde vært moro å testet ut om Toni Lato (litt FM-inspirert, men et veldig stort talent), eller så hadde det vært kult om vi hadde dratt til med Gaya, Grimaldo eller Junior Firpo.

Synd Graham Carr forsvant, ellers hadde nok han kunnet funnet noen skatter til oss.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

MLerbakk

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2541
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet - Januar 2019
« Svar #3 på: 08. Okt. 2018, 08:35 »
Jeg er litt uenig. Synes høyreback er viktigere enn venstre. For det første er Yedlin rett og slett for dårlig. Grei offensivt, men blir avslørt defensivt gang på gang. Videre har vi ingen backup her. Hverken Manquillo, Ritchie, Hayden eller Clark er kapable til å være sikring om Yedlin ikke er tilgjengelig. Skal vi kunne utvikle oss til en konkurransedyktig PL-klubb trenger vi også sårt en bedre venstreback, slik at vi kan kvitte oss med Manquillo og Lazaar, men det kan man si om alle posisjonene på banen...

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet - Januar 2019
« Svar #4 på: 08. Okt. 2018, 10:32 »
Bør strengt tatt ha både en habil backup/oppgradering av Dummett, samt en solid oppgradering av Yedlin. Sistnevnte har vist over tid at han er ubrukelig defensivt.

Stod i referatet fra Fan Forum at venstreback er prioritert i januar, tror det ikke før jeg får se det!
No fate but what you make

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet - Januar 2019
« Svar #5 på: 08. Okt. 2018, 11:07 »
Enig angående Yedlin. Vært åpenbart i snart et år at han er en stor hemsko defensivt.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8355
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet - Januar 2019
« Svar #6 på: 09. Okt. 2018, 00:13 »
Jo, egentlig enig Mats. Dummet er god nok slik ståa er per nu.

For min del er det (oppdatert) vi trenger SM, HB og spiss. Tror faktisk jeg vil være såpass dristig å si i den rekkefølgen 😳
Men vi trenger sårt en oppgradering på kantene også. Ritchie og Kenedy er gode nok når de har dagen, men bak dem er det ELENDIG!!
Januar bør da egentlig gi oss SM, HB, spiss og en ving. Og det burde vi egentlig bruke +£50 mill på (15+10+15+10) et absolutt minimum skal man ha noe trygt og med kvalitet. Hvis ikke må vi gamble mer på et mer usikkert marked.

Ikke sett han mye i Palace, men synd vi ikke kastet oss med i kampen om Max Meyer....
« Siste redigering: 09. Okt. 2018, 00:17 av Anders »
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

kung_zlatan

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1158
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet - Januar 2019
« Svar #7 på: 12. Okt. 2018, 07:09 »
Vi har vel mulighet til å hente en spiller til på lån. Hva med Phil Foden som vår nummer 10 frem mot sommeren. Hadde vært en kul gamble. Vi kommer forresten aldri til å bruke 50 mill. Her vil det handle om bargains og yngre spillere frem til Ash stikker er jeg redd. Det kan hende at vi slår Owen-rekorden på 1 spiller i januar, men da vil det være et bevisst Ash PR-grep som han vil melke for alt det er verdt. Munir får lite spilletid i Barca. Ksn han være noe? Hvordan gjør Cedric Bakambu det i Kina? Sentralt ser vi visstnok på Kamara på Olympiakos. Han virker spennende. Marcus Liorente på Real Madrid kanskje?

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet - Januar 2019
« Svar #8 på: 12. Okt. 2018, 10:35 »
Vi har vel mulighet til å hente en spiller til på lån. Hva med Phil Foden som vår nummer 10 frem mot sommeren. Hadde vært en kul gamble. Vi kommer forresten aldri til å bruke 50 mill. Her vil det handle om bargains og yngre spillere frem til Ash stikker er jeg redd. Det kan hende at vi slår Owen-rekorden på 1 spiller i januar, men da vil det være et bevisst Ash PR-grep som han vil melke for alt det er verdt. Munir får lite spilletid i Barca. Ksn han være noe? Hvordan gjør Cedric Bakambu det i Kina? Sentralt ser vi visstnok på Kamara på Olympiakos. Han virker spennende. Marcus Liorente på Real Madrid kanskje?

Vi kan vel låne en spiller eller to til, så sant de ikke er fra klubber i PL/England?
No fate but what you make

kung_zlatan

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1158
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet - Januar 2019
« Svar #9 på: 14. Okt. 2018, 19:37 »
Tror du har rett. Men fint hvis noen her inne kan klargjøre. Vi kan ikke hente mer enn en spiller fra samme PL-klubb på lån og vi kan maks ha 4 lånespillere i løpet av en sesong, stemmer det?

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet - Januar 2019
« Svar #10 på: 24. Okt. 2018, 10:40 »
Tror dette vinduet blir en total katastrofe.

Rafa som forståelig nok ikke vil signere ny kontrakt, Ashley ryktes å heller ikke nå la klubben bruke penger.

Lest flere steder i det senere at overganger i sommer ikke ble noe av, grunnet kontraktsituasjonen til Rafa.

Med litt flaks får vi kanskje til en låneavtale eller to med noe brukbart. Ellers frykter jeg det bare blir overflødig stallfyll fra andre klubber, som er desperate etter spilletid e.l.
No fate but what you make

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet - Januar 2019
« Svar #11 på: 25. Okt. 2018, 08:24 »
Enig.
Er ikke sikker på om Rafa er vår manager i januar, og tror vi ligger dårligere an enn da McClaren styrte oss ned i Championship sist.

Generelt har jeg vansker med å tro at dagens stall skal ungå nedrykk. De to forrige nedrykkene under Ashley hadde vi tross alt langt mer kvalitet i stallen. Nå er det, mildt sagt, ganske blekt.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Fluffy

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3336
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet - Januar 2019
« Svar #12 på: 25. Okt. 2018, 17:56 »
Haha kommer ikke til å ofre dette vinduet en tanke med sjarlatanen bak roret. Har endelig lært. Fyren skyter seg selv så jævlig i foten at jeg ikke vet om han er stokk dum, ond eller hevngjerrig. Faen ikke lett å si, noe av det merkeligste mennesket jeg har sett i sportslig sammenheng. Alt Ashley foretar seg gir ikke mening. Fotballinteressen min er i limbo, og jeg får ikke lysten tilbake før fjotten er borte. Ikke sikkert at den kommer tilbake skikkelig heller, spørs hvor mye han klarer å ødelegge klubben før noen vettuge kommer inn. 

Tino

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 60
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet - Januar 2019
« Svar #13 på: 28. Okt. 2018, 09:06 »
Henter vel et par benkeslitere fra fransk fotball. På lån.

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet - Januar 2019
« Svar #14 på: 01. Nov. 2018, 15:55 »
https://www.joe.co.uk/sport/aaron-ramsey-to-leave-arsenal-206682

En spiller vi burde vært etter, men med dagens regime, nei....
No fate but what you make