20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2017  (Lest 199454 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Gundersen18

  • Flaskebærer
  • *
  • Innlegg: 39
  • Black and white army!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #435 på: 17. Juli 2017, 19:17 »
Gabriel Pires- linken har blitt litt kald... Noe som er synd fordi jeg tror det kunne vært veldig bra value for money. Var vel spekulert i en klausul på ca 6 mill?  Pires, Jonny Castro og Kranevitter inn nå Benitez! Også kliner vi til med Emre Mor som Marquee! ;) håper Murphy blir avbildet i nufc-drakt i morgen! Ellers verdt å merke seg at Jetro Willems er klar for Frankfurt...

Ja, Pires hadde nok passet fint inn hos oss. Murphy skal være klar nå, og blir med til Tyskland, hvis ikke han sendes til treningsleiren i Irland med en gang. Jetro Willems og Bast Dost har vi vært linket til de siste 4-5 vinduene, men jeg ønsker meg overhode ikke Bast Dost :P

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #436 på: 18. Juli 2017, 09:23 »
Murphy inn så er jeg en glad mann. Slike signeringer vi må gjøre foruten at vi også må ha inn noen mer rutinerte navn. Dersom vi også skulle fikse Ojo på lån er vi klare på vingplass.

Ser forøvrig at det ryktes at Shitty har lagt inn bud på Reina. Der forsvinner fort kanskje vårt fremste keepermål.

Vi trenger også backer på begge sider. Linka til en gammel "kjenning":
Chris Waugh‏Verified account @ChrisDHWaugh  4m4 minutes ago
More
 Reports in Spain (Mundo Deportivo) claiming #nufc are interested in signing ex-#safc loanee Javier Manquillo from Atletico Madrid

Husker han som noe usikker både fra tiden i LFC og Sunderland? Dog er han enda bare 23 år.
« Siste redigering: 18. Juli 2017, 09:41 av Kristoffer »
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Gundersen18

  • Flaskebærer
  • *
  • Innlegg: 39
  • Black and white army!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #437 på: 18. Juli 2017, 11:46 »
Murphy sett i Irland for å sluttføre avtalen og slutte seg til troppen. Manquillo ryktes å kunne være klar allerede om få dager. Rafa har nok holdt dette skjult i og med at det ikke har kommet særlig med rykter før overgangen nesten er i boks. Manquillo er vel høyreback, hva skjer med Jesus Gamez da?

Vinger: Atsu, Ritchie, Aarons og Murphy. Vi vet at disse spillerne lett kan pådra seg strekk eller andre skader. Derfor går det greit om vi får inn Ojo også.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #438 på: 18. Juli 2017, 11:53 »
http://www.mundodeportivo.com/futbol/atletico-madrid/20170718/424199575304/javier-manquillo-desvincula-atletico-madrid-ficha-por-newcastle.html

Her er kilden til Manquillo-ryktene. Skal vi tro dette er det stort sett i boks bortimot.

Vil tro Gamez er en type som vi prøver bli kvitt. Mye skadd og ellers veldig lite tillit sist sesong. Tror nok Gamez, Haidara og Lazaar er spillere vi vil bli kvitt. Så tenker jeg at Manquillo og Yedlin vil utgjøre høyrebackparet vårt - og at vi ser etter ny venstreback som skal utfordre Dummett som ryktes at vil få ny kontrakt.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Gundersen18

  • Flaskebærer
  • *
  • Innlegg: 39
  • Black and white army!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #439 på: 18. Juli 2017, 12:20 »
Yedlin og Manquillo er god dekning på høyreback ja! Synes det er synd at ikke Lazaar har fått sjansen, men han er åpenbart ikke med i planene til Rafa..

-Jeg vil ha inn en venstreback som er bedre enn Dummett, som f.eks. Gibbs, men han er også linket til andre klubber.

-Sentralt på midten vil jeg ha inn noen som kan fungere slik som Cabaye gjorde da han kom til klubben. God offensivt, men kan også jobbe hjemover. På denne plassen har vi dårlig dekning.

-Spissplass er vanskelig i og med at Rafa kun bruker en spiss. Skal man hente inn en spiss som er bedre enn Mitro og Gayle, og hvem skal evt ut døra? Gayle har vist at han kan score mål og har egentlig fortjent den plassen. Personlig liker jeg Mitrovic veldig godt og tror han kan gjøre det bra i PL, men kanskje i et partnerskap på topp..

Thomas Beckheim

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3381
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #440 på: 18. Juli 2017, 12:40 »
Sampdoria have offered £6m plus £1.5m add-ons for Arsenal midfielder Jack Wilshere, according to Sky in Italy.
The Sun, meanwhile, claim Crystal Palace are trying to sign Wilshere on loan for the forthcoming season.

Fikk ikke det helt til i Bournemouth på lån i fjor og ble vel til tider benket, men til denne prisen har vel en ikke så mye å tape?



Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #441 på: 18. Juli 2017, 12:47 »
Skulle akkurat til å foreslå Wilshere. Tror ikke han går så billig som det Sampdoria byr, men allikevel er det veldig innenfor med et par millioner pund ekstra for en slik spiller. Føler det er en slik type vi mangler på midten.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

snkz

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3581
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #442 på: 18. Juli 2017, 14:13 »
Rolan and Manquillo som vi linkes med nå.

2 skuffende signeringer om de skulle skje, troppen vår skriker ikke akkurat av kvalitet.

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #443 på: 18. Juli 2017, 14:50 »
Er så møkkalei av kjeksspillere, så jeg blir rett ut sagt grinete om vi skulle henta Wilshere. Joda, tidvis god når han spiller, men trenger seriøst ikke en ny kjeks som spiller 1 av 10 kamper. Dyr i drift vil jeg tro han er også, samt ikke akkurat inntrykk av at fyren er dritseriøs med diverse røykebilder friskt i minne.

I følge Sky står det mellom Fulham, Boro og Newcastle for Sheyi Ojo....
« Siste redigering: 18. Juli 2017, 15:57 av Geordie »
No fate but what you make

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #444 på: 18. Juli 2017, 16:49 »
I følge Lascelles (i et intervju) har vi signert Murphy og en back.
Og sky melder at Manquillo er i Dublin på medical nå.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

trondie

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 397
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #445 på: 18. Juli 2017, 17:40 »
Hvem er denne manquillo??

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #446 på: 18. Juli 2017, 17:59 »
Var på lån i Liverpool en sesong (eller var det to?), og hos mackems sist sesong. Ikke spilt seg til noe fast plass hos noen av dem, men usikker på hvordan han gjorde det i Marseille (gidder ikke Google).

Er vel helt decent, og skal vel bare være back-up antar jeg. Vil også tro han kommer veldig billig og lav lønn. Så får vi håpe han kan lære noe av Rafa, er bare 23 år tror jeg.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

AHN

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 114
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #447 på: 18. Juli 2017, 18:14 »
Fulham og Boro har avtale på plass for Ojo, håper vi legger inn et lånetilbud med opsjon. Det jeg har sett av Ojo er ganske spennende, som en oppgradert utgave av Aarons. Utrolig rask, teknisk, vil skape mye trøbbel i PL:

Manquillo er jeg litt meh til. Ikke fått det skikkelig til i PL tidligere, men som backup med potensiale så kan det være greit. Det betyr at vi på høyreback har to ex-Sunderland-spillere :P

Murphy så godt som i boks, må sies å være en god signering. Et stort talent som allerede har vist at han presterer mot gode lag (les: Newcastle) til 12,5 mill. Tror han vil bli kjekk å se på denne sesongen!

Med disse tre navnene inn begynner det å ligne på noe, men fortsatt en del som mangler. Kreativ kraft inn på SM, en VB som står før Dummett i køen, en alenespiss som kan spille i 4-2-3-1 (Chicharito for 12 mill?).

nebur

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 402
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #448 på: 18. Juli 2017, 20:45 »
Aarons er nok bedre enn både Ojo og Murphy, skadene som er ødeleggene for han.
Når han har spilt har han vært et hakk bedre enn alle andre, og han ser superfit ut nå i pre-seson, tror venstreving-plassen er hans i starten av PL sesongen ;)

Manquillo..reserve til B.Jones... Men så hadde Moyes mange merkelige valg i Sunderland

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #449 på: 18. Juli 2017, 20:50 »
Vanskelig å kjøpe backer. Skal vi ha noe bedre enn hva vi har, må man høyt opp hva penger angår.
Manquillo er nok en brukbar spiller å ha i backup, kan spille på begge backene. Blir ikke veldig misfornøyd om Dummet står som vårt førstevalg på venstreback. Undervurdert spiller, men med store offensive begrensninger. Og skal vi ha en ny back, må han jo være minst like god defensivt, samt langt bedre offensivt. Og de koster flesk! Ikke kommer jeg på så mange i farten heller, kanskje Gibbs. Men usikker på om han er så utrolig mye bedre enn Dummet.

Point is; skal vi ha en ny back, koster disse uansett masse penger i dagens fotball. Det har vi ikke råd til, ei heller finnes det flust med backer som er gode til å forsvare seg OG angripe.
 Eventuelt må man kjøpe et talent, og håpe det utvikler seg riktig så bra.

Regner ned jeg blir kraftig avskiltet for å i det hele tatt være litt fornøyd med Dummet, men jeg mener han faktisk er PL-materiale. Bare ikke topp 8-10.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒