20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Birmingham, lør 07. mai 1600  (Lest 18230 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Birmingham, lør 07. mai 1600
« Svar #120 på: 08. Mai 2011, 00:31 »
Enig. Synes han har vokst mye siden de første kampene i høst. I det siste har han stort sett virket veldig trygg, med noen ytterst få unntak.

Nordin

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4368
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
Sv: Newcastle - Birmingham, lør 07. mai 1600
« Svar #121 på: 08. Mai 2011, 00:46 »
Enig. Synes Krul har forbedret seg veldig mye etter å ha fått muligheten igjen. Gjorde mye tullefeil da han fikk sjansen i høst, men ser ut til å ha vokst en del nå. Bortsett fra den ene nesten-tabben i dag, vel og merke.
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Birmingham, lør 07. mai 1600
« Svar #122 på: 08. Mai 2011, 01:35 »
Langs bakken føler jeg meg nok tryggere på Tayls ja, mens Willie er den stopperen jeg uten tvil er mest fortrolig med i hodedueller.

Joda, Williamson er blant de bedre hodespillerne i hele ligaen. Men jeg synes også Taylor er meget god i lufta, og han vant mye i dag. I tillegg er han farligere på offensiv dødball, i alle fall når det kommer til å avslutte selv.

Jada. Veldig enig. Han er uredd på offensiv dødball og angriper alltid ball når han kan. En herlig spillertype i mine øyne.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Birmingham, lør 07. mai 1600
« Svar #123 på: 08. Mai 2011, 10:12 »
Må berre kommentera ein ting eg har lagt merke til; Det er at ofte når Taylor spelar i forsvar so sleppe mi inn slike mål som i dag. For all del, dette målet i går må Colo ta skuld for. Men eg får eit inntrykk av at situasjonen frå etter Krul og ut er eit typisk mål mi sleppe inn når Taylor spelar. Kanskje litt vanskleg å forklara kva eg meinar.

Men kort sagt, eg tykkjer Colo-Williamson har eit betre samarbeid enn Colo-Taylor. Det kan vera at dette er eit feil inntrykk eg har fått. Som sagt, eg sit med det inntrykket at det oftare er rot der bak med Taylor. Vil og leggja til at per dags dato, er det ganske likt mellom Taylor og Williamson for min del. Begge har sine sterke og svake sider.

Må og leggja til at Alan Pardew har ein stor jobb å gjera i sommar med tanke på transfers og ein del som bør forbetrast i spelestil og taktikk.

PS. Kvifor bytta han ikkje ut Tiote idag?

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Birmingham, lør 07. mai 1600
« Svar #124 på: 08. Mai 2011, 11:02 »
Jeg er roligere når Williamson - Colo spiller sammen.  Williamson har vært panisk i enkelte situasjoner.  Men Tayls er enda verre. I går satt jeg med hjertet i halsen hver gang Bham kom inn i vår 16m.  Problemet er at vi aldri vet hva vi får med Tayls: Han kan variere fra det brilliante til det horrible. Han har hatt en tends til å skli eller gjøre andre snåle ting i avgjørende situasjoner. Williamson er mer stabil. Inntil Lpool-kampen var flesteparten enige i at Williamson-Colo var den beste kombinasjonen. Willi har klart seg godt, bortsett fra et par skrekk-kamper, jfr bolton og pool. Men han var ikke den eneste som presterte under pari i de kampene.  Midtbanen vår og spissene har ikke vært særlig flinke til å holde på ballen og støtte forsvaret i disse kampene. Men det viktigste er at Colo selv har sagt at han liker seg godt sammen med Williamson, fordi de har en klar rollefordeling.

Forøvrig trenger vi åpenbart en bedre back enn Simpson. Som bjørni påpeker, han er alt for feig. Det var flere situasjoner han kunne ha utfordret en mot en. I stedet slo han støttepasning. I tillegg synes jeg han er for svak defensivt. Han rygger generelt for mye. Han er så opptatt av å ikke bli driblet at han velger å plassere seg for langt unna ballinnehaver. Dette innebærer at vedkommende ofte får slå innlegg helt uforstyrret. I slike situasjoner skal simpson støte for å hindre innlegg. Esidiri oppførte seg  identisk på 1-0 målet til fredrikstad, noe han fikk kritikk for. Problemet er at Simpson gjør dette hele tiden.

Panzer Stormo

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2299
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Birmingham, lør 07. mai 1600
« Svar #125 på: 08. Mai 2011, 11:43 »
Må berre kommentera ein ting eg har lagt merke til; Det er at ofte når Taylor spelar i forsvar so sleppe mi inn slike mål som i dag. For all del, dette målet i går må Colo ta skuld for. Men eg får eit inntrykk av at situasjonen frå etter Krul og ut er eit typisk mål mi sleppe inn når Taylor spelar. Kanskje litt vanskleg å forklara kva eg meinar.



Har samme følelsen sjøl, selv om jeg også sliter med å forklare hvorfor  :P
Men han er livsfarlig offensivt.
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Birmingham, lør 07. mai 1600
« Svar #126 på: 08. Mai 2011, 12:22 »
Har aldri hevdet at Willie er et bedre alternativ enn Tayls, og jeg er da vitterlig langt mer redd for hva Willie gjør i en-mot-en situasjoner enn hva jeg er med Tayls. For min del er det skadene som har holdt Taylor ute av førsteelleveren - og ikke at han er noe dårligere valg enn Williamson.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Birmingham, lør 07. mai 1600
« Svar #127 på: 08. Mai 2011, 18:21 »

PS. Kvifor bytta han ikkje ut Tiote idag?
Hvorfor skulle vi ha byttet ut Tiote? Var det noe som tilsa at det var totalt unødvendig å ha Tiote på banen i sluttminuttene? Pardew kan ikke forutse når Tiote kommer til å få gult kort.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

NUFC

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 260
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Birmingham, lør 07. mai 1600
« Svar #128 på: 08. Mai 2011, 19:20 »

PS. Kvifor bytta han ikkje ut Tiote idag?
Hvorfor skulle vi ha byttet ut Tiote? Var det noe som tilsa at det var totalt unødvendig å ha Tiote på banen i sluttminuttene? Pardew kan ikke forutse når Tiote kommer til å få gult kort.

Det er nesten så man kan forutse at Tioté skal få gult kort i løpet av en kamp. Synes han kunne blitt byttet ut på slutten jeg også... Det hadde vel kanskje Pardew gjort om vi hadde fått 3-1-scoringen også :)
Arne Scheie:
For mye fotball på TV?? Jeg sier som Sølve Grotmol: Det er for mange bøker på biblioteket også.

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Birmingham, lør 07. mai 1600
« Svar #129 på: 08. Mai 2011, 20:56 »

PS. Kvifor bytta han ikkje ut Tiote idag?
Hvorfor skulle vi ha byttet ut Tiote? Var det noe som tilsa at det var totalt unødvendig å ha Tiote på banen i sluttminuttene? Pardew kan ikke forutse når Tiote kommer til å få gult kort.

Det som tilsa at ein skulle byta han ut er at sjansen for at han får eit kort er ekstremt stor. Og dessutan spelte mi 11 mot 10 og leia 2-1. Det er no vanleg å gjera eit bytte heilt mot slutten, og då kunne han teke ut Tiote. Ja, det er lett å vera etterpåklok, men han burde no vurdert det vertfall.

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Birmingham, lør 07. mai 1600
« Svar #130 på: 08. Mai 2011, 21:29 »
Det kan det vel hende han gjorde også... Så vel på mulighetene for å slippe inn et surt mål på slutten uten Tiote som relativt større enn at han skulle dra på seg et kort de siste 5 minuttene. Det kan jeg godt forstå.

Eivind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5561
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Birmingham, lør 07. mai 1600
« Svar #131 på: 08. Mai 2011, 21:33 »
Trur han hadde fått mye mer pes om vi hadde sluppet inn et drittmål på slutten pga. manglende defensive fibre på midten.

Nei, dette kortet kan ikke noen andre enn Tiote ta på seg skylden for.