20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle til salgs  (Lest 300954 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #1455 på: 02. Juni 2020, 12:32 »
https://www.footballlaw.co.uk/articles/newcastle-united-fc-takeover-and-the-premier-leagues-owners-and-directors-test

En gjennomgang av det juridiske aspektet her, som vel også er det som kommer til å være tellende. Både opp mot at Saudi Arabia er onde og bryter menneskerettigheter, samt også dette med piratvirksomheten. Konklusjonen er vel at PIF som en juridisk enhet neppe kan linkes opp mot verken det ene eller det andre - og således kan de ikke hektes i eiertesten til PL.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #1456 på: 03. Juni 2020, 12:40 »
1. Juni skjer der. Mark my words!  8)

Kan du si noe om hvilket år da ?
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

jonni_e

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 675
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #1457 på: 03. Juni 2020, 17:18 »
Det blir ikke no salg
I morgen
Bare glemme salg
I morgen
Det kjennes på kroppen
At Mike er på toppen
Av klubben vår

Det kommer ei
I morgen
En arabisk prins
I morgen
Med sekker med gull
For å kjøpe klubben vår

Det skal komme en dag
I morgen
Gitt opp helt og håpe på
I morgen
Det ble nå med drømmen
Om at Amanda skulle endre klubben vår.

Mathiassen

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 235
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #1458 på: 04. Juni 2020, 10:21 »
1. Juni skjer der. Mark my words!  8)

Kan du si noe om hvilket år da ?

2031   :-X

Jeg hadde bare følelsen på at det skulle skje. Men nok en gang blir jeg skuffet. Vurderer å ta ut champagnen og sprette den bare fordi det må være ny rekord i hvor lang tid en overtakelse tar! Eventuelt hvor mange forsøk som skal til for å bli kvitt Ashley.

Romance

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2503
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #1459 på: 04. Juni 2020, 12:56 »
Mulig jeg tar feil her, men jeg har lest en rekke steder at Citys overtakelse tok en stund det også, mulig fordi de kjøpte litt og litt? Vet ikke. Men, ut i fra hva jeg har forstått så er denne overtakelsen ikke så gæææli sammenliknet på tid med City og West H, med et aldri så lite Project Restart med på kjøpet.
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

lefsen

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 813
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #1460 på: 04. Juni 2020, 13:45 »
Mulig jeg tar feil her, men jeg har lest en rekke steder at Citys overtakelse tok en stund det også, mulig fordi de kjøpte litt og litt? Vet ikke. Men, ut i fra hva jeg har forstått så er denne overtakelsen ikke så gæææli sammenliknet på tid med City og West H, med et aldri så lite Project Restart med på kjøpet.

Jo, tok helt sikkert lang tid det og. Men det ble ikke lekket til media. Som helt sikkert var det både PIF og Ashley ville unngå i vårt tilfelle. City-oppkjøpet kom derfor "ut av ingenting". Legg nå til project restart, som nok har tatt opp all tid på PL-kontoret, tenker jeg at denne ventetiden ikke er særlig overraskende. Alt av datoer som har kommet ut, har vært spekulering fra journalister.

Synsing: de nye eierne vil ha på plass direktør(er), ny trener, kanskje tilogmed en signalsignering til overtakelsen skjer. For å makse medietrykket.
« Siste redigering: 04. Juni 2020, 13:47 av lefsen »

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #1461 på: 04. Juni 2020, 17:17 »
Jepp det tror jeg også.

Ser for meg at det bekreftes sammen med manager Posh og playmaker Countinho, evnt ny nr 9 Harry Kane.

Så lenge det blir avgjort før overgangsvinduet åpner spiller det jo ingen rolle

Mathiassen

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 235
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #1462 på: 04. Juni 2020, 18:13 »
Er det noen som vet hvordan overgangsvinduet blir i år?

Tommyok

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1538
  • Nr 10
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #1463 på: 04. Juni 2020, 18:28 »
Er det noen som vet hvordan overgangsvinduet blir i år?

Må vell bli som vanlig? Kontrakt osv er jo skrevet under basert på en "normal" sesong.. Endring av overgangsvinduet vil få for store konsekvenser for enkelte

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #1464 på: 04. Juni 2020, 18:42 »
Er det noen som vet hvordan overgangsvinduet blir i år?

Må vell bli som vanlig? Kontrakt osv er jo skrevet under basert på en "normal" sesong.. Endring av overgangsvinduet vil få for store konsekvenser for enkelte

Nope. Snakkes om at vinduet åpner når alle kampene er ferdig. Men det er vel ikke tatt beslutning på det enda..

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #1465 på: 05. Juni 2020, 07:17 »
Er det noen som vet hvordan overgangsvinduet blir i år?
Det eneste som vel er bekreftet, overgangsrelatert, er vel at kontrakter som går ut denne sesongen, altså i utgangspunktet 30.juni, automatisk forlenges til sesongen er over. Dvs. at de som normalt ville vært free agents blir IKKE det 1.juli, som normalt, men den datoen da sesongen er ferdigspilt.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #1466 på: 05. Juni 2020, 11:13 »
Luke Edwards (The Telegraph) sitt syn på oppkjøpet:
Sitat
Where I'm at is utterly, utterly exhausted and fatigued.

There are obvious problems - anyone who says there are not, I’m afraid is misguided.

It’s been two months, the piracy is obviously incredibly complicated - very difficult for the Premier League to extract itself from a process where they have tried to take legal action and supported every bit of legal action that has been taken against Saudi Arabia over piracy.

[The Premier League] are in a very, very difficult position.

I think we all thought a month ago that this would go through - I said at the very start of this that I didn’t think the Premier League had the legal power or the appetite to block this takeover but whatever has happened, and whatever ever decision they are making has to be 100 per-cent legally watertight.

That’s where we are now - in the hands of lawyers.

I don’t think we have seen all of the documents or evidence in the case made against Saudi Arabia taking control or for them taking control.

It will be sold this time.

If it’s not these [buyers], the only grain of comfort that I will offer Newcastle fans is that if this collapses, it will be sold this time.

It will go - I do not think Mike Ashley will be Newcastle United owner in 2021.

I’m going to say that.

I’m not going to bet my house because that would stupid but it will be sold this time.

He wants out, he wants to go and I think he will be gone by 2021.

Tror langt fra det er sikkert at det er PIF og co som ender opp som nye eiere. Har også på følelsen av at det er til dels det at de er onde drittsekker, men mest at disse piratgreiene som gjør at ting har dratt ut og i aller verste fall kan velte hele greia.
« Siste redigering: 05. Juni 2020, 11:15 av Kristoffer »
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Jonas99

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1602
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #1467 på: 05. Juni 2020, 14:12 »
Mtp. at absolutt ALLE prøver å stoppe denne overtakelsen, så ender det vel slik ja. Veldig rart at PIF har fått investere i så mange selskaper så langt i koronaperioden, uten protester? (har hvertfall ikke hørt noe)
Newcastle er jo ikke topp 15 engang over topp-investeringer..

Håper for all del at klubben blir solgt denne gangen, men usikker på denne amerikaneren..

Fluffy

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3336
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #1468 på: 05. Juni 2020, 16:44 »
13 år og nå sitter kjøpere på rekker og rad? Javel.. Plutselig er publikum tilbake og Ashley og SD er oppe og går igjen. Inntektene kommer tilbake og nå kommer jo snart en enda større tv avtale. Må jo bare håpe at denne avtalen går i boks for klubben sin skyld. Melder meg iallefall ut av fotballen både nufc og alt annet om Ashley er her neste sesong. 

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7612
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #1469 på: 05. Juni 2020, 17:46 »
Eneste grunnen til at vi er kommet så langt at papirene er sendt inn denne gangen er fordi kjøperne er så rike at de godtar å betale MAs overpris for å kjøpe klubben. Jeg tror det er høyst sannsynlig at MA fortsatt er eier i 2021 dersom denne ikke går gjennom.