20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle i media  (Lest 194481 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Hakiki

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1104
    • Vis profil
Sv: Newcastle i media
« Svar #315 på: 14. Okt. 2011, 10:49 »
Skulle også ønske å begynne å se disse spille mer nå, gjerne fra start.  Jeg har også problemer med å se at vi ikke skal starte med de antatt beste spillerne, fordi vi vil få skader/suspansjoner osv.  Det er det man har backup/rotasjonsspillere til, å dekke plassen når de beste må utelates fra troppen.  Å bruke de antatt beste som reserver fram til rotasjonsspillere blir skadet/suspandert blir for meg helt bak mål. 

Det er klart at etter skader etc (f.eks. som Ben Arfa sitt tilfelle) så bør de matches rolig tilbake i form, men jeg syns virkelig det er på tide at han skulle bjynne å få mer spilletid nå (selv om verken Best eller Ba har spillt seg ut, men de må vel roteres på de også etter den logikken.)  Santon og Marv synes jeg det er direkte merkelig at ikke har fått mer spilletid, gjerne fra start.  Raylor VIL straffe seg å bruke, vi kan ikke surfe på den flaksen vi har hatt til nå gjennom hele sesongen.  Obertan tror jeg KAN bli god men er langt ifra det enda, og da skulle jeg mye heller sett Marveaux som i det minste tørr utfordre. 

Also: NOOO Flatline, nå har du for mange innlegg :(
Genius by birth. Slacker by choice.

Sogning

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4534
    • Vis profil
Sv: Newcastle i media
« Svar #316 på: 14. Okt. 2011, 10:50 »
Nå har jo disse spillerne vært tilbake en måneds tid, Santon har spilt landskamper og Ben Arfa har fått innhopp her og der. 

Mitt spørsmål til deg Thomas - er dette:  Er det nødvendigvis så veldig taktisk å vente til vi ligger under og sliter før vi setter på spillere?

Er det ikke hyggeligere å komme innpå når vi enten leder eller fremdeles er med i kampen?

Jeg ser ikke helt det udelt positive ved å sette innpå Santon eller Ben Arfa når vi ligger under med noen mål og/eller blir rævkjørt? Dette vil jo føre til press fra første sekund, og krav om marginer.

Jeg ser bare for meg at det vil være langt mer hyggelig å komme innpå med en 2-måls ledelse, og en positiv flyt i spillet og laget.  Istedenfor velger Pardew å sette innpå under-pari spillere som "takk for innsatsen", og gambler dermed høyt i mine øyne. Wolves-seireren var "way too close" i mine øyne, og taktisk dårlig av Pards.

Enig. Vi må tørre å begynne å bruke Santon og Barfa. Kan ikkje drive å holde dei tilbake. Er også enig angåande wolveskampen, veldig dårlige taktiske valg av Pards i den kampen. Synst egentlig at løven kanskje ikkje bør vere i troppen i utgangspunktet. Er rett og slett ikkje godt nok lenger. Bør da heller velge ein unggutt som ligge på vippen.
« Siste redigering: 14. Okt. 2011, 10:52 av Sogning »
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

Flatline

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1761
  • HWTL
    • Vis profil
Sv: Newcastle i media
« Svar #317 på: 14. Okt. 2011, 11:00 »
Skulle også ønske å begynne å se disse spille mer nå, gjerne fra start.  Jeg har også problemer med å se at vi ikke skal starte med de antatt beste spillerne, fordi vi vil få skader/suspansjoner osv.  Det er det man har backup/rotasjonsspillere til, å dekke plassen når de beste må utelates fra troppen.  Å bruke de antatt beste som reserver fram til rotasjonsspillere blir skadet/suspandert blir for meg helt bak mål. 

Det er klart at etter skader etc (f.eks. som Ben Arfa sitt tilfelle) så bør de matches rolig tilbake i form, men jeg syns virkelig det er på tide at han skulle bjynne å få mer spilletid nå (selv om verken Best eller Ba har spillt seg ut, men de må vel roteres på de også etter den logikken.)  Santon og Marv synes jeg det er direkte merkelig at ikke har fått mer spilletid, gjerne fra start.  Raylor VIL straffe seg å bruke, vi kan ikke surfe på den flaksen vi har hatt til nå gjennom hele sesongen.  Obertan tror jeg KAN bli god men er langt ifra det enda, og da skulle jeg mye heller sett Marveaux som i det minste tørr utfordre. 

Also: NOOO Flatline, nå har du for mange innlegg :(

Dette har jeg sagt i flere kamper nå, og jo fortere vi pensjonerer Raylor på benken igjen, jo bedre i mine øyne.  Blir litt som en 14 år gammel bikkje, det er hyggelig at ting fremdeles rusler og går - men før eller senere må man jo skyte den.

Obertan må også benkes nå, det får være grenser for hvor mange kamper fra start en spiller som ikke leverer skal få. Dette er det Ferguson er så god på. Uavhengig av pris, hype og navn nøler ikke Sir Alex med å rive en spiller av banen det sekundet han ikke leverer. Man kan ikke unnskylde spillere med resultater og henvise til at "laget" vant som enhet. Det er 11 spillere ut på der, er det noen av dem som leverer under pari gjør man korrigeringer.  Det er bra for konkurranseinstinktet også.

Av med Obertan og Raylor, inn med Santon, Ben arfa og Marveaux.  Skal man bytte innpå noen bør det være Abeid, ikke Lovenkrants. Abeid har vært strålende på reservelaget.
If it has tits or wheels, count on problems!

ElvenKind

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2389
  • Mitro!
    • Vis profil
Sv: Newcastle i media
« Svar #318 på: 14. Okt. 2011, 11:04 »
Siden jeg er i det hjørnet i dag...

Av med Obertan og Raylor, inn med Santon, Ben arfa og Marveaux.

2 av, 3 inn  ::p

Jaja, håper de har med seg the 13th man  :wub:

Men, ja. Skjønner hva du mener og er enig. Ingenting hadde gledet meg mer enn å se Santon og Barfa på banen. :happy:

Litt mer usikker på hvem jeg ville tatt av for 3dje mann...
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Newcastle i media
« Svar #319 på: 14. Okt. 2011, 11:06 »
Jeg har vansker med å ta ut Best eller Ba da. Ba har scora de siste kampene, og Best har vært meget god spillemessig. Jeg har dog få problemer med å sette ut Obertan og Raylor for Santon og Barfa/Marve.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Sogning

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4534
    • Vis profil
Sv: Newcastle i media
« Svar #320 på: 14. Okt. 2011, 11:11 »
HAr og problemer med å bestemme meg for om Ba eller Best ska ut, da eg synst at dei begge har vore gode  dei siste kampane
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

Flatline

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1761
  • HWTL
    • Vis profil
Sv: Newcastle i media
« Svar #321 på: 14. Okt. 2011, 11:18 »
Begge to dabber i mine øyne av etter 40-50 minutter, hvorfor ikke gi dem en omgang hver med Ben arfa bak dem? I mine øyne ville kanskje en formasjon der alle 3 spilte og den som så sliten ut ble tatt av - vært bra.

bytte mellom 2 spisser og 1-1 avhengig av hvem som er i form og "har dagen".
If it has tits or wheels, count on problems!

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Newcastle i media
« Svar #322 på: 14. Okt. 2011, 12:11 »
Flatline, du skyter vel ikke ei 14 år gammal bikkje hvis den fortsatt rusler og går? Må vente til den blir syk og har det bedre "on the other side."  ;)

Hakiki

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1104
    • Vis profil
Sv: Newcastle i media
« Svar #323 på: 14. Okt. 2011, 12:19 »
Skyter den ikke, men når du har en yngre, bedre, mer livlig bikkje i tillegg, så er det klart at det ikke er den gamle røya du tar med på jakt?
Genius by birth. Slacker by choice.

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Newcastle i media
« Svar #324 på: 14. Okt. 2011, 12:22 »
Er du nødt til å få noe så tar du vel ikke med den bikkja som aldri har vært på jakt før?

Men, i frykt for reprimande fra moderatorstaben, så er det vel best om vi beveger oss tilbake til topic, hva nå enn det var.  ;D

Bad Religion

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4694
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Sv: Newcastle i media
« Svar #325 på: 14. Okt. 2011, 13:20 »
Synst vi skal forsette med Best og Ba på topp. Samarbeidet virker bra, og begge har puttet bra med mål og har vært spelemessigt meget bra dei siste kampene. Santon vil forhåpentligvis snart ta plassen til R.Taylor. Når det gjelder Obertan så synst eg han har hevet seg kraftig, men han har jo ikkje end produkt. Vil gjerne sjå Marveux frå start snart, ein langt meir komplett fotballspelar, som er veldig fotballsmart.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8667
    • Vis profil
Sv: Newcastle i media
« Svar #326 på: 14. Okt. 2011, 15:20 »
Begge to dabber i mine øyne av etter 40-50 minutter, hvorfor ikke gi dem en omgang hver med Ben arfa bak dem?

Fordi de to akkurat set ut til å ha funnet hverandre på topp. Da er det jammen med bedre og starte med Ba og Best også kaste innpå Ben Arfa i det 55-60 minutt mot en sliten Ba eller Best. Er virkelig ikke noe vits og splitte et spisspar som ser så bra ut sammen. Å plutselig splitte de bare for at Ben Arfa skal få spille er mildt sagt mongo.
Nei.

Flatline

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1761
  • HWTL
    • Vis profil
Sv: Newcastle i media
« Svar #327 på: 14. Okt. 2011, 15:35 »
Javel... Ben arfa er i mine øyne en såpass mye bedre spiller at vi må gi han spilletid for å få han i form. Dette går jo uungåelig på bekostning av en av de andre 11?  Mener du at Ben Arfa skal holdes utenfor førsteellevern fordi Ba og best har levert så bra? De har vært bra de - mistforstå meg rett - men ikke SÅ gode.
If it has tits or wheels, count on problems!

Rudi

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 606
    • Vis profil
Sv: Newcastle i media
« Svar #328 på: 14. Okt. 2011, 15:36 »
Nei, Chris Hughton.

Chris var caretaker mellom JK og Shearer. Ikkje tilsett permanent før neste sesong. Det blir jo det same som å seie som at Souness tok over etter John Carver, ettersom han hadde jobben eit par-tre kampar etter at Sir Bobby fekk sparken.
Vel, Chris Hughton kunne sikkert bedt spillerene om å spise sammen i løpet av de to månedene han var caretaker om han virkelig hadde trodd ting hadde blitt bedre av det. Må være lov til å tro at han hadde lov til å gjøre noe annet enn å spille på slurva som caretaker.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Newcastle i media
« Svar #329 på: 14. Okt. 2011, 16:13 »
Han kunne selvfølgelig det - men for hans del kunne det kommet inn en manager alt fra om en dag til ei uke etterpå. Han kunne vel sikkert prøvd å sette sitt eget preg på ting utenfor banen - men det hadde vel vært lite fordelaktig dersom han hadde fått beskjed om at det kom inn en annen manager asap som selvfølgelig skulle sette sitt preg igjen. Hughton satte vel sitt preg da han fikk ansvaret fremfor starten av neste sesong da han lot fremtredende spillere danne "players committee" i pre-season. Tviler for at Alan Shearer ville tillatt noe lignende - og man kan jo si mye om den nå, men der og da var den kommiteen instrumental for at vi fungerte såpass bra som lag og rykka såpass greit opp den sesongen.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida