20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011  (Lest 364898 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Peter

  • Gjest
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #30 på: 01. Nov. 2010, 17:30 »
Har sett Gameiro et par ganger, virker som en veldig god spiss, men er ganske ung og ville kostet jævlig mye og er sikkert ettertraktet av mange større klubber.

Har ikke sett de andre noe særlig, men en rask reasearch viser at Payet har 13 mål på 103 kamper. Kanskje ikke akkurat det vi trenger :P Men har jo landskamper for Frankrike så har kanskje ikke så mye å si.

kung_zlatan

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1158
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #31 på: 01. Nov. 2010, 18:59 »
Gameiro har et og halvt år igjen av kontrakten sin med Lorient som ikke akkurat er Frankrikes største klubb.  Jeg tror han er lysten på utfordringer og det hadde ikke skadet å undersøke mulighetene rundt han. Vet Arsenal tidligere har luktet på spilleren, men hørt lite rundt han i det siste.

Payet Har 8 mål på 11 matcher for St-Etienne denne sesongen. SOM VING! 23 år og utrolig spennende utvikling i år!

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #32 på: 01. Nov. 2010, 19:12 »
http://tkkarlsen.tv2blogg.no/article2015197.ece

Vedder mye på at Cassano er moden for et klubbskifte, men stiller meg noe mer skeptisk til om han er rett mann for oss...  :P

17Parker

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1240
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #33 på: 01. Nov. 2010, 19:14 »
Vi kan få Cassano gratis når kontrakten hans går ut om Sampdoria får det som de vil. Det sier ikke rent lite at de ikke engang gidder å vente på å få penger for ham. Han er en komplett usympatisk idiot som jeg håper jeg aldri får se i den vakre svarte og hvite drakta.

Lite utsagn fra TKK sin blogg:
"
For tidligere denne uken ble Cassano spurt om å akkompagnere klubbens 74-år gamle President og eier, Riccardo Garrone til en prisseremoni avviklet av en lokal Sampdoria supporterklubb på et hotell i småbyen, Sestri Levante, litt lenger nedover Liguria-kysten. Prisen, "Reto di Argento", er en utmerkelse fra supporterklubben til å markere klubbens beste spiller den forrige sesongen. Til dette høflige og ærefulle oppdraget svarte spissen "nei, ikke noe sjanse at jeg gidder å hente en premie på det møkkahotellet". En lettere sjokkert Garrone forsikret Cassano om at han ikke en gang trengte å bli lenger enn det tok å hente premien. Til hvilket Cassano svarte "hvorfor hever du stemmen?". Presidenten, en respektert mann, kjent som en gentleman som går på kamp med frakk og hatt svarte "hvem tror du du er? Ikke fortell meg at jeg hever stemmen. Det har jeg aldri gjort til deg". "Dialogen", bevitnet av både Sampdoria-ansatte og lagkompiser, ble avsluttet med at Cassano raste ut av rommet, slang døren rett i oppsynet til Garrone og sendte som avskjedshilsen "dra til h****e, din drittsekk av en gamling!".

De som enda ønsker Cassano til Newcastle må det være noe galt med.

Håvard

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1998
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #34 på: 01. Nov. 2010, 20:20 »
Cassano har vel forlatt alle klubbene han har vært i pga. krangel med trenere, spillere eller styret? Ikke noe å ha i Newcastle i allefall...
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #35 på: 01. Nov. 2010, 21:05 »
Bellamy anno 2010 er jo Mor Theresa sammenlignet med Cassano da.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #36 på: 01. Nov. 2010, 21:12 »
De som enda ønsker Cassano til Newcastle må det være noe galt med.
Fordi eg ønskar ein fotballspelar av høg verdensklasse til Newcastle? Ta det med ro, Cassano blir i Italia ;)

Men er vel noko som er galt med meg, som har ønska Bellamy tilbake lenge.

Kan vel venta litt med å øydeleggja det gode samholdet og miljøet me har i klubben? :P
Det er vertfall noko eg får inntrykk av, skulle faktisk tru at heile laget inkludert CH har flyta inn hjå Nolan! ;)

17Parker

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1240
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #37 på: 02. Nov. 2010, 04:15 »
De som enda ønsker Cassano til Newcastle må det være noe galt med.
Fordi eg ønskar ein fotballspelar av høg verdensklasse til Newcastle? Ta det med ro, Cassano blir i Italia ;)

Men er vel noko som er galt med meg, som har ønska Bellamy tilbake lenge.

Det er farlig å la seg blende av bare fotballferdigheter. Ingen mennesker med følelser for en klubb ønsker seg slike potensielle harmonibrytere og beviste idioter. Vi har nok halvproblematiske personligheter fra før.

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #38 på: 02. Nov. 2010, 09:44 »
Selv om dette kanskje er å ta ting på forskudd, så har de 2 siste kampene vist at vi kanskje bør justere innkjøpene til jul. Sholadinhios og Bartons storspill har medført at vi slipper å hente inn etablerte spillere i disse posisjonene. Vi kan heller hente inn større talent enn dem vi allerede har.  Håper at vi til jul signerer Ben Arfa permanent.

Jeg håper Routledge selges. Mannen er 26 år, og han har nå vist i Castle og i flere andre PL-klubber at Wanker er hans nivå. Han har for lite spilleforståelse: Han går seg alltid fast, i stedet for å sentre raskt og heller gå rundt og så få ballen tilbake. Han bruker aldri overlappen når den kommer, og han får ikke til ett godt innlegg. Han er ikke flink til å jobbe tilbake til tider (glemmer seg) og han er for svak fysisk.

Vi trenger mao, en ung rask bakromsspiss. Ditto høyrekant. Og kanskje en back hvis Simpson ikke leverer. Taylor er dessverre ikke en god nok høyreback fordi han mangler fart. Dermed får han ikke bidratt så mye fremover (uten å risikere å selge seg). Vi må ha offensive backer fordi det medfører flere innleggsmuligheter til Carroll og NOlan.

Hans J

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1644
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #39 på: 02. Nov. 2010, 10:26 »
Jeg håper Routledge selges. Mannen er 26 år, og han har nå vist i Castle og i flere andre PL-klubber at Wanker er hans nivå. Han har for lite spilleforståelse: Han går seg alltid fast, i stedet for å sentre raskt og heller gå rundt og så få ballen tilbake. Han bruker aldri overlappen når den kommer, og han får ikke til ett godt innlegg. Han er ikke flink til å jobbe tilbake til tider (glemmer seg) og han er for svak fysisk.

Eg er enig i at Rout ikkje har vist noko som helst for oss i PL til no, men kvifor selge han? Vi har slitt med tynn stall i årevis no. Rout tener bortimot ingenting og har ikkje nykker til å klage. Seinast i forrige veke var han ute i pressa og skrytte av lagmoralen. Han er ein fin mann å ha, sjølv om han er fleire nivå under Barton i noverande form. I kampar der vi treng kontringsstyrke er han ein fin mann å slenge inn.

Svakheitene hans er hovudsakleg på det taktiske nivået. Dette kan trenast opp. Sjå på Shola. Med små justeringar taktisk og litt meir sjølvtillit kan Rout også uppe prestasjonane sine. Synest prestasjonen hans mot Arsenal var rimelig bra. Det han manglar på styrke kan også trenast opp. Gi mannen meir tid!

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #40 på: 02. Nov. 2010, 10:47 »
Glemte å nevne i innlegget at en forutsetning for å selge Routledge er at vi får inn en erstatter. Forøvrig er det ikke bare det taktiske som er hans svakhet. En ving MÅ være i stand til å legge inn. Dette er spesielt viktig for å gi Carroll gode arbeidsvilkår. Han har som sagt ikke fått til ett godt innlegg i år. Det hjelper ikke å være som Pennant da han var i Liverpool: Den som kom oftest til innlegg i hele PL, når alle innleggene suger lut. Det er så utrolig viktig at man har spisskompetanse for den posisjonen han spiller i, og bortsett fra fart, har ikke Routledge lite å tilby, dessverre. I tillegg kommer hans taktiske svakheter. Shola klarer dessuten å kompensere gjennom fysikk, det klarer heller ikke Routledge. Hvilket er enda enn grunn til at han ikke kommer til å lykkes i en meget fysisk liga.

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #41 på: 02. Nov. 2010, 11:19 »
Routledge har jo gode innlegg, det viste han i fjor. Og han blir vel ikke noe dårligere på å slå innlegg ved å spille i PL? Men sålangt denne sesongen har han ikke vært god nok spillemessig, og har helt riktig blitt benket. Men synes han er en veldig ålreit spiller å ha i troppen.

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #42 på: 02. Nov. 2010, 11:52 »
Routledge var først og fremst veldig god til å slå stikkpasninger i fjor, hvis jeg husker rett. Innleggene fra kant var han ikke så god til. Problemet er at i PL går alt mye raskere. Han blir ofte satt under unødvendig press fordi han somler for mye med ballen. Står og venter til motstanderen har kommet tett innpå. I tillegg gjør han ofte gale pasningsvalg, eller drubler når han ikke skal druble. Routledge er strålende i Wanker fordi han der får bedre tid på seg, og han får mer ut av sine egne soloprestasjoner. I Pl, møter han flere med god fart, og da er han enkel å ta ut pga sin svake fysikk.  Likevel har han kommet ofte i innleggsposisjoner i PL, men innleggene er skandaløst dårlige.

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #43 på: 02. Nov. 2010, 12:12 »
Simpson viste no mot mackems at han har nivået inne, og då er han god nok for oss.

Hans J

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1644
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #44 på: 02. Nov. 2010, 13:04 »
Likevel har han kommet ofte i innleggsposisjoner i PL, men innleggene er skandaløst dårlige.

Kan også trenast opp! Vil hevde at Jonas sin innleggskvalitet har auka betrakteleg den siste tida. Det du trekk fram med Pennant i Liverpool er eit godt eksempel. Innleggsvkvaliteten var begredeleg. Men vi ser jo allereie no i Stoke at han har levert ein del bra. Han og Etherington fekk i alle fall mykje skryt av Kenwyne.

Det kan godt hende at Routledge blir overflødig, men eg trur ikkje vi får inn noko betre til ein så billig penge i vårt trange budsjett.