20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2018  (Lest 146102 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

garyspeedfan

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 110
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #840 på: 09. Aug. 2018, 09:22 »
Hvorfor 15-20 plass??
Hvorfor så negative.
slik ser jeg på saken:

Vi ble nr 10 i fjor
Vi er forsterket fra i fjor
Vi har enda Rafa
Spillerne er enda bedre i Rafa system.
Spillerene er mer samspilte

Vil tro vi er et enda bedre bortelag i år og hjemmelag mot de store lagene. Tror dette blir en kjempe gly sesong. Og de første poengene kommer i første runde mot Spurs. Passer oss perfekt

Summerer jeg opp alt dette blir vi nr 8-12 i år.
Tipper nr 9 for å være eksakt.

Først:

Wolves er klar 7 plass kandidat. Skal spy ut penger på spillere...
Everton klar 8 plass kandidat.
West Ham Leicester og Southampton 9 10 og 11....
Her føler jeg det er et "klart skille" i PL....
I tillegg virker de andre klubbene å generelt bruke mer penger enn oss...Så mener alt over 12 plass er overvurdering...I tillegg bruker klubbene "under oss" mer penger....Så vet ikke om jeg tør tippe 12 plass...

Når det gjelder pengebruk på transfermarkedet er jeg enig i din topp 11 liste. Men fungerer ikke slik. Jeg tar gjerne et veddemål på Newcastle vs wolves i år. Føler med ganske sikker på at de ikke vil bli topp 10 i år. Og Newcastle blir jo topp 9 😜

Wolves blir nok å regne med i årene som kommer men i år tror jeg Jota, neves og de andre får seg en voldsom realitetssjekk. Og spillere som Moutinho (33) tror jeg må ha tilvendigstid de ikke har tid til 😂

LEste mye av det samme i fjor på 2 veldig satsende west ham og everton. Blir ikke så enkle sesonger for dem. Selv om spillere som Sigurdsson, chicarito osv var signert.

Vil ikke si Everton var så hardtsatsende... De mistet tross alt Lukaku sin desidert beste spiller, og gikk vel ca i null i overganger netto....Hentet inn en haug spillere for pengene ja, men Lukaku var uerstattelig. Og Wolves satser i en helt annen klasse enn det West Ham etc gjør. De mener alvor og vil gjøre noe City/Chelsea greier... De har allerede brukt 80 millioner og beholdt alle stjernene, og jeg tror de er langt fra ferdig å handle. Er linket med spillere som Rose(Tottenham), som man normalt ville linket med klubber som Manu etc... Er visst også veldig godt rustet fra før av etter opprykket med et i utgangspunktet sterkt lag. Blant annet Ruben Neves er ønsket av hele Europa... Skjønner hva du mener til en viss grad, da både Chelsea og City ikke kjøpte en helt ny 11er og slang dem utpå, noe som neppe ville fungert, men rulerte inn nye spillere tålmodig...Allikevel tror jeg det laget de har, kombinert med enorm handlekraft(vi får se hvor mange spillere de står igjen med til slutt), er den klart sterkeste utfordrern til Arsenal om top 6 allerede i år...

Jeg tar forøvrig gjerne imot et veddemål om jeg får Wolves over Newcastle på tabellen. Dessverre vant jeg noen veddemål i forumet en god stund tilbake men fikk aldri pengene...  og er heller ikke så gira på å sette av penger en hel sesong. Måtte isåfall casha ut i det sesongen var slutt om jeg skulle tape... Du får forøvrig langt høyere odds hos en bookmaker. På Betfair fx får du  2,12 kjøp 2,14  selg på Wolves top 10, mens Newcastle 3,4 kjøp og 3,5 selg på top 10.... Tror du skal lete lenge for å finne en bookmaker som spår Newcastle foran Wolves...

Roblee

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 856
  • Geordie for ever!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #841 på: 09. Aug. 2018, 09:44 »
Hadde vært typisk hvis det hadde kommet inn et bud på 50 mill pund på Lascells. Tror dere han hadde dratt om Manchester United, Arsenal hadde kommet på banen? Han kan vel i utgangspunktet nekte å bli solgt?

jonni_e

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 675
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #842 på: 09. Aug. 2018, 09:57 »
Hadde vært typisk hvis det hadde kommet inn et bud på 50 mill pund på Lascells. Tror dere han hadde dratt om Manchester United, Arsenal hadde kommet på banen? Han kan vel i utgangspunktet nekte å bli solgt?

Tror samtlige Newcastle spillere vil takke ja kommer United eller Arsenal på banen.
De fleste ønsker vel å vinne noe, og det kommer aldri til å skje i Newcastle.

orderud85

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 617
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #843 på: 09. Aug. 2018, 10:01 »
Hadde Harry Arter gjort seg som BACK-UP i 10'er rollen? Så en eller annen link ett sted.
Vi har tjent nesten 30 mill dette vinduet, synd Rafa ikke får bruke noe av det.-.. Kunne gitt oss en decent v.back og en utfordrer til Ayoze i 10'ern.....
Regner med at denne Santos fyren ikke kommer siden vi er så fette trege med å få ting på plass....

snkz

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3581
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #844 på: 09. Aug. 2018, 10:07 »

garyspeedfan

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 110
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #845 på: 09. Aug. 2018, 10:15 »
Toon:

Ja, vi er forsterket fra seriestarten i fjor. Såvidt.
Men prøv å ta av deg Newcastle-brillene i et par sekunder.

Mange av lagene som havnet under oss har forsterket kraftig. Du sier det er ikke sikkert alle kjøpene slår til, men vi har heller ingen garanti for at våre kjøp er gode. Kenedy har imponert i 6mnd av karrieren, og Dubravka var det ingen som hadde hørt om før han kom til oss. Schär er en meget god stopper, men kan være litt for dristig. Kommer det til å koste oss poeng?

Poenget er at jeg mener vi er dårligere stilt enn seriestart i fjor, sammenlignet med de andre lagene i ligaen. Det er MIN mening, og TVILER på at vi kommer topp 10 for å si det pent. Villig til å ta et veddemål på det?

PS: tror heller ikke vi rykker ned, men det er kun takket være en viss spanjol med en liten kulemage!
Ja og jeg ser den men er ikke enig. Eks wolves. Kommer nyopprykket, og kjøpt et par gode gamlingser som aldri har spilt engelsk fotball. DET er risk det! Vi har forsterket med kenedy, dub og japansk landslagsspissen. Det jeg mener er vesentlig her at at dub og kenedy visste seg å være kruttsigneringer. Så de to er meget trygge. Bare de er klar forsterkning i forhold til seriestart 1 år siden.

Andre lag som forsterker kan gå alle veier, men det som dr helt sikkert er at ca  50-60% av dem vil floppe. Noen % vil få skader osv. Jeg frykter ingen.

Og dessuten er jeg uenig i at Benitez har liten kulemage. Nærmere 14 dager til fødsel enn liten kule i mine øyne 🤪😎

Tror du skal gjøre litt research før du sier Wolves har henta et par gamlinger...

garyspeedfan

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 110
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #846 på: 09. Aug. 2018, 10:18 »
Leser at Ings er lån med kjøpetvang hvis vi holder oss. Håper det er noen kamper inne i bildet der også, da summen nevnt er £25m.
Sansen for Ings, men han MÅ holde seg skadefri.
Henter vi Ings og Rondon (som er i Newcastle nå), må jo Muto være tiltenkt en 10’er-ish rolle.

Tviler sterkt på at vi henter begge to. Tror de vil utfylle hverandre dårlig, og vi henter neppe begge for at den ene skal sitte benken heller...

Dessuten er Muto hurtig, hardtarbeidende god avslutter slik jeg har skjønt, og egner seg neppe i noe 10er rolle, da han har mer kvalitetene til en målfarlig ving/spiss enn en typisk kreativ 10er...Kan funke som venstreving og spiss...
« Siste redigering: 09. Aug. 2018, 10:21 av garyspeedfan »

garyspeedfan

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 110
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #847 på: 09. Aug. 2018, 10:25 »
Vi må inn en spiss/10er i tillegg til Rondon. Vi gambler mye om vi ikke makter det.

Vi har vel brukt opp kvoten vår på lån. Uansett om vi legger inn en må kjøpe ved sesongslutt klausul. Iallefall det Chronicle skrev.

Det er lov å låne 2 fra hjemlig liga i tillegg til en fra utlandet......Så vi har vel en til gode fra utlandet isåfall...

garyspeedfan

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 110
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #848 på: 09. Aug. 2018, 10:36 »
Egentlig utrolig at vi sitter og diskuterer lån i en klubb som Newcastle sin størrelse og ikke spillere vi kunne kjøpt.

Chelsea lånte nettopp Kovacic fra Real. Real har lånt Chicharioto fra United. Er mange eksempler på storklubber som låner....Men er delvis enig i det du sier. Klopp var veldig mot å låne fx Dembele( i Barca) uten opsjon, da han vil at spillerne skal bli samspilte, noe de ikke blir ved å forsvinne etter en sesong...Hvis vi skal utvikle oss tror jeg ikke rette løsningen er å låne maks kvote hver sesong, men handle inn spillere vi kan sammensveise til et godt lag over flere år....Skal på den annen side sies at lån av 3 klassespillere som går rett inn i laget nesten kan kalles nødvendighet....

Sogning

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4534
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #849 på: 09. Aug. 2018, 10:46 »
Da var Toney også solgt. Går til Petersborough.
Sum er ukjent
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #850 på: 09. Aug. 2018, 10:55 »
Da var Toney også solgt. Går til Petersborough.
Sum er ukjent

Herleg! Fantastisk! Endå meir i pluss denne sommaren...

Hughie

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1937
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #851 på: 09. Aug. 2018, 11:18 »
Tror du skal gjøre litt research før du sier Wolves har henta et par gamlinger...

Patricio og Moutinho er jo et par, begge er over 30 år. Så bør man selvsagt ikke feie under teppet at det er kommet flere inn, tenker da først og fremst på Traore og Jota som da er unge. De to eldre er likevel blant de mer profilerte som bør slå til.

Skal bli spennende å se på Wolves fremover, men tror ikke det blir noen sjarmøretappe i år jeg da. Håper jeg tar feil!

Hughie

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1937
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #852 på: 09. Aug. 2018, 11:21 »
Da var Toney også solgt. Går til Petersborough.
Sum er ukjent

Herleg! Fantastisk! Endå meir i pluss denne sommaren...

Helt greit tenker jeg.

Men hva med incomings? Holder ikke pusten.

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #853 på: 09. Aug. 2018, 11:28 »
Bleacher Reporter, aner ikke hvor troverdig kilde detter er, mener vi er "håpefulle" om en avtale med Liverpool om Ings.

Ikke mye spennende ellers utenom denne stopperen fra Barcelona på lån.

Ikke lang tid igjen nå, helt fuckings patetisk at klubben sitter siste dag og prøver å få gjennom avtaler om tvilsomme nødløsninger..... Igjen....

Snaue 6 1/2 time igjen.
« Siste redigering: 09. Aug. 2018, 11:34 av Geordie »
No fate but what you make

garyspeedfan

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 110
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #854 på: 09. Aug. 2018, 11:34 »
Spoiler (hover to show)
Men det som er fullstendig fallitt er MA insisterer på å betale alt med en gang når vi kjøper spillere, mens de øvrige lagene driverne nedbetaling. Ja de vi kjøper blir litt billigere, og klubbens bøker ser bedre ut, men en gigantisk ulempe er at vi selv sitter igjen med lite penger når vi skal erstatte en spiller som er solgt med en nedbetalingplan.


I tillegg kan det jo nevnes at hvis markedsprisene stiger veldig fra år til år (noe det har gjort de senere årene), så vil vi få mindre for pengene på det tidspunktet vi mottar pengene enn da salget ble gjennomført.

Jeg skjønner hva du tenker. Men de økte prisene skyldtes en plutselig eksplosjon i TV inntekter spessielt for lagene i PL... Jeg tror ingen forutså slike overgangssummer da Abramovitsj kom. Mens nå er tv inntektene så høye, og det samme gjelder overgangssummer og lønninger, at Chelsea er plutselig kjøpt inn til markedspris, og nærmer seg et lønnsnivå de normalt sett skal ligge på som "et fast top 4 lag"...Nå genererer han inntekter år etter år de kommer til CL, på et prosjekt som før så ut som var dømt å gå i underskudd...Om han forutså dette, eller om det var mer flaks, og en "lek med penger" til å begynne med kan vi spekulere i det uendelige.

Jeg tror også overgangssummer og lønningsnivå snart må nærme seg toppen. Det er begrenset hvor mye det lønner seg å betale reklame, hvor mye folk er villig til å betale for å se på PL, og ser for meg at enkelte klubber i en "vill jakt" etter å henge med de andre fort går på en smell når toppen er nådd...Nå presser "pengedopede lag" som Chelsea, City og PSG og enkelte kinesiske lag overgangssummer og lønningsnivå for å henge med de beste kunstig høyt. PSG vil med CL seier de 5 neste årene fortsatt være i minus.... Rike folk som ikke er der for å drive foretning men leke med sporten. Skal lag som Spurs og Arsenal henge med blir de tvunget til å knuse egne overgangsrekorder og lønningsrekorder i håp om å etablere seg blant top 4... Eller bare "resignere" og innse at de er på et helt annet nivå økonomisk...Ashley får mye kritikk, men jeg syns enkelte av utfordrerne våre handler på et "skummelt dyrt nivå" om dagen. Plutselig begynner lag som Palace og Everton osv å bruke 50 mill på en spiller...Ville det vært forsvarlig av oss? Så lenge vi er top 17, får vi de inntektene vi kan, da jeg tror CL er langt utenfor rekkevidde for hva som ville vært forsvarlig å handle for....De fleste eiere har værtfall ikke som hensikt å gå minus(med noen unntak), så mesteparten av lagene investerer kun egne inntjente midler...Jeg vil forøvrig heller ikke ha en "kjøpeklubb eier", da går grensen der klubben ikke lenger lever på egne inntjente midler....Med andre ord eier som kun leker med pengene. Vil såklart heller ikke ha en Ashley type som holder de 800 millionene vi er i pluss i transfers netto siste årene i lomma og reklamerer firma sitt gratis, kontra gi oss reklame inntekter. Og tar økte inntekter for firma sitt i lommen. Attpåtil ba Wonga sponsoren om å dekke over tapte inntekter for å gi til bake St. James' Park navnet..Det skulle ikke vært mulig å drive en klubb slik...Hvor mange smutthull fins det virkelig for Ashley?...