20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Musikktråden  (Lest 709140 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Martin

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3256
    • Vis profil
Sv: Musikktråden
« Svar #5250 på: 28. Mai 2014, 15:55 »
Hva syns du om metalalbummet til Christopher Lee da, Boris? ^^

Visste ikke at han ble 92 år, satan for en mann

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8655
    • Vis profil
Sv: Musikktråden
« Svar #5251 på: 28. Mai 2014, 16:16 »
Ingen av skivene er veldig bra, men de blir gradvis bedre og det jeg har hørt fra den nye var faktisk helt ålreit. Men jeg er helt ukritisk til det meste som inneholder Sir Christopher Lee, så jeg hører da på skivene tross kvaliteten. Er noe spesielt ved å høre mannen synge, vøtt.



Ikke nok med det, Sir Christopher Lee er så jævlig fet, tøff og bra at han har bursdag på samme dag som selveste Vincent Price. Gud bedre, for en mann!
Nei.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Musikktråden
« Svar #5252 på: 26. Juni 2014, 23:43 »
alt-J sin nye singer - "Hunger Of The Pine" er 5 minutter deilig låt altså! Er vel bare å glede seg til høstens album da.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

King_P

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 640
  • Nemesis
    • Vis profil
Sv: Musikktråden
« Svar #5253 på: 02. Juli 2014, 14:54 »


For et drøyt bra album. Lettbeint, funky pop med dritfete (sommer)låter og masse morro. Låter retro, men med masse særpreg og fethet. Og albumet serverer den ene kremlåta etter den andre. Ikke en eneste svak låt på skiva.

Happy, Marilyn Monroe og Know Who You Are er lett skivas høydepunkter. Alt er hinsides bra, men disse ligger på et helt annet nivå enn resten. Sykt bra!

PS: Pharrell synger mongoloid bra gjennom hele skiva. Lett blant de mer interessante popgutta om dagen.
« Siste redigering: 02. Juli 2014, 15:01 av King_P »
Søte, søte blekkspruter.

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2642
    • Vis profil
Sv: Musikktråden
« Svar #5254 på: 17. Juli 2014, 20:58 »
The Orwells-Disgraceland

Strålende andrealbum fra USAs mest spennende band siden The Strokes. Var på turne med Arctic Monkeys i vår og har dannet seg et rykte som et av de villeste livebandene i USA. Fikk strålende PR etter en strålende og kontroversiell liveopptreden hos David Letterman, verdt en titt!



Fikk forøvrig også et raskt tilbud om å komme tilbake etter den mildt sagt minneverdige opptredenen som falt i smak hos Letterman  :D

« Siste redigering: 17. Juli 2014, 21:07 av Andymag »

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Musikktråden
« Svar #5255 på: 18. Juli 2014, 19:54 »
Dette virker jævlig bra og skal definitivt sjekkes grundigere opp!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2642
    • Vis profil
Sv: Musikktråden
« Svar #5256 på: 18. Juli 2014, 22:39 »
 :thumbu:  :thumbu:

Ellers håper jeg alle musikkfans har fått med seg at The Libertines skal trone comebacket med å spille inn et nytt album! Gleder meg noe helt vanvittig. Var jo sammen med The Strokes det bandet som fikk gjenoppllivet rocken tidlug på 2000-tallet i vakuumet etter at Oasis vel dabbet av noe.

Var jo også inspirasjonen til Alex Turner og Jamie Cook til å danne dagens største band i verden, nemlig Arctic Monkeys.

Noen som skal på øyafestivalen i år? Skulle gjerne dratt da jeg ser at blant andre Queens of The Stone Age spiller, men er ikke i landet :(  Ellers så kommer vel Franz Ferdinand til Rockefeller om ikke så lenge etter en helt ellevil konsert på T In The Park i Skottland nå for litt siden  :thumbu:

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8655
    • Vis profil
Sv: Musikktråden
« Svar #5257 på: 18. Juli 2014, 23:06 »
Øya utgår hvert eneste år pga. de spinnville prisene. Mange artister, men lite av interesse egentlig.

Klubbdagen: Haust, Pentagram, Spectral Haze, Kollwitz, Possessed, Condor
Onsdag: Monica Heldal, Grandmaster Flash
Torsdag: Outkast,
Fredag: Deafheaven, Obliteration, Røyksopp og Robyn, Mayhem,
Lørdag: Slowdive, Deathcrush,

En del å se, men det er få dager som lever opp til prisen for min del, da det er så lite å se for meg per dag. I tillegg spillere flere av disse samtidig, og da må noen artister elimineres, noe som gjør at det blir enda færre å se. Synes det blir jævlig dyrt. Hadde jeg ikke bodd så jævlig langt unna hadde jeg mest sannsynelig dratt på klubbdagen og fått med meg Pentagram og Possessed, og muligens Condor.
Nei.

Bad Religion

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4694
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Sv: Musikktråden
« Svar #5258 på: 06. Aug. 2014, 22:58 »
Outkast :smitten:
Mykje dope materiale frå den gjengen!

Forøvrig:


http://hypetrak.com/2014/08/hypetrak-tv-souls-of-mischef-adrian-younge-til-infinity/
Souls of mischef i samarbeid med Adrian Younge, kan bli fett!
« Siste redigering: 06. Aug. 2014, 23:09 av Bad Religion »
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8655
    • Vis profil
Sv: Musikktråden
« Svar #5259 på: 06. Aug. 2014, 23:36 »
Blir garantert fett. Adrian Younge er den eneste hip hop produsenten i 2014 som kan måle seg med geniet som er El-P. El-Ps Cancer 4 Cure har fått mye spilletid i det siste. Det streiteste jeg har hørt fra mannen, men allikevel herlig primitivt, futuristisk og fylt til randen med særpreg. Rå skive, og mannen er nesten en like god rapper som produsent. Toskete fett album.
Nei.

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8655
    • Vis profil
Sv: Musikktråden
« Svar #5260 på: 13. Aug. 2014, 10:14 »
Svenske Goat slipper ei ny skive om en måneds tid.




Digg jalla osv. Fikk med meg bandet på Pstereo i fjor. Drøøøøøøøyt bra. Blant det beste jeg har sett live. Rimelig heftig på skive au, selv om bandet gjør seg enda bedre live.
Nei.

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8655
    • Vis profil
Sv: Musikktråden
« Svar #5261 på: 14. Aug. 2014, 10:30 »
Har prøvd og holde meg unna Blockbuster Night Part 1, men i dag falt jeg for fristelsen og måtte sjekke ut hvordan det låt. Herre! Forbanna! Jesus! I overkant tøft.

For de andre som enda ikke har sjekket ut smakebiten fra den kommende Run the Jewels-lata: http://www.stereogum.com/1695029/run-the-jewels-blockbuster-night-part-1-snippet/mp3s/

Nei.

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2642
    • Vis profil
Sv: Musikktråden
« Svar #5262 på: 16. Sep. 2014, 13:11 »
Nye albumet til Alt-J  :thumbu:  :thumbu:

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8655
    • Vis profil
Sv: Musikktråden
« Svar #5263 på: 16. Sep. 2014, 19:20 »
Ny låt fra Run the Jewels: https://soundcloud.com/adultswimsingles/oh-my-darling-dont-cry

Låta har fått en del runder i dag for å si det sånn. Det låter drøyt bra, mørkt og overraskende nok, jævlig tungt. Stor bonus for å ha med Michael Winslow fra Politiskolen på robotstemme.
Nei.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Musikktråden
« Svar #5264 på: 16. Sep. 2014, 19:49 »
Nye albumet til Alt-J  :thumbu:  :thumbu:

Bra, selv om det ikke matcher førstealbumet fullstendig!
Er selv meget godt fornøyd med det nye U2-albumet. Digger The Troubles med Lykke Li på refrenget:
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida