20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2017  (Lest 199267 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #30 på: 15. Mai 2017, 18:44 »
Om denne blir noe av er jeg positiv. Får en spiller med absolutt brukbar kvalitet, og som slipper en tilvenningsperiode i klubben. Når man ser dagens priser i PL for middelmådigheter, syns jeg drøyt 6 mill pund er et kupp. Lar det bli igjen plenty av cash for Rafa å hente andre spillere.

Eneste jeg ikke liker, er at han mest sannsynlig stikker til det fuckings Afrikamesterskapet annenhver vinter.
« Siste redigering: 15. Mai 2017, 18:46 av Geordie »
No fate but what you make

trondie

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 397
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #31 på: 15. Mai 2017, 19:05 »
Helt innafor spiller og ha i stallen. Tommel opp for den prisen.

kung_zlatan

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1158
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #32 på: 15. Mai 2017, 23:22 »
Tommel opp for Atsu her også! Hva tenker folket om navn som Holger Badstuber, Nathan Chaloba , Sam Clucas, Lazaar Markovoic eller Andreas Perreira?

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #33 på: 16. Mai 2017, 10:13 »
Lee Ryder ✔ @lee_ryder
Rafa Benitez has been in Newcastle in the last 24 hours and sanctioned the Atsu deal. #nufc

Da ser det ut som om vi snart har første signering i boks! Så satser vi på enda en ving inn!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #34 på: 16. Mai 2017, 10:29 »
Kjenner jeg er litt lunken til Atsu. Var ikke kjempe imponerende i championship og nå skal ha spille på enda høyere nivå.Håper Benitez kan dra bedre spillere opp av hatten i fremtiden. Men han kommer hvertfall billig.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #35 på: 16. Mai 2017, 10:34 »
Tenker at han har mer å fare med i PL enn Gouffran. Og det er jo hovedsaklig Gouffran og Atsu som har bekledd ene kanten denne sesongen.
Så håper jeg virkelig at Gouffran selges, og at vi henter minst en ving til, helst to. Tror heller ikke Atsu blir mer enn en squadplayer. Har jo selvfølgelig Rolando Aarons også da...
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

lefsen

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 813
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #36 på: 16. Mai 2017, 13:32 »
Helt enig; atsu er en fin squadplayer, vel og merke som ren erstatter for guffen. dette må da virkelig være sommeren han skal dra hjem

Pontare

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1088
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #37 på: 16. Mai 2017, 13:38 »
Positiv til Atsu. Han har variert veldig, men har et høyt toppnivå inne. Og Rafa vet hva han får. OK+ squadspiller.

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #38 på: 16. Mai 2017, 14:01 »
Aldri likt kjøpe squardspillere. Må kjøpe spillere som går rett inn i førstelaget så blir spillere som er i klubben fra før squardspillere. Kjøpe til benk syns jeg er tull

Thomas Beckheim

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3381
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #39 på: 16. Mai 2017, 16:50 »
Rafa bygger en tropp og det er ganske nytt i Newcastle. Vi har alltid hatt noe ubalanserte greier. Rafa har nok likt det han har sett av Atsu både under trening, kamp og sosialt sett.

Ut med Gouffran og inn med Atsu er helt greit det.

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #40 på: 16. Mai 2017, 17:43 »
Syns ikke det er så god oppdatering jeg. Guffen er MYE bedre defensivt. Offensivt syns jeg de er rimelig like. Større potensial i Atsu, men det har han ikke vist frem enda. Jeg håper jo selvfølgelig jeg tar fryktelig feil og han blir knallgod. Men har dessverre min tvil.

Ville mye heller sett en Proven premier league ving inn. Eks:
Albrighton i Leicester
Chamberlain i Arsenal ( kanskje litt urealistisk)
Montero i Swansea
« Siste redigering: 16. Mai 2017, 17:47 av TooN »

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #41 på: 17. Mai 2017, 11:15 »
Anita syns jeg kan være vel verdt å beholde, som høyreback. Spilte noen brukbare kamper der før vi rykka ned også. Gouffen hadde et velkomment "comeback" i Championship, men syns han bør dra nå. Fyren er 31 år, vil sikkert ha en kontrakt på 2-3 år. Meningsløst å holde andre spillere ute pga. av han. Syns Atsu stadig ble bedre på slutten av sesongen, tror han er en god backup som impact sub, samt brukes som avlasting. Ganske åpenbart da at jeg ønsker en kantspiller til inn  :P

Det sagt, vi linkes til en ny ving, Ryad Boudebouz fra Montpellier: http://www.mirror.co.uk/sport/football/transfer-news/southampton-everton-newcastle-battling-sign-10435597

I dagens aviser linkes vi igjen heftig til Carney etter at Fulham røk ut av kvalikken mot Reading. Et annet navn er Mooy fra Huddersfield/City, linkes i en deal på 10 mill pund. Gode spillere, men er litt usikkerhet knyttet til om de tar nivået i PL?

Blir også linket til Wes Morgan i Leicester, sett flere artikler på den: http://www.mirror.co.uk/sport/football/transfer-news/leicester-plot-harry-maguire-transfer-10434535

Wes Morgan er en gamlis jeg faktisk er positiv til. Masse erfaring, holder fortsatt høyt nivå, lite skader mener jeg å ha sett. Lederskikkelse som kan bringe stabilitet og hjelpe spesielt Lascelles med å utvikle seg videre.
« Siste redigering: 17. Mai 2017, 11:23 av Geordie »
No fate but what you make

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #42 på: 17. Mai 2017, 21:46 »
Nå synes jeg det er mye rart her. Albrighton er en grå og trist ving, som ikke tilfører laget vårt noe særlig. Montero har vært veldig god i noen ytterst få kamper for Swansea, men er altfor ustabil og skadeplaget. Ikke det vi trenger. Og Wes Morgan??? En uhyre begrenset fotballspiller, som gjorde en kanonsesong i fjor, godt hjulpet av N'golo Kanté, systemet og en uforklarlig flyt. Ikke helt tilfeldig at Leicesters renessanse nå på vårparten til en viss grad har sammenfalt med Morgans skade, mener jeg. Vurderer både Lascelles, Clark og Mbemba som bedre fotballspillere enn Morgan, selv om sistnevnte selvsagt har erfaringen på sin side.

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #43 på: 18. Mai 2017, 10:17 »
Nå synes jeg det er mye rart her. Albrighton er en grå og trist ving, som ikke tilfører laget vårt noe særlig. Montero har vært veldig god i noen ytterst få kamper for Swansea, men er altfor ustabil og skadeplaget. Ikke det vi trenger. Og Wes Morgan??? En uhyre begrenset fotballspiller, som gjorde en kanonsesong i fjor, godt hjulpet av N'golo Kanté, systemet og en uforklarlig flyt. Ikke helt tilfeldig at Leicesters renessanse nå på vårparten til en viss grad har sammenfalt med Morgans skade, mener jeg. Vurderer både Lascelles, Clark og Mbemba som bedre fotballspillere enn Morgan, selv om sistnevnte selvsagt har erfaringen på sin side.

Albrighton er en kjempe ving i mine øyne( når man tenker realistisk), veldig bra innlegg, dødballer, god begge begge veier på banen etc. og ikke minst bevist at  han har premier League nivå. Var tross alt veldig viktig i fjor for serie vinnerne.
Montero har hatt en trøblete sesong, men alle som har sett han spille vet hva det bor i han. Voldsomt potensiale!Blir realativt billig vil jeg tro så absolutt verdt en sjanse.
Morgan derimot er jeg lunken til. Tror vi kan finne bedre. Shawcross er min favoritt som proven leder i bakre rekker. Tenker egentlig Shawcross- Dummett hadde vært et spennende par som stoppere. Dummett er veldig rask mens Shawcross er voldsom fysisk. Tenker de to ville utfylt hverandre godt. Litt redd Shawcross-Lac/Clark ville være for sårbare i bakrom pga farten

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #44 på: 18. Mai 2017, 13:58 »
Nå synes jeg det er mye rart her. Albrighton er en grå og trist ving, som ikke tilfører laget vårt noe særlig. Montero har vært veldig god i noen ytterst få kamper for Swansea, men er altfor ustabil og skadeplaget. Ikke det vi trenger. Og Wes Morgan??? En uhyre begrenset fotballspiller, som gjorde en kanonsesong i fjor, godt hjulpet av N'golo Kanté, systemet og en uforklarlig flyt. Ikke helt tilfeldig at Leicesters renessanse nå på vårparten til en viss grad har sammenfalt med Morgans skade, mener jeg. Vurderer både Lascelles, Clark og Mbemba som bedre fotballspillere enn Morgan, selv om sistnevnte selvsagt har erfaringen på sin side.

Albrighton er en kjempe ving i mine øyne( når man tenker realistisk), veldig bra innlegg, dødballer, god begge begge veier på banen etc. og ikke minst bevist at  han har premier League nivå. Var tross alt veldig viktig i fjor for serie vinnerne.
Montero har hatt en trøblete sesong, men alle som har sett han spille vet hva det bor i han. Voldsomt potensiale!Blir realativt billig vil jeg tro så absolutt verdt en sjanse.
Morgan derimot er jeg lunken til. Tror vi kan finne bedre. Shawcross er min favoritt som proven leder i bakre rekker. Tenker egentlig Shawcross- Dummett hadde vært et spennende par som stoppere. Dummett er veldig rask mens Shawcross er voldsom fysisk. Tenker de to ville utfylt hverandre godt. Litt redd Shawcross-Lac/Clark ville være for sårbare i bakrom pga farten

Montero
14/15: Kampar frå start -15          Bytta inn-15    1 mål 7 assist
15/16: Kampar frå start -14          Bytta inn-9      0 mål 2 assist
16/17: Kampar frå start -2            Bytta inn-11    0 mål 1 assist

Kan ikkje sei meg einig i at Montero er noko for oss. Då er det mykje betre satsa på Atsu som Benitez tross alt har fått kjennskap til gjennom ein heil sesong.