20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle til salgs  (Lest 299481 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #510 på: 10. Juni 2019, 23:50 »
Som jeg påpekte litt høyere opp er jo det egentlig samme hvem som er manager av Mourinho og Rafa. De står jo for samme defensive filosofien. Mourinho er jo en knall manager de to første sesongene. Bare han blir byttet ut før sesong 3 så går det fint🤪

Tommyok

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1538
  • Nr 10
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #511 på: 11. Juni 2019, 00:02 »
Jeg vil helst beholde Rafa men hadde ikke gitt opp om vi hadde fått in Mourinho om Rafa først stikker.

Enig, husk hvor vi har vært de siste 12årene! Gidder ikke engang å ramse opp all driten som har vært her på den tiden. Eller jo nevner kinnear, at vi er i posisjon til å velge benitez eller mourinho er ett luksus problem, gi en av de penger og det vil bli topp 6 etter noen år.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7611
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #512 på: 11. Juni 2019, 00:22 »
Tror folk glemmer litt at "ingen" har gjort det bra med Man Utd etter Ferguson forlot og at spillergruppen de har nå spiller ikke særlig bra sammen. Er lett å mislike han som person og han sier mye rart i media men tror fortsatt at han er blant de beste. Likevel vil jeg heller beholde Rafa siden han er såpass godt likt og har gjort en god jobb, men det høres jo ut som vi holder på å erstatte han med Tom Nordlie.

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8655
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #513 på: 11. Juni 2019, 07:36 »
Man kan gjerne sammenligne fotballen til Benitez og Mourinho, men prøv gjerne å sammenlign de på sidelinjen. Den ene er en engasjert gullgutt som egentlig ikke gjør noen noe som helst vondt, og den andre er en fyr som gjerne poker andre mennesker i øynene bare fordi han føler for det osv.

Mourinho er ufin. Nei takk.
Nei.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #514 på: 11. Juni 2019, 07:40 »
Enig med siste taler. Om vi syns Pardew var en tufs, så er Mourinho mye verre. Av den enkle grunn vil jeg i alle mulige tilfeller heller ha Rafa Benitez.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #515 på: 11. Juni 2019, 07:57 »
Man kan gjerne sammenligne fotballen til Benitez og Mourinho, men prøv gjerne å sammenlign de på sidelinjen. Den ene er en engasjert gullgutt som egentlig ikke gjør noen noe som helst vondt, og den andre er en fyr som gjerne poker andre mennesker i øynene bare fordi han føler for det osv.

Mourinho er ufin. Nei takk.
Litt poking tror jeg de trenger. Mange bortskjemte drittunger i fotballen. Og litt karakter i manager tror jeg ingen har vondt av. Har hørt mange spillere si lovord om Mourinho. Før United fadesen var han vel sett på som en de aller beste i faget sitt. Jeg sier nei takk av den grunn at jeg tror ikke filosofien bringer klubben merkverdig fremover. Fotballmessige litt steinalderpreget. Akkurat som vår kjære Benitez. Godt mulig jeg tar feil 😎

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #516 på: 11. Juni 2019, 10:25 »
Hadde vert vakkert om assistenten til Sir Bobby hadde tatt over Newcastle og kanskje også vunnet noke :)
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Jonny

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 659
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #517 på: 11. Juni 2019, 15:27 »
For alt i verden IKKJE Mourinho!!! Han setter seg sjøl over alt og alle, og har ein utstråling som eg overhode ikkje liker.
Mister me Benitez, så ønsker eg meg ein manager som spiller den type fotball som Ajax spiller.
Kunne vel ha fått over Ajax manageren med litt penger fra Sjeiken  ???

Fluffy

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3336
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #518 på: 11. Juni 2019, 18:54 »
Om det betyr at Ashley forsvinner så tar jeg Mourinho lett. Jeg vil ikke bytte han med Benitez, men at Ashley forsvinner betyr alt. Først må jo dette oppkjøpet finne plass. Ingen vits å diskutere Mourinho om det ikke skjer.

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #519 på: 11. Juni 2019, 19:53 »
Om det betyr at Ashley forsvinner så tar jeg Mourinho lett. Jeg vil ikke bytte han med Benitez, men at Ashley forsvinner betyr alt. Først må jo dette oppkjøpet finne plass. Ingen vits å diskutere Mourinho om det ikke skjer.
Det er jo bekreftet. Venter bare på at alt skal gå i orden. Tar nok litt tid. Men er kun spørsmål om når sånn jeg ser det

oyvind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2132
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #520 på: 11. Juni 2019, 20:00 »
Et annet spørsmål jeg har lurt litt på er hvem av de som ville tiltrekke seg de beste spillerne med litt penger å bruke? Mourinho eller Benitez?

Mitt inntrykk er at Mourinho stort sett har vist utrolig respekt da han har kommet til Newcastle med andre lag. Taper han så har jeg ofte hørt han har sagt etter kamp at Newcastle var bedre enn oss idag.  Jeg har ofte sett han har sittet på benken og blitt helt stum og litt stolt innvendig pga. Atmosfæren på St. James Park. Dette handler nok litt om Bobby Robson også.

Benitez har bygget seg opp et kjemperykte i Newcastle, hadde det ikke vært for han så hadde nok Newcastle ligget godt plassert i Championship. Jeg ønsker at Benitez blir vår manager, men er usikker på hvem av disse som ville ha vunnet på tranfer markedet.  :)
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8355
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #521 på: 11. Juni 2019, 20:02 »
Har egentlig vært like optimistisk (når det gjelder oppkjøpet) som deg TooN, men begynner å bli litt mer skeptisk nå. Men de som mener dette er en smokescreen fra Ashley, kan ikke være seriøse? Alt for mange hjul som er satt i gang for at det skal være mulig.

Men skal man stole på BZG, noe jeg har gjort så langt, bør det skje ting i løpet av 2 ukers tid.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

oyvind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2132
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #522 på: 11. Juni 2019, 20:03 »
Om det betyr at Ashley forsvinner så tar jeg Mourinho lett. Jeg vil ikke bytte han med Benitez, men at Ashley forsvinner betyr alt. Først må jo dette oppkjøpet finne plass. Ingen vits å diskutere Mourinho om det ikke skjer.
Det er jo bekreftet. Venter bare på at alt skal gå i orden. Tar nok litt tid. Men er kun spørsmål om når sånn jeg ser det

Fullstendig enig med TooN! Som sagt tidligere, stillheten rundt oppkjøp er hodepine for fansen, mens media godter seg imellomtiden med reportasjer hit og dit for å få lesere. 
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

plebUTG

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2626
  • skjer
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #523 på: 11. Juni 2019, 23:35 »
Tviler på at Mourinho er et realistisk alternativ. "Benitez vs Mourinho"-debatten kan kanskje best illustreres der hvor begge har prøvd seg: Real Madrid. Benitez klarte knapt en halv sesong som manager for et lag som ble tatt over av Zidane - og gikk deretter til tre strake CL-titler. Mourinho holdt vel ut i tre sesonger, og fikk med seg både Copa Del Rey + La Liga på veien.

For øvrig er jeg helt enig i at Benitez er en (MYE) mer spiselig type enn Mourinho. Men han er ikke i nærheten av å være en like merittert eller god trener.

Uansett: dette er ikke bare hypotetisk nå. Forhåpentligvis trener Benitez oss også neste sesong - da med Mbappe på topp  ;)

plebUTG

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2626
  • skjer
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #524 på: 11. Juni 2019, 23:38 »
Før United fadesen var han vel sett på som en de aller beste i faget sitt.

Historien har vel vist at det kanskje ikke var noen fadese å vinne Europacupen og få 2. plass i Premier League med det mannskapet der?  :P

Men men.... nok Mourinho!

Jeg åpner Twitter i morgen tidlig og forventer gode nyheter eller ferske rykter.