20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2018  (Lest 147237 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #690 på: 03. Aug. 2018, 00:17 »
N’soki og Maolina, to unge franskmenn..
Er de gode nok til å komme inn å bidra, hadde det vært dritkult! Men de kan ikke være stort dårligere enn det vi har på deres respektive plasser. N’soki kan spille vback hvis Dummet må spille stopper i fraværet av Lejeune, men Maolina bør være minst like god som Gayle/Joselu (ikke gidd å sleng dritt om de to nå, handler ikke om det) og Muto hvis vi skal gi han førstelagsfotball på fast basis.

Har aldri hørt om disse gutta før, og ser vel kanskje for meg at de er tiltenkt reservelaget-laget i første omgang. HVIS vi faktisk bruker penger og henter de.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Jonas99

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1602
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #691 på: 03. Aug. 2018, 01:38 »
Enig Anders! Hadde vært dritkult med to unge, kjappe talenter som kunne gått rett inn i laget og holdt nivået!
Men som du sier, så bør Maolina da isåfall være bedre enn både Joselu OG Gayle! Vet ikke det med kun 2 mål på 22 kamper for Lyon?🙊 (kan ha vært mye innhopp såklart)

Snakkes om 7mill£ ca. for N'Soki, og hvis det stemmer så er jo det samme pris som Bryan eventuelt vil koste oss.

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #692 på: 03. Aug. 2018, 02:39 »
Han heter visst Maolida, ikke Maolina. Bare får å få det på det rette (dukket ikke opp når jeg søkte på transfermarkt, så sjekket linken).

Har 13 kamper og 1 goal i Ligue 1, men har spilt 25 minutter i snitt pr kamp. Så lite spilletid. Men sannsynligvis ikke bedre enn det vi har pdd! Men hvis potensialet er stort nok, er jeg positiv til de gutta.
For hvis vi sitter med Joselu, Gayle, Muto og Maolida, har vi en del strenger å spille på..
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #693 på: 03. Aug. 2018, 08:16 »
Mer jeg leser om Rondon mindre lysten blir jeg faktisk.
Snart 30 år, ute av kontrakt neste sommer. Merkelig west brom øker summen til rundt 25 mill i fare for å ikke få ei krone til neste år.

Rafa må klare å ha et bedre alternativ enn Rondon i hatten sin.
Ikke mange dagene igjen av vinduet, vi trenger en tanks.

Benteke
Mounie

Hadde vært flotte alternativer. Eller Solanke på lån med opsjon.

Jonas99

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1602
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #694 på: 03. Aug. 2018, 08:39 »
Han heter visst Maolida, ikke Maolina. Bare får å få det på det rette (dukket ikke opp når jeg søkte på transfermarkt, så sjekket linken).

Haha, skjønner ikke koffor "d" blei til "n" egentlig🙈
Men enig i det du skriver.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #695 på: 03. Aug. 2018, 09:34 »
Klarer ikke dy meg - men et lite hjertesukk angående Gayle som jo fremstilles som fullstendig udugelig på dette nivået føler jeg.
Er fullstendig enig i at han ikke er en god nok avslutter eller målgjører i PL. Dessverre. For jeg liker han, og mener at den klart største mangelen til Gayle på dette nivået er at han ikke er klinisk nok fremfor kassa. Kanskje litt det samme som Mitro.
Men, han var samtidig i mine øyne vår beste spiss sist sesong, og vi spilte best fotball når han var på topp. Jeg ser det snakkes om at vi endelig har fått en spiss i Muto med fart og bevegelse som evner skape rom - men det var nettopp dette Gayle bidro så bra med i vår i mine øyne. Alltid bevegelig og alltid søkende etter bakrom, alltid jagende som førsteforsvarer, og smart i bevegelsene. Shelvey hadde en fenomenal vår, mye på grunn av Diame, men også fordi Gayle skapte rom for ham fremover på banen.

Dette er ikke et innlegg hvor jeg poengterer at Gayle holder i PL - men det er en liten forsvarstale :)
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Romance

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2503
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #696 på: 03. Aug. 2018, 10:45 »
Når jeg nå har fått sovet på det trekker jeg konklusjonen om at førsteellveren vår på papiret, med Rafa, ikke er så "gærnt" (hvis ambisjonen er å overleve siste serierunde). 15-17 plass.  Det som er provoserende er at så og si alle plasser kan forbedres, samt at bredden er skandaløs. Nytter ikke å kjøpe talenter i den posisjonen vi er i, vi må ha rutine og proven spillere rett og slett. Jeg hadde pusta lettet ut om vi faktisk fikk hanka inn en type Charlie Austin, som vi vet kan levere. 

Er for mange usikre kort i stallen. Det kan gå bra, men det kan også gå rett til helvete. Om ingenting skjer tipper jeg det blir 15-20.plass frem til siste serierunde, og neglene mine vokser dessverre ikke fort nok til at det er greit.
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #697 på: 03. Aug. 2018, 10:52 »
Enig. Vi må også selvfølgelig være totalt avhengige av at ingen nøkkelspillere skader seg. Langtidsskade på eksempelvis Shelvey, Lascelles, Dummett - og vi er i dritten ganske kjapt.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #698 på: 03. Aug. 2018, 11:02 »
Hvorfor 15-20 plass??
Hvorfor så negative.
slik ser jeg på saken:

Vi ble nr 10 i fjor
Vi er forsterket fra i fjor
Vi har enda Rafa
Spillerne er enda bedre i Rafa system.
Spillerene er mer samspilte

Vil tro vi er et enda bedre bortelag i år og hjemmelag mot de store lagene. Tror dette blir en kjempe gly sesong. Og de første poengene kommer i første runde mot Spurs. Passer oss perfekt

Summerer jeg opp alt dette blir vi nr 8-12 i år.
Tipper nr 9 for å være eksakt.
« Siste redigering: 03. Aug. 2018, 11:05 av TooN »

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #699 på: 03. Aug. 2018, 11:32 »
Hvorfor 15-20 plass??
Hvorfor så negative.
slik ser jeg på saken:

Vi ble nr 10 i fjor
Vi er forsterket fra i fjor
Vi har enda Rafa
Spillerne er enda bedre i Rafa system.
Spillerene er mer samspilte

Vil tro vi er et enda bedre bortelag i år og hjemmelag mot de store lagene. Tror dette blir en kjempe gly sesong. Og de første poengene kommer i første runde mot Spurs. Passer oss perfekt

Summerer jeg opp alt dette blir vi nr 8-12 i år.
Tipper nr 9 for å være eksakt.

NUFC har forsterket minimalt slik jeg ser det. I forhold til laget som avsluttet sesongen er det vel bare Shär, Ki og Muto som kommer inn for henholdsvis Mbemba, Merino (som jeg hadde sansen for) og Mitrovic.
Forsterkningen er vel da Shär som er en klar oppgradering i forhold til Mbemba. Muto vet vi foreløpig lite om og Ki er en spiller på det jevne.

Vi glemmer oss nok litt bort når vi tror at ikke de andre lagene også gjør noen oppgraderinger i forhold til laget som avsluttet forrige sesong.
Det blir brukt ufattelig store summer og ikke alt er forsvarlig synes jeg, men foreløpig ligger NUFC på ett minimum og derfor har jeg ikke trua på at vi skal toppe forrige sesong uten vesentlig bedre og flere spillere inn den siste uken.

Romance

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2503
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #700 på: 03. Aug. 2018, 12:03 »
Samtlige lag (kanskje utenom Watford) er særdeles styrket, samt at både Wolves og Fulham ser kanonsterke ut på papiret.  Vi er på stedet hvil. Sånn, hvis du lurte Toon ang 15-20.
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

Romance

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2503
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #701 på: 03. Aug. 2018, 12:07 »
Av lagen som havnet under oss (altså være direkte konkurrenter) så har vi Watford, Southampton, Hudd, Brighton, West H, Bournmouth, Palace.

Southhampton, West Ham, Hudd og Brighton har brukt betydelig mye mer enn oss (trenger ikke å ha noe å si ang summer, men spiller-kaliberet er bra). I tillegg får du Wolves og Fulham som ser sterkere ut enn oss, og som vil overleve. Hvis det klaffer der, så kan du regne med at alle disse lagene havner over oss. Det vil med andre ord si 6 plasser lenger ned for NUFC, og det er også ca der jeg tror vi havner. Kan også slenge med at jeg ikke tror Palace gjør en like dårlig sesong (om de beholder Zaha)
« Siste redigering: 03. Aug. 2018, 12:18 av Romance »
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #702 på: 03. Aug. 2018, 14:46 »
Nei ikke enig gutter. Vi er vesentlig forsterket. Blant annet på keeperplass. Dere må gjerne se poengfangst fra 1. Januar i fjorårets ses. Da er vi i Europa. Disse spillerne er nå fra start så vesentlig forsterket i mine øyne.
Ja muto er et uskrevet blad men iom mitro ikke ble brukt har vi en bonusspiss da👍 Og det er vel også def på forsterkning .

Var mye syting i fjor på west ham og everton som forsterket så knallbra.😎 vi var laaaangt bak de. Var vel nesten så de begge rykket ned 😂 slapp av ... lett 9 plass

Fluffy

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3336
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #703 på: 03. Aug. 2018, 15:17 »
Av positive ting er det at vi har Kenedy og Dubravka fra start. Har en mulighet ekstra i Muto i angrep. Så vi kan vel si at vi er litt forsterket. Men vi har Lejune ute nesten hele sesongen. Han var forbanna god på vårparten så der tar vi et steg tilbake. Og som alle plassene i laget så er vi en skade unna fullstendig krise. Om vi mister Lascelles f.eks for en lang periode så er det fullstendig Hawaii. Troppen er blottet for kvalitet. Og vi kan heller ikke komme unna at flere lag rundt oss ser betydelig sterkere ut. Samtidig er det alltid et etablert lag som kommer til å slite. Tenker da spesielt på Burnley/Watord/Huddersfield. Denne byttingen av alt mulig hver sesong i Watford kan umulig fungere hver gang. Men vi trenger en solid spiss. Det er mye vi trenger, men hærlighet vi er nødt å få inn en spiss.

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #704 på: 03. Aug. 2018, 15:42 »
Bare søppelkilder foreløpig, men påstås Armstrong snart er klar for Blackburn for 3 mill pund.

Spennende å se om han da kan ta steget videre og lykkes på et høyere nivå, med en manager han har spillt for 2 ganger før i Tony Mowbray.
No fate but what you make