20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfervindu januar 2020  (Lest 25163 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Transfervindu januar 2020
« på: 11. Okt. 2019, 17:39 »
Ikke lenge til jul og nyttår, kicker i vei tråden med denne påstanden: http://www.nufcblog.co.uk/2019/10/11/the-january-budget-steve-bruce-is-set-to-receive-according-to-nufc-reporter-at-the-athletic/

Påstås det er £15-25 mill i kassa + eventuelle salg. Bruce ønsker seg visstnok en sentral midtbane, ving/angriper. Ikke allverdens spennende man får av det i den priskategorien.

Hvem kan selges?

Ki, Shelvey og Muto kan vel selges for en slant og evt. å frigjøre midler.

Colback og Saivet? Er bare å gi bort for å frigjøre penger på lønnsbudsjettet? Burde vel egentlig bare betale de fri fra kontrakten og bli ferdig med de.

Lazaar, Sterry, Aarons, Murphy? 

No fate but what you make

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8355
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2020
« Svar #1 på: 12. Okt. 2019, 12:37 »
Ligger vi veldig utsatt til, vil jeg tro vi er ganske aktive. Hvis dassen ikke holder på å brenne ned, tror jeg det hovedsaklig blir lån.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2020
« Svar #2 på: 30. Okt. 2019, 18:15 »
http://www.nufcblog.co.uk/2019/10/30/steve-bruce-lines-up-ambitious-loan-deal-january-move-close-for-scottish-talent-reports/

Reagan Thompson, virker å kunne være en spennende spiller for fremtiden.

Låne Reece James? Vi hadde 2 middelmådige høyrebacker i sommer, valgte å hente nok en middelmådighet i Kraft, og så skal vi låne en uprøvd 19-åring som skal "gjøre det store" i et lag som sliter nok fra før? 

Linkes også til nok en Sissoko: https://www.chroniclelive.co.uk/sport/football/transfer-news/newcastle-united-interested-ibrahima-sissoko-17169737

Spennende spiller, men igjen, vi trenger da virkelig ikke mer uprøvd i et lag som sliter big time?
No fate but what you make

Romance

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2503
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2020
« Svar #3 på: 31. Okt. 2019, 09:02 »
Flere gambles er det siste vi trenger.
Hele den sirkelen er så patetisk og ironisk at det nesten er flaut. Kjøper gambles (Obertan, Haidara, Colback, Saivet bare for å nevne noen), de slår ikke gjennom- beskjed fra ledelsen: selg før dere kjøper-får ikke solgt fordi de suger.
Vi er jo en koloni av daukjøtt og det har vi vært i maaaange år nå. Jeg kan seriøst ikke huske en periode under Ashley hvor vi ikke har hatt en eller annen spiller på laget som "må bort". Startet allerede med Xisco.
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2020
« Svar #4 på: 31. Okt. 2019, 12:09 »
https://www.nufcblog.com/2019/10/30/club-reporter-bruce-didnt-agree-with-huge-asking-price-for-summer-target/

Jarrod Bowen anyone? Gode stats fra Championship, men det har Gayle også. Igjen, spennende spiller, men trenger vi virkelig mer som er uprøvd i PL?
No fate but what you make

smiro

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 110
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2020
« Svar #5 på: 01. Nov. 2019, 10:18 »
Bowen kan være god han, men man vet aldri med spillere fra div under, med Maddison har klart det, samme med James i United.
Min personlig mening er at jeg tror han kan klare det, vert god på Hull lenge.

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2020
« Svar #6 på: 01. Nov. 2019, 11:23 »
Flere gambles er det siste vi trenger.
Hele den sirkelen er så patetisk og ironisk at det nesten er flaut. Kjøper gambles (Obertan, Haidara, Colback, Saivet bare for å nevne noen), de slår ikke gjennom- beskjed fra ledelsen: selg før dere kjøper-får ikke solgt fordi de suger.
Vi er jo en koloni av daukjøtt og det har vi vært i maaaange år nå. Jeg kan seriøst ikke huske en periode under Ashley hvor vi ikke har hatt en eller annen spiller på laget som "må bort". Startet allerede med Xisco.
Haha, husker den tida vi ventet på at kontraktene til Xisco, Smith og Haidara skulle renne ut i sanden, fordi ingen ville betale dem lønningene Newcastle kastet etter dem.
Nå er det Lazaar, Saviet og Colback.  :P

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2020
« Svar #7 på: 01. Nov. 2019, 11:29 »
https://www.nufcblog.com/2019/10/30/club-reporter-bruce-didnt-agree-with-huge-asking-price-for-summer-target/

Jarrod Bowen anyone? Gode stats fra Championship, men det har Gayle også. Igjen, spennende spiller, men trenger vi virkelig mer som er uprøvd i PL?

Gitt at Mike (C)Ashley og Lee Charnley aldri vil bla opp for 'proven PL quality' så er nok spillere som leverer i Championship noe av det bedre vi kan håpe på. Føler at Championship spillere kanskje har bedre forutsetninger for å takle PL enn en 19 åring med en halv god sesong bak seg i Frankrike et sted.
That being said, så spår jeg at Bowen blir for dyr når alt kommer til alt.

kung_zlatan

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1158
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2020
« Svar #8 på: 06. Nov. 2019, 21:29 »
Jeg liker tanken på Bowen jeg. Ikke ekstremt hurtig, men veldig direkte og gode avslutteregenskaper. I tillegg god motor og dyktig på kontradekking. Jeg er ganske sikker på at vi her hadde fått en sulten spiller som kan bidra med både mål og mat til Joelinton. Kanskje Jacob Murphy + en sum penger gjør det mulig? At de har Grocizky fra før kan være en fordel. Det jeg ønsker meg mest er en temposterk sentral midt som kan strø presise pasninger. Ryktene om at Shelvey er tilbudt ny kontrakt kan umulig stemme. Selg han og hent ny sentral. Men hvem?? Sander Berge? Dani Olmo? 😜 Synes også rb Salzburg har masse spennende spillere. Hwang ser uhyre anvendelig ut og kontrakta hans går ut neste sommer. Szobozlai ser også uhyre spennende ut. Dabbur antagelig mulig på lån. Det hadde værr et kupp!
« Siste redigering: 07. Nov. 2019, 21:34 av kung_zlatan »

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2020
« Svar #9 på: 14. Nov. 2019, 19:39 »
https://www.nufcblog.com/2019/11/14/italian-journalist-claims-newcastle-in-talks-with-arsenal-midfielder/

Mye rykter om Granit Xhaka om dagen. Solid spiller med erfaring, men hissig temperament. Vil tro det er lån som er mest aktuelt i så fall.
No fate but what you make

Roblee

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 856
  • Geordie for ever!
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2020
« Svar #10 på: 21. Nov. 2019, 13:38 »
Hvis vi først skulle brukt litt penger på en midtbanespiller kunne jeg tenkt meg Dani Olmo fra Zagreb. Markedsverdi på 30 mill euro. Men er nok verdt det tre doblede om et par år. 

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
No fate but what you make

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
No fate but what you make

Eppa

  • NewUtd.no
  • Supersub
  • *****
  • Innlegg: 266
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2020
« Svar #13 på: 12. Des. 2019, 23:25 »
Håper klubben kaprer Bowen fra Hull. En meget spennende spiller som jeg tror er moden for å ta steget opp til Premier League. Har scoret 14 mål hittil i Championship. Bare vår gamle venn Mitrovic har flere fulltreffere.

I tillegg har jeg et ørlite håp om Dani Olmo fra Dinamo Zagreb. 21 år gammel spanjol med masse kreativitet og offensiv kraft. Ble nylig lovpriset av selveste Pep Guardiola.
"Newcastle fans never cease to amaze me. If there was a trophy for best supporters this lot would win it hands down every year." - Alan Shearer -

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2020
« Svar #14 på: 22. Des. 2019, 17:49 »
Vi har i mine øyne et av Premier Leagues beste lag defensivt. Keeper, midtstoppere og backene er virkelig klasse. God konkurranse og god dekning der også.

Offensivt sliter vi mer med. Jeg synes allikevel at vi har gode spennende spillere med masse kvalitet og spisskompetanse der. Vi sliter bare med å få ut maks av alle. For å få det til må noen ofres, kanskje sentralt.
Jeg mener at vi må få bedre spillere sentralt i midtbaneleddet om vi skal få mer ut av ASM, Almiron, Joelinton, Carroll, Atsu, osv. Jeg mener, vi spiller med 2 sentrale midtbanespillere, nesten alle andre lag vi møter spiller med 3 sentrale midtbanespillere. Dvs at våre 2 i den posisjonen må løpe like mye, dekke like mye rom, være med frem i banen som motstanderens 3 spillere om vi skal vinne midtbanen. Det er ikke Hayden, Ki, Shelvey og Longstaffene kapable til. Nå sier ikke jeg at vi skal selge alle, men skal vi fortsette med kun 2 sentrale midtbanespillere må noen vekk for å vike plass til mer mobile og bedre spillere.
Vi må tilbake til Vieira - Petit, Keane - Scholes, eller faktisk Kantè - Drinkwater, Batty - Rob Lee, osv for å finne en sentral midtbane som kunne stå imot trio på midten.

Om NUFC i skrivende stund er attraktive nok til å tiltrekke seg slike type spillere er jeg ikke like sikker på. Isåfall hvem dette kan være er jeg også helt blank på. Var linket til Alex Kral tidligere denne mnd, ung sentral midtbanespiller som jeg aldri har hørt om, 🤷‍♂️
Kanskje sånne type spillere vi må ta sjansen på.

Uansett, jeg tror at om vi kjøper en ny spiss og/eller en ny ving så får vi bare en til i de posisjonene. Vi skyver bare nåværende problemer over på nye spillere. Jeg synes det er kvalitet der. Skal vi løse opp det at vi sliter med å styre kamper må vi ha inn noen på sentral midtbane. Og skal vi fortsette å spille med 2 sentrale midtbanespillere må vi ha inn mobile spillere med både offensive og defensive egenskaper.