20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Premier League 2016-17  (Lest 13067 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Premier League 2016-17
« på: 03. Aug. 2016, 12:36 »
Manchester United bestemte seg for å frigi han til Juve, og aldri satse på han....
Nå vil de hente han tilbake for 1,1 milliard... Ganske absurd....

Men ser vi på Ferguson, en trenger jge mener vi ikke kan kritisere. Verdens beste senere årene? Han var opptatt av at ingen følte seg for store for klubben,,, og dette så ut til å funke, da han tok flere ligagull enn noen annen.... Pogba var nok en slik spiller som følte seg større enn klubben...

Mens Mourinho en helt annen trener, annerledes filosofi. Han ser vel på han som en klassespiller, som er blitt god og voksen, eller kan temmes og bli voksen.. Ikke mange verdensklasssespiller i United om dagen, så en Pogba er definitivt på papiret en forsterkning...

Det sprøe er at jeg mener dette er 2 trenere man ikke kan kritisere, men samtidig virker å ha såpass forskjellige oppfatninger, og behnandling av Pogba...

Er det noen som tar feil? Ferguson kunne ikke bryte mot filosofien sin og la alle være drittunger...og det funket. Hvor cocky pogba er, og hvor mye dette evt påvirker laget gjenstår å se....

Så hvem tar feil? Eller har pogba utvikla seg uventa fort? Jeg så tydelig at Pogba var noe for seg selv i ligacupkampene osv....
Eller er det 2 forskjellige filosofier, som begge er geniale,,, men den ene passer med Pogba,, og den andre ikke...?

Jeg støtter faktisk ferguson å la ingen føle seg større enn klubben... og dette ga  titler... og jeg støtter mourinho å hente en slik kvalitetsspiller, med alt mourinho har oppnådd, og vist at han kan. tror det bør bli en soleklar forsterkning for laget... mourinho er ikke redd for å benke stjerner og sette dem på plass, og med zlatan på laget, så kanskje pogba ikke føler seg så midtpunkt...?

altså en helt absurd situasjon å gi fra seg et åpenbart gigant talent, og hente det tilbake for 1,1 milliarder.... som kan forsvares....mener hvertfall jeg..

siddis

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 746
    • Vis profil
Sv: Premier League 2016-17
« Svar #1 på: 05. Aug. 2016, 08:54 »
Dette bildet vekker oppsikt ni dager før Premier League-start- Dagbladet
http://www.dagbladet.no/sport/dette-bildet-vekker-oppsikt-ni-dager-for-premiernbspleague-start/60359975

Trist, meget trist. Ikke det at jeg har noen følelser for Hull, men fansen har min medfølelse. Dette er verre enn verst...
"Andy O'Brien has an horrendous nose, the poor lad. It is massive, it is black and blue and it is awful."

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Premier League 2016-17
« Svar #2 på: 05. Aug. 2016, 09:56 »
Jøss? Verre enn Newcastle på sitt verste.
No fate but what you make

siddis

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 746
    • Vis profil
Sv: Premier League 2016-17
« Svar #3 på: 05. Aug. 2016, 10:44 »
Helt sant. Det er jo Blackpooltilstander. At det går an med et nyopprykket lag hvor optimismen skal råde. Den meldingen nederst der. Fy faen...
"Andy O'Brien has an horrendous nose, the poor lad. It is massive, it is black and blue and it is awful."

oyvind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2132
    • Vis profil
Sv: Premier League 2016-17
« Svar #4 på: 06. Aug. 2016, 16:35 »
En liten godbit serveres idag på MAX fra kl. 18.10

Liverpool-Barcelona / Wembley Stadium

For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: Premier League 2016-17
« Svar #5 på: 07. Aug. 2016, 09:40 »
Ser ut som Lacazette er på vei til Arsenal... Er dette endelig for arsenals del siste brikken i puslespillet, en klassespiss? Mahrez er også sterkt linket,,, noe som også er Arsenals svake ledd, høyrevingen. Mye frem og tilbake, men om disse 2 ender i Arsenal, har de jo et nokså komplett lag...

Benteke er visst på vei til Palace, Beharino til Stoke, Stones til City, Lukaku til Chelsea, Witsel til Everton,Ashley Williams til Everton(som erstatter for Stones).

Hadde vi vært i PL og kunne snust på spillere som Benteke, Beharino(som virker langt mer tilgjengelig nå enn da vi kjempet mot spurs om singaturen..), Witsel, som er en virkelig klassespiller, men så er Everton riktignok hakket over Newcastle, så dette hadde kanskje blitt litt utfordrende.. Mens Ashley Williams er en klassestopper vi har blitt linket til før, men er riktignok litt gammel. Er ikke så fan av å hente spillere som nærmer seg 30...

Synd hvor mye penger og gode spillere vi går glipp av, og mister ved et nedrykk....At ikke Ashley ville ha en god trener som kunne disponere den milliarden vi brukte ifjor, som sikkert kunne unngått nedrykk for halvparten, er for meg et lite mysterium. Hadde håpet på folk som Moyes, Rodgers, Benitez, De Boer,,,eller,, egentlig alt annet enn MClaren og den møkkka jeg nesten forventer at vi presterer å ansette gang på gang... Er vel ikke så vesentlig forskjell på lønningene til disse at det skulle være mer lønnsomt å ha en idiot som kaster en milliard i do, enn en kompetent trener som antakelig kunne klart seg uten knapt å bruke penger..

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Premier League 2016-17
« Svar #6 på: 09. Aug. 2016, 19:24 »
Leser at Bolaise er på vei til Everton for en sum som kan komme opp i nærmere 30 mill pund.  PL-klubbene kaster millioner rundt seg som fulle sjømenn. Den nye tv-avtalen har gjort pengegaloppen enda kvalmere.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Premier League 2016-17
« Svar #7 på: 09. Aug. 2016, 20:32 »
Om Bolasie går for 30 mill må da Sissoko være verdt noe tilsvarende.
No fate but what you make

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: Premier League 2016-17
« Svar #8 på: 10. Aug. 2016, 02:30 »
Leser at Bolaise er på vei til Everton for en sum som kan komme opp i nærmere 30 mill pund.  PL-klubbene kaster millioner rundt seg som fulle sjømenn. Den nye tv-avtalen har gjort pengegaloppen enda kvalmere.

Bolasie har faktisk et enormt toppnivå, og vært snust på av store klubber tidligere... Ser ikke på dette som en alt for vill sum,,, 20 hadde vært helt normalt... Og meg salget av Stones for en halv milliard, så har de cash... Witsel og Williams, stoppern fra Swansea/Wales... Lukaku er 5050 om blir eller går til Chelsea.

oyvind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2132
    • Vis profil
Sv: Premier League 2016-17
« Svar #9 på: 10. Aug. 2016, 18:51 »
Nok en gang strammer PL inn på rettighetene av antall viste kamper i Premier Leauge: (Nå skjønner jeg kanskje hvorfor ingen norske TV leverandører har sikret seg FA cup/Ligacup og Championsship).

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/premierleague/slutt-pa-flere-tv-sendte-premier-league-kamper-samtidig/3423250692.html

Er det noen som sitter med en oversikt over avtaler PL har med andre land? Får håpe de fleste land som har avtaler nå viser forbrukermakt etter endt avtale og setter PL på plass. Dette er ikke holdbart. Prisene stiger og stiger, mens tilbudet bare blir dårligere og dårligere. Hva blir det neste?
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Premier League 2016-17
« Svar #10 på: 11. Aug. 2016, 12:05 »
Nei, her må ein nok gå for noko utanlandsk "hacker-shit" som vart beskreve på førre kamp-tråd...

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Premier League 2016-17
« Svar #11 på: 13. Aug. 2016, 12:07 »
Dette har eg ikkje fått med meg...

Nytt stadionnavn: Stokes stadion Britannia har skiftet navn. Nå er det spillselskapet bet365.com som sørger for at Britannia Stadium denne sesongen blir bet 365 Stadium. Selv om det forrige navnet ikke hørtes slik ut, så var det også et sponsornavn. Britannia driver i bank og finans og hadde gitt navn til arenaen siden åpningen i 1997.

Føler det var meir ståhei når vårt stadion skifta namn.

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Sv: Premier League 2016-17
« Svar #12 på: 13. Aug. 2016, 13:04 »


Føler det var meir ståhei når vårt stadion skifta namn.

1891 vs 1997...
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Premier League 2016-17
« Svar #13 på: 13. Aug. 2016, 13:59 »
Blir vel sjelden bråk når nyere stadioner skifter navn, da de oftest er oppkalt etter sponsorer fra de var nye, som Britannia.
No fate but what you make

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Premier League 2016-17
« Svar #14 på: 13. Aug. 2016, 16:19 »


Føler det var meir ståhei når vårt stadion skifta namn.

1891 vs 1997...

Ser den, men det er jo nesten so lenge PL har eksistert. Betyr litt. Alle kjenner Britannia.