20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Bøker  (Lest 44946 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Sv: Bøker
« Svar #30 på: 16. Des. 2008, 01:17 »
Noken som har lest den nye til Nesbø Hodejegerne ? Anbefales ?
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

fredd

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3216
    • Vis profil
Sv: Bøker
« Svar #31 på: 16. Des. 2008, 17:47 »
Trening gjør mester! Jeg leser mye mer bøker enn jeg ser film.  Blir bestandig bedre inni hodet enn på skjermen...
Har lest det meste av Saabye Christensen, og mener han er glimrende. Halvbroren er en annen god bok fra den kanten. Siden du nevnte at du likte Beatles, vil jeg anbefale "Seierherrene" av Roy Jakobsen. Super generasjonsroman. "Frost" av samme forfatter er dritbra.

Takker for tips. Skal se om jeg får sett på noen av dem...

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Bøker
« Svar #32 på: 16. Des. 2008, 17:53 »
Noken som har lest den nye til Nesbø Hodejegerne ? Anbefales ?
Jeg er litt for mye inne i Harry Hole-universet til at jeg har ønsket å lese den boken.
Den blir nok lest en gang, men det kan godt hende jeg venter på neste Harry Hole-bok før så skjer.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

bjørni

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2915
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
Sv: Bøker
« Svar #33 på: 16. Des. 2008, 21:59 »
Hodejegeren anbefales som alt annet av Nesbø. Hva Harry Hole har med saken å gjøre, det skjønner jeg ikke Jokke? Argumentet er i beste fall litt tilsløret.

Hodejegeren er en fartsfylt og fin "pageturner", som ikke gir seg ut for å være mer høyverdig enn den er. Midt i blinken for romjulslesing med andre ord.

Geir

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3749
    • Vis profil
Sv: Bøker
« Svar #34 på: 16. Des. 2008, 22:11 »
Høres bra ut bjørni :)

Kanskje jeg plukker den opp i jula.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Bøker
« Svar #35 på: 17. Des. 2008, 23:41 »
Jeg bruker Harry Hole som unnskyldning for at jeg ikke føler meg "klar" for å lese en krimbok fra Jo Nesbø som ikke handler om Harry Hole. Det er helt sikkert en jævlig dårlig unnskyldning, men det er den eneste jeg har. Dessuten sier jeg at jeg neppe vil kjøpe boken før Nesbø har gjort seg ferdig med Harry.

Men jeg vil ikke utelukke at jeg kan få Hodejegeren i julegave. I såfall vil den nok helt klart bli lest.

Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

bjørni

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2915
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
Sv: Bøker
« Svar #36 på: 18. Des. 2008, 16:14 »
Hvordan vet du at Nesbø har gjort seg ferdig med Harry H. da?
Dette blir som å ikke lese Mankell før han er ferdig med Wallander... Du går isåfall glipp av en del gode lese-opplevelser, men for all del. Fritt valg. :-)

Kesse

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5587
    • Vis profil
Sv: Bøker
« Svar #37 på: 18. Des. 2008, 16:17 »
Jeg følte egentlig litt av det samme som Joakim. Men leste allikevel Hodejegerne, en vanvittig bra bok! Anbefales :)

Bad Religion

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4694
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Sv: Bøker
« Svar #38 på: 18. Des. 2008, 19:04 »
Leser Gamorra no. Vanvittig interessant bok om Camorraen i Napoli. Har store problemer med å legge fra meg boka. Så interessant og spennande er den.  Er for øvrig sjokkert over endel ting eg leser i den. Brutale jævler.

Anbefaler boka på det sterkaste. Ein får ein fantastisk god innsikt korleis "Systemet" er organisert, og kva dei bedriv.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Berntsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3060
    • Vis profil
Sv: Bøker
« Svar #39 på: 19. Des. 2008, 00:07 »
Antony Beevors bok om slutten av andre verdenskrig: "Berlin, nederlaget 1945" er helt fantastisk. Helt sinnssvakt hvordan russerne oppførte seg mot den tyske sivilbefolkningen...

geordie-olav

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7493
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Sv: Bøker
« Svar #40 på: 19. Des. 2008, 12:36 »
Leser Gamorra no. Vanvittig interessant bok om Camorraen i Napoli. Har store problemer med å legge fra meg boka. Så interessant og spennande er den.  Er for øvrig sjokkert over endel ting eg leser i den. Brutale jævler.

Anbefaler boka på det sterkaste. Ein får ein fantastisk god innsikt korleis "Systemet" er organisert, og kva dei bedriv.

Denne har jeg veldig lyst til å lese.

Leste for øvrig ferdig "Engler og Demoner" av Dan Brown nå. Syntes faktisk den var hakket bedre enn Da Vinci Koden. Da mangler jeg bare en bok til fra ham...

Geir

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3749
    • Vis profil
Sv: Bøker
« Svar #41 på: 19. Des. 2008, 13:03 »
Leste alle fire Brown-bøkene da hypen var på det største. Kjempegode, men ingen vits i å lese både Digital Fortress og Deception Point, bøkene er bygd opp så likt at det er irriterende.

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Sv: Bøker
« Svar #42 på: 19. Des. 2008, 14:44 »
Har hørt halve Engler og Demoner så får nesten fullføre den skal jo komme ein film om den snart har eg hørt.
Kommer nok også til og laste ned Hodejegerne av Jo virker jo som det er ei god bok.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

geordie-olav

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7493
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Sv: Bøker
« Svar #43 på: 19. Des. 2008, 16:47 »
Leste alle fire Brown-bøkene da hypen var på det største. Kjempegode, men ingen vits i å lese både Digital Fortress og Deception Point, bøkene er bygd opp så likt at det er irriterende.

Problemet med Dan Brown er jo tydeligvis at bøkene likner for mye på hverandre.

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Sv: Bøker
« Svar #44 på: 16. Mars 2009, 01:24 »
Jeg følte egentlig litt av det samme som Joakim. Men leste allikevel Hodejegerne, en vanvittig bra bok! Anbefales :)

Hehe fekk komiske bilder i haude under den utedass sekvensen ;D Men var ei bra bok ja.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]