20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Steven Taylor  (Lest 198840 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

André S

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3214
    • Vis profil
Sv: Steven Taylor
« Svar #30 på: 15. Feb. 2007, 00:50 »
Det at han er født i London vil jeg ikke si har særlig betydning siden han flyttet til Whitley Bay bare noen måneder gammel. Sannsynligvis er foreldrene hans fra Newcastle og flyttet tilbake til hjemlige trakter etter et opphold i London...

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Sv: Steven Taylor
« Svar #31 på: 15. Feb. 2007, 01:12 »
JEG er en Geordie i mine øyner, hva så??
hahaha
its about feelings
?
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Åsmund

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2024
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
Sv: Steven Taylor
« Svar #32 på: 15. Feb. 2007, 07:41 »
Det er mange som kaller han og Ramage for Geordier, men ingen av de er egentlig Geordier.
Begrepet Geordie har blitt veldig utvannet de siste årene. Proper Geordies er de virkelig geordiene og derfor blir det helt feil å kalle Taylor for det. Whitley Bay er ikke akkuratt noe område i Newcastle!

Eivind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5561
    • Vis profil
Sv: Steven Taylor
« Svar #33 på: 15. Feb. 2007, 14:57 »
Du kan godt vri det over til å bruke dette "proper geordie" uttrykket, men i bunn og grunn diskuterte vi at du ikke syns Taylor er en geordie i det hele tatt.

Uansett, Taylor er her for å bli:

http://home.skysports.com/list.aspx?hlid=448071&CPID=8&clid=4&lid=&title=Taylor's+in+dreamland&channel=&

Åsmund

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2024
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
Sv: Steven Taylor
« Svar #34 på: 15. Feb. 2007, 15:31 »
Tror det ikke er noe snakk om å miste Steven Taylor, gutten er tross alt en ekte geordie. Aldri i verden om han stikker, det er jeg ganske sikker på.

Jeg skulle bare poengtere det jeg så på som en feil. Det var vel du og Joakim som med deres "uvitenhet" lot denne diskusjonen gå mye lenger enn nødvendig. Dere må gjerne kalle han Geordie for meg, men ekte geordie blir han aldri!

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Steven Taylor
« Svar #35 på: 15. Feb. 2007, 15:41 »
Hvorfor er dette med "proper Geordie" så viktig for deg? Jeg får en følelse av at du rir en kjepphest du egentlig har veldig lite grunnlag for å ri, med mindre du er en "proper Geordie" selv.
Hvorfor er det så big deal at Taylor er født i London, oppvokst utenfor kjerneområdet i Newcastle by, og kaller seg Geordie? Så lenge han presterer som han gjør og siden han var guttunge har hatt hjertet sitt i Newcastle United, er det samma faen for meg hvilken opprinnelse han har. Når du står sammen Toon Army når du er ute med skade og lever og ånder for denne klubben 24 timer i døgnet, da er du en "proper Geordie" for meg. Og jeg gir blanke i om han er født i Ghana og oppvokst i Pakistan for den del. Geografi har for meg ingenting med saken å gjøre. Hvorfor er det så ekstremt viktig for deg?

Jeg er så gal at jeg regner Keegan for å være en Geordie. Selv om jeg i offisielle sammenhenger vil bruke ordet "adopted" foran. Men det er et ord jeg aldri vil bruke om Taylor. Taylor er oppvokst i et område like utenfor Newcastles bykjerne, og lever og ånder for Newcastle United Football Club. Da er han så ekte Geordie som du kan få det for min del.

Jeg forventer ikke at 80 år gamle menn født og oppvokst to meter fra Milburn Stand som savner de gyldne 30-åra skal være enig med meg, men jeg skjønner ikke hvorfor dette er så prinsipielt viktig for deg, Åsmund.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Åsmund

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2024
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
Sv: Steven Taylor
« Svar #36 på: 15. Feb. 2007, 16:14 »
Snakker med folk fra newcastle området nesten hver uke.

Steven Taylor er ingen ekte geordie.
Det har jeg poengtert nok ganger nå. Synes nesten det er fantastisk at du Joakim kan drive å skrive lange innlegg om det jeg anser som en død sak. Kall han gjerne for geordie, men han blir aldri noen ekte geordie. Å spille for Newcastle har da absolutt ingenting med å være geordie eller ikke å gjøre!
Selvfølgelig vil man se lokale folk i Newcastle drakten. Men du kan da ta en telefon til Lee Clark og se om han mener Taylor er en ekte Geordie?

Det var faktisk en artikkel om dette på newcastle world for en tid tilbake siden. Da lo Lee Clark av Ramage og Taylor som kaller seg og blir kallet for Geordier.

Eivind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5561
    • Vis profil
Sv: Steven Taylor
« Svar #37 på: 15. Feb. 2007, 16:20 »
Kan en fra Gateshead være Geordie?

Åsmund

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2024
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
Sv: Steven Taylor
« Svar #38 på: 15. Feb. 2007, 16:24 »
Spørs kanskje med hvem du snakker. Noen vil kanskje hevde det, mens andre vil mene at de bor på feil side av elven! Men det virker nesten som akseptert ja!

Strengt tatt så finnes det ingen definisjon av hva en georide eller hva det betyr. Det beste man kan gjøre er vel egentlig å bruke det slik som folkene i newcastle by gjør.
Fra gammelt av er det et skjeldsord som ble brukt på middelklassen av gruvearbeidere fra newcastle. Som etterhvert befolkningen har lagt sin elsk på og intergrert i sin identitet.

Men det blir kritisert at folk fra sør-england har en tendens til å kalle folk fra hele nordøst england for geordier. Det kan være både feil og direkte ufint!

"What is a Geordie", I've heard people ask.

              To give a definition is not an easy task.

                      Some say that he's a heathen, growing leeks an supping beer,

                     But if you read on a while I'll give you my idea.

                     When God first made the universe his handywork was grand.

                      He made a man of every creed to cultivate each land.

                            He made Eskimos for Iceland, Africans to stand the heat.

                         But when it came to Geordieland He said :"Why man, I''m beat"!

                    So he made a man of iron, with muscles of forged steel,

                    For hewing coal and building ships- a job he's done so real.

                     And just to finish off the job, or so I have been told,

                           He completed his first Geordie, by giving him a heart of gold.
« Siste redigering: 15. Feb. 2007, 16:58 av Åsmund »

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Steven Taylor
« Svar #39 på: 15. Feb. 2007, 19:15 »
Jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor vi har denne debatten, og hvorfor dette er så ekstremt viktig for deg å påpeke, Åsmund. Du har ikke gitt meg svar på det.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

VepsoO

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1520
    • Vis profil
Sv: Steven Taylor
« Svar #40 på: 15. Feb. 2007, 19:22 »

Strengt tatt så finnes det ingen definisjon av hva en georide eller hva det betyr.
                           

Det er vel kanskje setningen som legger saken død. Taylor er geordie nok for meg
Feel free to drink as much tequila as you want, but if you do not drink you could have some beer

You are never stuck in traffic - you are traffic

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Sv: Steven Taylor
« Svar #41 på: 17. Feb. 2007, 02:11 »
Taylor er den nye Woodgate. Ville ikkje bytta vekk Taylor for alt gull i verden
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Kesse

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5587
    • Vis profil
Sv: Steven Taylor
« Svar #42 på: 17. Feb. 2007, 10:22 »

Strengt tatt så finnes det ingen definisjon av hva en georide eller hva det betyr.
                           

Det er vel kanskje setningen som legger saken død. Taylor er geordie nok for meg

Nettopp, tenkte det samme med engang jeg også. Så lenge det ikke finnes en noen konkret definisjon på hva Geordie betyr så blir det umulig for oss å hevde at han er verken det ene eller det andre.

Men for meg personlig så er Taylor en så Geordie som man kan bli! Det samme gjelder Given, Nobby osv! ;D

annern

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3228
    • Vis profil
Sv: Steven Taylor
« Svar #43 på: 17. Feb. 2007, 14:46 »
Jeg skjønner ikke hvordan du Åsmund kan snakke med folk fra newcastle hver uke, om hvordan Taylor ikke er en Geordie, og på kampdag står Toon Army og synger at han er en Geordie?

Står vennene dine for seg selv da og rister på hodet og roper til resten av stadion " dere tar feil, han er født i london, og ikke fra kjernen i byen!" ?

Å si at taylor ikke er en Geordie for meg blir flisespikkeri, Åsmund kan jo ha sin kategori for ekte Geordier, og forholde seg til den. Bare så synd at han da aldri vil ha den følelsen av at taylor er en ekte newcastle gutt.
Bra for oss, synd for ham.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Åsmund

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2024
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
Sv: Steven Taylor
« Svar #44 på: 17. Feb. 2007, 16:20 »
Det er noe med at en spade er en spade.
Det jeg har påpekt hele tiden er at det er feil å kalle Taylor for ekte Georide, eller proper Geordie. Og de som påstår det, Joakim og Eivind, tar feil. Man skal vite at det er nesten like langt til Whitley Bay fra Newcastle som det er til Sunderland!

Man må gjerne kalle Taylor, Solano for "Geordier", men de er og kommer aldri til å bli proper Geordies!