20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2008  (Lest 666067 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #1035 på: 04. Mai 2008, 18:12 »
Det eneste Darren Bent har som Martins ikke har, er goalgetteregenskaper.
Darren Bent SKAL ALLTID være rettvendt. Kun da er han farlig. Jovisst er han sterk i kroppen, og en god hodespiller. Men det betyr ikke at han er et oppspillspunkt på samme måte som Viduka. Og det er en slik spiller vi må hente, om vi først skal hente en ny spiss, noe jeg for min del er sterk motstander av. Med mindre Berbatov skulle komme på billig-billig-billigsalg.

Hadde vi ikke hatt Owen og Martins, hadde jeg ligget langflat etter Bent. Men når vi allerede har to så vanvittig gode spillere, hva pokker skal vi med nok en spiller med nøyaktig de samme ferdighetene?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Duck

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 180
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #1036 på: 04. Mai 2008, 19:25 »
Darren Bent blir solgt til Newcastle for 12 millioner pund, Tottenham bruker pengene til å kjøpe David Villa. Dette er jo rett og slett drømmescenarioet. Vil si det er tilsvarende det samme som å gi tottenham et større forsprang enn de allerede har opparbeidet seg.

Om det har kommet til det punktet at vi må kjøpe søppelet til Tottenham er det bare å legge opp.

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #1037 på: 04. Mai 2008, 20:02 »
Darren Bent blir solgt til Newcastle for 12 millioner pund, Tottenham bruker pengene til å kjøpe David Villa. Dette er jo rett og slett drømmescenarioet. Vil si det er tilsvarende det samme som å gi tottenham et større forsprang enn de allerede har opparbeidet seg.

Om det har kommet til det punktet at vi må kjøpe søppelet til Tottenham er det bare å legge opp.

David Villa blir 27 år i begynnelsen av neste sesong og det er slett ingen garanti for at han vil bøtte inn mål i PL? Eller skal han kansje gis 1 sesong eller 2 om han ikke mestrer overgangen med en gang. Ser vi bort ifra Torres er det noen spanske spisser som har floppet i PL, Morientes og vår egen Luque for å nevne de mest kjente......

Med Darren Bent vet vi at vi får en målscorer av rang som tydligvis også har evnen, fotballforståelsen og overblikk til å servere medspillere mål, og som i tillegg har PL erfaring og er ung med fremtiden foran seg.

Darren Bent har 6 mål og 5 assist på 11 kamper i PL denne sesongen, det er meget sterkt synes nå jeg.

Med en spissrekke bestående av Owen, Martins, Darren Bent og Viduka + kansje Carroll så er ikke dette noe å grina av. Det ville vært en særdeles sterk lagdel og godt sikret for evt skader, suspensjoner og andre forfall.

Og til sist, vi er ikke i CL, ikke i UEFA cupen engang. Vi havner ikke på topp 10 heller og har vel kun gjort det en gang de siste 4-5 sesongene, så å løpe rundt å tro at vi skal ha sjanse på å signere de aller beste og mest ettertragtede spillerne i Europa blir for dumt.
Jeg er enig med Keegan om at å kjøpe "safe" nå er det mest fornuftige og riktige, bygge opp et lag med gode spillere som har PL erfaring, så kan vi heller ta noen sjanser når vi ligger nærmere topplagene.

Riise, Bent og Dunne vil vært solide forsterkninger og som vi vet mestrer PL svært så godt!
« Siste redigering: 04. Mai 2008, 20:08 av Frode »

ScandinavianMagpie

  • Gjest
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #1038 på: 04. Mai 2008, 23:10 »
jeg tipper vi kommer til å gå for Riise og Crouch... Hvis de ikke blir en del av pakka for å få Barry fra Aston Villa.

Eivind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5561
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #1039 på: 04. Mai 2008, 23:13 »
Vi kommer nok til å få minst én storsignering. Jeg tviler på at Keegan går fra å by 20 millioner pund for Modric, til å nøye seg med andre spillere til 5-10 mill. Håper vi bruker veldig mye penger på en skikkelig spiller. Jeg hadde håpet på Carrick, men den skuta har seilt. Nå må vi se på Van der Vaart, Veloso, Gomis og andre spillere med potensial utenom det vanlige...

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #1040 på: 04. Mai 2008, 23:26 »
Riise og Crouch var forøvrig ikke med for Liverpool i dag...Kan vel kanskje bety at de er på vei ut?

Duck

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 180
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #1041 på: 04. Mai 2008, 23:35 »
Vel, å dra inn David Villa i diskusjonen var kanskje unødvendig. Jeg mener fortsatt at Darren Bent har vært en flopp for Tottenham i forhold til hva han kostet. Målene han har scoret har stort sett kommet på tampen av kamper Spurs allerede vinner med 3 mål. Dette kommer delvis som konsekvens av at han ikke starter kamper. Årsaken til det er jo forholdsvis enkel, han spilte rett og slett fryktelig svakt når han faktisk fikk sjansen, samtidig som Berbatov/Keane har vært fantastiske.

Når det gjelder prisen er han naturligvis på ingen måte verdt 16.5 mill, dog heller ikke 12 mill som nevnt i artikkelen denne diskusjonen har sitt utspring i.

Uansett.. Jeg skal ikke fyre opp en dryg utredning. Vil bare poengtere at jeg personlig vil være relativt skuffet om vi ender sommeren med å hente spillere som Bent, Riise, Crouch osv.. Kanskje jeg er for ambisiøs, hvem vet. Sier ikke at disse spillerene kan være brukbart solid stallfyll, men til de prisene nevnt er det rett og slett galskap på høyt nivå.

Human

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 873
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #1042 på: 05. Mai 2008, 00:57 »
En spiss jeg tror ville passet perfekt sammen med Owen og Martins er Mirko Vucinic. Han har imponert meg voldsomt de gangene jeg har sett han, men aner ikke om han vil være tilgjengelig.

han er en spiller vi kan drømme om, det er lov det... men han vil nok aldri forlate roma med cl spill for spille i newcastle.. vertfall ikkje foreløpig :P
- carry on!

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #1043 på: 05. Mai 2008, 01:08 »
Vucinic sliter så mye benk i Roma at han slettes ikke er en spiller vi ikke kunne tultrukket oss. Men Vucinic er en spiller som svinger voldsomt i prestasjonene, og her snakker vi om et bunnivå på linje med Viduka. Jeg er ikke sikker på at Vucinic vil være et godt kjøp for oss.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Human

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 873
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #1044 på: 05. Mai 2008, 01:10 »
Grunnen til at Bent scora så mye i Charlton er jo at de alltid ble presset bakover og Bent fikk mye bakrom hos motstanderen. Da er han livsfarlig.
Grunnen til at han ikke har fått det til å fungere i Spurs er fordi de presser mye høyere og han får ikke det bakrommet hos motstanderen som han fikk i Charlton. Og da sliter han. Det er fakta faen. Han er en bakromsspiss.

Grunnen til at han ikke har fått det til i Tottenham er vel utelukkende at han er blitt utkonkurrert av Berbatov og Keane, eller kansje heller at de ikke tørr å sette noen av disse på benken.

Darren Bent har 6 mål og 5 assist for Tottenham så langt denne sesongen. Allikevel er han kun registrert med 11 kamper, de fleste som inbytter! Dette synes jeg er meget sterkt!

PS! Disse tallene gjelder kun PL spill og er hentet fra PL sin hjemmeside.

Jeg synes Darren Bent er mer en kun en bakromspiller, fyren er sterk, han er rask, han er teknisk og viser jo at med sine 5 assist på 11 kamper (på NUFC har Geremi flest assist, han også har 5 men på langt flere kamper) i årets PL også kan bidra på det oppbyggende angrepet.

Hadde blitt kjempefornøyd om Darren Bent hadde kommet til NUFC. Ville vært spennende å se hva han kunne bidra med om han fikk tillit, selvtillit og formen tilbake. Har bevist før at han holder meget høy klasse i PL, og statistikken (mål og assist) hans denne sesongen når vi tar med spilletid/antall kamper synes jeg er meget bra.

Vil også si at Darren Bent er i mine øyne et mye sikrere kjøp enn f.eks. de franske spillerne Gomis og Briand som vi har vært linket til.

emre har 4 assists på 6 starter denne sesongen, men han sliter fortsatt benken når han er skadefri... (under BS)
- carry on!

Human

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 873
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #1045 på: 05. Mai 2008, 01:14 »
Vi kommer nok til å få minst én storsignering. Jeg tviler på at Keegan går fra å by 20 millioner pund for Modric, til å nøye seg med andre spillere til 5-10 mill. Håper vi bruker veldig mye penger på en skikkelig spiller. Jeg hadde håpet på Carrick, men den skuta har seilt. Nå må vi se på Van der Vaart, Veloso, Gomis og andre spillere med potensial utenom det vanlige...

det er vel akuratt det keegan har sakt og at han kan lett bruke 25 mill på en og samme spiller.. så er meir ening med deg en med frode.. og om riise kommer til newcastle så dør eg litt inni meg!!
- carry on!

ScandinavianMagpie

  • Gjest
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #1046 på: 05. Mai 2008, 10:17 »
Riise og Crouch var forøvrig ikke med for Liverpool i dag...Kan vel kanskje bety at de er på vei ut?
I følge min nevø som er "litt over middels" interessert i LFC så har de tilbudt Pennant, Carrick og Riise i bytte mot Barry. Og Crouch er høyt oppe på listen til Portsmouth.

og om riise kommer til newcastle så dør eg litt inni meg!!

Faren er nok definitivt reel for at du da kommer til å dø litt inni deg...

Eivind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5561
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #1047 på: 05. Mai 2008, 10:21 »
Du mener vel Crouch, Ulf? Ikke Carrick...

ScandinavianMagpie

  • Gjest
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #1048 på: 05. Mai 2008, 11:38 »
Carson mente jeg.

Human

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 873
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #1049 på: 05. Mai 2008, 11:45 »
Vucinic sliter så mye benk i Roma at han slettes ikke er en spiller vi ikke kunne tultrukket oss. Men Vucinic er en spiller som svinger voldsomt i prestasjonene, og her snakker vi om et bunnivå på linje med Viduka. Jeg er ikke sikker på at Vucinic vil være et godt kjøp for oss.

han har vel vist seg ganske viktig i slutten av sesongen i cl, var vel eine og aleine han som sendte roma vidare til kvartfinale i cl då dei slo ut real madrid. Så tviler på at roma er så villige til å la han gå..
- carry on!