20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Coldplay-konsert  (Lest 2178 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Simmi

  • Gjest
Coldplay-konsert
« på: 21. Nov. 2011, 12:29 »
Hei!

Jeg og dama mi har tenkt oss på Coldplay konsert 7.Juni neste år. Konserten er på Stadium of shite, men vi har planer om å bo i Newcastle, selvfølgelig. Det jeg da lurer på er om hvilket hotell som er best, hvordan vi kommer oss til shite og hva som blir billigst med tanke på fly.

Håper på kjapt svar!

Simmi

  • Gjest
Sv: Coldplay-konsert
« Svar #1 på: 21. Nov. 2011, 17:41 »
Ingen som vet?

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Coldplay-konsert
« Svar #2 på: 21. Nov. 2011, 17:52 »
Anbefaler Premier Inn City Center. Sentralt og greie priser.

Går busser og tog til Sunderland omtrent hvert 5 minutt. Ihvertfall buss.

Hva som er billigst mtp fly blir jo vanskelig når du ikke skriver hvor i landet du flyr fra.

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Coldplay-konsert
« Svar #3 på: 21. Nov. 2011, 18:13 »
T-banen går også fra sentrum i Newcastle til Sunderland. Hvis jeg ikke tar helt feil så stopper den utenfor SOL.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Simmi

  • Gjest
Sv: Coldplay-konsert
« Svar #4 på: 21. Nov. 2011, 18:14 »
Takk for info, gutter!

Ahh, sorry. Har planer om å fly fra Rygge til Newcastle. Hvis ikke ruta stenger da...

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Coldplay-konsert
« Svar #5 på: 21. Nov. 2011, 18:15 »
Ruta fra Rygge blir lagt ned tidlig i januar, så der må du finne alternativer. Gardermoen - London/Amsterdam - Newcastle er et alternativ, evt Rygge - Liverpool/Manchester og tog derfra til Newcastle.

Simmi

  • Gjest
Sv: Coldplay-konsert
« Svar #6 på: 21. Nov. 2011, 18:23 »
Okei. Regner vel med at å fly til Manchester for å så ta tog er klart billigst? Og er det lett å komme seg på et tog til Newcastle?  :P Ja, jeg er helt noldus på disse greiene.

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Coldplay-konsert
« Svar #7 på: 21. Nov. 2011, 18:25 »
Ja, tror det går tog til Newcastle ganske ofte. Aldri tatt det selv, men skal vel være ganske enkelt og greit.

Jon87

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 585
    • Vis profil
Sv: Coldplay-konsert
« Svar #8 på: 21. Nov. 2011, 19:10 »
Gardermoen - Edinburgh med Norwegian, eller Torp Edinburgh med Ryanair, vil jeg vel i utgangspunktet si at er vel så gode alternativer som å fly til Manchester eller Liverpool fra Rygge, ettersom Edinburgh er vesentlig nærmere Newcastle, spesielt i forhold til Liverpool. Gardermoen - Manchester med Norwegian er sikkert også en grei og billig mulighet.

Tog bør bestilles på forhånd på nett, og kan gjøres på http://www.eastcoast.co.uk/ Kan fort bli sjokkerende dyrt om du kjøper billet på stasjonen  :o

Edit: Med mindre man av en eller annen grunn bor rett ved Rygge da...  :lol:
« Siste redigering: 21. Nov. 2011, 19:12 av Jon87 »

Simmi

  • Gjest
Sv: Coldplay-konsert
« Svar #9 på: 21. Nov. 2011, 19:54 »
Okei, takker begge to!

Men er det enkelt å finne fram til togstasjonen i Edinburgh?

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Coldplay-konsert
« Svar #10 på: 21. Nov. 2011, 20:09 »
Jepp. Det går flybuss fra Edinburgh Airport og inn til togstasjonen. Dem kjører ca. hvert kvarter. Bussen går til Edinburgh Waverley(hoved togstasjonen i byen), men stopper innom en annen togstasjon(Haymarket hvis jeg ikke tar feil) også.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Radar

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1767
    • Vis profil
Sv: Coldplay-konsert
« Svar #11 på: 13. Des. 2011, 21:53 »
Det stemmer, Kyrre. Flybussen er enkel å finne og sjåførene er alltid behjelpelig. Selv synes jeg å reise via Edinburgh var det beste alternativet før Ryanair kom. Ville seff anbefalt leiebil men det er ikke alle som er trygg på å kjøre på vestre side selv om det er motorvei mesteparten av veien til Newcastle.

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2642
    • Vis profil
Sv: Coldplay-konsert
« Svar #12 på: 13. Des. 2011, 21:57 »
Okei, takker begge to!

Men er det enkelt å finne fram til togstasjonen i Edinburgh?

Finnes ikke noe enklere! Rett ved Prince´s Street ;) Hovedgata...