20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2018  (Lest 146178 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8355
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #90 på: 15. Mai 2018, 18:38 »
Absolutt. Også er jo regnskapsår noe jeg har inntrykk av at er veldig viktig for Mike Ashley. Så overrasker meg egentlig ikke om vi ikke handler noe særlig før 1.juli.
Egentlig er jeg ikke så veldig opptatt av om vi har £1m eller £100m tilgjengelig. Jeg håper bare at Rafa får forsterket troppen slik han føler best. Så lenge han får forsterket de posisjonene han synes vi er svake på, og dermed blir nogenlunde fornøyd selv, er det bra nok for min del. Han har et prosjekt gående, og det vil ta tid for å "bli ferdig".


Rykter:
- Sky sports melder at vi vil aktivere utkjøpsklausulen til Dubravka når overgangsvinduet åpner. Det åpner forøvrig torsdag 17.mai.
- Chancel Mbemba vil bli solgt i sommer sier Chronicle (sjokk🙄), og Celtic skal visst ok være interesserte. Samme avis melder at vi er på utkikk etter en stopper og en hback i sommer også. Da foreslår jeg st vi bytter Mbemba+penger mot Ajer 😎
« Siste redigering: 15. Mai 2018, 18:48 av Anders »
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Skogis

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 158
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #91 på: 16. Mai 2018, 10:07 »
Hva mener du med at vi ikke kan kjøpe spillere før 1.juli pga regnskapsår? Jeg tror nok ikke det er selve regnskapet som er problemet, men heller cashflowen i klubben mtp at vi ikke blir tilført midler fra eier/kreditorer.

Tror også når det nevnes at vi har 80 mil £ til rådighet, at dette ikke automatisk betyr 80 mill £ i overgangssummer, men i bestefall overflødig likviditet som skal dekke alt av overgangssummer, agenthonorar, ekstra lønn, osv).

« Siste redigering: 16. Mai 2018, 10:12 av Skogis »

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #92 på: 16. Mai 2018, 22:01 »
80 mill pund ja. Da får vi hvertfall 1 spiller da Evnt 1/3 av neymar👍

garyspeedfan

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 110
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #93 på: 19. Mai 2018, 09:45 »
Skjønner ikke hvorfor det skal være så negativt at de spiller i fransk liga? Er det ikke mulig å være god om du spiller på et lag i den ligaen? Vi har da hatt bra suksess også med et par spillere vi har signert derfra (Ben Arfa, Cabaye). Virker som enkelte her inne avskriver spillere de vet nada om med en gang det er snakk om den franske ligaen.

Enig. Se spillerne fra franske ligaen... Benzema, Essien, Tielsman, Mbappe, Bakayoko, Lamar, Varane, Kante, og en haug klassespillere gjennom seneste årene... Franskmenn har generelt lykkes bra i PL i motsetning til italienere , spanjoler(til tider, blitt bedre seneste årene), portugisere(varierer fra godt til vondt),... Arsenal hadde jo kjempesuksess med Pires Vieira, Henry, osv...

garyspeedfan

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 110
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #94 på: 19. Mai 2018, 09:57 »
Ønsker meg spennende spillere som kan utvikle seg til kvalitetsspillere på nivå med top 6 lagene. Kontra spillere som er avarage, og funker, men aldri vil hevde oss mot toplagene...Vi har visstnok et meget godt speidernettverk som dessverre enkelte ganger har blitt ignorert, da en 3. part skal ha siste ordet. Idioti mener jeg, da både manager og speider vet hva de trenger best... Noen vil sikkert bruke oss som springbrett, noe som gir litt penger i kassa, men om vi får frem mange spennende på en gang, og kan hevde oss i toppen, er newcastle en stor klubb som kan holde på gode spillere til en viss grad.

På den annen side vil jeg ikke gå i samme "fella" som da vi røyk ned sist etter å ha hentet slike spillere som mbemba og mitrovic, og ikke hadde noen som hevet oss direkte og hadde det som trengtes for å holde oss i PL, så en fin variasjon kan kanskje være nøkkelen...

Vet ashley vil tjene penger, og er sikkert for å handle spillere med en potensiell videresalgsverdi...Men vet han ikke satser enormt på å få noe top 4 plass,,,men hovedsakelig vil sikre plassen billigst og tryggest mulig....Derfor er jeg redd om benitez krever for mye satsning at dette blir for dyrt for ashley,, og han heller finner en billigere mangager som ikke krever et for høyt overgangsbudsjett...

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #95 på: 19. Mai 2018, 12:38 »
http://www.nufcblog.com/2018/05/19/report-newcastle-make-7m-offer-to-sign-chilean-international-striker/

Aldri hørt om fyren? Om dette stemmer, håper jeg dette er ment som en squad-player? Bør sikte høyere enn dette for en ny nr. 9
No fate but what you make

garyspeedfan

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 110
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #96 på: 19. Mai 2018, 15:45 »
Castillo er en klassespiss. Rask, god avslutter, målfarlig, hardtarbeidende, ikke bare en fisker, men også en god pasningsspiller, god teknisk, lav, smidig. Eneste "svakhetene" hans er hodespillet, og evnen som oppspillspunkt som kan skjerme ballen med sin fysikk... Men en slik liten tekniker med alle kvaliteter man kan ønske seg av en slik spillertype, skal man normalt ikke forvente noe hodespiller i verdenklasse...

En klassespiiss, en spisstype jeg har sansen for. Moderne spiss, som jobber hardt, sentrer, scorer, og kan bekle en vingrolle og 10errolle. At han er spiss for selve Chile, og kun koster 7 millioner er jo et røverkjøp. Sikker på at vi måtte ut med 15 mil eller noe for en litt avarage spiss som Deeney. Her får vi value og kvalitet for pengene. Han er milevis bedre enn spissene vi har. (Kanskje med unntak av Mitrovic jeg har hørt har tatt helt av, men det sier mer om Mitrovic). Jeg takker ja til han som fast førstelagsspiller. Kan ikke helt se hvem vi kan få som er vesentlig bedre.  Tammy Abraham og Batshuay er muligens ikke til salgs, mens sistnevnte sikkert er akutell for en større klubb. Og ved et slik kjøp har vi fortsatt mulighet til å hente en ny spiss, siden Castillo kan bekle flere plasser, og dermed vil ingen av spisskjøpene råtne på benken. Om vi i tillegg henter en annen spiss med egenskaper som ving/10er, altså hurtig, pasningsdyktig, målfarlig, hardtarbeidende, teknisk, så kan vi få bruk for begge i flere kombinasjoner....


Om vi skulle "slå på stortromma", så ser jeg disse som klare forsterkninger, ca maks ut ifra hva vi kan forvente oss. Spørs om  de vil, om de er til salgs, og hvor stor konkuransen fra andre klubber er:

Men keepere:
Butland/Pickford

Førstnevnte rykked ned. Spørs om Liveropol satser på Karius som har hevet seg. Om de henter Obliak, eller Butland. Ser ikke helt hvem andre av topplagene som trenger keeper. Sistnevnte blir kanskje litt vanskelig, da Everton er minimalt sterkere lag, kom marginalt foran oss på tabellen, og ser ikke noe stor grunn for at Pickford skal dra.

Høyreback:Cedric
Venstreback: Bertrand

Begge disse vil nok se hvor hardt vi satser, og se om vi er en større utfordrer til toppen av ligaen enn Southampton. Vi bør begge ha en del penger til overs i netto transfers, spessielt Southampton. Men den svake sesongen deres kan ha gitt dem lysten på å dra. Benitez og et handlekraftig Newcastle kan være fristende.
Avhenger også av om Liverpool satser på meget gode Robnson, går for Sessegnon, Sandros. Samme gjelder Manchester United. Og om noen av lagene er interessert i en ny høyreback. Holder nivå for et topplag, men spørs om noen trenger disse...


Stopper: Shawcross(virket for lojal til å lokkes over, var vel kaptein?, men nå som Stoke har rykket ned og interessen neppe er ekstrem blant de største, så kan det være en fin forsterkning, selv om han ikke har nådd helt opp mot sitt landslagspotensiale)

Mawson(kan fort gå til en klubb som Spurs, men om interessen fra de største ikke er der, bør vi virkelig prøve, spessielt nå som Swansea har rykket ned).

Evans. Klaaestopper som fort ender i en toppklubb tross alderen. Har vært sensasjonelt god. Om ikke storklubbene fanger han, og med WBA sitt nedrykk burde vi virkelig prøve oss.

Zaha. Ser for meg at en klubb som Tottenham, Liverpool, Arsenal henter han. Fantastisk god. Om ingen av de største prøver seg, hadde det vært en drøm å få han til Newcastle. Kanskje litt urealistisk. Han venter nok heller et halvt år i hår om gå til en større klubb.

Arnautovic.
Nok en klassespiller, ikke helt god nok for de beste, men samtidig ikke stor grunn for å gå til Newcastle når du er i Westham, som er en like bra klub per dags dato, og ligger i London.

Grealish, Aston Villa.
Ung, fantastisk høyrebent venststreving. Hurtig, teknisk, målfarlig god pasningsspiller,  hartarbeidende. Hadde muligens fortjent  en plasss i VM troppen....

Lanzini
Samme som Arautovic, og kanskje ønsket av klubber som Spurs, Liverpool, Arsenal. Men en som hadde hevet oss klart.

Mooy, Huddersfield.

Vi var visst interesserte før sesongen som var. En fantastisk spiller. Minner om Shelvey. Burde være mulig å lokke han fra Huddersfield til Newcastle.

William Carvalho
En spiller som burde vært i Premier League for lenge siden. West Ham var visst interessert, men ikke interessert nok før sesongen som var. Burde være innenfor rekkevidde om West Ham skulle være aktuelt. Klassespiller som burde vært i en storklubb for lengst.

Spisser:
Batshuai-men går nok til en større klubb, men lov å håpe

Ambraham-spørs om Chelsea ikke vil utvikle han, og satse på han. Solgte Ake, så ser ikke bort fra at de finner på å selge Abraham.

Carroll-Vil alltid være linket til bake, kanskje han kan finne seg selv igjen i hjembyen sin. Eksepsjonelt god hodespiller, og vil si han gjenomsnittlig holder høyere nivå enn spissene våre, og i form er vesentlig bedre. Sikkert ikke alt for dyr med tanke på at West Ham ikke har noe Allardyce/Pulis som er forelsket i slike spillere, og vært litt skadeplaget, og hard konkuranse fra bla. Chicharito, Aratovic som har fått prøve seg som spiss.

Også Chicharito burde være spennende. Goalgetter deluxe. Spørs om han er noe klart førstevalg i West Ham etter en litt skuffende sesong.

Ojo- Vært på utlån, spennende liverpool talent som kanskje blir overflødig for klopp. Vi har vist interesse tidligere ved å prøve låne han til tross for hans unge alder.

Kenedy- Etter det jeg har sett vil jeg definitivt at han blir i klubbben.

Benteke- Forferdelig ifjor, men vi vet denne mannen i form holder høyt PL nivå.


Ser vi er linket med Abel Hernandez i Wolves. Tror han er gratis pga kontrakten går ut. God spiss. Klar forsterkning. Minner om Castillo, bare kanskje enda mer "playmaker", mens Castillo er hakket bedre avslutter. Gratis er dette en spiller jeg har sansen for. Enten som reserve, eller midlertidig forsterkning.

Deeney-Ikke min favorittspiller, men med de vi har, er Deeney en brukbart målfarlig spiss, med rå kraft og vinnervilje. En mulig nødløsning om vi ikke finner noe. Spessplassen er den som skriker mest etter forsterkninger...

Lofts Cheek. Vi har prøvd låne han flere ganger. Er nå i landslagstroppen til England, og var ifjor en av få som ble igjen i Chelsea for å satses på. Så i tvil om vi kan få han permanent...

Shaw- Virker som Mourinho ikke liker han, og er nok en spennende vensteback som har vært mye skadeplaget. Men virker å finne formen sakte men sikkert. Kan være fin forsterkning, og tror ikke de største klubbene er så interesserte.

Ings:
Meget god spiller. Skulle tro han som engelskmann var, "kjedelig fysisk hartarbeidende", men er meget god teknisk, og kreativ. Jobber også knallhardt, så minner veldig om en Firmino. Var nok mye av grunnen til at Klopp holdt Ings varm, mens han lånte ut Sturridge, om Firmino skulle få en skade.Liverpool kjøpte han av en grunn, for en stund tilbake, men derssverre mye skadeplaget. Absolutt en kvalitetsspiss som hadde hevet oss.

Everton har del gode midtbanespillere. Om vi kunne fått en frisk Mchartey, Schneiderlin , med tanke på at de har Gueye, Davies, Rooney? Så kunne det vært en fin forsterkning.
« Siste redigering: 19. Mai 2018, 15:49 av garyspeedfan »

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #97 på: 19. Mai 2018, 15:46 »
Skjønner ikke hvorfor det skal være så negativt at de spiller i fransk liga? Er det ikke mulig å være god om du spiller på et lag i den ligaen? Vi har da hatt bra suksess også med et par spillere vi har signert derfra (Ben Arfa, Cabaye). Virker som enkelte her inne avskriver spillere de vet nada om med en gang det er snakk om den franske ligaen.

Enig. Se spillerne fra franske ligaen... Benzema, Essien, Tielsman, Mbappe, Bakayoko, Lamar, Varane, Kante, og en haug klassespillere gjennom seneste årene... Franskmenn har generelt lykkes bra i PL i motsetning til italienere , spanjoler(til tider, blitt bedre seneste årene), portugisere(varierer fra godt til vondt),... Arsenal hadde jo kjempesuksess med Pires Vieira, Henry, osv...

Vært ekstremt mange franskmenn som ikke har lykkes spesielt bra i PL også. Går begge veier dette.

Mange spanjoler og italienere som har lykkes bra i PL også. Det går egentlig igjen for alle nasjoner. Han stopperen Tottenham hentet fra Ajax har klart seg bra, mens hans stopper kollega fra Ajax har vært helt borte vekk i Palace. Samme kan sies om tidligere Ajax kaptein Klaasen i Everton.


Managere generelt nå lever under et enormt press og får fyken i hytt og pine. Ekstremt mange "kjøp bare for å kjøpe" med håp om å treffe såpass at resultatene er gode nok til å holde på jobben. Nå til dags er ikke alltid det heller godt nok.
Noen får fyken for at resultatene er for dårlige og andre for at fotballen de spiller ikke er "pen" nok.
Palace prøvde med de Boer men måtte hente Hodgson til slutt. Everton prøvde med Koeman men måtte avslutte med Allardyce. West Ham med Bilic og videre til Moyes. Og nå skal 2 av klubbene tilbake til det som ikke funket.

garyspeedfan

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 110
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #98 på: 19. Mai 2018, 15:59 »
Franskmenn har vel generelt vært de som har hatt høyest treffprosent. Jeg kan såklart finne eksempler fra de fleste nasjoner med både flopper og spillere som har slått gjennom. Men Wenger har vist med et franskbasert lag fungerte det bra. Vi hadde også en franskbasert periode som fungerte meget bra. Skal være enig i at det ikke er så svart hvitt. Det avhenger mye av fysikken. Og haugevis av spillere fra alle nasjonere som har lykkes senere tid. Men anser Franskmenn som ganske sikre kjøp om man skal plukke fra en nasjon....I senere tid virker det som alle slår gjennom riktignok, mens tidligere virket det som enkelte nasjonaliteter ikke hørte hjemme i PL...

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #99 på: 20. Mai 2018, 17:14 »
Liten kommentar; eg kjenner att desse ufatteleg lange innlegga...

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #100 på: 20. Mai 2018, 17:46 »
Kanskje, men kan ikke klage på kvaliteten på dem synes jeg.

Hva synes dere om Torres?

http://www.skysports.com/football/news/11678/11379474/rafa-benitez-open-to-signing-fernando-torres-at-newcastle

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #101 på: 20. Mai 2018, 18:42 »
Eg klagar ikkje, berre stussar. Kjempebra med aktivitet her inne. Køyr debatt ;)

Benitez må få alle han vil ha, Torres kan godt vera «the icing on the cake». Når det er sagt so har eg ikkje tru på at noko har endra seg med Ashley og kjøp av spelara. Han har ikkje pengar seier han. Benitez kjem ikkje til signera noko ny kontrakt.
« Siste redigering: 20. Mai 2018, 18:46 av lgrinde »

steppe

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 843
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #102 på: 20. Mai 2018, 20:31 »
Blir vell et nytt skuffende overgangsvindu der det kommer inn kun 1 lånesignering. Skal sprette champisen den dagen det kommer inn en eier som vil satse.

Thomas Beckheim

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3381
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #103 på: 20. Mai 2018, 23:27 »
Tror du kan ha den champisen på kjøl i mange år enda ;)
Virker som vi er støkk med Ashley for alltid.

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #104 på: 22. Mai 2018, 07:41 »
Viktig avklaring fra Lascelles i dag, sier han blir i Newcastle. Ut over linken til Chelsea, ser jeg Liverpool har blitt linja siste par dagene.
No fate but what you make