20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2019  (Lest 103559 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

smiro

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 110
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2019
« Svar #255 på: 18. Juli 2019, 22:51 »
Er enig med TOON, Rafa ga seg for fort, tror ikke på at han elsket klubben så høyt, han tok over Newcastle for å gjøre seg enda bedre på cv,, at han ble med ned i championship, måtte han jo bare bevise at han kunne få oss opp igjen.
Han hadde nok blitt enig med den kinesiske klubben muntlig for en god stund siden og vil legge all skyld på MA.
Jeg har i hvertfall ikke den samme sansen for RAFA lenger, han er like grådig som alle andre .
Hjertet for klubben hadde han ikke det beviste han med å stikke så fort.

navimer

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 253
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2019
« Svar #256 på: 18. Juli 2019, 23:58 »
Er enig med TOON, Rafa ga seg for fort, tror ikke på at han elsket klubben så høyt, han tok over Newcastle for å gjøre seg enda bedre på cv,, at han ble med ned i championship, måtte han jo bare bevise at han kunne få oss opp igjen.
Han hadde nok blitt enig med den kinesiske klubben muntlig for en god stund siden og vil legge all skyld på MA.
Jeg har i hvertfall ikke den samme sansen for RAFA lenger, han er like grådig som alle andre .
Hjertet for klubben hadde han ikke det beviste han med å stikke så fort.

Håper dere tuller? Han var her i 2 og ett halvt år og det eneste han fikk fra MA var løftebrudd.. At han ble med ned bare for å redde sitt rykte pga nedrykk er bare tullprat, Ingen hadde kommet til å legg skylden for nedrykket på han.

Alle oppegående managere hadde fått nok v en eier som bare lyver og nekter å investere, så at han dro har jeg full forståelse for. At det ble høy lønn i Kina er bare tilfeldig, han hadde dratt uansett om han hadde hatt det tilbudet eller ikke.

Når det er sagt har jeg aldri vært storfan av Rafa, dette fordi han i mine øyne er en kjedelig manager. MEN han er den beste manageren vi kunne håpt på under MA, en garantist for PL-fotball uansett om det til tider kan være kjedelig.
Det eneste vi kan håpe på nå er dinosaurer og amatører, ingen med vettet i behold vil jobbe under MA

Jonas99

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1602
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2019
« Svar #257 på: 19. Juli 2019, 00:33 »
Er enig med TOON, Rafa ga seg for fort, tror ikke på at han elsket klubben så høyt, han tok over Newcastle for å gjøre seg enda bedre på cv,, at han ble med ned i championship, måtte han jo bare bevise at han kunne få oss opp igjen.
Han hadde nok blitt enig med den kinesiske klubben muntlig for en god stund siden og vil legge all skyld på MA.
Jeg har i hvertfall ikke den samme sansen for RAFA lenger, han er like grådig som alle andre .
Hjertet for klubben hadde han ikke det beviste han med å stikke så fort.

Håper dere tuller? Han var her i 2 og ett halvt år og det eneste han fikk fra MA var løftebrudd.. At han ble med ned bare for å redde sitt rykte pga nedrykk er bare tullprat, Ingen hadde kommet til å legg skylden for nedrykket på han.

Alle oppegående managere hadde fått nok v en eier som bare lyver og nekter å investere, så at han dro har jeg full forståelse for. At det ble høy lønn i Kina er bare tilfeldig, han hadde dratt uansett om han hadde hatt det tilbudet eller ikke.

Når det er sagt har jeg aldri vært storfan av Rafa, dette fordi han i mine øyne er en kjedelig manager. MEN han er den beste manageren vi kunne håpt på under MA, en garantist for PL-fotball uansett om det til tider kan være kjedelig.
Det eneste vi kan håpe på nå er dinosaurer og amatører, ingen med vettet i behold vil jobbe under MA

Spot on!

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2019
« Svar #258 på: 19. Juli 2019, 00:34 »
Syns du blander kortene fælt her.
Var absolutt ingen umulighet å redde oss når Benitez kom inn. Var ingen super start . Og Benitez’s rykte/renommé var på vei langt ned. Både Chelsea og real Madrid fadesen.

Ja 2,5 år ,men var det eneste han fikk løftebrudd?
Fikk vel ei helt oki lønn og en fin sjanse til å rette opp mye av egen karriere.

Altså du må misforstå meg rett. Han gjorde mye bra og ble ut kontrakten. . Men jeg føler han kunne/burde gjort mer for å bli om han elsker klubben og supporterne så høyt.

Bare prøver få dere til å se ting litt fra en annen vinkel. Benitez er smart. Han bygde rykte/renommé fint i Newcastle. Så dobbel lønn og off to china. 👍
At Ashley er så forbanna gjøk gjorde det enkelt å komme seg unna uten å bli syndebukk selv på en måte.
« Siste redigering: 19. Juli 2019, 00:38 av TooN »

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8355
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2019
« Svar #259 på: 19. Juli 2019, 01:29 »
Transfer-tråd gutta!

Hvis noen fortsatt har et stort behov for å diskutere hvorvidt Benitez er en Gud som dro til Kina, eller brukte Newcastle som et springbrett, kan det gjøre i hans egne tråd 😉
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2019
« Svar #260 på: 19. Juli 2019, 11:16 »
Joelinton virker nå nærmest klar og bør være et steg opp fra både Rondon og Ayoze Perez.
Det sagt så må vi ha inn flere spillere. Danny Welbeck på free transfer er vel et godt alternativ.... Skadeutsatt kanskje, men fremdeles sine beste år og vel så det igjen.

Joelinton og Welbeck inn for Rondon og Ayoze Perez er i mine øyne oppgradering.

Videre tenker jeg vi må ha offensive forsterkninger også på midtbanen. Kenedy er borte, Atsu litt opp og ned. Mitt forslag er å se til Championship og f.eks hente overflødige spillere fra de enorme stallene til Chelsea, Liverpool og ManCity.

Ett navn jeg tenker på er Hull sin Jarrod Bowen. Høyreving, målfarlig, ung og lovende. 22 år, putta 22 mål og 4 assist for et lag som ble nr 12. Blitt linket med både Arsenal og Tottenham.

Tammy Abraham er også en som står ved et veiskille nå synes jeg. Får han fast plass på Chelsea eller blir det en overgang.... Det samme gjelder kanskje Kasey Palmer.

En annen vi må se etter er Liverpool sin Harry Wilson. 22 år, kan brukes på begge vingene. God sist sesong for Derby med 16 mål og 4 assist.

Diame er jo forsvunnet og Hayden ønsker seg bort. Det gjør at vi også trenger noen sentrale midtbanespillere. Litt vanskeligere her. Bradley Dack på Blackburn har vært veldig god i Championship. 15 mål og 7 assist. Litt eldre de andre nevnt over her. Flere PL klubber som har vært interessert i han. Josh Onomah hos Tottenham er en annen å følge.

Ønsker meg minst mulig spillere på lån. Derfor har jeg plukket noen interessante spillere som i mine øyne står litt i et veikryss. Skal de fortsette i sine respektive klubber å lånes ut til Championship klubber eller si nok er nok å satse på en overgang å få PL fotball i beina.........

Jeg tror Jarrod Bowen, Tammy Abraham, Kasey Palmer, Josh Onomah, Harry Wilson og Bradley Dack er gode nok til å ta steget opp i PL. Noen mer interessante enn andre.
Ser også på Danny Welbeck på free transfer som et kupp om det er mulig å få til.
Så må Lee Charnley og co følge med på de mer etablerte spillerne hos toppklubbene som er overflødige. MænU og Chelsea med nye managere i sin først overgangsvindu. Arsenal fortsetter oppryddingen, Tottenham her noen interessante, kanskje LFC og ManCity også........ Kan heller låne i det markedet der de mer etablerte spillerne som klubbene ønsker å kvitte seg med befinner seg.

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2019
« Svar #261 på: 19. Juli 2019, 13:34 »
Ikke alle jeg har hørt om, men noen spennende navn også.

Danny Welbeck derimot? Nei takk. Engelsk, landslagskamper, free transfer, kommer til å kreve i bøtter og spann. Og med den skadehistorikken er det bare å glemme etter min mening. Er så dritt lei spillere laget av kjekks, etter å ha opplevd f.eks. Michael Owen, Kieron Dyer m.fl.
No fate but what you make

Fluffy

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3336
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2019
« Svar #262 på: 19. Juli 2019, 14:44 »
Håper virkelig vi henter Bowen. De fleste med kunnskap rundt engelsk fotball er klokkeklar på at han tar nivået i PL. Knallspiller. Usikker på hva vi må ut med når det gjelder pris, og om personen selv ser på nufc en plass det er vits å gå til. Er nok mange som har følere ut på han.

Er mindre positiv til Welbeck. Ikke fordi han ikke holder nivået, men som Geordie sier det er kjeks. Muto eller Atsu kommer til å spille mer enn han fordi han er skadet 70% av tiden. Vi trenger spillere av kvalitet som går rett inn på laget og spiller kampene.

Saint Maximin er vel også blitt linket til oss. Absolutt en spennende spiller, men føler likevel det er tryggere å gå for en Bowen/Wilson selv om det heller ikke er garanti for suksess.

Uansett vi helt nødt til å få inn to spisser, og en ving. Med tanke på hvilke nek som driver denne klubben så er det lurt å holde forventningene lave. Der sagt vi trenger back på begge sider og sentral midtbane i tillegg. Har ikke sett noen spillere blitt linket i de posisjonene

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2019
« Svar #263 på: 19. Juli 2019, 16:09 »
Jeg forstår skepsisen rundt skadehistorikk til Welbeck, men det er vel kun de siste 2 sesongene i Arsenal han har slitt med skade. Den siste nå var jo en brukket ankel han fikk i Europa League gruppespill kamp.

Jeg mener Welbeck på free transfer kan bli såpass bra at det er verdt risken. En super spiller med hurtighet, teknikk og blikk for spillet.
Newcastle har jo lønnstak så vi vet han ikke vil sprenge kassa der.........

Jeg mener vi trenger flere spillere inn og det haster nå.

Rondon - Joelinton
Joselu -?
Ayoze Perez -?
Kenedy -?
Diame -?
Hayden (bør få gå nå) -?

I tillegg trenger vi en back mener jeg.

Dette er jo også spillere som tidvis har fått det glatte lag av supportere. Det å erstatte dem med noen bedre bør ikke være veldig vanskelig.

Når det gjelder å hente spillere fra Championship og om de har nivået. Har vist seg gang på gang at de beste der har nivået som skal til i PL. Nå sist sesong med James Maddison i Leicester. Dette er vel noe vi NUFC supportere også er kjent med fra langt tilbake i tid. Jermain Jenas, Kieron Dyer og Lascelles som de mest kjente kanskje..........

Andy35

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 104
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2019
« Svar #264 på: 19. Juli 2019, 16:44 »
Hva skjer med denne overgangen av Joelinton da? synes det sto i går at den medisinske testen var i boks og at han ville bli presentert om 24 timer... nå har vi ikke hørt en drit etter i går... er vel bare vrøvl det også fra gutta som leder klubben...

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8355
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2019
« Svar #265 på: 19. Juli 2019, 17:32 »
Selvsagt er det ikke vrøvl fra klubbledelsen. Utrolig hvor mye innflytelse enkelte tror Ashley, Charnley & co faktisk har.

Tipper Joelinton blir klar i kveld, eller muligens i morgen. Tar det med knusende ro, føler meg 95% sikker på at han blir Newcastle-spiller.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

oyvind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2132
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2019
« Svar #266 på: 19. Juli 2019, 17:51 »
Joelinton trenger vel isåfall arbeidstillatelse og tar vel noen dager. (Om den ikke allerede er fikset).

Positiv til denne karen. Er vel nok av spillere Ashley ikke har villet kjøpe for høyere summer som har slått til.
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8355
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2019
« Svar #267 på: 19. Juli 2019, 18:35 »
Pleier vel å offentliggjøre spillerne "subject to a work permit", så det bør ikke være noe hindring.
Leste rykter om at vi ENDELIG skal kjøpe på avbetaling også, og at summen for Joelinton skal fordeles utover kontraktsperioden (3år eller noe slikt). Det betyr jo at vi har mer penger tilgjengelig, håper alt brukes 🙄

Kunne tenkt meg Cutrone fra Milan også, men sterkt tvilsomt vi bruker mye penger på 2 spisser..
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2019
« Svar #268 på: 19. Juli 2019, 18:48 »
Gikk diverse spekulasjoner blant Newcastle-journalistene på Twitter, om man ville vente med å presentere han til laget og Schteve var tilbake fra Kina? Vi får nå se. Blir overrasket uansett om han presenteres før 8. august (eller i det hele tatt?), med den sneglefarten Charnley pleier å ha i forhandlinger.
No fate but what you make

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2019
« Svar #269 på: 19. Juli 2019, 19:43 »

Mark Douglas

@MsiDouglas
We're in that weird bit between fee being agreed and it being announced. Plus #nufc head coach and officials are all over in China, remember.

Given he's obviously not going to play tomorrow, it could even be delayed until they return early next week. But no hitches so far.

37
4:54 PM - Jul 19, 2019